FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.

Viestit - Keijo

Sivuja: [1] 2 3 ... 40
1
Projektit / Re: Fiat Uno Turbo -89
« : Lokakuu 02, 2007, 00:25:32 »
" In finland we have this thing called 'reilu meininki' "  ;D

2
Projektit / Re: Fiat Uno Turbo -89
« : Syyskuu 12, 2007, 22:59:30 »
noh huomenna takasin kansi kansityöhän vois alkaa pyytää kohta jotain alennuksia sieltä  :-[

Kysy jos niillä ois sellasta kebab-henkistä "10. kerta ilmainen"-leimakorttia.  :)

3
Väärä käsitys.  ;D Kerroin tuossa viestissäni että yleismittarilla ei nimenomaan selvitettyä kuin sen, että johto on poikki. Jos yleismittari näyttää jotain tiettyä vastusta, joka on verrattuna muihin sytytysjohtimiin oikea, ei yleismittari kerro mitään sytytysjohtimen eristeen kunnosta. Tätä taas pitäisi testata eristysvastusmittarilla, jossa koestusjännite on huomattavan korkea. Esim tälläinen laite. Jos sytytysjohtimen eriste on rikki ja sytytysjännite hyppää johtimesta venttilikoppaan ennen tulppaa niin luulisin (ei ole tästä mitään faktaa), että jonkunlainen vaikutus tuolla on moottorin toimintaan.

Jonkin verran sähköstä tietävänä arvelisin, että juurikin tämän tapainen tapaus oli omassa puntossani joka nyki ja lopetti nykimisen, kun vaihdoin sytytysjohtimet.  O0

4
Niin ja tolla yleismittarilla ei sitten saa niitä tulpan johtoja mitattua, kun siltä varalta että ne on poikki. Yleismittari kun testaa pienellä jännittellä niin sähkö ei hyppää samanlailla kun niillä sytytysjännitteillä. Mullakin vaikutti tulpanjohdot kaikin puolin ehjiltä, mutta kun ne vaihtoi niin auton nykiminen loppui.

5
Jos miettii miten saisi halvalla kotikonstein lisää valoa maantielle niin olisiko paksummista kaapeleista + mainoksissa luvatuista + 30 % , + 50 % lisää valoa polttimoista hyötyä ?

Ois. Releet valoille vaikka 2,5mm^2 piuhalla. Ite on pitäny tehä toi jo kauan sitte muttei oo tullu tehtyä. Mittasin joskus niin tais olla jännitehäviö 0,7V lampun kannalle sieltä normin valoviiksen kautta, et kyl pitäs jo pelkällä releytyksellä kirkastuu. Tiedä sitten miten taas ne valot kestää kun mulla on vision+ kestäny yleensä vuoden kunnes on toinen pamahtanu. Tietty jos väsäis valoille sellasen päivä-asennon, et sillon ois ~10V niin ei kuluis polttimot niin paljoa... Pitäsköhän se itekki nyt releyttää noi valot, ihan urheilun vuoks.  ;D

6
Projektit / Re: mustakostaja aka Uno turbo -88.
« : Heinäkuu 26, 2007, 00:18:45 »
P.S meinaa olla pito-onkelmia  >:D

Tietää ikkunasta kattomattakin mikä se siellä ulkona murisee ja renkaat vinkuu, kun tässä keskustassa asutaan.  :police: Mutta tää onneks sutii kaasulla, niin ei tarvii kuunnella niitä kierroksien nostoja mitä noi civicit ja bemarit joutuu harrastamaan.  8)

7
Tekniikka / Re: Fiat punto 55 -95 pätkii sateella
« : Huhtikuu 21, 2007, 01:53:44 »
Itellä punto 75:ssä tuplanjohtojen vaihto auttoi.

8
Yleistä (Punto) / Re: Apuva! ´bensapumppu´
« : Huhtikuu 01, 2007, 00:06:24 »
ps. tuli hankittua uusi bensapumppukin samantien, ensin vika näytti olevan siinä kun nopeesti vilkastuna sähkökynällä näytti että virrat olis ok... mutta tuli ostettua kun kävi fiatin kautta tarjouksena; 306e pumpulle ja oikeasta varaosa kaupasta löyty sama pumppu saab-merkkisenä samalta valmistajalta(walbro) ~70e (68e? vissii...) turbo saabin pumppu...

Hei! Millä sait selvitettyä ton, että saabin pumppu käy? Katoitteko että sillä on sama koodi kun punton pumpulla vai otitko pumpun irti tankista ja menit sen kanssa varaosaliikkeeseen, vai kuinka??

Mulla on kaks kertaa punto jättäny tielle, toisella kerral oli deltassa eikä ne osannu kun arvailla et mikä vois olla vialla. Mut jos sais jostain edullisesti pumpun niin vois sen vaihtaa, ja varmaan sen releenkin jos ei ois pahan hintanen. Ei viittis deltalle maksaa 308€ b.pumpusta.  ;D

9
Yleistä (Punto) / Re: Tehdas kutsuu huoltoon.
« : Maaliskuu 15, 2007, 22:52:08 »
Mulla toi tehtiin (en oo varma onko sama mutta samat työt tehtiin) joskus vuonna 2003 tjsp. Silloin ei ollut vielä deltaa lahdessa, joten ei rikottu mitään mutta tietysti ei muistettu soittaa että auto on valmis.

10
Tekniikka / Re: punton pesunestesäiliö
« : Maaliskuu 07, 2007, 00:35:30 »
Muistankohan ite ihan väärin jos sanon että itellä vuoti se takaiskuventtiili, joka on siinä pesuaineletkussa akun takana (suunnillee). Ainakin oon sellasen nippelin joskus joutunu uusimaan ja makso jotain muutamia euroja. Jotenki on sellanen fiilis, että ois mullakin vuotanu noi nesteet mutei pysty varmaks sanoo.  '.|

11
Auto-Hifi / Re: Mankan kytkentä (punto+jvc)
« : Helmikuu 13, 2007, 01:07:13 »
Ei kyllä onnistu, on niin hapokasta. Kokeilin kyllä hakua aikaisemmin ja nyt, enkä löytänyt mieleistä vastausta.

Siis
  • Radiossa pysyy asetukset yms
  • Radio ottaa jonkun heräteohjauksen, kun kerta näytön day/night-toiminto ohjautuu virtojen kytkemisen mukaan
  • Tohon varmaan sitten pitäis vaihtaa ne punainen ja keltainen päikseen vai? Ihmetyttää vaan kun eikös niitä just sillon käännellä kun ei asetukset pysy muistissa. Tietty jäi joku juttu lukematta siitä threadista mikä käsitteli marean radion vaihtoa.
  • Ei varmaan oo fiateissa (puntossa) sellaista ominaisuutta, että radiolle tulisi virta, kun virtalukossa on avain?

Ei oo jaksanu stressaa itteää tolla. Piti kytkee toi mankan ohjaus hälyyki mutta on jääny sekin, kun toi toimii tolleen napista painamallakin ihan hyvin.  ;)

12
Auto-Hifi / Mankan kytkentä (punto+jvc)
« : Helmikuu 12, 2007, 01:57:34 »
Eli mulla on ollu toi mankka jo parikin vuotta, mutta rupesin miettimään että onko mahdollisuus saada siihen ohjaus virtalukolta. Tähän asti oon aina napista sammuttanu sen, mutta nyt vaihdoin akun niin huomasin että mankan näyttö vaihtui negatiivisesta positiiviseksi, kun käänsin virrat pois = sinne tulee joku ohjaus. En oo jaksanu aikasemmin tällä stressata, mutta nyt pisti miettimään että onko kytkennöissä vika vai mankassa, kytkentä siis plug n' play. Miten ootte muut kytkeny?

Punto 94

13
mut sulla on tuo jalka murtunu, niin sulla mahdollisesti käräjät edessä  :o

Turvajalkine valmistaja oikeuteen, kun ei niitten tuotteet toimi.  ;D

14
Onko hajua mitä vauhtia pamautit volvoa päin? Painuko kasaan toi jalkotila, kun kerta luu meni poikki? Näyttää jonkun verran sitoneen energiaa toi punton kori, kun on noin mukavasti vääntyny vähän joka puolelta.  :) Ihan vaan muuten vaan kyselen tässä...

15
Yleistä (Punto) / Re: Paljonko Puntollasi on kilometrejä takana?
« : Helmikuu 05, 2007, 01:26:13 »
Tänään pyörähti 180tkm.  '.|

16
Olitko se sinä? / Re: Lahti
« : Helmikuu 03, 2007, 01:30:59 »
Tänään näin viininpunaisen bravan jossa oli tribaaliteipit kyljessä, liekö saman henkilön kenen tuo valkoinen oli.  '.|

17
Kyllä se näillä keleillä on enemmän ominaisuus kuin vika, että ei tuu lämpöstä. Taitaa olla pikkusen liian pieni se lämppärin kenno näihin Suomen olosuhteisiin.
Mullakun vaihdettiin termostaatti viime talvena niin johan rupes pukkaamaan lämmintä, melkeen jopa kuumaa.  ;) Ennen vaihtoa ei juuri lämmintä tullut. Ei tota lämppäriä voi täysillä pitää jos on toppatakki päällä autossa.  :P

Mikäs termostaatti sellanen on...mullekin laitettiin pari vuotta sitten lämpösempi, mut ei se ainakaan kauheesti vaikuttanu. Jos on kymmenen pakkasta ni ei kyl tarvi hanskoja pois ottaa vaikka ajais tunnin putkeen.

En muista tarkkaan, mutta hyvä veikkaus ois että ois tollanen:

I --99 55/60/75 87°. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  30-6098    17.50

Ja jossei oo motonetistä niin sitten se on joku tarvike, ostettu ihan tyylillä "94 malliseen punto 75:een termostaatti, kiitos".  :)

Ei tossa hirveen kauaa tarvii odotella et alkaa haaleeta/lämmintä tulemaan (ilman lämmitystä) ja tosiaan ei kärsi pitää kuumimmalla puhallusta jos pitempään ajaa. Tosin mulla onkin toi astetta isompi moottori tossa mun puntossa.  '.|

18
Kyllä se näillä keleillä on enemmän ominaisuus kuin vika, että ei tuu lämpöstä. Taitaa olla pikkusen liian pieni se lämppärin kenno näihin Suomen olosuhteisiin.
Mullakun vaihdettiin termostaatti viime talvena niin johan rupes pukkaamaan lämmintä, melkeen jopa kuumaa.  ;) Ennen vaihtoa ei juuri lämmintä tullut. Ei tota lämppäriä voi täysillä pitää jos on toppatakki päällä autossa.  :P

19
Yleistä jutustelua / Re: p*llurallin arvostustopic
« : Tammikuu 30, 2007, 02:30:06 »
sulla se vihree punto siin kirkkokadun mäessä ? gt ? komia peli, on ihailtu ohimennen :)

On joo se tummanvihree, 5-ovinen eli ei gt vaan ihan 75sx. On siinä gt:n (tai elx:n) helmat laitettu, ja jotain muuta tässä vuosien varrella.

20
Yleistä jutustelua / Re: p*llurallin arvostustopic
« : Tammikuu 30, 2007, 00:14:22 »
Joo, täältä löytyy arvostusta p***urallille... NOT!  >:(

Lahden keskustassa asustelen ja sattuu rakennustöiden takia kiertämään tuo "lenkki" tuosta oman ikkunani ali, ei saatava. Näkee jos jonkin näköistä porukkaa ajamassa ohitse tuosta. Pari asiaa on kyllä menny multa ihan yli hilseen, vaikka oon itekkin vasta 24:
  • Minkä takia niissä autoissa pitää olla sellasen käden mentävä pakoputki? Mun mielestä asian pitäs mennä niin että jos on tehoa, niin myös silloin saattaa olla sitä ääntä. Oikeesti täällä resonoi hyllyt seinää vasten ja ikkunat, kun jengi tekee hienon kuulosia moottorijarrutuksia.
  • Minkä ketun takia niitä autoja pitää kierrättää rajotinta vasten liikennevaloissa? Joo, just noita missä on noi hölpötin pakoputket.
  • Miks valoista pitää talvella lähteä kaasu pohjassa, ei se kumminkaa kiihdy nopeammin, päin vastoin.
  • Jotain rajaa siihen autojen tuunaamiseen, oikeesti.
  • Pitäkää ne tyhjät kaljapullot siellä autossa, saatava sekin kuka heitti pullon mun punton takalasiin.  >:(

Noniin,  ;D tunnistiko joku itsensä? HANKKIKAA ELÄMÄ, OIKEESTI!  ;D Ei millään pahalla kenellekkään jos noi asiat tuntuu tosi kuuleilta jollekkin, mutta noi oli vaan mun mielipiteitä.  ;)

21
Yleistä (Punto) / Re: Punto mk1 valot?
« : Tammikuu 02, 2007, 03:01:38 »
Lainataanpas topiccia ku kerran valoista puhutaan... Miten pitää toimia valot -00 punto mk2ssa? Pitkien kans lyhyet vai pelkät pitkät? Omassa on nyt huomannu ku pistin jälkiasennusksenon-sarjan niin jos esim kylmänä lähtee ajeleen ja räppää pitkät päälle niin lyhyet sammuu ja nyt huomaa varsinkin kun lähivalot on "tuhat kertaa paremmat" (ok hieman liiottelin ;) ) niin keula on ns pimeänä pitkien kans? Halogeenien kans ei silleen tullu kiinnitettyä huomiota ja nyt sit vielä ku ajelee ns pelkät pitkät päällä niin kylmä ksenonpolttimo vaatii jonku aikaa, että se kirkastuu ja näin ollen se pitkien ja lyhyiden pimeäväli on hetken aika reilu. Valoviiksikatkaisin naksuu silloin myös kuuluvammin, sit ku kabiini lämpenee niin pikkuhiljaa jää myös lähivalot pitkien kans päälle, ei aina silloinkaan mutta kun reippaasti on lämmenny kabiini niin sen jälkeen kaikki OK. Sekavaa, mutta voisko joku käydä kokeileen että miten se pitäis toimia ja onko mulla viiksen kytköksissä jotain feelua :). Satatuhatta tuli täyteen alkuviikosta joten kait se viiksi on vissiin sit väleä pasta, hämärä muistikuva ois että näissä olis ollu tuota viiksivikaa, mutta lahopää niin enpä ole satavarma.

Tässä vaiheessa kun viiksi on vielä ehjä niin sen voisi ehkä pelastaa asentamalla releen sinne konehuoneen puolelle, niin ei enää kuormittuisi tuo valoviiksi.  :) Itellä meni mk1 jo valoviiksen 0-asento(ajovalot paloivat myös tässä asennossa) paskaksi, että vielä toimis toi 1-asento, ja senkin paskaksi menemisen voisi estää jos vaan jaksaisi/viitsisi releyttää nuo valot.  ;)

22
Yleistä (Punto) / Re: Talvi tulee, punto huoltoon!
« : Joulukuu 21, 2006, 01:43:17 »
Kannattas varmaan kokeilla kiristää sitä kytkinvaijeria. Ei se oo paha rasti tehdä itekkään, sen verran yksinkertasia nää puntot kumminkin on. Mutta ei tota vaihteiston toimintaa voi hirveästi kehua, tuntuu olevan silleen että saa lämmetä se laatikko ennenkun se rupeaa toimimaan shoothisti, ja se ei sitten hirveän nopesati lämpenekkään.  :)

23
Yleistä (Punto) / Re: Puntossa ääniä etupäästä
« : Syyskuu 21, 2006, 06:01:47 »
Voi olla ihan hyvä veikkaus, tosin luulisi että laakeri ääntäisi useammin (lähes kokoajan)? Ja kyllä sitä joutuu joskus kirraamaan ajolinjoja talvella kääntämällä hieman kylkeä ajosuuntaan.  ;D Täytyy katsoa se laakeri, tossa kun tulen saksasta takaisin ensi viikon jälkeen (jahka lähden sinne tossa lauantaina). Ja siis oikealle kun kääntää niin ääni häviää, eikä muutenkaan kuulu aina, vaan aina välillä.

Ei oo hiacea näkyny, yllättäen, prkl.  :P

24
Yleistä (Punto) / Re: Puntossa ääniä etupäästä
« : Syyskuu 20, 2006, 21:46:36 »
Korjataan että tuo ääni tarkemmassa tarkastelussa muuttuu nopeuden mukaan, tai siis äänen taajuus muuttuu. Ei ainakaan vetonivelet pidä minkäänlaista ääntä kun kokeilin kurvailla eteen sekä taakse renkaat linkussa, eikä muutenkaan.

Kenelläkään mennyt vaihdelaatikkoa puntosta? Olisiko tämä oireita siitä?

25
Yleistä (Punto) / Re: Talvi tulee, punto huoltoon!
« : Syyskuu 18, 2006, 22:28:11 »
- 1-vaihteen sisäänmeno tökkii välillä. Joskus saattaa tosin mennä oikein nätisti sisään pitkänkin matkaa ja joskus joutuu kierrättämään vapaan kautta. Eli vaihdekeppi töksähtää noin puolessa välissä (loksahtaa hieman sisään mutta ei lopullisesti).  Laatikon öljyt vaihtoon?

- Uskomattoman voimakas moottorijarrutus 1- ja 2-vaiheella ja eritoten pieni nykäys aina kun kaasupolkimen nostaa pois tai kun kaasu ottaa "kiinni" ? Tämä on ollut aina mutta viimeiaikoina rassannut tuo kenguru meininki ruuhkassa (pakko luistatella jotta olisi tasaista menoa) joten tuli samalla mieleen että onko se oikeasti tämän kyseisen auton ominaisuus vai voiko tuossakin olla joku pienehkö vika jossain?

No ei toi noita moottorijarrutuksia hirveen pehmeesti noilla pienillä vaihteilla tee, mutta itsellä oli etuputken kannake irti, jolloin pakoputki roikkui -> kone pääsi heilumaan enemmän. Ja itsellä ei mennyt vaihteet kovinkaan hyvin silmään kun alkoi kytkin lähestyä loppuaan, tosin kaukaa haettua tohon sun autoon, mutta ainahan kaikki on mahdollista.  ;D

Sivuja: [1] 2 3 ... 40

Adblocker...

Ftcf.org pyörii ilmaisvoimin ja ainoa keino ylläpitää palvelinta on mainokset.
Toivoisimme, että et käytä adblockeria tällä sivustolla. Kiitos :)