Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - eeppos

Sivuja: [1] 2 3 ... 33
1
Yleistä (Stilo) / Stiklo 1,6 jakoremmin vaihto.
« : Marraskuu 17, 2018, 22:41:23 »
Se onnistui vielä, kk yli ajan. Kiristintrissa oli rungoltaan ohuempaa teräspeltiä. Sellainen väsähti 3kk yliajalla eräästä 1,6 Bravasta. (Sama kone!)Tätä nyt poisotettua ennen olikin jäykkärunkoisempi trissa. Se olisikin ehkä kestänyt alkuperäisen vaihtovälin.

2
Yleistä (Stilo) / Vs: Ovet lukossa akku loppu
« : Syyskuu 29, 2018, 07:59:25 »
Haepa aikaisempi, vastaava juttu: "Stilon konepellin avaus". Siitä löytyy konstit.  Kun konepellin lukkoon ei muuten pääse mitään kautta.

3
Tarkista vaan remmi ja ajoitukset ensin. Remminvaihtoaika Suomessa max. 3v/60tkm. Eräs tapaus,  kk yli 3v, ei km,  ja kiristinrulla rikki.

4
Yleistä (Stilo) / Polttimon jousi
« : Elokuu 21, 2018, 07:45:03 »
Irtosi, onneksi jäi hyppysiin. Kun polttimo ei pysynyt paikoillaan sen vertaa, että olisi jousen saanut laitettua ja polttimo pysynyt kuosissaan, niin: Irrotin lyhdyn tyyliin: pyörä pois, lokari pois, puskuria sen verran irti, että sai lyhdyn käteen. Sitten vaan jousi paikalleen ja korvakkeiden pieni suppuuntaivutus. Jousi pysyy. Sitten vaan kasaukset. Hyvin suunniteltu auto, kun näin helpolla pääsee..  :) Nyt on mahdollista saada polttimot vaihdettua yläkautta. Oikealle puolelle tehty sama aiemmin, siinä myös johdinnippu siirretty paisuntasäiliön taakse, tuli tilaa lisää. Suojakannen laitossa tarkkana, ettei sumaripolttimo irtoa...  Lokarin irrotuksessa vielä plussaa se, että sai kurat pois helmasta.

5
Tekniikka / Vs: stilo kaasuläppä ongema
« : Elokuu 19, 2018, 11:13:45 »
Näiden operaatioiden jäljiltä olisi muuten hyvä, mutta jakoremmin jälkeen alkoi joutokäynti olla, kuin traktorissa. Tämä siksi, kun kotelon ruuveja ei saatu avattua, piti kotelo vaihtaa tykkänään. Siis nokkasiivat irti, jne. Alkuunsa samaa vikaa, se korjattiin puolenhampaan säädöllä, oli pielessä. Sekään ei auttanut ja testerit ilmoittaa kaiken olevan ok!  Kysynkin, löytyisikö Turun seudulta spesialistia tutkimaan asiaa. Kun se ei autokorjaamolla onnistunut, kädet nousi pystyyn.

6
Paljon aikaa jakoremmin ja -trissojenvaihdosta? Jos siis alkaisi hommat remmintarkistuksesta. Nakuttaako nyt myös vapaalla pyöriessään, kaikilla kierroksilla.

7
Yleistä (Stilo) / Vs: Jyrinää
« : Huhtikuu 27, 2018, 09:37:22 »
Laakeri vaihdettu. Sisäkehä, kuten tavallista, huonossa kunnossa. Napakin irtosi vetämällä. Hieman töitä oli satulan kehtopulttien kanssa.

8
Yleistä (Stilo) / Vs: Jyrinää
« : Huhtikuu 21, 2018, 09:48:53 »
Ääneksi paljastui oik. takafillarin laakeri. Emäntä oli oikeassa! :)

9
Yleistä (Stilo) / Jyrinää
« : Huhtikuu 16, 2018, 08:52:53 »
On alkanut kuulua. Ei vielä välyksiä pyörien laakereissa. Seurataan tilannetta. Ääni ei ole mitenkään vieno!

10
Yleistä (Stilo) / Vs: -06 Stilo MW ei vastaa kaasuun.
« : Huhtikuu 16, 2018, 08:51:22 »
Sitten voisi kaivata erilaisia sopeutuksia, mm. petaalille. Näin on käynyt. Testerillä sitten näkyy ao. anturien speksit ja anturipotentiometrien kiertokulmat... Kuten kaasupetaalin 320 astetta!   Se korjaantui uusin asetuksin.

11
Pitkään auttaa kaariviila.  :)

12
Yleistä (Uusi Bravo) / Vs: Mitä teit tänään Bravollesi ?
« : Huhtikuu 01, 2018, 10:23:56 »
Kaapelikenkä messinkiä? Ne voivat joskus haurastua. Jotkut Ms-laadut. Uusi, puristettava vahvavirtakenkä tilalle, riittää, kun juottaa. Päälle tukeva kutistemuoviholkki* tukemaan liitosta ja sen kaapelin alkupäätä. Koska juotetut voivat katketa, ilman tuentaa. *Kutistemuovin mitoitus sellaisen, että kutistettunakin menisi vähän pienemmäksi, kuin ao. paikka. Tähän sopii kaapeleissa käytettävä laatu, sähköliikkeistä. Sopii myös mm. käsijarrujen vaipan suojaksi. Kestääkin ehkä paremmin, kuin alkuperäinen. Kokemusta on.

13
Yleistä (Stilo) / Vs: boot open
« : Maaliskuu 06, 2018, 11:21:05 »
 µ-kytkin näyttää aivan standardilaatuiselta. Merkki voisi olla vaikka OMRON. Niitä löytyy mm. ELFA:sta. Kannattaa valita mekaanisesti samanlainen ja suurimmalla virtakestoisuudella.

14
Yleistä (Bravo/a & Marea) / Vs: bravon penkinlämmittimet 1.2 99
« : Maaliskuu 05, 2018, 10:49:18 »
Jos löytyy yleismittari, niin mittaa penkin alta ao. liittimiltä, onko jännitettä. Onko istuinlämmitinkytkin hallussa. Yleensä vikana on lämmityselementin vastuslangan, tai sen liitosjohtimen katkeaminen. Istuinosasta. Haynes:n kytkennät ei tunne istuinlämmitystä.

15
Yleistä (Stilo) / Vs: Esittely ja kysymyksiä
« : Maaliskuu 04, 2018, 18:34:10 »
Tarkista vaihdevivusto, ettei väljää nivelissä. Tarkista/vaihda myös toosaöljyt. Öljystä sitten näkee mahdolliset muruset..  Jotkut tarvikepöntöt ovat ehkä meluisia, mutta halvempia. Jousto-osa osaa kyllä väsyä, luonnollista. kaikenlaista katsottavaa löytyy. Aina jarruhuolloista lähtien, yksi hyvä syy: mahdollinen laahaus....

16
Yleistä (Stilo) / Vs: Akun maadoitus
« : Maaliskuu 01, 2018, 22:46:51 »
Taitaa löytyä toosasta paikka. Onkin syytä laittaa hyvin, koska se ei varsinaisesti ole maadoitus, vaan paluuvirtareitti kaikelle sille virralle, mikä moottoriin menee, startti.... Hyvä kontakti ja sähkönjohtokyky myös vähentää häiriöitä, saa koneen käymään nätimmin, vääntämään paremmin. Vaikuttaa siis moottorin antureiden antamaan tiedon siisteyteen. Sama johtokyky koskee plussaakin, sulakeboxin liittimiä, jne.

17
Yleistä (Stilo) / Vs: Stilo 1,6 16V laturinremmi
« : Tammikuu 28, 2018, 10:13:42 »
Kompuran remmi onkin kapeampi ja suunnilleen samanmittainen laturiremmin kanssa. Olisiko sekoontunut? Kompuran remmi piti poistaa tuon toisen remmin tieltä. Onnistuu 5-7cm leveän kangassuikaleen ja hylsyavaimen, 36mm, kanssa. Suikale remmin kautta, molemmat päät hyppysiin ja vetoa, enemmän pitkältä puolelta ja kampiakselin pyöritystä, siivan mutterista. Sama toisinpäin, kangasta väliin suojaamaan remmiä siivan reunoilta.

18
Yleistä (Stilo) / Stilo 1,6 16V laturinremmi
« : Tammikuu 27, 2018, 22:32:59 »
Meni vaihtoon. Vain 2-3v ja 20tkm. Remmin merkki Gates. Urapuoli täynnä katkeamia.

19
Yleistä (Stilo) / Vs: Stilo 1.2-16V moottoritilan sähkökeskus.
« : Tammikuu 25, 2018, 10:15:36 »
Voihan toimiakin. Saa miinuksen moottorista. Kunhan moottorin miinus olisi hyvässä kunnossa akkuun asti. Tämä lisämaadoitus vaan vähentää erilaisia häiriöjännitteitä ja tekee boxin riippumattomammaksi moottorimaista. Tässä pätee, mittasuhteista riippumatta samat systeemit, kuin vahvistintenkin maadoituksissa. Ainoa oikea maadoitus niissä on ns. tähtimaadoitus, samaan maadoituspisteeseen. Tässä Boxin suora miinus edustaa sitä. Missään tapauksessa tämä lisämaa ei heikennä ominaisuuksia, jos se jotain tekee, niin parannuksia. Muutenkin, varsinkin konehuoneen, moottorin maadoitukset ja akun liitokset on hyvä olla hyvässä kunnossa, siinä, missä plussapuolenkin. Siis mahdollisimman jännitehäviöttömiä.

20
Yleistä (Stilo) / Vs: Stilon ajovalot.
« : Tammikuu 13, 2018, 15:50:13 »
Uuden akun jälkeen ei valo-ongelmia. On vähän niin, että väsähtävä akku pitäisi näkyä muuten, kuin valoja sammuttelemalla, pimeässäkin ajellessa! Ja mitään ongelmaa ei ole konehuoneen rele/sulakerasiassa. Jälkimmäinen kannattaisi joka tapauksessa kunnostaa, vaikka mitään ongelmaa ei vielä näkyisikään. Niin kävi, käynti ja veto parani.

21
Sulakerasia otettu uudelleen auki, purettu ja putsattu. Ei se vielä likainen ollutkaan. Liittimet vaan tiukensin. Se oli siinä, alkoi kulkea rivakammin. Ilmeisesti näissä väliliittimissä ollut heikompia kontakteja. On nimittäin niin, että kunnolliseen toimintaan tarvitaan kunnollinen kontakti, sen sijaan johonkin oikosulkuun, tms. riittää vähän paskaisempikin kontakti.

22
Yleistä (Stilo) / Vs: Stilon ajovalot.
« : Joulukuu 07, 2017, 00:09:51 »
Voisiko ollakin niin, että väsähtänyt akku on tehnyt kiusaa. Seurataan tilannetta. Kun valojen ohjaukset liikkuvat boxin kautta.

23
Yleistä (Stilo) / Vs: Stilo 1.2-16V moottoritilan sähkökeskus.
« : Marraskuu 15, 2017, 16:28:42 »
Niinpä, Stilo on auto, joka olisi ollut parempi jättää suunnittelematta. :) Kiva peli, kun kulkee. Ja melko hiljaiseksi sain, kun pyyhkijämekanismia korjatessani laitoin samalla äänieristettä rintapeltiin. Sitä parin sentin vahvuista vaahtomuovirouhemattoa. Samoin Xantiaan, kyllä konehuone hiljeni jonkin verran. Xantiaan siksi, kun tuulilasinvaihdossa (Halikko, ..-....) olivat mm. "valmiiksi" jättäneet alamuovin liimaamatta ..... Ja vedet olisivat päässeet kaukaloon esteettä.

24
Yleistä (Stilo) / Vs: Stilo 1.2-16V moottoritilan sähkökeskus.
« : Marraskuu 10, 2017, 09:58:02 »
Tarkistapa sulakkeiden kunto ja paikat, myös liittimet alapuolelta. Releidenkin paikat.

25
Yleistä (Stilo) / Vs: Stilon ajovalot.
« : Marraskuu 09, 2017, 13:59:41 »
Stilo 1,6 16V, 2003. Nyt nähty vika-, tai muu koodi: "Wod 8 Nou". Mitä tuo tarkoittaa.  Ajovalot siis sammuvat ja syttyvät vain muutamaksi sekunniksi. Onko tuttua?

Sivuja: [1] 2 3 ... 33