Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Pemansi

Sivuja: [1] 2
1
Projektit / Päräyttävää.
« : Huhtikuu 20, 2009, 23:42:50 »
Jokainen tekstejäni lukenut tajuaa kuinka kovasti olen satsannut oikeinkirjoitusten tekemiseen. Pahoitteluni kaikille jotka lukevat tarkasti. Pyrin olemaan täsmällisempi. Maralcon läppäri. Hattu hyllystä tuli hieno hytän puolelle. Otin mittoja jo peräkontista. Nyt pitäs keksiä rakennus aineet. Jonkins sortin rauta putki ja lasikuitu=? Toi moottori on sökö tarvitaan lisää moottoreita. Nää mun suunnitelmat ja rakentelu suunnitelmat alkaa oleen aika kovaa luokkaa. Tavaraa on ja joka paikkaan osaa ei viitsi laittaa viel ku siihen tulee jotain eteen ja se näyttää tyhmältä purettun etc syitä olla tekemättä. Pakoputki vaatii uuden taittuvan liitoksen, kesärenkaat ovat pasta..

Niinhän siinä kävi ku jengi varoitteli. Elä peräkylä tolleen rällää rikot vielä moottorin. Tuossa katelllut nettiautosta vehkeitä varaosiksi. mull on varasto tyhjänä et hetiku tärppää tuolle yhdelle kilpailu kykyinen tarjous tilipäivänä niin diili.

Oon ollur rengassesonkia pyörittämässä paikallisessa rengasfirmassa. Paljon on asioita jota ei asiakas aina välttämättä saa tietää. Esim on niin kiire ettei näe asiakasta tai jotain. Olen odottanut kuin kuuta nousevaa että tulisi rengas sarja joka olisi lennätetty meille jokasesta maailman kolkasta olisi virheetön. Meillä on listat kyll autonne rengaspainesta muttei todennäköisesti mitään käsitystä ajotavoistanne. Kuinka ajatte? Pitkiä matkoja missä? On luonnoton mahdottomuus että muistaisin kaikkien automerkkien ja tyyppien rengaspaineet.
Toisinaan lista on liian vanha. Varmistakaa itse. Auton koon mukaan arvioitu tai taulukosta katsottuna. 2 2,3 tai 2,5. Pakeetti autoissa 2 3,5 ja 4. Ilma kantaa ei rengas.
Homma on raskasta mut suurin osa ajasta on antavaa. Kaikilla on jotain pikku juttuja renkaissaan. On hyvä sanoa niistä asiakkaalle tai varauksen vastaanottajalle. Valkoisen sisustan omaavat autot. Meän duuniin tulee useita satoja renkaan vaihtajaa per sesonki. On aivan mahdotonta pitää se hiekka hallien ulkopuolella. Meill meni duunis pesuri rikki. Sopivaa ihan niiku toi paha karma seurais mua. Ooonks mä tehnyt jotain pahaa jollekki?.

nim.merk. Dester-son



2
Projektit / Turhauttavin moottri huolto OSA II
« : Maaliskuu 14, 2009, 01:06:44 »
toim huom;: kertaan varmaan vähän mutta on hieman avautumista.
KAIKEN PITI OLLA OOKOO!!
Mutta maalauskurssi koulussa ja muutenkin rahallinen tuska opiskelu elämässä teki tästä ehkä turhauttavimman ikinä. Siksi jakaamme tarinaa katsokaa kuinka paljon edellisestä merkinnästä on aikaa.  Ei hymyilytä.
No mä sit ajoin kouluun maralcon. Lämmitettiin putkisto sit viel aamukahvien jälkeen. Testi vielkin sama. alettiin pähkäileen. Tulpat pois täten toteamme että tulpista pysyssä yksi on todella paljon tervasta nestesttä ja pytyn pinta on todella etten sanoin Tervainen. Woohoo siellä vikaa.
Annoin aikaisemmin vähäpäästöisitä mittoja ne olivat valheellisia. kah ku kukaan ei huomauttanut

En vanno mutta nä ovat vissiin oikeat arvot (kun aikasemminkin meni pieleen)
0,30 co ja 100ppm HC

Nestettä oli niin paljon männän päällä ja ohivuodot joka pytylle todettiin että venttiilivarren kumet pytyssä yksi. Mittasin samalla venttiilivälykset. oli jopa kulumisen varaa (hiomalla istutettu, jotkut sanoo ettei ole hyvä jos ventiililiikaa lyhenee). nokka akseli pois edestä ja ne kumet esiin.

http://kuvablogi.com/nayta/iso/img1781436.jpg

Niinhän se oli että pakoventtiilin kumi oli löysäkuin sataman ladyn set. Ohimenne testasin venttiili varrnekumen irroitustyökalua. Rikoin myös imu puolen venttiilin. joten ostin koko sarjan. Releet kasaan. Ajelein siin sit monta päivää koulua ympäri yrittäen puhdistaa putkistoa öljystä ja jähdytys nesteestä. Mutta kun tarkasimma tulpat ei öljyä ja sitä tervaa pytyssä ollut. Mutta uksi on aivan varma. Putkisto oli siinä neseessä.

Te tiedätte nokisen pakoputken. Sieltä ei tule sellaisian mustiaräkänökäreitä. KOndessiovesi oli todella mustaa.
No kävi niin että alko maalauskurssi ja muutenkin opettajat halusi minun panostusta koulun hommiin. ja parempi vaan mulle jostian piti saada varaa puhdistaa putkisto.

http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1781437.jpg
koulunpihalta

No ei siinä sain viikkosen sitten katalysaattorin (odotin viel hiihtoloman että pääsen toimeen). Ma ja ti meni koulun hommiin keskiviikkona aloin suunniteleen tarvikekatin asennusta. Mitattiin tehtiin merkit. Ja ilta päivästä olin adapterit jo hitsanut (olen melko huono hiisaan) päätin että yhdistä katin loppu putkistoon seukki aamuna.
Aamu tuli. Ei ollut asentaja ja ajatus samassa paikassa. Vedin vain kiinni unohdin ne merkit.  Siis katti irti ja siirtää hieman ja suoristaa. Putkisto paikalle. OIkein hyvän näkönstä kondessio vettä ja ei savua. mutt

Lähdin lämmitteleen moottoria ajelemaan koulua ympäri sisään ja pakokaasu testiin Aluksi tulos oli mitä sattuun.
mutta sit alko tapahtuun. otettiin kuitenkin ekaks ennankon säädön ja laitoimme se5-10 väliin (ohje oli 4-7) mut noin tarkkaa mtitaria ollu. Päästön tulos. Co oli jo oikealla puolella. Happi hieman korkea (tein reijäm kun siirsin kattia) Hc edelleen hieman liian korkea. Tulppien tarkastus. 34 palaa normaalisti mutta 1ja4 eivät palakunnolla. pientä öljyä opettaja havaitsi. Ja testi tulos yleisesti ottaen oli kelpo paitsi kaksi pyttyä ei pala polta tai jotain kunnolla. Aika lähellä. Tosiaan ykkönen ja nelonen vain hieman öljynen (siis vähän). onneks on niitä kumeja

Spekuloitiin että tuo johtuisi muka minun vapaa-virtasuodattimesta ja siittä että moottorinhuohotus tapahtuu ilmaan.  Kaikki ovat syyttäneet niitä mutta kukaan ei oo viel perustellut kuin saa liikaa ilmaa vapaavirtasuodattimen syytös. Eikö tollaisen vapaasti hengittävän nimen omaa pidäkkin saada mahd hyvin ilmaa..
pirruuttani käytän sitä rikkinäistä imuputkistoa koulussa sillä likasella ilmanputsarilla että voin näyttää missä vaikutus näkyy.  Sen enempää maralcolla ei ajeta ettei se katti mene.

Saan keskiviikoksi hinaajan kaveriksi. ajamme takaisin omaan talliin jakäymme muutaman vaihtoehdon läpi. KAnsi on irroitettava. Varmaan varmistetaan samalla että männän renkaat on oikein päin ja hyvin. Sit kaikki ylimääränen pois ja tehdään se mikä jäi tekemättä viimeksi eli hiotaan kansi suoraksioikastaan kansi. se tekee kolmannen kansi pahvin.. Ajattelin asiaa näin että jos kansi on kiero ikään kuin kuperasti se voi s tuoda jostain välistä ihan vähän öljyät 1 ja 4een. Mutta kun ajoin koe ajon niin meni aika kauan ennen kuin alkoi tulla sitä öljyn katkuista savua. ja ajoin ihan rauhallisesti. Ihan yhtä äkkiä. Sit ruokailun jälkeen toisen ajon jälkeen taas sama. Hirveet säästöt tullut vakuutusmaksuista.

 Kyll tää tästä.. harjotellessa oppi.. tästä lähin emme oijo vaan teemme omiin romuun kaikki yli varoen..
tulpanjohdoissa ei ollut vikaa testasimme.. ja tulpat ovat uudet.
olin eilen varma että kun katin vaihtaa niin mnee lävitse mut ei. Ei ollut kaukana..
Luovuttiko isoisämmemme? pitäskö mun luovuttaa,,

3
Olitko se sinä? / Koulusta Bongattu
« : Tammikuu 19, 2009, 22:40:15 »
Oli jotain latauksessa vikaa jonku puolen opettajan autossa.. toi hallillemme huoltoon olihan se pakko ottaa tekniikka varkaus kuva..

http://kuvablogi.com/nayta/iso/img1691693.jpg

Muutenkin autoa oli pidetty kunnossa.. valitettavasti muut kuvat tärähti ja niitä ny ei jaksa tähän laittaa..

4
Projektit / Fiat "maralco" Unon maksuja.
« : Joulukuu 19, 2008, 00:41:11 »
Moni varmaan miettii paljonkohan tuo maksaisi jos maksaisi koko vuodeksi tieliikenne käyttöön.
- liikenne vakuutus (tapiola) = 230€ (varmistettu puhelimitse)
- Verot (valtio) = 94,40€ (varmistettu puhelimitse)
- Katsastusmaksu 50-80€ (riippuu miten hoidat sen)

eli kallis auto ei käyttöön oton kannalta ole.

Tossa ei ole tullut noita vastauksia mun kysymyksiin..
esitän viel muutaman tähän samaan topikkiin ettei uutta tarvi laittaa

Eli miten moottorit istuu korisarjoissa toisiinsa nähden?
esim ton 1.1 firen tilalle 1.3 t?

----OFFTOPIC----

Haluaisiko joku lahjoittaa minulle oman toimineen 1.1ies moottorinsa. voisin vaikka itse hakea sen. olisi idean tynkää.. jos vaan notkuu siel niin oisin valmis ottamaan sen.. asun lounaislapin alueella ja olen valmis liikkumaan noin 300 ellei neljäkin sataa kilometriä hakeakseni sen.. Tuntuis noi puskuritkin olevan kulutus tuotetta taas tarvis yhden etu puskurin (oho kävit toistamiseen)..             

5
Projektit / Turhauttavin moottri huolto
« : Joulukuu 15, 2008, 15:58:41 »
Okei siis tilasimma männän rengas sarjan ja täydellisen tiivistesarjan. Pahtäydellinen! Myyjä sanoi ettei näitä kahta "defaa" ole siinä ja jouduimma ostamaan ne erikseen. Kauppiaat tunnetaan epärehellisyydestään. Ne kaksi "deffaa" oli kun olikin siel. Mut missä olivat lohkolämmittimen tiiviste ja uusi öljypropun tiiviste? myös virran jakajan o-rengas uupui. nämä olisin voinut ostaa erikseen. Ja kaksi ylikokoista o-rengasta oli koristeena mukana. Lohkolämmittemen tiivisteet (molemmat) poistinkin mun vakio varaosa myymälä paakkarilta alle kahden euron. ja propun tiivistettä tää malli ei tarvinutkaan. Unonistit tietää syyn.

Kaikki oli kasassa ja valmiina starttaan.Moottori huollon yhteydessä purimma startin solenoidin koska hän oli oikkuillut. koe ponnistus ei tuottanut toivottua tulosta. Solenoidi toimii mutta jossain siellä on hieman vikaa.. otimma jakoremmin irti ja tekstasimma pyöriikö käsivoimin moottori. Nokkaakseli kyllä mutta kampi.. ei. No ei muutako uudet nesteet takas kanistereihin ja öljypohjan irroitukseen. Opettajani sanoi koulussa että männän tapit eivät sijaitse ihan männän keskellä vaan (vaikeasti selitettävästi) toisessa reunassa. Minä millimetrin heittoa erottanut. siispä jotta saadaan selvyys onko männät oikein päin jouduin ottamaan irti venttiilikopan. Tiiviste säilyi muuten ehyenä paitsi joidenkin pulttien ympärystästä hieman repeili. männät oikein päin nuolet osoitti jakopäätä. Vanhalla tiivisteellä kiinni ja kun tiedämme sen olevan huonokuntoinen ostamma uuden ja vaihdamma kun uusi vanha alkaapi vuotaan.

Äkkiä kattelemaan öljymonttuun mikä täällä laahaa. löysäsin kampien laakeri pesät. vieläkin jumissa.
kun kaikki laakeripesät oli löysytetty niin kampi pyöri. siispä oletettavasti vika mahtaapi olla noissa kampiakselin kannatin laakereissa. silloin valo välähti. Jos kaikki muukin lasketaan jakopäästä vauhtipyörään 1234.. niin miksei myöskin kannatinlaakerien pesät. tarkistin tilanteen ja mitä näenkään pesät ovat järjestyksessä 4-3-0-2-1 eli vaihdoimma paikkaa jotta kaikki olisi samalla ajatusmallilla asennettu pysyy samana. Tämä pieni kömmähdys on voinut sattua vain kun minulla on moottori ollut telineessä joka pyörii miten vain haluaa. epä huomiossa olen varmaankin vaihtanut puolta mistä laittaa osat takaisin paikalleen.

pistetäänpä kuva telineestä jossa moottoria kopeloitiin. http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1588808.jpg
aika sekasin näyttää talli tuossakin kuvassa olevan

toit lohko oli niiiin ruman värinen että oli käytävä porakoneella ja sellaisella kupari lanka laikalla lävitse. paperia ja teippiä suojaamaan tärkeimpiä elimiä ja musta lämmön kesto maali päälle.

No miksi tämä on niin harmillinen konehuolto?? pistin kaikki takas paikalleen ja momenttiin (momentti väänninkin tarkastettiin pitää paikkaansa) aloin sit että kokeillaanpa pyöriikö kampi. Jaa tosta saa käsin otetta onneks tuossa on tuo 13m pultti josta on kätevä pyöräyttää. *vääntö* ai niin sitä on muuten jo väänetty aika tiukalle ei varmaan kannate ainakaan kiinni päin pyöräyttää- ajattelin .siispä aloin vääntään myötä päivään. mitä ihmettä hammasrata hyppäsi poijes lovistaan. Syyksi osottautui hammasrattaan kiilan murtuminen. ei kerpele. Delta-auto oisi vain 88€ veloituksella poistanut mulle uuden. Mutta kun sain lompakon pöydälle ilmenikin ettei niin vanhoihin enään osia teherä tai ole saatavana. siispä romuttamoita kiertämään. nyt odotamma keskiviikkoa kuin kuuta nousevaa. Olin jo hetken niin epätoivonen että meinasi käydä konestajalla teettämässä. hinta-arvio olisi ollut 500€.. ei paha.. toivottavasti ne pojat ei vaan kovin ole sitä rikkoneet kun sanovat ettei heillä ole ilmatyökalu mahdollisuutta irroittamiseen.

http://kuvablogi.com/nayta/iso/img1640055.jpg
Tarkkasilmänen huomaa siel murtuneen kiilan..

osa tuli ja matsas.. viel pitää huomisesta varmistaa että se on juuri samanlainen ettei jako mene sekasin.. kai 19hammasta ja sama koko riittää. Huomenna pitää laittaa kaikki setit kasaan ja koe ponnistaa.. lauantainan putkiston ja renkaiden vaihto talvi kumiin. sunnuntaina aletaan vetää kaijutin johtoa ja äänieristetään takakontti. Hattuhyllyn viimeistely siirtyy hieman.. mut vedämme johdot kuitenkin.. Toivottavasti maanantaina on leima kunnossa.. se edellyttäisi sitä että pääsen koululleni tekee pakokaasu- ja jarrutestit (koulu loppuu perjantaina).. onneksi mulla on ajotuksen säätöön tarvittavat välineet mut yli 2viikkoa kestänyt remontti taitaa olla loppu suoralla koska moottorikin pyörii. viaksi miksei aikasemmin moottoripyörinyt ilmeni kakospytyn laakereiden huono paikalleen asennus ja alle 100 osa millin verran taittunut röpöä kampea päinlaakereissa kiilotus pinnoille (varmistin muutkin olivat ok ja kampeen ei tullut viel nirhautumia eli syy oli tuolla).

Mut viel yksi päivitys tähän sunnuntaina tulee ja seuraavaksi voisinkin listaa itselleni muistiin mitä kaikkea pitää viel tuolta konepuolelta korjata huoltaa (kierteitä mennyt etc..).. Harmittaa vain kuin siinä kampiakselin rattaassa oli pieni merkintä ero että onkohan se sittenkään oikea?

---- Lisätty 13.1 ---------
Kaikki rensseli on nyt lisätty mitä uskoisn tarvitsevani katsatuksen yhteydessä. Rahaa on katsastukseen ja tieliikenne käyttöön ottoon (verot ja vakuutus rahat menee vissin korottomalla luotolla). Tää kärry nyt on vain pakko saada tieliikenteeseen. Siis varattakoon aika seuraavaksi päiväksi (tälle). No ei muuta aamusta talliin defa ja lokilämppäri tekemään esilämmitystä. Tallini ennakon säädin oli viallinen. Ei kertaakaan käytetty (biltema pyysi etten kerro hankinnan olevan heiltä. Eli se siittä ennakon kohdistuksesta. kierrokset noin 1300rpm ja koeajolle koululle.

Voi olla että olen väärässä mutta katsastuspisteeseen saa etukäteen vartulla ajalla ajaa siirtymä ajon sinne. Itse tein siirtymän koulun kautta jossa varmistin jarrujen oikeellisuuden, sytytyksen ja otin viel pakokaasu testin. tää on vähäpäästönen malli. Ja ekat tulokset olivatkin kolmella yrittämisellä (tulos/Vaadittu): CO 0,500- 0.600 /o.3 HC 350-450/ 300. vain lamda arvo (kaasujen laskennallinen) meni puhtaasti läpi 2000rpm kohdalla. vaikkakin nuo muut vaaditut tulokset olivat hieman yläkanttiin. Kaikkiin testeihin autoa oli "huuattettu" katalysaattorin ja lamdan toiminnan varmistamiseksi. viimeinen lämmitettely oli päivän lopussa ja sitä pitäs kutsua huuattamiseksei ennemmin. Joka on tyhmää sisään ajettavassa autossa.

Epäilys: Jossain vaihessa Huoltoa jouduin ottamaan kannen uudelleen irti. Kansi pahvi repeili hieman kahdesta kohtaan (juu uskon nyt et se pitää joka kerta vaihtaa.) Savu koululla oli valkoista väliin sinistä tuoksu öljyltä ja väliinsä jähytin nesteltä. Jäähdytysnestesäiliössä havaittiin emulssiota. Tilannetta oli arvioimassa 3 vuosi kertaa amiksia ja muutama opettaja. Jokaisella oli mielipide mutta lähes kokopäin käyttö kyl varmistaa nottei se ihan ekoilla kilsoilla tuu leipoon.. Pientä kalkatusta kuului tyhjä käynnillä. Kampiakselin puoleiset laakerit? niitähän ei vaihdettu. Kuulemma joissain fiudeissa jopa ns. pakollista ettei käyttöikä vähene.

kolme vajaata karkki laatikollista osia on vailla paikka.. mistä tätä rompetta tulee?? no ei siinä alan ottamaan selville kunhan pääsemme tieliikenne kelpoiseksi.

-----------------------------------------------

Muokattu 19.1
EI siinä mä perjantain päätteksi huomasin että vesipumpulle tuleva putki ja ala vesi letku vuotaa.. pikanen tiivistetahna paikkaus. pakki kiinni ja annetaan koulun tiloissa kuivua v-lopun yli. Vaihdoimma sen kansipahvin ja huomasimme samassa että "ykkös" pakoputki sarjalta oli tervainen eli se alle viivasi jonkin sortin vuodon.. kakkos putki oli vain nokinen.. Harmikseni aukoessani pakosarjasta muttereita kävi näin.
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1685684.jpg

Kuva on tärähtänyt mutta idea sama. yksi putken kiinnitys pultti poikki.. emme ole keksineet teoriaa miksi se meni. Pultti pyssyllä avaus ja se vain katkesi. onneksi jäi työvaraa ja saimme kuumailma pistoolilla loput pois. patentti paikalle joka toimi ainakin maanantai päivän kun käytin autoa noin 5 tuntia koulun pihalla. Tauolla tietty poistelin karstoja ja puhdistin  putkistoa.. päivän päätteksi emme saaneet arvoja kohille vielkään joten huomenna alan käsin putsaamaan putkistoa.
tuossa viel kuva mitä tarkoitin ykösputken tervaisella mömmöllä...

http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1685690.jpg

Sitä on siis tuossa laipassakin (vuoto).. Epätoivonen moottoriremppa jatkuu..

Moni olisi luovuttanut jo. Suurin osa on ehdottanut paalausta ja muuta luusereiden vaihtoehtoja.. ei ihme että fiat huoltamoilla ei tule hyvää tulosta jos he ovat tollaisia luovuttajia.. tietty mä oon ainut fiatilla kulkeva (kanslistin lisäksi).. Leima on enään vain päästöjen oikeilisuuden takana..

-------------------------------------------------------------------
 
Onks kukaan nähnyt mun takaikkunaa??? pakko kai sekin tähän vähän niiikuin loppu kevennykseksi laittaa..
näin kävi (hain tiliotetta kuvassa näkyvästä postilaatikosta)
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1588367.jpg

6
Projektit / kiinike
« : Marraskuu 30, 2008, 20:11:22 »
Jakopäänsuojakotelon kiinikeen entisöinti.

toi imupuolen kiinikkeen tekeminenoli levy ja siihen banaanin muotoinen "reikä". kahella popniitillä kii muoviin
uusin samalla pultin koska alkuperäinenoli hukassa..

http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1615330.jpg

tää pakopuolen oliki sittenhieman hankalampi. popniitit ei pysyneet siinä..otin ruuvin jossa ohut kanta ja lukkoliimalla avustaen pistin läpi pultilla kiinni.. myös uusittu kiinnitys pultti/prikka.

http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1615331.jpg

tällä hetkellä mietin mihin laitan öljyn huohotin keräämön??
tossa ois siinkuin vektori sille.

http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1615346.jpg



7
Projektit / Fiat "maralco" Uno
« : Marraskuu 30, 2008, 00:25:47 »
Uskomatonta jos jaksat joskus lukea loppuun. Mutta terve tuloa mun projektin pariin.

Olen omistanut marlcon reilun puoli ja vuotta.
ELi mun piti saada työ auto. Ajatuksena oli pieni koppiauto halpa ajaa taatusti mun näkönen.
Tosta rovaniemeltä minun mielestäni edullisesti. Kolme omistajaa mua ennen. Nainen, nainen ja opiskelija.
Huoltokirjaa oli pidetty. Jopa keltaisia muistilappuja oli laitettu. Jakopään remmin vaihdettu etu iskarit etc..
Kunto oli silloin viel ookoo. Muutama kauneus virhe.

Pakosarjan ja putken välinen tiiviste vuotanut pitkään josta lamda rikki josta auto hummasi.
Vakiovikasena jakopään kotelo rikki ja siinä jeesusteippiä. Pari ruostevauriota lista lyöty ilmeisesti tehtaalla liian lujaa.
kuskin ovi lyöty johonkin yläkulmasta. onneksi, sai varmuuden sinkitystä korista..
taka iskarit huonot. 7,6l/100km, reikä putkessa.

Sain kaasu jalasta 0,3 pois kevemmeellä kengällä, 0,6 lähti iskareiden ja sytkä puolen johtojen/tulpat uusinta.
Sattunut on.. Tuossa eräänä kauniina päivänä ajelin kohti varaosa liikettä. Ajoin kyllä oikeaan
paikkaan mutta hieman väärään pihaan. Ei siinä päätin ylittää sen pienen nurmi kentän.
Sellaisella normaalilla parkkipaikka nopeudella lähden ylittämään. Tuulilasissa näkyypi nurmikenttä tarkasti.
heti sen jälkeen varaosa liikkeen katto. En tiedä kuka sen ojan ehti kaivaa siihen mutta etu puskuri sai hereen iskun
ja alkoi roikkumaan. Huolsin puskurin lasikuidulla ja tein uudet tuennat. Mutten viel ehtinyt kiinittää

No ei pahakaan siinä sitä lähdettiin ajamaan kohti malmikaivosta. Vettä tuli kuin esterin sieltä.
Asia kalvaa vieläkin niin paljon että laitan vain lehdistä tiedotteen.

Tiedote

Jotka eivät suostu katsomaan galleriaan kertaakaan niin lyhyesti.
Puskurin puute ei taanut veden tiiviittä 1 ja 3 pytty hörppäs saunakauhan verran vettä sisään. Ei siinä tien reunassa ollaan.

Ja vielä uskomattomampaa on jos saan joskus tämän projektin loppuun..

8
Yleistä (Uno) / Vs: Fiat Uno 1.1ies -93 kysymyksiä
« : Marraskuu 30, 2008, 00:02:37 »
alemmassa topikissa oli juttua asiasta mutta http://87.94.41.25/ftcf/board/index.php?topic=8187.0


Eipä tuo kovin vaikee ollut.. Adapteri tehtiin 4tuumasta kolmeen ovelasti. kun löydän kuvat laitan tohon ideaa..
Ihan normi pakoputken kulma vedettiin normi hitsillä.. lisään viel muutamaan kohtaa silikoniputkea kunhan rikastun
kannatin on imusarjan pultissa.. toista tukea ei viel oo suunniteltu koska emme tiedä mihin huohotin öljyn keräämö tulee.. Koulupäivän pitunen homma.

ainiin virranjakajan alipaineputki tehtiin mutterista jonka läpi porattiin reikä.
kaasari ja imuputkisto tiivistetty sikaleksi tapasella rigthstuff tahnalla..
ei oo käynyt kertaakaan niin että jossain kohtaa imuputkistoa ois irtoillut jotain. testiajolla aukesi peräkontti!
paikalla oli kymmen kunta todistajaa..
Imuäänet kunniaan...



9
Yleistä (Uno) / Suomeksi sama?
« : Marraskuu 23, 2008, 00:12:26 »
Olen 99,9% varma että nyt on remmi oikealla kohtaan ja viel hihnan merkitkit sopi heti ekalla yrittämällä..

Eli kampiakselin merkki (huonokuvan laatu)
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1603612.jpg

btw moottoria ei ollut pyöritetty viel tasan oikeaan kohtaan kuten huomaatte mutta niin kulma kampiakselin merkki ja remmin viiva samalla kohtaan

nokka-akselin asento ja merkit
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1603613.jpg

tässä kuvassa sama homma.. hampaan verran poisi tosiaan viel pitänyt pyörittää.

Ja koko komeus + laturin kiekko (mikä tän osan oikea nimi taas olikaan. antaa kuitenkin laturille tarvittaa enerkiaa)
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1603611.jpg

toss näkyy toi laatta apikolla varustettu anturi.. kekähän toi olisi.. harmikun tallilla huoltokirja ois voinut katsoa. ku toi lontoon kielinen netti kirja ei oikeen avautunut mulle antureiden tarkistus mielessä.

10
Yleistä (Uno) / Hattu hylly...
« : Marraskuu 19, 2008, 22:58:40 »
Sehän se vasta ankea onkin.. Voi jukolauta. Oli pakko kärräyttää cheeppi tarvike liikkeeseen
Siel ne oli 200w kolmitie kaijutin. Alle kahen kynpi junalautta. Sisätilalämppärin pistokekin maksaa 27€
Ei muutako kangasta 6€. huono kangas valinta. Katsoa seukkikerralla sellaista joka ei ole niik punottua kangasta.
vaan niiku mattomaista.. osaa oikeen selittää mutta varmaan ovien yhteydessä kerron erontarkemmin.

Laskin että viper raidat tuo 0,3kw lisää nopeutta. JA 200W Kolmitie kaijuttimet junalautta kyll sillä jo mäkilähtö menee pintakaasulla. hox johdot. kiinitys ei ole loppuun asti. Loppu puu liima mutta idea sama toiselle puolelle.
Kajarit laitamma läpi pultein kiinni. varmaan pultti osa jää kankaan alle pehmusteen kera.

Mut projektin eka vaihe suoritettu kangas liimattu
Tiä koska pääsen taas koneelle mutta lisää viriä tiiossa.

http://kuvablogi.com/blog/18823/4/




11
Yleistä (Uno) / Kitos
« : Marraskuu 17, 2008, 19:21:28 »
Kiitos.. Juuri tälläistä vastausta minä kaipasinkin.. villi paikka toi vertailu kohta.. niiku ton alumiini lohokon kulmaus..
Ajattelin tise että se olisi joku noista urista. Eli ykkönen oli lähempänä mutta hampaalla siirto.. kokeilla kuitenkin koulutuksen tuolla tiedolla
ykköspytty ylös ja sit remmei paikoilleen ja punppu kohilleen.. ja tietty verrata tuohon kuvaan loppujen lopuksi..

kitos kuitenkin

12
Yleistä (Uno) / Jakopään merkkejä mutuja liikaa
« : Marraskuu 13, 2008, 15:51:19 »
Elikkäs mulla ois nyt aika laittaa jakopää remmi paikoilleen.
mutten oikein ole saanut käsitystä missä kohden se merkki o joka on suunniteltu avittavan kampiakselin
merkin kohdistamista. Otin kaksi kuvaa ja ohje kuvankin.
Musta tuntuu lauseita ei kiitos koska musta tuntuu että merkki o...

http://kuvablogi.com/blog/18823/3/

ykkös vai kakkos asento? Osaako joku sanoa. minulla on jo mieli pide asiasta. pistän sinne jonku eri perspektiivistä kuvan viel ku käväsen tallissa hinkkaamassa. jos joku voisi pistää mulle paintilla nuolen että mihin kohtaan katson.
Auttaiskohan tuon lohkon maalaminen mitään?? ei toi kyll tosta varmaan enempää voi ruostua? mull on kyll kaks purkkia lämmönkesto maalia. Ei oikeen keksi miten hänestä voisi irrottaa ruosteen ja paskan niin ettei mikään muu mee huonoksi..

http://kuvablogi.com/nayta/1588808/

audion ja sisustan kinppuun seukkina =))))))) onpa laittaminen kivaa.. osien maksaminen ei




13
Yleistä (Uno) / Ikkuna.
« : Marraskuu 13, 2008, 15:45:19 »
eiks jotkut vanhat ihmiset pidä mattoa tuulilasilla? siis tavallista käytöstä poistettua mattoa?? kai tohon tarkoitukseen..

14
Yleistä (Uno) / oisko
« : Lokakuu 27, 2008, 08:07:25 »
Sytytys puolen häikkää??.. Tarkasta saatko puolanjohtoon kipinää. sit saatko tulpin johtoihin tuleva kipinä(kipinättömyys)

15
Yleistä (Uno) / Vaihteistosta
« : Lokakuu 19, 2008, 13:26:19 »
Siin vaihdelaatikon säleikön puolella on kaks kuusiokolo proppua. Toinen on tyhjennys ja toinen täyttö.
Muistaakseni 12mm kuusiokolo. Pitäänee pukata nesteet sellaisella punpulla sisään tai niinkuin minä. Ratti ja pitkä puutarhaletku täyttöproppuun ja kaataa kunnes neste valuu yli..

16
Tekniikka / Vs: nakutusta
« : Lokakuu 19, 2008, 10:20:12 »
eiks tuon ikäsissä ole jo OBD pistokkeet?? Käytä merkkihuoltamolla ja pyydät että ajavat koneella läpi..
saat samalla selville onko joku muuki sähkönen osa hieman viallinen.. Vaikea sanoa näin ku ei näe mikä nakuttaa..
Itse seuraan ääntä ja sittenkun olen varma että tuo osa pitää ylimäärästä ääntä niin tutkailen sen..ns Korvatuntumalla

Voihan siel olla sisäilma lämmittemen puhaltimen hiilet kulunut ja hakkaa johonkin metalliseen??.. vaikea tosiaan sanoa näin ku eroa on vähintään se 300km

17
Tekniikka / Rempat on poikaa
« : Lokakuu 19, 2008, 10:15:23 »
Juu ei se kannete alkaa tekee 1.1 tekee moottori remppaa.
Tommonen pikku työstö alipäästösellä hieman ketuttaa..
Ventiilikopan pesussa meni tovi eiku hetkinen 4 tuntia.. piti teijo pesuria lämmitellä kaks tuntia ja viel tunti että lähti kakka irti..

http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1544152.jpg



lähempä pesee lohkoa

18
Yleistä (Uno) / Vs: tyyppivika
« : Lokakuu 12, 2008, 15:10:29 »
Juu jotenkin näin se meni.. Noita ajattelin itsekkin. Enemmän tuo jakopääsuoja kotelon huolto toimet huolettaa.. taidan tehdä popniitti/bostikki tai jonku muu liimauksen/hitsauksen noihin rikkoutuneisiin kiinnikkeisiin. Kuhan se ei tarvitsi jeesus teippiä.

19
Mappi-öö / TAPAHTUMA: Ulos ajo ensiliukkailla
« : Lokakuu 12, 2008, 10:27:55 »
Ajattelin puotella täysillä (80km/h) unolla ensilumilla vahingossa ojaan. vinssi, hinausköyttä ja lapio on hommattu peräkonttiin.
Ketkä on mukana?

=)

20
Yleistä jutustelua / Esittäydyn uutena fiatnistinä
« : Lokakuu 12, 2008, 10:20:20 »
Moi!
Olen miehen maksimi iän (25v) saavuttanut autonasentaja opiskelija. En vielä ole missä "tuning" tiimissä enkä virallisesti aijo viel edes liittyä. Tulin tähän forumiin niikuin yleensänkin hakemaan teknistä tukea. TÄllä hetkellä olen omistanut 1.1 ies unon vm92. Kai mä saan/voisin laittaa tuohon teidän tarran kunhan saan sen ensin edustus kuntoon.

Unoni oli orkkis kuosissa. Kaksi naista ja yhden opiskelijan koulu autona ollut. nyt minulla työ/opiskelemaan meno autona. Huoltokirja oli aina vuoteen 2003 kirjaan tehty sitten keltaisilla muistilapuilla ja kuitella päivitetty. Itse olen huoltokirjaan merkinnyt. Takaiskarit, sytkäpuolen johdot/releet, kytkinpaketti ja vapari =) istutin halppis penkin päälyset alkuperästen päälle jos ne vaikka hidastaisi alkuperäisten kulumista ja näin säilyttää kuntonsa hyvänä.

olen kahdesti jo ehtinyt kolhia unoa. Yhdesti oikasin "puiston" yli varaosa liikkeen pihaan. En huomannut ojaa ja koska unoilla ei pääse kovin lujaa niin se hypääs sinne pikkuojaan ja puskuri edestä rikki. toinen tapaus oli kun tulin töistä ja olin menossa asentaa tietokonetta kaverin äitille. Haettiin tilinauha postilaatikolta ja pakitin alle hypänneen katuvalaisimeen. tekevälle sattuu.

Tulee varmaan omaa osuutta mun projektiautosta toss kunhan saan projekteja valmiiksi.
jos joku keksii mulle jostian lapin alueelta vara osa 92 1.1 ies 4d varaosa unon niin olisin kiitollinen.. voin jopa maksaa jotain taskunpohjalta löytyvillä hiluilla..

21
Yleistä jutustelua / Päivitys
« : Lokakuu 12, 2008, 10:06:15 »
Tämä on FAKTAA!! Varmistettu kahden kaupungin eri firmojen katastus aseman katastajalta.
Takaikkuna ei ole pakollinen (en tajua miten tämä liitty takaikkunaan mutta) sivupeilit pitää olla kunnossa. Kuten myös takaikkkunallisissa autoissa. Ikkuna saa olla myös pleksiä (suositteli toinen katastaja).'
Lisättäköön vielä tuosta vapaavirtasuodittimesta. Ei tarvi fireen dynölappua. Imuäänet katastajan mukaan eivät saa ylittää tiettyä melurajaa =)))

http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1530197.jpg

Vedin peltiä takaikkunan tilalle.. Ulkoäänet pieneni huomattavasti. Ei diiselmersut enään nakuta muovikangas maton läpi.. hieman röpöks jäi mutta jälki korjaus suunnitelma on kehitetty.

22
Yleistä jutustelua / nimimerkkini
« : Lokakuu 12, 2008, 10:00:29 »
tulee oikeasta nimestäni.. joskus kauppakoulussa sain sähköposti osoitteen joka oli jo valmiiksi lyhennetty pemansi mä sit sovelsin sen be (a) man. SI

23
Yleistä (Uno) / tyyppivika
« : Lokakuu 12, 2008, 09:31:19 »
Toss mull on kanssa yksi pieni tyypillinen unon vika. Jakopäähihnan suojakotelosta kiinnike rikki minulla niitä oli kaksi jo valmiiksi.. yhtään en onnistunut itse hajottamaan.. ilmeisesti muissakin on juuri nämä yläpuolella päällä ja sivuilla olevat kiinnittimet rikki. Edellinen omistaja oli ongelman ratkaissut jekkulangalla ja jeesusteipillä.

Tiedän itse jotenkin kutenkin miten ratkasen tämän ongelman mutta onko jollain tiedossa jo toimivaa siistin näköistä korjaus ehdotusta.. tiä auttaako tämä kuva mitään mutta siinä se ny o. punaset nuolet näyttää kiinnike kohdat jotka ovat rikki.. ja jeesus teippi kohdat on vihreänä.

http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1530155.jpg

toinen tyyppivika kuulemma on öljypohjanvuoto.. ajattelin ratkasta tämän puhdistammalla pinnat. käsittelemällä pinnat (ruosteenesto) ja tiivistettäväliin jos ei muuta niin vaikka sika fleksiä väliin. Nuo vaihdelaatikonpuoleiset pultit ja mutterit ovat kuulemma syy miksi tuo alkaa vuotaan. sinne siis lukkoliimaa.


24
Tekniikka / Vs: Pikku vikaa Bravassa (nopeusmittari ja töötti)
« : Lokakuu 11, 2008, 07:49:05 »
Ei  varmaan kannatekkaan alkaan purkaan rattia. ja jos alat niin akku pois ja juo kahvit. Ne airbagit on aika kiinteitä paketteja. Autodatasta saa joihinkin purkuohjeita. Mainittakoon vielä että airbag työt muistaaksini huoltamoillakin on erikoisluvan varaisia (korjatkaa jos olen väärässä).

Elä nyt vain riko sitä kytkintä siittä ratista hakkamaalla. jos olet katsonut torvien kunnot (ota irti ja testaa akulla), varmista sulake (niku et ois tehnyt jo=). Tuossa vuosimallissa tuskin on runkomaadotettu. Vaihelaatikosta lähtee vaijeri suoraan siihen mittariston taakse. Tuo vaijeri on juuri se mikä viimeisenä pitää mittaria kiinni kun alat purkaan koetaulua. Lähes poikkeuksetta kun vaihdat vaijerin joudut purkaan puoli autoa (jopa 80 luvun suzuki siftissä).  Ihan simppeli homma mut alottaminen on vaikeinta..

Huoltamoilla toi voi tulla kalliiksi korjauttaa. Tyytin korjautus ainakin jos vertaa sitä kuin vaikea se on uusia.

Otsikko muutettu takaisin alkuperäiseksi. Viestiketjuihin kun vastaa, niin ei kosketa siihen otsikkoon. Näin foorumi pysyy selkeänä. Kiitos! - Kaitsu

25
Yleistä (Uno) / Vs: Turbo unon suorituskyky!
« : Lokakuu 11, 2008, 07:36:02 »
Juu 1.1 fire.. ainakin käsittääkseni. No set oli isin audi niin ei se oikeen kisassa ollut mukana. Mähän jouduin pakon edestä oleen kisaamassa tai tuli ainakin rallin tuntua ku lapetaan vaihteita ja kierokset vain kasvaa..

Otsikko muutettu takaisin alkuperäiseksi. Viestiketjuihin kun vastaa, niin ei kosketa siihen otsikkoon. Näin foorumi pysyy selkeänä. Kiitos! - Kaitsu

Sivuja: [1] 2