FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.

Viestit - Luntati

Sivuja: [1]
1
Projektit / Vs: barchetta by Uno_mas
« : Kesäkuu 18, 2017, 18:52:06 »
Tankki pois kuvassa näkyy polttoainelinjojen lähtöliitin pumpulta, mutta onko paluu puolen liitin modattu kumiletkun pätkällä? Omassani ei liitintiivistys sitten pitänytkään ajan kanssa vaan vuotaa taas. Tankki on nyt sen verran täynnä, että liitintä ei voi irroittaa, koska bensan pinta korkeammalla kuin pumppu, joten bensa tulee pumpulta ulospäin. Linjat ovat muovia ja vähän arveluttaa ruveta katkomaan, tai ainakin pitäisi saada sisäpuolelle jokin putken pätkä tukemaan klemmarilla kiristäessä? Mikäli letkunpätkä ei liity pumpun liitokseen, niin mihin? Tuskin alkuperäinen. Jos paluulinjan vaihtaa, muistatko missä kohtaa on seuraava liitos?

2
Projektit / Vs: barchetta by Uno_mas
« : Joulukuu 13, 2016, 22:22:35 »
Yksi pultti mullakin meni poikki laippaa avatessa ja kun huomasin, ettei vuoto ole tiivisteessä, en ruvennut väkisin pumppua irti vääntämään. Soittivat perään Nimarkilta tiivisteestä, alimmainen oikea halkaisija. Halkaisija ero, mutta tietysti jäi nyt testaamatta asia.   
 
 PIERBURG
Tiiviste, tankin anturi (polttoainesäiliössä)
 332038030
 7743530
 Paluuliitos pitää tiivisteliimalla ja lyhyellä käyttämisellä ääni tuli ja häipyi sitten...Mahdollisesti olet oikeassa, konetta ei ole käynnistetty 1,5 kuukauteen. Katsoin myös öljyn tason heti ja se oli ok. Venttilikoneiston äänen lisääntymiseltä se kuullostaa, mutta ei traktori ääneltä käynnistettäessä, mikä ominaista Zetalle.
Nuppi lähti irti, mutta jos en olisi kysynyt, en kyllä olisi uskaltanut ruveta runnomaan: oli sen verran tiukka. Päädyin tähän, muistuttaa malliltaan alkuperäistä  http://www.ebay.com/itm/Fiat-Barchetta-Race-Sport-Classic-Black-Stitch-Gear-Knob-/152248887451?hash=item2372bda89b:g:xTkAAOSwOyJX4U6M
 

3
Projektit / Vs: barchetta by Uno_mas
« : Joulukuu 12, 2016, 13:38:05 »
Tuskailit aiemmin bensapumpun tiivisteen kanssa: Nimarkilta löytyy alkuperäinen tarvikkeen lisäksi, jos jollakin muulla vielä alkuperäinen pumppu. Itsellä oli tarkoitus myös tiiviste vaihtaa, mutta hetken hämmästeltyäni huomasin, että vuoto onkin paluuletkun liittimessä. Mitään näkyvää vikaa ei liittimessä ole ja tiivisterengaskin näyttää kurkkimalla ehjältä. Liitin myös napsahtaa ihan napakan tuntuisesti kiinni pumpun putken päähän. Liitin ei taida kestää klemmarilla kiristämistä joten laitoin sormen päällä tiivistysliimaa pumpun putkeen ja jään odottamaan vaikutusta. (kuivumisaika yli 3h) Samassa yhteydessä oli tietty akku irti, mikä sai käynnistyksen eston sekoilemaan taas hetkeksi aikaa. Myös testauskäynnistyksissä ilmeni erikoinen ilmiö: Hetken käytyään koneen ääni muuttuu. Tavallaan kuin venttiilikoneiston ääni lisääntyisi. Täytyy jatkaa tutkimusta tänään. Ääntä ei meisselillä kuuntelemalla pysty kohdistamaan mihinkään tiettyyn osaan. Kävi mielessä myös, voisiko paluuputki ja ääni liittyä toisiinsa. Paluuputkessa ei pitäisi olla juurikaan painetta, joten vuoto sitä kautta tuntuu jännältä. Jos pumpun puolella on paluuputki tukossa, voisiko paine aiheuttaa ruiskun äänen lisääntymisen? Onko ajatuksia, olenko ihan väärillä jäljillä?

4
Projektit / Vs: barchetta by Uno_mas
« : Marraskuu 08, 2016, 21:17:47 »
Kiitos Uno_mas vastauksesta vaihdekepin suhteen, aina nopeasti!
Olen itsekin miettinyt vitosvaihteen muuttamista harvemmaksi, mutta edes koneteknikon koulutuksella, en ole uskaltanut hommaan ryhtyä. Jos sinulla yhtä hyvin dokumentoitua kuvaa , miten sen teit, voisin hommaa kokeilla. Joskus poikasena kasasin kahdesta Opelin laatikosta yhden toimivan, mutta hampaiden kulumisen erot aiheuttivat jyrinää korjatussa vaihteessa. Toisilla on vaan homma hanskassa, kumarran ::)

5
Projektit / Vs: barchetta by Uno_mas
« : Marraskuu 06, 2016, 11:03:11 »
Vaihdekepin nuin uusintaa olen myös miettinyt samoista syistä. Barchetta partsilta saisi koko kepin ensimmäisiin niveliin asti, eli ilmeisesti nuppi on tiukassa. Halkaisitko nupin, vai miten sait irti? Mistä ostit nykyisen nupin? Sain  etuumpiot muuten puhdistettua sisältä ja etummaisen pultin avaaminen edellytti puskurin raottamista. Ainakaan oma käsi ei mahtunut alakautta. Kuskin puolella olisi ehkä ollut mahdollista. Ero vanhaan on todella merkittävä, valotehon kasvusta ei tallissa osaa sanoa.

6
Lelu laitettu seisontaan ja nyt tuli mieleen, miten umpiot saisi puhdistettua sisäpuolelta. Miten umpion saa irroitettua, saako päädyt auki irroituksen jälkeen hajoittamatta mitään. Asiahan on pelkästään kosmeettinen, mutta pöly näkyy sisäpuolella auringonvalossa selvästi. Puhdistus voisi ehkä vaikuttaa valotehoonkin, mikä nyt on säälittävän ja naurettavan välimaastosta. Tosin kesäautohan tämä on. Toinen askarruttava asia on ajoneston satunnainen kenkkuilu, eli avaimenkuva jää joskus näkyviin startatessa ja häviää, kun avainta ottaa pois ja laittaa uudestaan. Mitään selvää logiikkaa asiassa ei ole, esim. kosteus tai jännite esim radio päällä tms. Avaimen siru on kopioitu ja tekee samaa alkuperäiselläkin avaimella yhtä satunnaisesti.

7
Yleistä Coupe / Barchetta / Vs: Bachetta kokemuksia?
« : Huhtikuu 21, 2016, 19:09:13 »
Hei!

Itselläni ollut Barchetta nyt nelisen vuotta. Oli ihan vahinko hankinta; hain lähinnä jotakin Brittilelua 5 kympin lähestyessä. Ihastuin ulkonäköön, vaikkakin aihiossa oli rupinen katto ja muutenkin melko laimilyöty yksilö. Kilometrejä vähän ja teknisesti vielä sen verran kampakeraaminen, että korjaukset ja ehostustoimet on voinut tehdä itse ja sopuhintaisilla osilla. Aiemmin 30 vuotta kesäleluna Sunbeam IMP:iä käyttöentisöineenä voin sanoa, ettei Barchetta ole mikään mahdottoman vikaherkkä yksilö ja osia tosiaan on saatavissa, eikä tarvitse Mossen/Datsunin osia sovitella, kun alkuperäisiä/toimivia ei  ole saatavilla. Auto on kiva ajettava, kunhan ei tarvitse lussuttaa moottoritietä satoja kilometrejä työajoa. Näissä tilanteissa mehujousitettu kohtuu uusi Citroen on ainoa oikea valinta. Tältä foorumilta varsinkin Unomas on ollut mielenkiintoista luettavaa ja monta juttua on tullut matkittuakin, esim kaiuttimien sijoittelu jne. Omastani olen vaihtanut kangaskaton (hyvät ohjeet tuli mukana Barchettaparts) asentanut sähkölukot, pakoputken(sovelsin, eli jätin keskipöntön pois), jarruremontti käsijarruvaijereineen, takarengaskaariin punton sisälokarit, Kovakaton sisäkaton verhoilua, öljynlauhdutin putkien/letkupalojen kanssa tuskailua jne. Muu onkin ollut lähinnä kosmeettista hifistelyä, mitä Ebay on täynnä. Miinuspuolena tässä rakkineessa on sadetiiviys, mihin on ihan oikeasti vaikea löytää ratkaisua. Kolmesta palasta koostuva ovitiiviste on näin toteutettuna täysin susi. On vaihdettu tiivisteet, nostomekanismin liut, kiristetty ja säädetty laseja, laitettu Sikaa pienen lipan saamiseksi lasin reunan päälle, mutta aina jostain muutama tippa sisään tulee. Uusia viimisen sarjan tiivisteitä ei tunnu saavan mistään ja jos löytyy, niin käytettynä kohtuuttomaan hintaan. Tietysti kesäauton kohdalla voisi ajatella, että tämä on ominaisuus, mikä täytyy avoautoilusta maksaa, mutta uskon, että tähänkin on joku valopää  ratkaisun löytänyt?

8
Yleistä Coupe / Barchetta / Vs: Barchetan takarengaskaari
« : Marraskuu 13, 2015, 14:55:01 »
Turussa liikutaan, mutta Bella Italiassa esim. käydään. Miten ihmeessä tänne saa liitettyä kuvia?

9
Yleistä Coupe / Barchetta / Vs: Barchetan takarengaskaari
« : Marraskuu 11, 2015, 09:56:44 »
Vastaan itselleni: Tilasin Punto 1 koppasen kaaret Alvadilta hintaan 7,22€ kappale, arvioimalla, että rengaskaari on suht´ sama kun Barchetassa. Kaaren reuna on, mutta muuten ihan eri muoto. Homma onnistui kuitenkin leikkaamalla sisälokarista puskurin puolelta 10 cm pois ja lämmittämällä kuumailmapuhaltimella sisälokari oikeaan muotoon. Ruostesuojausliikkeestä löytyi S muotoisia kiinnikkeitä rengaskaaren reunaan, niin ei tarvinnut reikiä porata kuin kaksi takareunaan.

10
Projektit / Vs: Papin punainen barchetta *ikkuna ongelma*
« : Kesäkuu 06, 2015, 16:31:02 »
Sulla on todennäköisesti hypännyt vaijeri pois lasihissin rissapyörältä. Onko oireilua ollut rutinaa ikkunaa käytettäessä? Moottorin päässä vaijeria kiristää jousi muoviholkkien sisällä ja päällimmäisenä holkin hampaat pureutuvat alemman holkin pykäliin ja estävät vaijeria löystymästä, esim. Rajaa vastan ajettaessa. Löydät kyseisen mötikän helposti ja jos hampaita on poikki, tai alemman holkin pykälät ovat vaurioituneet, hyppää vaijeri pois uudestaankin. Itse laitoin klemmarista puristamaan päällimmäisiä hoikkia, olin katkaissut hampaan vaihtaessani uusia hissin juoksuja/liukupaloja. Kokeilin silloin ensin nippusidettä, mutta se toimi tasan kuukauden, ei puristanut tarpeeksi

11
Yleistä Coupe / Barchetta / Barchetan takalasin lämmitin
« : Joulukuu 13, 2014, 12:22:13 »
Kovakaton takalasin lämmittimen johto kytketty ja sulake paikallaan, mutta ei toimi. Barchetta partsilla myynnissä "nasta" joka yhdistää ilmeisesti sulakerasiassa jonkin virtapiirin. Homman voi varmasti hoitaa myös johdonpätkällä, mutta mitkä kohdat ja missä? Sulakerasiassa, vai apukuskin jalkatilassa?

12
Yleistä Coupe / Barchetta / Barchetan takarengaskaari
« : Lokakuu 26, 2014, 11:35:06 »
Muutama vuosi sitten kaivelin massat pois ja totesin ruosteen päässeen hyvälle alulle. Nyt tarkastelin tilannetta ja massa oli hioutunut melko ohkaiseksi, joten sama homma taas. Onko kukaan virittänyt barchettaan sisälokasuojia? Käykö esim. Punton sisälokarit?

13
Sieltähän se löytyi käsikopelolla. Ruuvit olivat tukevasti ruosteessa ja piti uittaa crc:llä, ennen kuin uskalsi väännellä. Molemmilta puolilta putosi noin puolentoista sentin kokoinen neliskanttinen musta muovinpalanen. Sumareitten takaosan näkeminen edellyttäisi auton nostamista ilmaan, jotta näkisi, mihin palaset kuuluu. Kävi mielessä, että kuuluvatkohan säätäruuvin ja "haarukan" väliin, koska ruuvin saa nyt nostettua sormilla haarukasta.

14
Yleistä Coupe / Barchetta / Barchetan sumuvalojen säätäminen
« : Maaliskuu 31, 2014, 17:36:52 »
Näytti katsastuksessa liian ylös. Onko joku joutunut pelaamaan sumarien kanssa? Miten pääsee helpoiten käsiksi?

15
Yleistä Coupe / Barchetta / Vs: barchettan rättikaton uusiminen
« : Maaliskuu 26, 2014, 19:55:55 »
Katto puoliksi auki ja alaspäin vetäen. Voi yrittää avittaa ruuvimeisselillä sisäpuolelta muovireunaa pikkasen vääntäen. Murtuu herkästi.

16
Yleistä Coupe / Barchetta / Vs: barchettan rättikaton uusiminen
« : Maaliskuu 26, 2014, 08:43:02 »
Vaihdoin rätin pari kuukautta sitten videon kanssa ja homma onnistui hyvin. Ostin kankaan myös barchetta partsilta ja se istui napakasti paikalleen. Tarkista ensin tiivisteiden ja kiristinvaijereiden kunto, ennen kuin aloitat. Itsellä tiivisteet olivat liimattu kiinni ja murenivat palasiksi irrottaessa. Samoin yksi vaijeri oli poikki. Hommaan kannattaa varata pari päivää, eikä hätäillä. Epäröin itsekin aloittamista, mutta Turussa pyydettiin verhoomossa 450 € hommasta, joten päätin yrittää.

17
Yleistä Coupe / Barchetta / Barchetan pakoputki
« : Elokuu 21, 2013, 16:33:28 »
Pakoputki jäi katista asti autotallin kynnyksen ja tilaillessa uutta putkea, heräsi kysymys, onko kukaan kokeillut jättää välipönttöä pois ja korvata sitä suoralla putkella? Alla oli edellisen omistajan rakentelema hässäkkä, mikä oli toteutettu 2 tavallisella pöntöllä ja vuotoja lukuunottamatta toimi ihan hyvin. Nyt tilasin orkkis osan takaosaan. Missä kaksi äänenvaimenninta ja kaksi ulostuloa.
 :) vastaanpa itse: toimii, ei tarvitse etummaista pönttöä.

Sivuja: [1]

Adblocker...

Ftcf.org pyörii ilmaisvoimin ja ainoa keino ylläpitää palvelinta on mainokset.
Toivoisimme, että et käytä adblockeria tällä sivustolla. Kiitos :)