FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Fiat-aiheista => Tekniikka => Aiheen aloitti: miksero - Maaliskuu 10, 2016, 16:48:57

Otsikko: Fiat ducato vm01 1.9tdi jakopää ja jäähdytys
Kirjoitti: miksero - Maaliskuu 10, 2016, 16:48:57
terve! 8)
pihaan remonttiavuks hommasin tollasen rotiskon ja tuo jäähdytys järjestelmä kummastuttaa. mitä noit hlö autoja ruksaillu niin eikö tuon järjestelmän pitäis olla paineistettu lämpimänä? ja ainaki bemareis korkki tarpeen tullen päästää painetta pois jos kertyy jostain syystä liikaa. mut tossa ducatossa lähtee jäähd.korkista letku joka menee moottorin alle ja loppuu sinne. eikö tuon kautta jäähd.neste höyrysty ajan mittaan pois(hävikkiä)? ja samalla kiehumispistehän pysyy 100 asteessa kun paineistetussa se nousee sen yli?

Noh kuitenkin tossa tod.näk pahvi päästää pakokaasut jäähd.järjestelmään ja samalla jakohihnan vaihto alkaa olee ajankohtainen, joten onko netissä vapaasti luettavis räjähdyskuvat kun itellä ei autodataa ole. tai voisiko joku mahd. linkata tänne?
Entä jotain erityishuomioita projektiin? ilmeisesti moottori pitää tukee jotenki ku joutuu hihnan takia ottaa moottorin kannattime irti.
Otsikko: Vs: Fiat ducato vm01 1.9tdi jakopää ja jäähdytys
Kirjoitti: Uno_mas - Maaliskuu 10, 2016, 20:50:46
Moro,
Ducatosta ei omakohtaista kokemusta ole, mutta tuossa olisi korjausopas. http://download.fiat-bg.org/Books/Ducato/ (http://download.fiat-bg.org/Books/Ducato/)
Otsikko: Vs: Fiat ducato vm01 1.9tdi jakopää ja jäähdytys
Kirjoitti: Wesulius - Maaliskuu 10, 2016, 21:48:19
Kyllä se ducaton korkkikin on paineistettu , kun ylipaine päästetään pois  purkautuu se letkuapitkin auton alle.

Adblocker...

Ftcf.org pyörii ilmaisvoimin ja ainoa keino ylläpitää palvelinta on mainokset.
Toivoisimme, että et käytä adblockeria tällä sivustolla. Kiitos :)