FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Fiat-aiheista => Projektit => Aiheen aloitti: PehmoLelu - Helmikuu 15, 2015, 20:06:54

Otsikko: Giorgetto Giugiaro
Kirjoitti: PehmoLelu - Helmikuu 15, 2015, 20:06:54
Tällaisen kaverin korilinjoilla mennään.
Valitettavasti topikin italialaisuus loppuu Giorgetto Giugiaroon.

Eli tässä espanjalaisessa vm -98 härässä toimii voimanlähteenä volkkarin 1,9 tdi.
Voi voi mikä jyristelijä. Liikennevaloissa odottelu on kidutusta, tärinä on infernaalista.
Kaasupolkimen survaiseminen konehuoneeseen ei aiheuta kuin vetoa lahkeeseen. Jotain on tehtävä.

Muovit, vivut, häristimet vaikuttavat olevan ehtaa golffia, hirveää niin perin hirveää.
Alusta tuntuu erittäin hmmm lullamaiselta, merisairautta aiheuttavaa menoa.
Ensimmäiset 50 kilometriä verenpunaisilla häränsilmillä meinasivat johtaa tahdonalaisen kallioleikkaukseen ohjastamisen.

Auton ominaishaju on pikemminkin käry. Liekö härkä tai natsi tapettu takapenkille ja veret pehmusteisiin.

Noniin, ajelen espanjalaisella painajaisella kunnes löydän jonkun edullisen diesel hiivatin.
Toivottavasti perehdytte Giorgetto Giugiaroon. Hieno suunnittelija kuitenkin kyseessä.

Toivon että otatte osaa kohtalooni ja kykenette empatiatasolla hyväksymään minut seatin puikoissa.
Otsikko: Vs: Giorgetto Giugiaro
Kirjoitti: PehmoLelu - Helmikuu 16, 2015, 22:00:31
Tekniikkapiristykset pätee hiivatteihinkin eli jatkan vielä hivenen.
Ei kulje.
Noh ihmettelin tuota sähköisesti ohjattua ruiskupumppua.
luonnollisesti siellä täytyy olla jonkinmoinen asentotunnistin määränsäätimen vivustossa.
Netti antoi jotain opastusta ehkä johtojen numeroiden perusteella.
Rutistelin mahdollisen asentotunnistimen rinnalle johdot valmiiksi. Huomenna värkkään potentiomeetrin piuhoihin ja kokeilen josko ruokamäärän annostelu lisääntyisi.

Jos potikkaviritelmä toimii askartelen potikan kaasupolkimeen kiinni. Näin se ei sotke joutokäynnin ruokamäärää liian isoksi. Joka taas aiheuttaa syötönkatkaisusta johtuen voimakasta rynkytystä.
Otsikko: Vs: Giorgetto Giugiaro
Kirjoitti: Wesulius - Helmikuu 17, 2015, 00:20:19
Mulla on vastaavan lainen bimmeri viritys, tei tuon modin jo  siihen  , mikään vaan ei riitä.
Ajattelin et jos sitä kuulaa siirtäisi muutaman millin ulommaksi niin tuon liikerata suurenee vääntää syöttövipua enempi.
Asentelin myös jo 12mm nestepään, mutta kun ei riitä.
garretin gt32 kaipais viel asennusta
Otsikko: Vs: Giorgetto Giugiaro
Kirjoitti: PehmoLelu - Helmikuu 17, 2015, 09:03:07
^Sairasta menoa  8)

Joo isomman ahtimen tämä vaatisi. Uunossa ollu ducaton kkk olis ollu hyvä. Myin pois.
Näistä vntevvk ahtimista en tajua kokojen puolesta mitään. Lienee fiksua laitella isommille voimille joku muuttuvageometrinen ennemmin mitä normi hukkaportillinen.


Mynädieselille on matkaa kivenheitto. Harmi että ukko on laittanu hanskat naulaan...

toiselta foorumilta lainattu:
Lainaus
AHU:n pumppu (10mm nestepää ja DE015 nokkalevy) - 190hp
ALH:n pumppu (10mm nestepää ja DE110 nokkalevy) - 220hp
11mm pumppu (11mm nestepää ja DE143 nokkalevy) - 270hp
Tuollalailla ilmoitetut teholukemat ovat melkolailla turhanpäiväisiä.
Pitäisi tietää vääntö tai rpm alue. Mutta kaippa ne jotakin suuntaa antavat.
Otsikko: Vs: Giorgetto Giugiaro
Kirjoitti: PehmoLelu - Helmikuu 17, 2015, 14:29:11
Voi voi. Tällä määränsäätimen huijauksella piti lentää foorumijuttujen mukaan kuuhun, vaan toisin kävi. Täällä ollaan  :-\
On ehkä kulultaa 120 t-jetti Lineaa vastaava. Olispa Linea  :-\
Otsikko: Vs: Giorgetto Giugiaro
Kirjoitti: PehmoLelu - Helmikuu 18, 2015, 19:45:50
Isommat suuttimet hakusessa.
Jos jollakin on 5 pyttysen volvon ael koneen suuttimia ni ostanpois.

Imusarjaa kattelin ahtoletkusta. Näytti siistiltä. Ilmeisesti egr on jo tukittu aikoja sitten.

Ahtimen hukkaportti on aivan liian pieni (niin on tosin ahdin kokonaisuudessaankin). Nostaa ahtoja hulluna lisäsyötöllä ja pakopaine eiku kasvaa. Josta sitten sainkin oivallisen idean. Pakosarjan laippa hakusessa  ;D

Ei näissä toimi näköjään mikään muu sähköhimmeli kö moottoriohjaus, ihme että käy vielä  :-\
Otsikko: Vs: Giorgetto Giugiaro
Kirjoitti: PehmoLelu - Helmikuu 19, 2015, 09:35:55
Löysin jonkinmoisen kytkentäkaavion.
Näinollen ruiskupumpulle tulevat johtimet hivenen enempi selvillä.
Tarkoitus olisi kattoa skoopilla pumpun ohjauskäämien strobotusta.
Määränsäätimelle on eculla neljä maadoittavaa pinniä. Säätimeltä lähtee yksi johto joka haaroittuu neljäksi.
Jos pinnit ei ole eculla yhdessä skooppimittaus monimutkaistuu aikapaljon.

Mietin että eculla voisi olla esimerkiksi kylmäkäynistyksen syöttömäärälle oma maadoitusnasta yms.

Määränsäädön saa tappiin omalla maadoituksella. Mutta ecu tilttaa ilmeisesti siksi että maadoittavilta pinneiltä katoaa jännite. Tähän ongelmaan arvelen riittävän sopivat vastukset ja diodit.

Mielenkiintoisempi on ehkä ajoituskäämin strobotus. En usko että täysruualle menee ajoitus tuostanoivaa kohdilleen. Eli vaatii erillisen älylaatikon tai koko ecun uudelleen ohjelmoinnin.

Hmm.
Otsikko: Vs: Giorgetto Giugiaro
Kirjoitti: Wesulius - Helmikuu 19, 2015, 11:38:08
Eikös tollaseen klonksvaageniin  löydy mekaanisiakin pumppuja , paljon helpompaa.
Otsikko: Vs: Giorgetto Giugiaro
Kirjoitti: PehmoLelu - Helmikuu 20, 2015, 10:43:25
Mekaaninen joo käyny mielessä.
Torniossa tai jossakin suunnilla lappia o sälli kekä tehtailee erimoisilla kokoonpanoilla ve pumppuja.
Itse olen työkonetouhuissa tottunut hammaspyörävetoisiin pumppuihin. Niissä modaukset on jossakin kenttäolosuhteissa mahdottomia. Mutta tässä vagissa o erillinen teline pumpulle ja hammashihnaveto, helppoo laittaa vaikka rivipumppu.

Ensin vaan suuttimet isoiksi että mehu virtaa kattilaan ajoissa. Hammashihnan että pumpun sisuskalujen rasituskin pienenee oleellisesti.

Kokeilimme yhteen valmettiin töissä kaasuja. Tarkoitus kokeilla tähänkin. Nakutuksen pelko on vaan suuri...
Otsikko: Vs: Giorgetto Giugiaro
Kirjoitti: PehmoLelu - Helmikuu 25, 2015, 19:10:34
Kävin autohajottamolla kysymässä suuttimia.
Taisi tärpätä. Portterin loppuunajettu ael kone kökötti lavalla.
Siinnä oli ok kuntoisen oloinen ahdinkin. Tosin ensin katon saanko tulemaan savua pakoputkesta.

Isompia race suutinkärkiä kyselly. Tekijöitä ei kiinnosta. Noh aivan sama pitäkööt tunkkinsa  ^-^
Jos ei muuta niin ebaystä jokku halpiskärjet, säädän ite paineet ja katon kuinka käy.
Meille on töihin kuitenkin tullut näitä kiinanlaatu kärkiä ja kyllä ne pelaa.
Töissä olisi yhden daewoon reikäsuuttimet melkoisilla reijillä. Pitäs selvittää ruiskutuskulmat ja silleen ei vaan löydy mukamas mistän tietoa.
Huomenna hilaan kaikki korjaamo manuskat himaan ja selailen iltapuhteina läpitte,  huh ???

Senverranvielä että kulutus on Giugiarolla alle 5l. per 100 km.  8)
Otsikko: Vs: Giorgetto Giugiaro
Kirjoitti: tapi0 - Helmikuu 25, 2015, 21:18:37
Minkäs koodinen motti toi sun 1.9 TDi on?
Noista on revitty ihan kivasti tehoja ulos.
Otsikko: Vs: Giorgetto Giugiaro
Kirjoitti: PehmoLelu - Helmikuu 25, 2015, 22:02:54
Ahu.
Ja noit väliaikaiset suuttimet tulee ael moottorista joka on 5 sylinterinen.

Suoraruikkarissa jakajapumpullisessa on suuttimet vakiona se ahdistavin paikka.
Eli kun laittaa reilummat esim 5x0,301 mm suuttimet joilla voisi saada edes jotakin tehoja niin pumppuun pitää saada isompi mäntä jotta suutin ruiskuttaa edes jotenkuten.
Samoin suoraruikkarissa pieni suutin rajoittaa myös kierroksia.

Kammiokoneissahan ei ole tällaisia ongelmia. Siellä sitten taas on ongelmana yhdyskanava palotilojen välillä jos ruvetaan oikein löylyttämään. Toki kanavan saa isommaksi mutta sitten mahd kärsii matka-ajon kulutus.

Sellanen aivopieru taas minulta juu   :-[
Otsikko: Vs: Giorgetto Giugiaro
Kirjoitti: Wesulius - Helmikuu 25, 2015, 23:34:19
Merbedeksestä om606 lähti 700 ponia ja 120kg vääntö ihan vakio kammion reijillä.
No mutta sehän on venttiili moottori jo.
https://www.youtube.com/watch?v=NbShuHhQq6k
Surullinen tarina , kyseessä oleva auto huijattiin kaverilta, no tyhmästä päästä kärsii lompakko.
Hiukan kilistelee kun ei soosi pala kun vasta seuraavalla kierroksella ja syttyy liian aikasin.
Kannattaa kiinnittää huomiota koneen kierroksiin  6500.

https://www.youtube.com/watch?v=dYl9XsRtssk
https://www.youtube.com/watch?v=6YS_dmaEiAE
Otsikko: Vs: Giorgetto Giugiaro
Kirjoitti: PehmoLelu - Helmikuu 27, 2015, 21:52:49
^  8) hiljaseks vetää  >:D

Mää bähää hai tähä suuttimet romikselta. Äijä väänsi lukkopihdeillä anturisuuttimen irti (pölijä  >:( ).
Ihme jos ei anturi hajonnu. Samaa vastusarvoa sentään näytti mitä Giugiaron orginale...

Testasin painetesterillä. Minullahan ei ole mitään varsinaisia painetestereitä. Itte ne on tehty ja sovellettu. 150 bar antoi kaikille avautumispainetta. Ohje on 190 bar. Reikäsuutin voi olla tarkka paineistaan. Luotan nyt siihen että painemittari näyttää liian vähän. Eivät vaikuttaneet vuotavilta.
Vuotava suutin tekee nakua ja sitte hajoaa/sulaa kaikki.

Vaihto operaatio ei menny putkeen. Kiinnityspulttien kanta ottaa ylivuotobanjoon kiinni. Menen viä kokeilemaan josko suutinta nostamalla menis pultti paikoilleen  :-[
Otsikko: Vs: Giorgetto Giugiaro
Kirjoitti: PehmoLelu - Helmikuu 27, 2015, 23:18:31
Joo o. Jos oikein käyttää mielikuvitusta niin ehkä kone vetää noin 400-500 rpm ylemmäksi.
Että kaippa se autto  ::)
Ahtopainemittari huomenna kiinni ni ei tartte arvata äänten perusteella ahtoja  :-[
Isommat suutinkärjet pittää laittaa tilaukseen jotta saataan mahdollisesti parempia persdynovetoja  '.|
Otsikko: Vs: Giorgetto Giugiaro
Kirjoitti: tapi0 - Helmikuu 28, 2015, 15:06:16
Lisää kakkua + lisää ahtoa = enemmän voimasavua >:D

Hommaa tohon jostain ARL-koneen sisuskalut niin pääsee hevosvoimissaki 3:lla alkaville lukemille. ;D
Otsikko: Vs: Giorgetto Giugiaro
Kirjoitti: PehmoLelu - Helmikuu 28, 2015, 16:19:05
Pääse ahullakin 300 heppaan.

Tämä vikatilaan meno (tehojen katoaminen) ei ollutkaan kiinni ahdoista. ahtopaine käväisee kyllä 1,4 bar mutta se ei ole syy.
Irroitin myös ilmamassamittarin piuhat ja ei vaikutusta.
Ilmeisesti asentotunnistimella on kaksi arvoa ja jos huijaa liikaa toista niin hommat menee seis.
200 ohmin vastuksella vikatila saavutetaan 3000 rpm. 100 ohmin vastuksella kaasun polkaisu pohjaan aiheuttaa hirveää nykimistä rpm alueesta riippumatta.

Pumpussa on ilmeisesti polttoaineeen lämpötilatunnistin. En tiiä vaikuttaako mehunmäärään. Kokeilen huijata sitäkin.

Laitoin huijausvastuksille kaasupolkimelle mikrokytkimen. Kivompi ajella, ei tarvitse on/off kytkintä sormin rämplätä.

Jos älyni ei ala tästä tehokkaammin raksuttamaan painelen ruiskupumppuostoksille...

 :-[

Otsikko: Vs: Giorgetto Giugiaro
Kirjoitti: PehmoLelu - Helmikuu 28, 2015, 18:12:34
Hetken tuossa ihmettelin vielä papereita ja voi nokivasara. Nyt tulee mustaa putkesta ja ei vikatilaa.
Ei kuulemma saa voimaa ilman softaa. Ai ai taidan olla erimieltä  :angel:

Ajossa en vielä kokeillut  :police:

Pumpun paineet vielä mittaukseen niin olen vartivverran viisaampi, tai sitte en  :-[
Otsikko: Vs: Giorgetto Giugiaro
Kirjoitti: PehmoLelu - Helmikuu 28, 2015, 20:10:40
Ecu ei anna sammutinsolenoidille enää virtaa jos määränsäädin on tovin täysillä. Saman tekee ilmeisesti ylikierroksilla. Jonkinmoinen turvatoiminto kakkonen ilmeisesti.
Eli ilman pumpun avaamista tästä ruiskupumpusta ei saa enempää dieseliä koneeseen.
Isompi elementti tai sitten nokkalevy rajumpi ja mahd määränsäätimen muljaus.
Kierroksia saa antaa koneelle kyllä reilusti jos tahtoo voimaa saaha tällä kokoonpanolla.
Ei kiinnosta kierrosdieselit minua eli olkoot :-\
Otsikko: Vs: Giorgetto Giugiaro
Kirjoitti: tapi0 - Maaliskuu 01, 2015, 13:00:15
Pääse ahullakin 300 heppaan.

En menisi tuosta takuuseen. Uskaltaisin luvata tuon 90 heppaisen sisuskalujen kestävän vain vähän reilu pari sataa ponia.
Käsittääkseni tuossa 150 heppaisessa versiossa on kestävämmät sisuskalut.
Otsikko: Vs: Giorgetto Giugiaro
Kirjoitti: PehmoLelu - Maaliskuu 01, 2015, 17:34:25
Nii en tiiö ei omakohtaista kokemusta ahun tehorajoista.
Netissä huutelivat että ei tartte mäntiä tai kankia alkaa vaihtamaan ja saa laulattaa yli 6000 rpm.
Kestäähän vapari ottomoottorinkin sisuskalut vaikka mitä jos pelit ei nakuta.

Kyselin ffp voorumilta tuota ruiskupumppuasiaa. Pitäisi kuulemma riittää.
Otin laskutikun uudestaan käteen ja polttoainemäärät kuullostaa kyllä huikeilta 10 mm. männällä ja 2 mm. nostolla. Liekö aikaisemmin ollut näpyttelyvirheitä kun en saanut mätsäämään polttoaine tuottoja bensaturbon kanssa.
Nyt ilmeisesti lipsahti ihan oikein laskutikku eli kyllä sieltä piräs mehukattia riittää.

Ajelin Giugiarolla tänään säkylään hiekkatietä. 4 ja 5 pykälällä hiekka lentää kyllä villinä pienillä kierroksilla. Että kaippa se pittää jatkaa ittensä kiusaamista.
Otsikko: Vs: Giorgetto Giugiaro
Kirjoitti: PehmoLelu - Maaliskuu 01, 2015, 22:29:31
Hmm
Huomenna avaan jakajapumpun määränsäätimen kannen ja ihmettelen mahdollisia rajoittavia tekijöitä.

Pumpun nokkalevyn iskun pystynee mittaamaan nestepäästä.
Itse työiskun mittaamiseen ajattelin liittää painemittarin suutinputken lähtöön ja mittarin näyttämän perusteella merkit jakopäähän tai vauhtipyörälle. Sitten perästä mittakellolla mittaus.
Tottahan toki määränsäädin joko sähköllä tai manuaalisesti maksimiin painemittauksen ajaksi.

Mittakelloa minulla ei taida ehjää olla. Eikä kyllä ole rahaakaan euron latia. Että muuten kyllä toteuttamisen arvoinen hyva ajatuska  :-\
Otsikko: Vs: Giorgetto Giugiaro
Kirjoitti: PehmoLelu - Maaliskuu 04, 2015, 20:00:37
Avasin pumpun kannen enkä löytäny mitään ihmeempiä.
Pitänee joku mekaaninen rajoitin kehittää ja kokeilla josko ei ecu katkoisi sammutinsolkkua.
Empä vaan usko että toimii noin.

Joo suutinkärjistä. Kiinalaisia piraatteja löytyy noin 10 euroa kipale reilumman kokoisina.
Varmaan kokeilen tässä kunhan kerkiän.
Nyt on tulonpäällä jokku boschin kärjet. Saa nähdä mitä pukkaa.
En ymmärrä miksi tuning immeiset eivät ole ennen kiinan halpakautta käyttäneet dsla kärkien tilalla dlla kärkiä. Mulla on mutu että ne saa pienellä tuunauksella toimimaan  :police:

Kärkineulan ja kärjen rungon sovittaminen on mielenkiintoinen juttu.

Kärkien avartamiseenkin suunnittelin kapistuksen mutta tuskin kokeilen joten siittä ei varmaan parane sen enempiä haastella/elvistellä.   :-[
Otsikko: Vs: Giorgetto Giugiaro
Kirjoitti: PehmoLelu - Maaliskuu 06, 2015, 19:50:16
Noh kaverin tilaamat kärjet tuli.
dsla 150p. Eli ilmeisestikin suuttimen rungon malli on sama mitä vanhakin mutta neula on erilainen.
Melkein olisin voinut vannoa että väärin menee mutta mitä sitä jossittelemaan.
Katselen vielä reijät silmämääräisesti että ovat kohdallaan ja jos on niin
kasaan vanhalla neulalla yhden ja kokeilen josko toimii.
Palikat sopivat ainakin ristiin että sen puolesta näyttää valoisalta.
Suutinkärkiä voi myös läpätä mutta on melkolailla vaikeata koska neulasta ei saa mitenkään helpolla kiinni. Magneetti olisi ainut vaihtoehto.
 ;D
Otsikko: Vs: Giorgetto Giugiaro
Kirjoitti: PehmoLelu - Maaliskuu 06, 2015, 20:09:40
Joo o. Pelkällä sokealla puusilmällä tihrusteltuna reikien asema näytti ihan ok.
Mutta suurennuslasi paljasti karua totuutta reikien sijainnista. Vartin pielessä eli ei kannata edes kokeilla.
Otsikko: Vs: Giorgetto Giugiaro
Kirjoitti: PehmoLelu - Maaliskuu 09, 2015, 19:06:17
Keskuslukko ei toiminut.
Tässä on paineilmatoiminen keskuslukko. kompressori toimi hianosti.
Kuljettajan oveen ei tullu sähköjä. Sopivasti ikkunanostimen piuha oli vaihdettu ja hommassa oli käytetty parikaapelia. Säästyin siis läpivedoilta.
Radio-ohjattua lukkolaitetta en saanut henkiin. Merkillinen laatikko tämän radio ohjain.
Yksi virtapiuha, yksi 8 ohm piuha (ilmeisesti antenni), kaksi ohjauskarvaa kompuralle (nämä ok).
Mutta 4 maadoitusta, en tajua miksi.
Mietin mahd ikkunannostimen mukavuustoimintoa mutta ei ei, tai jos ei sitten paha oikosulku jossakin mikä tekee kiusaa.

Pakoputken vaimentajassa on jotakin irtonaista. Kilisee ja kolistaa oikein mukavasti. Eihän tuolla kehtaa ajaa.
Kun tässä jaksan ja vetristyn niin varmaan pakko askarrella pakoputki uusiksi. Tinailen pakoputkeen mutterin lambda-anturille samalla.
Otsikko: Vs: Giorgetto Giugiaro
Kirjoitti: PehmoLelu - Maaliskuu 10, 2015, 16:55:27
Olen tässä taas kuumeisena kotosalla ja pakkohan se oli mittaria viritellä giugiaroon kiinni.
Yritin perehtyä ennakonsäätimen sielunelämään.
Ennakonsäätimen polttoaineen paineen mittaus on liian vaikeata näin yksäkkiä.
Laitoin jännitemittarin solenoidin ja ecun "strobottavien" fettien väliin.
Kuorman kasvaessa jännitenäyttämä kasvaa (tavallaan ecu osallistuu vähemmän ennakonsäätöön) eli ennakko aikaistuu.

Tasaisella pienellä kuormalla jännitearvo vaihteli 7-9 voltin välillä kierrosnopeudesta riippumatta.
Tämän pitää tarkoittaa sitä että ruiskupumpun rpm ennakonsäätö toimii suurimmaltiosin mekaanisesti.

Varmistelin solenoidin jännitteen vaikutusta myös joutokäynnillä.
Ennakonsäätimen piuha irroitettuna kone kalistaa enempi mitä solenoidi kytkettynä.

Ohjasin ennakonsäädintä myös johdot kytkettynä manuaalisesti ecun rinnalla mutta käyntiääneen ei ollut merkittävää vaikutusta. Irroitin myös ajoitustunnistimen suuttimelta koska ajattelin sen mahdollisesti kompensoivan huijaustani. Ei vaikutusta.

Eli ainakin pienemmillä käyntinopeuksilla sähköisen säätimen vaikutus melko marginaalinen. Toki kun paine kasvaa kierroksilla vaikutus ehkä mahd suurempi.
Otsikko: Vs: Giorgetto Giugiaro
Kirjoitti: PehmoLelu - Maaliskuu 19, 2015, 21:53:27
Tämä ÄLYteräskorinen auto oli pukeilla paripäivää.
Takapyörän laakerin vaihtoa ja muuta pientä.
Tottahantoki mareastakin tuli nesteet loristen pellolle eli olen tässä ajellut mersulla pitkin maakuntaa ja kuskannut emännänkin töihin.

Kallistuksenvakaajan yhdystangot sai vielä korjattua 10mm pultilla.
Kumipuslat otin trukin 14:sta kankaisen renkaan kyljestä lieriöporalla. Nämät puslat kestävätkin sitten isältä pojalle.

Taakse vaihdoin bravon kw jouset.

Etupään iskarit on hyvinkin pehmeät.
Löin iskariputkeen reiän, rasvanippaa kylkeen ja täytettä  :angel:

Pherssonin yläpään modifioin toimimaan siten että iskarin männänvarsi kääntyy tolpan mukana.
Eli näin alkuun tarkoitus kokeilla mitenkä viritykseni toimii.
Jos toimii niin D2 alustan (muistaakseni toyotan celicaan tarkoitetut etutolpat) kanssa ei tarvitse sitten miettiä yläpään laakerointia sen enempiä.
Marean joustintuen laakerointia voisi myös mahd saada hyödynnettyä, mutta sen näkee sitte jos näkee.
Otsikko: Vs: Giorgetto Giugiaro
Kirjoitti: PehmoLelu - Maaliskuu 20, 2015, 13:50:59
Mites arvon raati olette mieltä seuraavasta.
Mitenkuinka diesel moottori toimii  puhtaalla moottoriöljyllä?
Tai 50/50 dieseliä/moottoriöljyä?
 :police:
Otsikko: Vs: Giorgetto Giugiaro
Kirjoitti: Fletch - Maaliskuu 20, 2015, 14:28:37
^Ryntäskö vahingossa vai tarkotuksella?
Otsikko: Vs: Giorgetto Giugiaro
Kirjoitti: PehmoLelu - Maaliskuu 20, 2015, 17:49:46
Jaa että saksalainen laatutuote pääsisi käymään öljyllä ja ryntäys.
Fiiattien onkelmia sellaiset  ^-^
Otsikko: Vs: Giorgetto Giugiaro
Kirjoitti: PehmoLelu - Maaliskuu 20, 2015, 20:43:08
Sekoittelin erimoisia öljyjä keskenään.
Tuntuisivat pysyvän liukoisina.

Emmuista kirjoitinko E85 bensan sekoitteluista mitään.
Justiinsa kippailin koeputket tyhjiksi ja muistaakseni meni niin että E85 bensaan kun lisää tarpeeksi vettä niin etanoli ja vesi muodostavat oman faasin pohjalle ja pinnalle jää heikko oktaaninen hiilivetymuju. E85 kesä ja talvilaatuun olin mielestäni saavani erilaisen etanolipitoisuuden tuolla erottelumenetelmällä. Noh ei ole ajankohtaista mutta kaippa se pitää vielä mielenkiinnosta kokeilla uudestaan juuh juuh   :-[
Otsikko: Vs: Giorgetto Giugiaro
Kirjoitti: PehmoLelu - Maaliskuu 26, 2015, 18:54:35
Ihan kö olis enempi voimaa sitkaammalla polttoaineella.
Mene sitte ja tiiö hänestä  ::)
Otsikko: Vs: Giorgetto Giugiaro
Kirjoitti: PehmoLelu - Maaliskuu 31, 2015, 21:02:52
Yksi suutin tihkaa ilmeisesti aikalaillakin polttoainetta tielle.
Litratolkulla sataselle kuluttaa enempi isommilla suuttimilla mitä oginaaleilla.

Joutokäynnin rytkytys on kaameata. Joutokäynnin nostaminen 1000 rpm kohille abaut tasan hävittää kolinat melkoisen kivasti.
Joutokäyntikierrokset voisi nostaa softamuutoksella. Mutta ehei minäpoikapojunenhan nostan kierrokset kuten ns normitiisselissä, säätöruuvilla  ^-^
Otsikko: Vs: Giorgetto Giugiaro
Kirjoitti: sampsulisami - Huhtikuu 02, 2015, 16:44:43
Etanoli muutospoksi ja disel lisäsuutin? oisko patentti?  ;D
Joo kunhan sanoin
Otsikko: Vs: Giorgetto Giugiaro
Kirjoitti: PehmoLelu - Huhtikuu 02, 2015, 16:56:45
Äläs ny.
Etanolilla voisi toimiakin. Metanolilla varmasti toimisikin kuten myös kaasuilla brym brym...

Tuumin myös sellaista jos saisin toisen kannen askartelisi siihen kaksi suutinta per sylinteri.
Tietysti irtokannesta tarttis tutkia olisiko mahdollista ylipäänsä toteuttaa.
Suuttimille sopivasti paine eroa aukeamispaineeseen niin isompi suutin tulisi itsekseen isommilla kuormilla mukaan. Tai näin ainakin uskoisin.
Ja jos siis isompireikäinen suuttimen kärki lisää kulutusta liiaksi. Muutenhan kahdessa suuttimessa ei ole tietenkään mitään järkeä.
Otsikko: Vs: Giorgetto Giugiaro
Kirjoitti: PehmoLelu - Huhtikuu 02, 2015, 16:59:29
Ainiijoo. Eilen yritin nostella ahtopaineita. Poistin alkuperäisen sähköisen bleedin käytöstä ja kötöstelin kuulajousiventtiilin väliin. Ei toiminu toivotulla tavalla. Aika loppusis keske eilen mutta kötöstely jatkuu  :-[

Adblocker...

Ftcf.org pyörii ilmaisvoimin ja ainoa keino ylläpitää palvelinta on mainokset.
Toivoisimme, että et käytä adblockeria tällä sivustolla. Kiitos :)