FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.

Viestit - eeppos

Sivuja: [1] 2 3 ... 34
1
Tekniikka / Vs: Mikähän aiheuttaa tärinää
« : eilen kello 13:48:29 »
Tarkistapa jouset. Kun katkeamia aina edes katsastuksissa huomata.

2
Yleistä (Stilo) / Stilon viiksipaketti.
« : Kesäkuu 29, 2020, 12:02:44 »
On korjattavissa, kosketinviat. Korjasin poisotetun. OK. Ei paha homma. Kuvaa en saa laitettua.

3
Ostetaan / Vs: Stilo 1,6 16v, 2003. Valoviiksi hakusessa.
« : Kesäkuu 28, 2020, 10:44:16 »
 Homma ok, toimii! Kiitos!

4
Ostetaan / Vs: Stilo 1,6 16v, 2003. Valoviiksi hakusessa.
« : Kesäkuu 22, 2020, 22:11:11 »
Kiitti! Otanpa selvää sopivuudesta. Paljon pyydät?

5
Ostetaan / Stilo 1,6 16v, 2003. Valoviiksi hakusessa. Poista!
« : Kesäkuu 19, 2020, 08:42:59 »
Löy

6
Yleistä (Stilo) / ..-.
« : Toukokuu 19, 2020, 13:27:09 »
….

7
Yleistä (Stilo) / Vs: stilo 1,6 taka akseli erot
« : Tammikuu 29, 2020, 09:52:34 »
Jouset ovat erilaiset.

8
Yleistä (Uusi Bravo) / Vs: Supersprint takapönttö
« : Tammikuu 26, 2020, 10:38:54 »
Palaan asiaan. Joskus, Warre-kaudellani tein itse takapöntöt. Ohutseinäistä teräsputkea, siihen n.7mm reikiä melko tiuhaan, ympäriinsä, n.40cm:n matkalle. rei´itetyn osan päälle karhuntalja-putkieristettä. Sitten kutistemuovivaippa. Toimi. Ihmettelivät hiljaista ääntä, onko tuossa 6-syl. moottori. Ja vaikka olin maalannut vaipan punaiseksi, aina meni katsastuksista läpi.

9
Yleistä (Stilo) / Vs: Stilo, monivikapesä.
« : Tammikuu 13, 2020, 08:19:24 »
Vasen jarrukiekko olikin kirkas vain "keskikaistaltaan" Ja ulomman jarrupalan kitkapinta irtosi vähän kopauttamalla. Kitkamateriaalit olivat myös hyvin pehmeitä, miltei lusikalla olisi voinut kaivaa! Näitä ei katsastuksissa hyvin huomata.


Noissa nuo takalaikat ruostuu ku ei jarruteta tarpeeks tehokkaasti.. Höyhenen kevyellä jalalla jarruttaessa ei takajarrulle juurikaan painetta tule ja takapää ruostuu ja jumittuu..

Joo, oikea puoli oli ok! Vasemmalla kitkapinta irtosi kopauttamalla.....Kyllä takajarrutettu on, palat muutenkin kuluneet puoliväliin. Mitä laatua palat olleet, kun vielä pehmenneet, molemmin puolin, mitään takajarrujen polttamisia ei ole ollut. Jos eteen laittaa kovemmat palat, siis lisää poljinvoimaa, sitä riittäisi sitten taaksekin paremmin.

10
Yleistä (Stilo) / Vs: Stilon takajousi poikki.
« : Tammikuu 06, 2020, 10:56:35 »
Kiitos vinkistä.

11
Yleistä (Stilo) / Stilon voimakkaasti aaltoileva joutokäynti.
« : Tammikuu 06, 2020, 10:42:04 »
Mistä voisi johtua. Yleensäkin joutokäynti on hieman epätasaista. Voisiko vikaa olla kaasupetaalissa? Kun 1,6:ssa ei taida olla erillistä, ns. joutokäyntimoottoria, joka säätelee joutokäynti-ilmaa, kuten esim. Citroen Xantiassa. Niissä on putsattu ja voideltu* jk-moottorin karaa, kierteellistä. Karaa hoitelee askelmoottori. *Vain hyvin ohuelti silikonirasvaa. Ja edelleen moitteettomasti toimiva alkuperäinen jk-moottori. 1,8 16V, 2000. 240tkm.

12
Yleistä (Stilo) / Vs: Stilo, monivikapesä.
« : Tammikuu 02, 2020, 09:44:26 »
Airbag-vika löytyi hantin penkin pistokkeesta. Oli naaraspistokkeen liittimet väljiä, korjattu, ok. Liittimet ovat kullattuja, eivät hapetu, siksi "dödöistä" ei ole hyötyä. Ainoa, mikä siinä saattaa auttaa on pistokkeen räplääminen.

Auto nyt katsastettu, huomautuksitta. Oli muuten vaan vasemman takajarrun teho heikko, liki suurinta sallittua. Siksi laitoinkin, vapaaehtoisesti, taakse uudet jarruhilut, levyt, palat, ja satulahuollot. Siis palojen kiinnityskohdat ruosteista kaapien....Voiteluksi Al-tahnan ja propelliakselirasvan cocktailia, 50/50. Toimii ja kestää!. Vasen jarrukiekko olikin kirkas vain "keskikaistaltaan" Ja ulomman jarrupalan kitkapinta irtosi vähän kopauttamalla. Kitkamateriaalit olivat myös hyvin pehmeitä, miltei lusikalla olisi voinut kaivaa! Näitä ei katsastuksissa hyvin huomata.

13
Myydään / Vs: M: Fiat Stilo 1,6 16V. 2003.
« : Tammikuu 02, 2020, 09:37:14 »
Päivitystä. Hintapyyntö nyt 400€. Kulkee mukavasti. Katsastus voimassa 31.12.2020 asti.

14
Yleistä (Stilo) / Vs: Stilon takajousi poikki.
« : Joulukuu 22, 2019, 22:53:22 »
Myös oik. takajarrusatula huollettu. Uudet tiivisteet varsinkin käsijarrupuolelle. Satula on ns,. tehdaskorjattu, kerran jo takuuna vaihdettu. Kj-vivun tiiviste vuotanut jo kauan. Pari kertaa lisätty jarrunestettä. Eipä ollutkaan tehdaskorjattu sieltä! Sain uudet tiivisteet netistä tilaamalla. Muuten ei, tai sitten olisi maksanut hunajaa. Homma ok.

15
Ostetaan / Stilon oikea takasatula. Voi poistaa!
« : Marraskuu 27, 2019, 16:05:08 »
Stilo 1,6 2003. Löytyisikö ehjää, toimivaa satulaa. Nykyisessä vaihtosatulassa vuotaa kj-vivun akselitiiviste. Ebaysta löytyi tiivistesatsi. Toimii.

16
Yleistä (Stilo) / Vs: Stilon takajousi poikki.
« : Marraskuu 27, 2019, 16:03:17 »
Joo, helppo homma. Iskarit vaan alapäästä irti. Vasen jousi kolmena kappaleena, oikean jousesta pätkä pois. Autossa on todella ollut jousenkatkaisukarnevaalit. Onhan jo ikääkin 16v. Edessä jouset nyt ok.

17
Yleistä (Stilo) / Stilon takajousi poikki.
« : Lokakuu 27, 2019, 22:59:11 »
Miten vaihdan takajousen? Etujousia onkin jo vaihdeltu, viimeksi vasen oli kolmena kappaleena. Ja se oli TRW, luultavasti katkennut ekan kerran kohta uutena, siksi ruosteessa oli katkoskohta. Kääntölaakeri oli hyväkuntoinen. Yksi syy katkeamisiin saattaa olla liian lyhyt jousilanka= liian vähän kierroksia. Näin tulee jousiin suuremmat taivutukset, väännöt. Voisi verrata mersun jousiin, hyvin tiuhassa kierroksia. Samoin oli Warren kierrejousissa! Siten myös painoa ja materiaalia enemmän. Tämä Fiat-jousijuttu on vain säästöä.

18
Yleistä (Stilo) / Vs: Stilo, monivikapesä.
« : Syyskuu 06, 2019, 18:45:54 »
Kuskin etujousi olikin kolmena kappaleena. Uusittu viimeksi 2015, TRW:n jousin. Ilmeisesti ensimmäinen katkos jo kohta sen jälkeen, yläpäästä. Ruosteesta päätellen. Sittemmin katkennut pää jumitteli, haitaten kääntöjä, katkaisten alapäänkin. Kääntölaakeri vielä hyvässä kunnossa.  Onneksi tallessa oli ehjä, siisti alkuperäisjousi edellisestä vaihdosta...

19
Myydään / M: Fiat Stilo 1,6 16V. 2003.
« : Heinäkuu 23, 2019, 13:26:31 »
Ajettu <140tkm. Hyvä kone. Hyvät renkaat, kesikset  Hakka Green2:t, 6-7mm. Jakohihna ja vp. varsin tuoreet, myös kytkin, sekä etutolpilla ei vielä paljon ajettu. Takapään puslat uusittu n. vuosi sitten. Taka-akselilla uudet jouset. Hintapyyntö 900€. Paimiossa. Auto juuri katsastettu huomautuksitta. Siitä huolimatta uudet takalevyt ja -palat, satulat huollettu.

20
Yleistä (Stilo) / Stilo, monivikapesä.
« : Heinäkuu 23, 2019, 12:09:16 »
Sain korjattua kuskin penkinalusliittimet airbagia koskien. Vika häipyi. Mutta seuraavana aamuna taas.. Ja jonkin aikaa ollut toinen takajousi poikki. Odottaen laittoa. Tänä aamuna katkesi etujousi, pari vuotta sitten oli laitettu TRW:t. Molemmat katkeamat kuskin puolelta. Nyt on hyvä miettiä kustannustehokkuutta, Kiesi on 1,6 16v ja 2003, mutta ajettu vasta n. 150tkm. Etujousien ajokm:t 10tkm:n luokkaa. Ehkä joustintuen yläpään laakeri vähän jumissa? Tämmöttis.

21
Yleistä (Stilo) / Stiklo 1,6 jakoremmin vaihto.
« : Marraskuu 17, 2018, 22:41:23 »
Se onnistui vielä, kk yli ajan. Kiristintrissa oli rungoltaan ohuempaa teräspeltiä. Sellainen väsähti 3kk yliajalla eräästä 1,6 Bravasta. (Sama kone!)Tätä nyt poisotettua ennen olikin jäykkärunkoisempi trissa. Se olisikin ehkä kestänyt alkuperäisen vaihtovälin.

22
Yleistä (Stilo) / Vs: Ovet lukossa akku loppu
« : Syyskuu 29, 2018, 07:59:25 »
Haepa aikaisempi, vastaava juttu: "Stilon konepellin avaus". Siitä löytyy konstit.  Kun konepellin lukkoon ei muuten pääse mitään kautta.

23
Tarkista vaan remmi ja ajoitukset ensin. Remminvaihtoaika Suomessa max. 3v/60tkm. Eräs tapaus,  kk yli 3v, ei km,  ja kiristinrulla rikki.

24
Yleistä (Stilo) / Polttimon jousi
« : Elokuu 21, 2018, 07:45:03 »
Irtosi, onneksi jäi hyppysiin. Kun polttimo ei pysynyt paikoillaan sen vertaa, että olisi jousen saanut laitettua ja polttimo pysynyt kuosissaan, niin: Irrotin lyhdyn tyyliin: pyörä pois, lokari pois, puskuria sen verran irti, että sai lyhdyn käteen. Sitten vaan jousi paikalleen ja korvakkeiden pieni suppuuntaivutus. Jousi pysyy. Sitten vaan kasaukset. Hyvin suunniteltu auto, kun näin helpolla pääsee..  :) Nyt on mahdollista saada polttimot vaihdettua yläkautta. Oikealle puolelle tehty sama aiemmin, siinä myös johdinnippu siirretty paisuntasäiliön taakse, tuli tilaa lisää. Suojakannen laitossa tarkkana, ettei sumaripolttimo irtoa...  Lokarin irrotuksessa vielä plussaa se, että sai kurat pois helmasta.

25
Tekniikka / Vs: stilo kaasuläppä ongema
« : Elokuu 19, 2018, 11:13:45 »
Näiden operaatioiden jäljiltä olisi muuten hyvä, mutta jakoremmin jälkeen alkoi joutokäynti olla, kuin traktorissa. Tämä siksi, kun kotelon ruuveja ei saatu avattua, piti kotelo vaihtaa tykkänään. Siis nokkasiivat irti, jne. Alkuunsa samaa vikaa, se korjattiin puolenhampaan säädöllä, oli pielessä. Sekään ei auttanut ja testerit ilmoittaa kaiken olevan ok!  Kysynkin, löytyisikö Turun seudulta spesialistia tutkimaan asiaa. Kun se ei autokorjaamolla onnistunut, kädet nousi pystyyn.

Sivuja: [1] 2 3 ... 34

Adblocker...

Ftcf.org pyörii ilmaisvoimin ja ainoa keino ylläpitää palvelinta on mainokset.
Toivoisimme, että et käytä adblockeria tällä sivustolla. Kiitos :)