FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.

Viestit - Cinque Valvole

Sivuja: [1] 2 3
1
Tekniikka / Re: Bravo 1.4 tehonlisäyksestä
« : Heinäkuu 29, 2006, 19:37:52 »
Kireemmät nokat? Onkos tuo 16v kone?

2
Tekniikka / Re: Fiat Croma Turbo, Tehot HUKASSA. Apua pyytäisin!
« : Heinäkuu 12, 2006, 08:52:35 »
Moi! Tirauta keulalle isompi väläri, laita säädettävä bensanpaineensäädin ja kilo lisää painetta niin johan rupes sutii...

3
Millonhan immeiset alkaa ymmärtää, että hevosvoimat ei sano välttämättä mitään. Laskekaa paljon teillä on hevosvoimia tuhatta kiloa kohden. Esim. Omega jossa 350bhp (350[bhp] jaettuna 1490:llä[kg] =0,23489933 kertaa 1000[kg] = ~235bhp) ja Uno jossa 200bhp(painaen 860kg ja teho-/painosuhde 234bhp). Huom. painot suuntaa antavia. Ei pidä katsoa mootorintilavuuteen tai hevosiin. Tottakai tossa mun esimerkissä olevat autot yli kahden markan vauhdeissa on selvä juttu, mut entäs kun tulee mutka vastaan joita nää meidän radat on täynnä. En nyt puhu sitte mistää Nordschleifesta.

4
Tekniikka / Re: DUMP VALVES
« : Tammikuu 04, 2006, 19:16:11 »
Ranaco Racingiltä maksoi yleismallinen HKS Ssqv - Super seqventaalinen blow-off postikuluineen €300 ja HKS Metal Flow ilmanputsari €235 (kartio mallinen ja täysin rosterinen siis ei mitään suodatus huopia, pelkkää metallia).

Kaverilla on Greddyn ulos puhaltava joka maksoi €15 enemmän. Tosin kyseinen paikka josta tuotteet ostettiin niin sanoi et HKS:n B.O. on parasta mitä rahalla saa...

5
Yleistä (Uno) / Re: Tbo Uno 1,3 ja 1,4 moottorien erot?
« : Joulukuu 09, 2005, 20:14:48 »
Niin ja onhan niitä yksnelosiakin Ihin ahtimella kai jos Puntojankin on Ihillä ja Garretilla?!? Mut se vaan on ihme jos joltain vielä löytyy EHJÄ alkup. valupakosarja siis ei korjailtu tai muuten lohennu. Ois muuten semmonen Punton alkup. Ihi myynnissä. Jonkun verran isompi kuin Unossa. Pakopuoli jonkin verran lohjennut, mut näihin pätee sama ku noihin valupakosarjoihin eli ei ehjää varmaan olemassakaan...

6
Yleistä (Uno) / Re: Arvoja vm-90 turbo uunolle?
« : Marraskuu 26, 2005, 18:19:56 »
Ja jos on katti niin 100hv... Mutta sanokaapa joku kellä on vakio Tuuno?

7
Yleistä (Uno) / Re: Tbo Uno 1,3 ja 1,4 moottorien erot?
« : Marraskuu 26, 2005, 18:16:05 »
Jos siinä 1,4 uunossa on sama kone kuin punto GT:ssä niin aika paljon alkaa olla sitä kaiken näköistä Pierburg:ia siellä konehuoneessa. Eli osien saatavuus ja yleinen tietämys varmaan aika heikolla pohjalla verrattuna 1,3 koneeseen. En oo aivan varma mutta onko 1,3 uunossa vakiona takoveivit kun puntossa taas ei oo(kai)?!?

8
Projektit / Re: Taas yks turbo uuno
« : Marraskuu 08, 2005, 19:32:42 »
Muistan joskus lukeneeni jonkun Supran kyljestä tekstin: Wastegates are for Pussies!!!

9
Olitko se sinä? / Re: Joensuussa Turbo unski ?
« : Syyskuu 25, 2005, 19:47:58 »
Juups meikähän se kävi kaikua veneeseen ostattelee sieltä... Nää on nää Jenssin jäsenet valitettavasti kovin vähissä.

10
Projektit / Re: Fiat Uno 1.3T
« : Elokuu 02, 2005, 00:03:31 »
Joo mut on kyllä siisti kuntoisen ja asiallisen näköinen Uuno kun omaan vertaa ja muutenkin...

11
Yleistä jutustelua / Re: Näinkin halvalla voi tänään tankata
« : Heinäkuu 07, 2005, 16:06:38 »
Juu Joensuun rauhankadun Shellillä 98E 1,286 tällä hetkellä ja muita ei olekaan tullut paljoa katseltua. Tosin tuosta 80km päästä veli-venäläiseltä sais aikas halvalla, mut arvatkaa laitanko vaivalla rakennettuun koneeseen mitään sukkamehua...   ^-^

12
Projektit / Re: Uno "Musta" Turbo mk2
« : Heinäkuu 01, 2005, 17:21:35 »
Voi herrani Jumala mitkä renkaat!!! Noi ei varmaan pidä hirveen hyvin?!? Muuten näyttäs kyllä olevan ihan asiallinen pirssi.

13
Kyyy...Kyyllä!!!

14
Yleistä Coupe / Barchetta / Re: GTI kiihdytyspäivät Alastarolla
« : Kesäkuu 09, 2005, 13:23:16 »
Hieman OT:a, mutta ootteko tutustunu Speedparty:n toimintaan. Joensuun lentokentällä ajetaan kaksi nopeusajoa (1800m) kesään. Paikalla on yleensä kaikennäköisiä autoja laidasta laitaan. Ensimmäinen ajokerta 2.7. on jo buukattu täyteen mutta toinen vetäisy on vielä myöhemmin kesällä. Ensimmäiseen Speedpartyyn ilmoittautuneita mm. Fiat X1/9, American Car Showsta tuttu Supra ja mansikkana kakun päällä Lamborghini Gallardo, sekä paljon muita hauskoja ohjuksia... Kannattaa käydä tutustumassa osoitteessa http://mediarace.fi/speedparty2005/

15
Yleistä Coupe / Barchetta / Re: Teholastu 20VT coupéen..
« : Kesäkuu 09, 2005, 13:07:06 »
Ja kun katsoo miten on Typerä kiihtynyt autolehtien testeissä niin voi melkein sekunnin lisätä tohon luvattuun. Ei se paljoa lohduta paikaltaan lähdettäessä, kun elämä alkaa vasta 6500rpm>. Mut voihan toki Hondaakin virittää...

16
Yleistä Coupe / Barchetta / Re: Turbo Coupen "dumppi"
« : Toukokuu 17, 2005, 16:22:08 »
No hei!

Niin se sakkaus ääni kuulu multa autosta vaikka oli uus Boschilainen paikallaan. Se on kuitenkin niin askeettinen laite että ei sakkaus ääntä hävitä varsinkin jos autossa on vapaavirtaussuodatin. Ja seoksien meno rikkaalle hetkeksi ei ole hajoittanut vielä yhtäkään tietämääni autoa. Jotkut sanovat että VAG-konsernin turbo autot eivät liiemmin ulos suhauttavista tykkää, mut se ei meitä mitenkään liikutakaan.

Itselläni on tollainen MPM-Performance säädettävä Blow-off/Dump-valve. Kestää vakio jousella 1,6 paaria ja mukaan sain jäykemmänkin jousen jolle ei oo vielä ollut käyttöä.
Tietysti jos parasta haluaa niin HKS:ltä lyötyy SSQV=super seqventaalinen, ulos puhaltava, säädettävä, yleismallinen hintaan 300€ sovituspalan kanssa. Kaverilla on tommonen turbo puntossa eikä varmaan vuoda näissä meidän laitteissa. Noita HKS:siä näkee yleensä Skyline:n kone huoneessa.

http://www.mpm-performance.com/   > Muuta > Dump-valvet

http://www.hksusa.com/categories/?id=1062


17
Olitko se sinä? / Re: Joensuussa vaalean sininen Fiat Coupe?
« : Toukokuu 14, 2005, 20:19:17 »
Aah... Täälläkin päin muita Fiiatisteja. Tosin mulla on turbo Uuno, mut kaverilla oli kyllä 20v L.E. turbo Coupe...  -ahaa-

18
Yleistä (Uno) / Ilmamäärämittarin kans kikkailu?!?
« : Toukokuu 04, 2005, 22:52:43 »
Jeps! Oon huomannu että monet sanoo kun säätää tota ilmamäärämittaria niin saa auton paremmin toimimaan. Mulla on 1.3 urpo Tuuno bp-säädin ja turbo ruuvi. Siinähän on IMM:ssa se sininen ruuvi mistä saa arvoja käänneltyy ja väänneltyy, eli sitä pitäs ruuvvailla?!? Autossa on vakkkari suuttimet ja ahtoja 1-1,5 baria riippuen kuka on vastassa ja bensanpaineet noin 2,8 baria kun alipaine tyhjäkäynnilla noin -0,6 baria.
Niin ja muuten mitä mieltä: Riittääkö massalevy ja 30% jäykempi paineasetelma miten pitkälle 150hv? 170??
Kun ei raaskisi ostaa sintterilevyy kun on niin paljon kalliimpi ja isomman välärin ostokin on melkein pakollinen kovemmilla paineilla.  -ahaa-

19
Yleistä (Uno) / Re: Turbon kansipahvi?
« : Maaliskuu 03, 2005, 16:25:17 »
No hei! Itsehän ostin Joensuun PK-autosta alkuperäisen FIAT/LANCIA logoilla varustetun koko koneen tiivistesarjan hintaan 145€ työntekijä alennuksilla. Pelkkä kansipahvi olis maksanu jotai huntin luokkaa yksinään. Ja turbossa on tavan vehkeeseen verratuna kaiketi Astadur-kansipahvi. Näin väittää tuolta etusivulta, artikkeleista löytyvä Uno-artikkeli.

20
Yleistä (Uno) / Re: uunon korisarja?
« : Joulukuu 12, 2004, 05:46:11 »
Nii ja toihan ei oo mikää strap-on korisarja vaa kyljet auki mallinen ja kyllähän tuohon tulee varmaan kaikki noi kilkkeet mitä ei tavan Turbos oo?!?!

21
Yleistä (Uno) / Re: Mikä letku?
« : Joulukuu 12, 2004, 05:38:26 »
Toinen letku menee kyllä BP-säätimelle mut toinen menee siihen harmaaseen mötikkään jossa lukee magneti marelli ja sijaitsee alunperin turbon yläpuolella noin niikku suurinpiirtein.   

22
Yleistä jutustelua / Re: Missä tankkaat?
« : Joulukuu 12, 2004, 05:29:31 »
Tankkaan pelkästään Shellillä ja 98:sia. Tuntuu että auto ei kulje muulla tai mulla on sit todella paha obsessio...

23
Yleistä Fiateista / Re: ARP-penkinpääliset
« : Lokakuu 28, 2004, 14:22:06 »
No noitahan näkee täällä kotipitäjässäkin melkein joka thyyning autossa ja toinen on se Racing-tarra tuulilasissa. En perusta itse ainakaan noista penkin päällisistä kuten en myöskään pölykapseleista. Mutta en missään nimessä paheksukkaan niitä jos jollain muulla on.

24
Yleistä Fiateista / Re: Brava 1.6 -> Coupe Turbo
« : Lokakuu 28, 2004, 14:08:09 »
Nettiauto.comissa oli koeajossa hiljattain tollanen Coupe16vt ja siinäkin oli tietämätön toimittaja huomannut kuinka hukkaportti mukamas päästää sihahtelevia ääniä. Ainakin omassa Unossani ainut sihadus lähtee ennen kaasuläppää asennettuun, ahtoputkessa olevasta Blow-Offista. Jos hukkaportti päästäisi jotain ääntä miksi ei sitten vaikka BP-säädin päästäisi myös.

 -ahaa-

25
Yleistä Fiateista / Re: Kuka tunnustaa?
« : Syyskuu 04, 2004, 15:09:54 »
Joo me käytiin hakee se auto lahdesta kaverilleni jolla oli aikaisemmin 20V Turbo Coupe L.E. Ihan toi punto meni kentällä kivasti huomioon ottaen, että auto on lähes vakio (putki, KN suodin). Voisi kuvitella ensi kesänä menevän 200 rikki...

Jos joku Fiat-harrastelija näkee Joensuussa mustan Bravo HGT:n, punaisen Punto GT tai mun punaisen Turbo Unon nii eiku vaa rupattelee!  -ahaa-

Sivuja: [1] 2 3

Adblocker...

Ftcf.org pyörii ilmaisvoimin ja ainoa keino ylläpitää palvelinta on mainokset.
Toivoisimme, että et käytä adblockeria tällä sivustolla. Kiitos :)