FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.

Viestit - Tane26

Sivuja: [1] 2 3 ... 9
1
Tekniikka / ryyppyanturi coupe 16vt
« : Huhtikuu 10, 2013, 21:02:44 »
Missäs päin konehuonetta kyseinen anturi sijaitsee?

2
Tekniikka / keskikulutus coupe 16vt
« : Syyskuu 03, 2012, 23:26:22 »
Mitäs teillä muilla on ollu 16vt keskikulutus sekalaisessa ajossa?itellä pyörii siinä 10-10.5l/100km tällä hetkellä et taitaa olla iha normaali?

3
Tekniikka / Vs: pakokaasuarvot pahasti pielessä coupe 16vt
« : Syyskuu 03, 2012, 02:06:08 »
Dodii nyt on viikon ollu ajossa korjauksen jälkeen.toimii ku pitääkin.paljastui mukavia asioita kun kansi oli pois.on ilmeisesti joskus hihna katkennu ku oli pari imuventtiiliä kieroja ja muutenki venttiilejä vaihdettu aikasemmin,pako-ohjurit väljät ku on pronssia ni ottanu iskun vastaan.

4
Tekniikka / Mikä öljy olisi sopivaa coupe 16vt:hen?
« : Syyskuu 01, 2012, 15:17:20 »
Millasta öljyä coupe 16vt:ssä ois hyvä käyttää jos autolla ajetaan vain keväästä syksyyn,ei talviajoa?

5
Tekniikka / Vs: onko vakio turbo coupe 16vt?
« : Elokuu 07, 2012, 10:17:56 »

6
Tekniikka / onko vakio turbo coupe 16vt?
« : Elokuu 06, 2012, 22:26:56 »
Onko coupessani alkuperäinen turbo ku siinä lukee Garrett Airesearch air 48 DH1 tai DHI kun en saanu varmuudella selvää?

7
Tekniikka / Vs: pakokaasuarvot pahasti pielessä coupe 16vt
« : Heinäkuu 29, 2012, 01:32:28 »
Nokkien ajoitus on tärkeä juttu juu.
Liika overlappi antaa ilmaa/seosta suoraan pakopuolelle ja rikastaa seosta lambdan feedpäkki tiedon ansiosta. Tahtoo tehdä joissakin kiusaa just joutokäynnillä ja pienemmillä kierroksilla.
Joo kun ei tos voi mun mielestä olla ohipuhallustaka ku mittasin puristukset tosin kylmästä koneesta ni kaikista anto 12 et jos ois venttiilinkantoa ni luulis et näkyis kyl puristuksissa oli kone kylmä tai lämmin.
Edellinen omistaja vaihto hihnan tuohon juuri ennen ku ostin et jos ois menny sit pielee ku huollossa sanos et täytyy käyttää kelloa ja puntteja että ajoituksen saa varmasti kohdallee,pelkät merkit ei riitä.
No olihan siellä 4 sylinterissä sit 45% ohivuoto muissa 10% ku oli huollossa pe auto.Että kansiremppa (kannen ja venttiilien hionta+ohjurit ainaki) eessä mikäli mielii arvot kohdillee.

8
Tekniikka / Vs: pakokaasuarvot pahasti pielessä coupe 16vt
« : Kesäkuu 23, 2012, 19:54:20 »
Nokkien ajoitus on tärkeä juttu juu.
Liika overlappi antaa ilmaa/seosta suoraan pakopuolelle ja rikastaa seosta lambdan feedpäkki tiedon ansiosta. Tahtoo tehdä joissakin kiusaa just joutokäynnillä ja pienemmillä kierroksilla.
Joo kun ei tos voi mun mielestä olla ohipuhallustaka ku mittasin puristukset tosin kylmästä koneesta ni kaikista anto 12 et jos ois venttiilinkantoa ni luulis et näkyis kyl puristuksissa oli kone kylmä tai lämmin.
Edellinen omistaja vaihto hihnan tuohon juuri ennen ku ostin et jos ois menny sit pielee ku huollossa sanos et täytyy käyttää kelloa ja puntteja että ajoituksen saa varmasti kohdallee,pelkät merkit ei riitä.

9
Tekniikka / Vs: pakokaasuarvot pahasti pielessä coupe 16vt
« : Kesäkuu 22, 2012, 03:39:01 »
Jos siellä olis sytkäkatkoksia jäännöshappea olisi enempi.
Ja palamattomat hiilivedytkin pompsahtas tuosta 750 pikosta ylemmäs.

Jos katoit strobolla ja hukkakipuna ni virrat kulkee toisessa tulpassa toiseen suuntaan. Et strobon anturi pitää laittaa "väärinpäin".


Auto oli eilen testerissä Filarossa ja jäännöshappea on liikaa.Monta mahdollisuutta mistä vois johtua,yks oli et venttiilit kantais tai ajoitus ois pielessä.Sytytyskatkoja ei ollu ja lambda on kunnossa.
Menee kuukauden päästä uudestaa samaa paikkaa ohivirtaus testiin ja ajoituksen tarkistukseen.

10
Tekniikka / Vs: pakokaasuarvot pahasti pielessä coupe 16vt
« : Kesäkuu 15, 2012, 01:58:20 »
Jos siellä olis sytkäkatkoksia jäännöshappea olisi enempi.
Ja palamattomat hiilivedytkin pompsahtas tuosta 750 pikosta ylemmäs.

Jos katoit strobolla ja hukkakipuna ni virrat kulkee toisessa tulpassa toiseen suuntaan. Et strobon anturi pitää laittaa "väärinpäin".


Joo strobolla katoin ja molemmin päin kokeilin mut ei silti ala 1-2 johdosta välkkyy.3-4 johdosta välkkyy.vaihdoin puolatkin kokeilu mieles mut sama edellee,tulpat on uudet ja johdot kans.
Tuosta päästöistä et kierroksilla arvot oli hyvät mut tyhjäkäynnil pomppas noihin lukemiin mitä kerroin.epäilivät filaros et lambda ois viallinen ku ei oo alkuperäinen.

11
Tekniikka / Vs: pakokaasuarvot pahasti pielessä coupe 16vt
« : Kesäkuu 11, 2012, 21:44:29 »
Kato nyt mapille tuleva letku josko olis irti (ei siis maf kuten yllä väärin kirjoitin).
Muistaakseni tässä map oli letkunpäässä eikä imusatsissa suoraan kiinni...
Tuo on kunnossa.Huomasin kun aattelin sytkän ajotusta kattoa ni ei 1 ja 2 sylinterin tulpanjohdosta saa valoa syttyy,3 ja 4 johdosta syttyy.Ykkosestähän se pitäis saada että ajotuksen pystyy kattoo.
Olisko puola/puolat sit viallisia? Auto käy kuitenkin kaikilla pytyillä.

12
Tekniikka / Vs: pakokaasuarvot pahasti pielessä coupe 16vt
« : Kesäkuu 11, 2012, 14:51:19 »
Ei ole oikein muuta mahista kun et liian rikkaalla käy.
Moottorinohjauksessa siis jotakin pielessä (mahd. lambda, maffi...).
Joo kävin Filaroon varaamassa ajan huoltoon(entisiä delta-auton äijiä töissä)ens to sai vast ajan.Katotaan mitä löytyy ku tutkivat ja paljonko kukkaron kevennystä on tiedos :D

13
Tekniikka / pakokaasuarvot pahasti pielessä coupe 16vt
« : Kesäkuu 11, 2012, 12:44:52 »
Mistäs kannattaisi alkaa vikaa ettiin ku kävin tänää mittauksissa lokakuista katsastusta varten,arvot oli täysin pielessä.Co oli kymmenkertane sallittuun nähen ja HC750.Lambda oli kuitenkin 1.
Onko venttiilin meno oiretta vai nokka-akseli?Auto kulkee kuitenkin hyvin,vetää tasaisesti ja eikä nakuta/kolkuta.

14
Tekniikka / Coupe 16 vt venttiilinnostimet
« : Kesäkuu 11, 2012, 01:16:58 »
Kummat nostimet 16vt:ssä on hydrauliset ja ns. pala nostimet?

15
Yleistä (Stilo) / Vs: MW 130 moottorin häiriövalo palaa
« : Tammikuu 05, 2010, 19:51:00 »
Mulla -02 130 3d Stilo. Vaihtanu ajoituksenmuuntimen viime kesänä silloin mittarissa 120tkm,sit tietysti ihan normi kulutusosia.
Auto muuten pelannu tosi hyvin.
Mittarissa nyt 132tkm ja eikä mulla mitää käyntiongelmia. Öljyä syö hiukan mut sen mitä kuuluukin.

16
Tekniikka / Vs: ECU:n ohjelmointi eli "lastutus"
« : Joulukuu 21, 2009, 22:54:10 »
Tämmösen sivun löysin:
http://www.hexup.co.uk/vehicles/fiat.php
Tuolla stilon kohdassa vain dieselit ja 2.4 ei 1.8 et tuskin silloin löytyy jos ei listassa.

17
Tekniikka / Vs: 1.8 Nakuttaminen kiihdytyksessä
« : Joulukuu 21, 2009, 22:50:22 »
Ketjussa oli myös ongelmana tyhjäkäynti, selvisikö siihen mitään syytä?

Oma Stilo 2004 1.8 sammuu herkästi tyhjäkäynnillä. Mitään "oikeaa" vikaa omakorjaaja ei löytänyt.

t:Jani
Ei mulla mitää tyhjäkäynnin kanssa oo ongelmia et en osaa sanoa mitää tuohon.
Jostain luin et joku muukin kertoi lukeneensa mystisistä sammumisista ja et siihen ei edes delta löytäny syytä.
Oisko sitten vaa ominaisuus vai mikä.Joku viisaampi saa vastata tuohon.

18
Tämä kaksikko kans Turusta toivottaa samaa!
Tosin hieman lannistaa mieltä töissä käynnis olevat YT:t ja jo ma saa tietää ketkä lähtee ja ketkä lomautetaa.

19
Yleistä (Stilo) / Vs: Stiloa ostamassa
« : Joulukuu 12, 2009, 17:33:27 »
Itellä on -02 1.8 3d stilo, hyvä auto hintaisekseen, hyvä ajaa ja vaivatonta menoa ainakin tällä myllyllä. Kulutuskin kohtuullinen 7,5l molemmin puolin sekalaisessa ajossa, maantiellä menee kyllä alle 7l.
Tuota 1.2 on kyllä kehuttu jo mk1 bravo ajoilta yllättävän hyvistä menohaluista ja pieniruokaisuudesta.
Ajoituksen muuntimen olen vaihtanut omaani mutta mulla ei ole noita mystisiä käyntivikoja oo ilmenny mistä Fletch mainitsi. Yleisesti ottaen olen tyytyväinen autooni.

20
Tapahtumat / Paikalliskahvittelut / Vs: Kahville Teboil Kivihoviin.
« : Joulukuu 12, 2009, 17:12:56 »
Kiitoksia myös munki puolesta kaffesta ja oli kiva rupatella. Tosiaa oli aika vilposta itelläki meni hetki enne ku lämpes autos  :D
Komeat oli tosiaa valot Maran autossa.

21
Tekniikka / Vs: ECU:n ohjelmointi eli "lastutus"
« : Joulukuu 12, 2009, 00:35:06 »
Tuskin saa 10-15% lisäystä ellei kone ole jo muuten varsin rankasti rakennettu uusiksi.
Kymmenesosan tosta tarjouksesta vielä uskoisin vakiokoneelle tai vapariin nyt ei putkisto ja suodatinkaan vielä kesää tee lastun kaveriksi.
Valitettava tosiasia, mutta ei tota rahaa kyllä minun mielestä kannattaisi lastuun sijoittaa kun vapari on kyseessä.

Edit: vai onko faktaa jossain että toi Stilon 1.8 olisi ECUn avulla kuristettu laiskaksi?
En tiedä onko kuristettu ja kysely vaiheessa tämä vasta on ja autoa en ainaka ala vaihtaa ku kaikkea tähän autoo uusittu ja 130tkm vasta mittaris.

22
Tekniikka / Vs: ECU:n ohjelmointi eli "lastutus"
« : Joulukuu 12, 2009, 00:10:12 »
En ole ihan sata varma, mutta muistaakseni Häkkinen Turussa tekee noita. ( Vinosti vastapäätä Kaerlan Kumia ).
Sportti-Auto tekee myös Kyrössä.
Kiitoksia vastauksesta,täytynee kysellä noista myös.

23
Tekniikka / ECU:n ohjelmointi eli "lastutus"
« : Joulukuu 11, 2009, 23:24:11 »
Onkos tietoa missä moinen onnistuisi (Turun lähellä) tai missä joku tehny ja kokemuksia sen jälkee?
Itellä on 1.8 Stilo ja parissa paikassa sen pystyisi ehkä teettää kyselyjen perusteella mut hintahaitari 390-550e.
Toi 550e on aika kova hinta mutta lähin paikka.
390e on sit taasen aika kaukana et tulis ajoa/vaivaa,sekin että eivät luvanneet varmaksi että onnistuuko ja pitäisi auto viedä sinne ensin.
Operaation aattelin ensi kesänä totetuttaa mikäli hyvä paikka löytyy ja homma onnistuu.
Ehkä on hullua alkaa vaparia ohjelmoimaan mutta sillä saisi suhteellisen pienellä rahalla ja vaivalla realistisesti ajateltuna 10-15% tehoa ja vääntöä lisää.

24
Tapahtumat / Paikalliskahvittelut / Vs: Kahville Teboil Kivihoviin.
« : Joulukuu 11, 2009, 23:01:14 »
Mä voisin kans tulla paikalle klo12,ei oo mitää ohjelmaa alkupäivästä ja jos kahvi tarjous koskee muakin :)

25
Tekniikka / Vs: K&n Intake kit ja katsastus
« : Joulukuu 05, 2009, 22:15:50 »
Hommasitko tuon ja miten on pelittänyt?
Oli mulla se tuossa keväällä ku hain auton kansirempasta.
Kyl se musta vaikutti ääneen mukavasti ja tuntui et ois tehoakin tuonu.
Otin sen pois syksyllä ku laitoin vanhan suodatin härvelin takas. K&n suodatin oli ihan tukkeessa jo 5tkm jälkee et putsata saa useimmin ku on niin avonainen.
Se kun täytyy 1.8 stilossa sijoittaa osoittamaan alaspäin vakiokotelon kohdille ku ei muualle mahdu.
Aattelin ens kesänä iskeä sen takas paikalleen ja rakentaa sille kotelon jonka liittää normi-ilmanoton kohtaa jottei irtolika menee sinne mikä tulee moottorin alta(kun ei ole pohjapanssaria) vaan vetää sieltä ilmaa mistä normisuodatinkin ottaa.
En tiedä ainaki noista 500 liittyvistä kuvista voi sanoa et tulee paljon parempaan paikkaa ku on moottorin päällä.
Toi on kans vähä makuasia.Ei tuo hankala ole pois ottaa puhdistuksee mut sanoisin et useammin saa irrotella.
Katsastuksessa en tuon kanssa ehtiny käydä joten en tiedä mitä siitä sanovat,periaatteessa jos päästöt ym kunnossa silti ei sen musta pitäisi mitää haitata.

Sivuja: [1] 2 3 ... 9

Adblocker...

Ftcf.org pyörii ilmaisvoimin ja ainoa keino ylläpitää palvelinta on mainokset.
Toivoisimme, että et käytä adblockeria tällä sivustolla. Kiitos :)