FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.

Viestit - jblfin

Sivuja: [1]
1
Tekniikka / Vs: Turbo Unskiin isommat suuttimet + megasquirt ?
« : Maaliskuu 30, 2012, 17:44:25 »
JaLLu, meneekös tuo 1,4 imusatsi heittämällä 1,3:seen? jos näin niin voisi kai tuotakin ajatella...jos ei nyt sitten laita Unskia myyntiin ja siirry uusiin haasteisiin  ;D

2
Tekniikka / Vs: Turbo Unskin paisuntasäiliö (revennyt)
« : Maaliskuu 28, 2012, 23:40:13 »
Pitää vissiin laittaa Turbo Unskiin se Firen vakio syyläri, siinä tosiaan on se paisari kyljessä kiinni. Millainenkohan tappelu tullee letkujen vedossa  ;D


3
Tekniikka / Vs: Turbo Unskiin bensapumppu (Mk1)
« : Maaliskuu 28, 2012, 23:38:28 »
Jep! Nyt tarvii tietoa--> Mistä edukas/hyvänhintainen bensanpainemittari Unskiin? Tulisi bensalinjaan? tietysti t-palalla, josta piuha mittarille? eli puhutaanko nykyään "sähköisestä" mittarista...Myydäänkö asennusvalmista settiä, jossa kaikki hilut on valmiina kunhan lukee ohjeet ja laittaa paikalleen?

Otin ilmamäärämittarin jousta 2 pykälää takasin kireämmälle, jossa se on ollutkin, mutta bensanpaineet on nyt liian kovat ja puskee liikaa soppaa. Tarvisi mittarin ja sitten bensanpaineet varmaan luokkaan tyhjäkäynti/kevyt ajo jotain 2 baria ja täyskiihdytys 4 baria. Mitä mieltä, voisiko olla ok paineet?

Tällä hetkellä vanhalla "liemet kabiiniin>" mittarilla paineet luokkaa tyhjäkäynti 3-3,5 ja täyskiihdytys 5 baria...

kattellaan

4
Tekniikka / Vs: Turbo Unskiin bensapumppu (Mk1)
« : Maaliskuu 27, 2012, 08:29:52 »
Jeh...tänään vissiin ostoksille et saa vakio Firestä vakiopuskurin Turbo Unskiin nykyisen "avarretun/silputun" tilalle...myös ovet + ovi- ja sisuspahvit yms. pientä ostoslistalla...Yleistä Unskin siistimistä turhista johdoista, ryöstöliittimistä yms. et saa koittaa leimalle  ;D

Tiedätkö PehmoLelu Turun alueelta kaveria, jonka käsissä toimisi Mig korvausta vastaan kun varmaan joutaa todennäköisesti jonkun palan uusimaan jalkatilan etunurkasta, ehkä??

Eilen kun säädin seoksia laihemmalle jousesta, joka nyt on vakioasennossa (aikaisemmin oli 2 pykälää löysemmällä) niin ajoin pienen lenkin, aluksi ulahti bensapumppu tuttuun tapaan, mutta pienen lämmittelyn jälkeen/lämä pohjassa kiihdyttelyn jälkeen ei sitten enää äännellytkään...taitaa bensapaineita olla reilusti, koska vielä seossuhteet mittarin mukaan (kun sattuu toimimaan kosketushäiriön häiritsemänä) ovat 12,3-14,5 riippuen kaasupolkimen asennosta...

P.S. etten vaan tunne/tiedä sua, vastaatko nimeen Tuomas?

5
Tekniikka / Vs: Turbo Unskiin bensapumppu (Mk1)
« : Maaliskuu 24, 2012, 23:13:08 »
olisi ihan jees homma...kyllä suodatin löytyy, bensanpaineet oli kyllä tsekattaessa melko korkeet tyhjäkäynti noin 3 ja täysahdoilla noin 5 baria, toki pitää muistaa et heivasin helevettiin bensanpainemittarin, joka oli Unskissa kun sen ostin. Kyseinen Bp-mittari oli mallia "liemet tulee mittariin / kabiiniin" ja ohuen ohut putki bensalinjasta mittariin oli täynnä kuonaa ja mittari jumitti...melkoisen riskaabelia hommaa... :o

paineet silti todennäköisesti melko korkeat, Unskista löytyy toki bp-säädin, mutta ei mittaria...

Tiedätkö muuten sopiiko vakio Unskin uudempikoppasen (fire tms.) sisustan pahvit, puskurit yms. Turbo Unskiin, mulla tekniikka Mk1 ja kopanvaihto eli koppa Mk2...

Jos olet tässä Turun talousalueella niin morjestellaan joku kerta...

J

6
Tekniikka / Vs: Turbo Unskiin bensapumppu (Mk1)
« : Maaliskuu 24, 2012, 11:11:50 »
mooro!

Unskin pumppu on siis tankin ulkopuolella, siinä sen on hyvä olla...Löytyykö sulta PehmoLelu "toimivaa" käytettyä pumppua? tarkoitus olisi nyt alkaa leimaa hakemaan kuitenkaan liikaa Unskiin rahaa laittamatta ennenkuin leima on paperissa...pitänee tsekata Motonet/Fixus yms.

voi toki olla et ulahdukset tulee muualta, mutta vahvin veikkaus bensapumppu (nyt paikalla todennäköisesti joku vanha 200 nissanin pumppu ??)

7
Tekniikka / Turbo Unskiin bensapumppu (Mk1)
« : Maaliskuu 23, 2012, 14:49:22 »
eli Unski haettu säilytyksestä ja pölyt poistettu motarilla. Muutaman kerran reippaat kiihdytykset ja nyt kun ahdin alkaa ottamaan "kierroksia" niin bensapumpun kohdalta kuuluu "ulahdus" ja meno hyytyy, käy kyllä tyhjäkäyntiä ja normaalia ajoa ihan ok, mutta ahtojen tullessa peliin niin "ulahtaa" ja meno loppuu...t04/t05 odottelee kärsimättömänä reippaampaa ajoa kuten myös veljekset Mahle   ;D

Mitä osaavat suosittaa bensapumpuksi ja mistä?

jansku

myös yv:nä tavoittaa...

8
Yleistä (Uno) / Vs: TurboUnski ei jaksa käynnistyä / käy vajaalla
« : Maaliskuu 22, 2012, 02:45:50 »
no juu...sähköissä siis vikaa oli enemmänkin...eli laitettu kaikki sähköhilut (virranjakajan kansi yms + tulpanjohdot uusiksi), asentotunnistimissa piuhoja irti/poikki (uusittu), puolan johdoissa kontaktihäiriöitä/ väärin laitettu...siis osaava kaverini laittoi tuota noin vajaan kuukauden töiden ohessa ja sai auton kuntoon...Nyt haetaan säädöt kohdalleen ja kovaa ajoa  :D

9
Tekniikka / Vs: Turbo Unskin paisuntasäiliö (revennyt)
« : Maaliskuu 22, 2012, 02:41:30 »
Jep..sun ex-kansi taitaapi olla kyseessä...Nyt vaan joku paisari pitää löytää/ laittaa kiinni mihin menis sopivasti kaikki letkut kuten kuuluukin...

10
Tekniikka / Vs: Turbo Unskin paisuntasäiliö (revennyt)
« : Maaliskuu 13, 2012, 22:25:04 »
Juuh, pitää laittaa rellun paisari...kansi on vaihdettu ehjään, eli ei "suurempia" halkeamia ja myös koeponnistettu ennen laittoa paikalleen...

11
Tekniikka / Turbo Unskin paisuntasäiliö (revennyt)
« : Maaliskuu 11, 2012, 09:02:29 »
Moro!

Eli huomasin paisuntasäiliön olevan revennyt (tyyppivika) ja tämän vuoksi alkoi nesteet jo hyvissä ajoin kiehahtamaan kun ei ollut vastapainetta. Onko foorumilaisilla ehdottaa toimivaa / korvaavaa paisaria Turbo Unskin alkuperäisen paikalle?   

ilmoitelkaa jos kokemusta...Jansku

12
Yleistä (Uno) / Vs: TurboUnski ei jaksa käynnistyä / käy vajaalla
« : Maaliskuu 11, 2012, 08:51:55 »
TOIMII!!

13
Tekniikka / Turbo Unskiin isommat suuttimet + megasquirt ?
« : Maaliskuu 10, 2012, 23:42:24 »
Eli otsikon mukaan tietääkö arvon foorumilaiset mitkä suuttimet menisi "suoraan" / melko järkevästi vanhojen tilalle ? Ja löytyykö foorumilta äijiä, jotka tietäisi mistä löytyisi kohtuuhintaan Megasquirt samaiseen laitteeseen. Parasta olisi ns. Plug n' Play tyylinen setti vaikkakin alkaa tuntumaan et on melkoisen utopistinen toive...Alkaa olemaan sen verran piristetty laite, että nyt tarvitaan enemmän soppaa ja parempaa säätömahdollisuutta...

Jansku

myös yv:llä

tai seuraavasti --> lgjansku@gmail.com TAI suoraan palstallekin  :D

14
Projektit / Vs: Turbo Unski Mk1
« : Marraskuu 11, 2011, 00:52:24 »
Olisko täällä Varsinaisessa Suomessa näitä muita turbo-unskin harrastajia / rakentajia? olisi mukava heitellä hetulaa ja tarkistella ajoittain ostos/myyntilistoja/neuvoja !

15
Projektit / Vs: Turbo Unski Mk1
« : Marraskuu 10, 2011, 14:20:00 »
Noi kuvat mitä otin eivät todellakaan tee autolla hyvää oikeutta, koska auton maalipinta on luonnonvalossa/normaalivalossa hyvännäköinen. Toi digikameran ylikirkas salama teki kuvista aivan paskoja suoraan sanoen...Maalipinnassa on toki muutamia "kuplia", joissa ruoste pesii alla, mm. bensaluukun ympärillä, kuskin puolen oven alareunassa.

LUONNOLLISIA JA MELKO TUOREITA KUVIA ex-omistajan ajalta ja samaltahan tuo nytkin näyttää minulla ollessaan etupuskuria ja sisustaa lukuunottamatta eli Mikah on joskus ihan oikeastikin autoa suojannut...

http://naffetti.bilder.fi/kuvat/Cassu/Uno+sista+131.JPG/_small.jpg

http://naffetti.bilder.fi/kuvat/Cassu/Uuno+ock+stockholm+224.JPG/_small.jpg

P.S. terkut Stefanille aka Naffettille

16
Projektit / Vs: Turbo Unski Mk1
« : Marraskuu 08, 2011, 00:00:58 »
Tallilla käyty ja kuviakin otettu...Mites niitä kuvia sitten tänne foorumille pystyy lataamaan?? Nyt linjattu bensalinja yhteen kappaleeseen, alipaineletkuja vedetty uusiksi, pasta bp-mittari lähti helevetin nopeesti kun huomasin et on mallia "liemet kiertää"kabiiniin mittari...tyhjään aukkoon tärkeämpi ahtop-mittari tietysti mallia jenkkilä psi-asteikolla...yms. Käy ja kulkee mainiosti...nyt viilaillaan ja tarkistellaan...

17
Projektit / Vs: Turbo Unski Mk1
« : Lokakuu 13, 2011, 00:25:17 »
Jees, yleisö saa kuvia tuossa viikonloppuna kunhan pääsen talleille...

ex-omistajalla ollessaan Unskiin murtauduttiin ja rikottiin kuskin oven lukko, lukkopesä, ovenkahva ja taidettu vielä pikkasen potkiakin ovea. Sisältä lähti kuppipenkit ja niissä kiinni olleet turvavöiden vastakappaleet ym. rojua...Eli jos sattuu löytymään ehjät kuskin puolen lukkopesä+avaimet+kahva+turvavöiden vastakappaleet niin ilmoitusta mulle päin!! ja toki näiden lisäksi se ikuinen riesa eli paisuntasäiliö tarttis tai sitten vaan laitan jonkun muun paisarin tilalle  ;D

Fiiulle --> luulen et tsekkaan bensanpaineet kohdalleen noin 3,5-4 bar tyhjäkäynnillä kun ne seoksetkin seosmittarin mukaan olisi kunnossa, tuossa koneessa ehkä pare pitää pikkasen rikkaammalla kun selkeesti isompi fööni...Sitten koko bp-mittari pois, ei se niin tärkeä ole jos ei bp-säätimestä löydy paikkaa niin en turhaan ala bp-säädintä ostamaan uutena olisi siinä sitten valmiina mittari tai ei  :)

 

18
Projektit / Turbo Unski Mk1
« : Lokakuu 12, 2011, 10:21:20 »
Moron !

Alkoi tuossa lapsettamaan ja tuli hankittua foorumilaiselta sähkövikainen laite keväällä. Nyt sähköt ok ja auto kulkee todella mukavasti...iso ahdin lähtee mukaan hiukan päälle 4k:ssa ja jatkuu pitkään...

Ex-omistaja tehnyt mm.

- konerempan --> vaihtokansi, porautettu(Mahlen ylikoko takomännät) laakerit, stefat yms. todella arvokasta hilua
- 3-lapainen sintteri
- yms.

Paikalla:

Mitsun T04/T05 ahdin Imprezasta
Iso "keulankokoinen cooleri"
Avara rööri
Laajakaista lambda
PA-paineensäätö
yms.

Auto nyt talvisäilössä, tarkoituksena laittaa bensalinjat kuntoon yms. "pientä" päivitystä. Bensaletku koostui 4 palasta filtteristä bensakiskolle ja välissä sileää messinkiputkea ja letkuklemmarit, God Damn!! Välissä vielä bensapaineen mittarin t-pala, jossa läpivienti noin 2mm ja bensaletku 8mm eli mukava kuristuskin löytyi välistä.

Hetken aikaa joutu tappelemaan seoksien kanssa, mutta nyt mittari näyttää ns. täyskiihdytyksessä ja noin 4 bar bensapaineilla 11,9-12, pintakaasulla 14,5 eli taitaa olla kohdillaan. Joutu löysäämään ilmamäärämittarista jousta 2 pykälää löysemmälle eli rikkaammalle.

NYT SIIS NEUVOA: järkevintä varmaan laittaa "mekaaninen" bensapaineenmittari konehuoneeseen ja uhdestä ehjästä linjasta bensalinja filtteristä kiskolle.

Onko ehdotuksia mihin kohtaan ja millainen mittari? Voit myös toki tarjota jos sulta löytyy ylimääräistä. Saisiko painemittarin suoraan bensakiskolle vai pitääkö laittaa BP-säätimeen jos ylimääräinen paikka löytyy?

HUOM: Kaikki Turbo Unski harrastajat, joilla ylimääräistä osaa kyseiseen kampeeseen, laittakaa viestiä!


Jansku

ville_969@hotmail.com
 

19
Hyvä idea...nyt kun täälläkin ex-omistajan toimesta projektina esitelty Turbo Unskikin sai sähköt takaisin helevetinmoisen tappelun ja ongelmien kautta. Ei muuta kuin tarrat kiinni ja ulkoilemaan  ;D


20
Yleistä (Uno) / TurboUnski ei jaksa käynnistyä / käy vajaalla
« : Maaliskuu 22, 2011, 17:58:05 »
Eli tietäjät, mistä vois vikaa alkaa etsimään? ostin projektiksi unskin, jossa osaa laitettu melkoisen hyvin mm. Mahlen männät yms. auto vielä sisäänajossa ja ex-omistajan mukaan kipinä kateissa... Seiso pitkään, nyt koitin käymään, starttasi ja hetken päästä alkoi lupaamaan. Lähti käymään, mutta vajaalla ja bensa haisee...laitettu puuttuvat /löysät letkuklemmarit, tulpat vaihdettu ja toki lisää vaihdetaan. Ilma/seossuhde mittari näytti 14,7 eli ihan ok? ja bensapainen startatessa pikkasen päälle 3 bar.

Infotkaa jos vaan tietoa löytyy, toki Turun alueen TurboUnski-harrastajat tervetulleita käymään ja kaffettelemaan...mietitään vaikka porukalla mitä mättää...pääsee Unski sit tien päälle...

Jansku

21
Yleistä jutustelua / Haussa kimppatallipaikka Turku + 20km
« : Maaliskuu 13, 2011, 18:29:39 »
Eli haussa kimppatallipaikka Turku + 20km. Vaatimuksena toki sähkö + vesi ja Turbo Unskin kokoinen tila. Tarkoituksena ropata sähköjä ym. Ilmottele jos tiedät...Olisi mukava tietää muita Tku_Raisio-Nli ympäristön Turbo Uno-harrastajia.

mailaa

ville_969@hotmail.com

Jan

Sivuja: [1]

Adblocker...

Ftcf.org pyörii ilmaisvoimin ja ainoa keino ylläpitää palvelinta on mainokset.
Toivoisimme, että et käytä adblockeria tällä sivustolla. Kiitos :)