9
« : Huhtikuu 21, 2016, 19:09:13 »
Hei!
Itselläni ollut Barchetta nyt nelisen vuotta. Oli ihan vahinko hankinta; hain lähinnä jotakin Brittilelua 5 kympin lähestyessä. Ihastuin ulkonäköön, vaikkakin aihiossa oli rupinen katto ja muutenkin melko laimilyöty yksilö. Kilometrejä vähän ja teknisesti vielä sen verran kampakeraaminen, että korjaukset ja ehostustoimet on voinut tehdä itse ja sopuhintaisilla osilla. Aiemmin 30 vuotta kesäleluna Sunbeam IMP:iä käyttöentisöineenä voin sanoa, ettei Barchetta ole mikään mahdottoman vikaherkkä yksilö ja osia tosiaan on saatavissa, eikä tarvitse Mossen/Datsunin osia sovitella, kun alkuperäisiä/toimivia ei ole saatavilla. Auto on kiva ajettava, kunhan ei tarvitse lussuttaa moottoritietä satoja kilometrejä työajoa. Näissä tilanteissa mehujousitettu kohtuu uusi Citroen on ainoa oikea valinta. Tältä foorumilta varsinkin Unomas on ollut mielenkiintoista luettavaa ja monta juttua on tullut matkittuakin, esim kaiuttimien sijoittelu jne. Omastani olen vaihtanut kangaskaton (hyvät ohjeet tuli mukana Barchettaparts) asentanut sähkölukot, pakoputken(sovelsin, eli jätin keskipöntön pois), jarruremontti käsijarruvaijereineen, takarengaskaariin punton sisälokarit, Kovakaton sisäkaton verhoilua, öljynlauhdutin putkien/letkupalojen kanssa tuskailua jne. Muu onkin ollut lähinnä kosmeettista hifistelyä, mitä Ebay on täynnä. Miinuspuolena tässä rakkineessa on sadetiiviys, mihin on ihan oikeasti vaikea löytää ratkaisua. Kolmesta palasta koostuva ovitiiviste on näin toteutettuna täysin susi. On vaihdettu tiivisteet, nostomekanismin liut, kiristetty ja säädetty laseja, laitettu Sikaa pienen lipan saamiseksi lasin reunan päälle, mutta aina jostain muutama tippa sisään tulee. Uusia viimisen sarjan tiivisteitä ei tunnu saavan mistään ja jos löytyy, niin käytettynä kohtuuttomaan hintaan. Tietysti kesäauton kohdalla voisi ajatella, että tämä on ominaisuus, mikä täytyy avoautoilusta maksaa, mutta uskon, että tähänkin on joku valopää ratkaisun löytänyt?