Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - aikki

Sivuja: [1] 2 3 ... 5
1
Yleistä (Muut uudet Fiatit) / Vs: Tipo tulee takaisin!
« : Maaliskuu 20, 2017, 18:32:48 »
Hohhoijaa. Tipoon ei sitten saa nahkasisustaa eikä noi kangasjakkarat sitten iske enää millään asteikolla. Saapi tuollaisen tuoda ulkomailta kun ne ei suomessa halua myydä.

Tuli muuten mieleen, että Tipon esitteessä on mainittu "tekninen nahka" varustevaihtoehdoksi oikein kuvan kanssa, eli se kuulemma on saatavilla, mutta hinta ei ole tiedossa.

2
Yleistä (Muut uudet Fiatit) / Vs: Tipo tulee takaisin!
« : Maaliskuu 19, 2017, 14:50:52 »
Jep, se vaparibensa on kyllä jo aivan liian karvalakki, 1.4 Tjet vaikutti hyvältä ja siihen itseasiassa kysyinkin tarjousta, mutta Multijetin tarjous sieltä paukahti.
Mjet kyllä kiinnostaa enemmän just tuon automaatin + modernin moottorin takia, mutta kilometrien perusteella Dieseliä ei ehkä emännän ajoihin tarvita. Italiassahan laitetaan paljon diesel autoja, joten sinne tuo 1.6 TCT ja karvalakki 1.3Mjet menee varmasti kaupaksi.

Onhan 500x saatavilla Multiair-automaatti - yhdistelmänä, joten miksei tuotakin saa? Varmaan tulee jossain vaiheessa saataville 30k€ tuntumaan :)

MUTTA eipä tarvitse niitä enää murehtia, että paljonko joutuu karsimaan mukavuudesta automaatin puutteessa, mielenkiinto kaikkosi jo.

3
Yleistä (Muut uudet Fiatit) / Vs: Tipo tulee takaisin!
« : Maaliskuu 19, 2017, 14:14:00 »
Itse en ole mainosta nähnyt mutta olen kuullut siitä :)

Muuten täytyy heti ottaa hieman takaisin näitä puheita, että ihme jos myynti onnistutaan tunaroimaan, sillä sain tarjouksen Tipoon ja meinasin myös lentää siinä tuolilta kun lueskelin sähköpostia.
Vanha Audi A4 vaihdossa Fiat Tipo Multijet TCT:hen ja hyvillä varusteilla, talvirenkaat jne: vaihtohinta 29395€. En edes tiennyt, että siitä saa noin kalliin varustelemalla vaikka vanha auto menisi ilmaiseksi välissä :D

Hinnassa oli mm. 2 eri toimistomaksua, yhteensä 700€.. Edellisten kokemusten perusteella uuteen autoon on saanut ihan hyvän hyvityksen vanhasta autosta, tai oikeastaan kyseessä on ollut toinen merkkikin. Onko sitten niin että Tipon hinnassa ei paljoa ilmaa ole. Toivottavasti muut tosiostajat eivät törmää samaan, että sitä hintaa tulee sitten erilaisista piilokuluista. Voisin sen ostaa vaikka tuohon hintaan, ei siinä, mutta se tietynlainen kusetuksen maku kun jää suuhun, niin yritetään kesällä uudelleen sillä Alfa Stelviolla toisessa liikkeessä.

4
Yleistä jutustelua / Vs: Ketään Kokkolasta tai läheltä?
« : Maaliskuu 16, 2017, 20:05:18 »
Laitoin eilen yv :)

5
Yleistä (Muut uudet Fiatit) / Vs: Tipo tulee takaisin!
« : Maaliskuu 14, 2017, 23:43:54 »
No sisustassa oli vähän sellaista kovaa muovia, muttei se niin huonoa ollut mitä voisi luulla. Rengasmelu oli ihan minimaalista ainakin kitkarenkailla.
Ei ollut räminöitä eikä kolinoita. Kannattaa käydä kokeilemassa :)

6
Yleistä (Muut uudet Fiatit) / Vs: Tipo tulee takaisin!
« : Maaliskuu 14, 2017, 21:43:02 »
Kävin ajamassa. Ensimmäiseksi voisi sanoa, että yllätyin että auto oli niin hyvä. Kojetaulu ja hallintalaitteet on hienoja, muuten sisusta vähän karvalakin oloinen.
Auto oli todella hiljainen ja tasainen. Todellakin tuli jopa vähän sellainen tylsä fiilis :)

Suorituskyky oli todella ok, moottorina 1.4Tjet 120hv. Muistikuvieni mukaan vanhempi 150hv oli räväkämpi ja räyhäisempi, kun taas tämä tuntui selkeästi Dieselmäiseltä. Voimaa tuli tasaisesti ja siellä 4000rpm jälkeen otti vähän piikkiä. 6-vaihteella 80kmh lähti hyvin vetämään ja pienemmällä vaihteella tosiaan tuola korkeammilla kierroksilla varmasti pääsee ohittamaan sujuvasti.

Tiloista ehkä sen verran, että olisin odottanut jopa vähän enemmän, mutta pääpaino taisi olla siinä, että auto on suht korkea ja se tuo sellaista väljyyttä varmaan pidemmälle kuskille, mutta sivuttain ei hirveän tilava. Peräkontti ok, muttei ehkä niinkään iso mitä odotin.

Ominaisuuksien ja hintansa puolesta on kyllä ihme jos onnistutaan tunaroimaan myynti. Kyllä tuota pitäisi mennä kaupaksi. Myyntiä varmasti hidastaa tuo heikko valikoima ja myyntiverkosto. Turbotonta mallia tuskin moni kaipaa, joten 1.4 Tjet 120hv bensapuolella siis ainoa myyntimalli ja siihen ei saa automaattia, joka varmasti karsii ostajia.

Tarjous on tulossa. Pitää vähän puntaroida tämän ja Alfa Stelvion välillä. Se Stelviohan on todella kallis ja siihen menisi hirveästi rahaa ja joutus laittaan lainaakin päälle. Jompi kumpi kuitenkin tulee tänne aika varmasti :)


7
Yleistä (Muut uudet Fiatit) / Vs: Tipo tulee takaisin!
« : Maaliskuu 13, 2017, 00:21:47 »
Jep kuivatyypit otettu ja esitekin saatu. Sitä ei muuten vieläkään oo fiatin sivuilla?

Kuulemma Tiistaina pääsee ajamaan jo, eli sitten ajofiiliksiä :)

8
Yleistä (Muut uudet Fiatit) / Vs: Tipo tulee takaisin!
« : Tammikuu 28, 2017, 19:17:55 »
Kysäsin paikallisesta Fiat liikkeestä, niin ihan heti ei ole Tipoja tulossa tänne myyntiin asti. Keväällä/kesällä tulee mahdollisesti koeajettavaksi ja tilauksien luovutukset alotetaan "kun lumi on maassa".

9
Yleistä (Muut uudet Fiatit) / Vs: Tipo tulee takaisin!
« : Tammikuu 24, 2017, 14:01:59 »
No kyllä se vähän näinkin on. Paremmin varusteltu Golf on kyllä kalliimpi. Sitte taas paremmin varusteltu farmari Astra 1.4 150hv moottorilla maksaa 25131€, eli reilu 2k€ vaan lisää niin saa tollasen...
Astrassa tietysti myös pienemmät päästöt = pienempi autovero ja kulutus.

10
Yleistä (Muut uudet Fiatit) / Vs: Tipo tulee takaisin!
« : Tammikuu 20, 2017, 19:03:59 »
Tipo tullut myyntiin Suomeen! Hinnat ihan kohtuu ok http://docs.fiat.fi/Hinnastot/fiat-tipo-12012017/

Mukavasti STW 1.4 Tjet 120hv Lounge 22932€

11
Yleistä (Muut uudet Fiatit) / Vs: Tipo tulee takaisin!
« : Syyskuu 18, 2016, 19:10:42 »
Tulikos se Tipo nyt takaisin Suomen markkinoille ensi kuussa hatchbackinä? Ja farmari heti perään Marraskuussa?
Omalta osalta pitää ainakin käydä tutkimassa tilanne. Kauaa ei tarvitse odotella siis enää ja alkaen hinta Tjet farmarin osalta pitäisi olla alle 20k€. Jos noihin lupauksiin päästään, niin ihan hyvältä myyntiponnistelulta vaikuttaa.

12
Tekniikka / Vs: Mikä vaihteisto 1.9m-jet 110kw.
« : Toukokuu 20, 2016, 23:43:31 »
^Juu oikeassa olet ainakin kahden ekan suhteen. Mybad, aina ollut siinä uskossa että m32 myös 1.9 dieselissä kun niissäkin ollut lootamurheita ja m32 myynti-ilmoituksissa tuolla interwebissä väitetään askin sopivan myös bravo 2 1.9 dieseliin. 2.0 multijetissä ei m32sta ainakaan voi olla koska m32 tehon ja väännön mitoitettu kesto on juuri sen 150hp/320Nm.

Juu muistaakseni näissä ekoissa 2.0Mjet malleissa oli kaikissa F40 (Lancia Delta, Fiat Bravo, Alfa 159) ja sama boxi oli myös Alfan 2.4Mjetissä. 400Nm tuo boxin kestävyys.
Näissähän vääntö oli ilmoitettu 360Nm, kun taas uudemmissa C635(max 350Nm) askillisissa on 350Nm ilmoitettu vääntö (Fiat Freemont, Alfa Giulietta jne)

Mulla oli kans Cromassa tuo legendaarinen M32 ja hyvinhän se siinä kyllä toimi.

13
Tekniikka / Vs: Mikä vaihteisto 1.9m-jet 110kw.
« : Toukokuu 20, 2016, 17:17:53 »
Pitäiskö mun tulla taas sotkemaan pakkaa :)
En nyt varsinaisesti jaksanut kovin paljoa tarkistella, mutta eikös se Bravon vaihdelaatikkoasia käyty halki jossain ketjussa ja oliko peräti niin, että Bravon 1.9 Dieseleissä on C530 aski? T-Jetissä M32 ja 2.0Dieselissä F40?

14
Yleistä jutustelua / Vs: Viimeisin koeajamasi auto?
« : Helmikuu 20, 2016, 16:06:31 »
Fiat 500x 1.4 Mutliair 140hv DCT FWD. Käväisin tänään vähän kokeilemassa. Ihan ensivaikutelmana en oikeen tykännyt. En tiiä mikä siin oli, mutta semmonen möhkäle :)
Jeepin versiota pitää käydä kokeilemassa myöhemmin. Oon alusta asti tykännyt siitä enemmän, joten varmaan siitäkin johtuen tuo 500x ei oikein sytyttänyt.

Jos vähän asiaakin: Tilat ok, näkyvyys ei niin hyvä kuin kuvittelin, mutta ok. Moottori oli jopa ihan hyvä ja vaihteisto. Mittaristosta en tykännyt yhtään. Kosketysnäyttö oli hyvä, nähtyä kyllä jo 500L:ssä, stereot muuten aika surkeat: en kyllä kerinnyt tarkemmin säätää, mutta vähän kävin valikoita läpi. Ratti oli jotenki liian paksu ja siinä oli liikaa heebeleitä ja ohjaustuntuma oli kummallinen, vaikka itse ajelen Pandalla!? Käsijarru sähköllä ei ole myöskään mun juttu. Ajoasennosta sai ihan hyvän.

15
Yleistä Fiateista / Vs: Fiatin myynti Suomessa
« : Helmikuu 16, 2016, 21:54:39 »
Kuulemma on ensi kesänä ja farmarikin sitten myöhemmin. Myös 124 Spider on kuulemma tulossa.

16
Yleistä Fiateista / Vs: Fiatin myynti Suomessa
« : Helmikuu 14, 2016, 17:49:42 »
Jatketaampa tähän vanhaan aiheeseen:

Fiatin myyntiverkostoon on tullut uusi jälleenmyyjä, Kokkolan MB-Mobile. http://www.mb-mobile.fi/Ajankohtaista.aspx?artikkeli=23599

Tuosta puljusta ei ole muuta kuin hyvää sanottavaa! Ostettiin nykyinen emännän auto sieltä ja pienien vikojen ilmetessä liike korjaili auton kuntoon ja vaihtoivat lisäksi öljyt ym liikkeen piikkiin.
Lisäksi huolto pelaa. Sieltä löytyy mm. Fiat harrastajia, jotka ovat olleet ennen töissä Delta-Auton Fiat huollossa. Olen käytännössä huollattanut Fiattini aina siellä, vaikka virallinen huolto ei olekaan ollut.

Palvelu on myös esimerkillistä, johon en olekaan tottunut Fiattia ostaessa. Kävin siellä jo vähän kyselemässä ja vaikuttivat olevan tosissaan Fiatin myynnin kanssa. Sieltä tuli informaatiota tulevista malleista heti, vaikka sanoivat koulutusten alkavan varsinaisesti vasta ensi viikolla. Jos olisin saanut valita, minne liikkeeseen Fiat myynti tulee alueellani, niin se olisi ollut tämä autoliike.

17
Yleistä (Muut uudet Fiatit) / Vs: Tipo tulee takaisin!
« : Lokakuu 14, 2015, 18:44:33 »
http://www.autocar.co.uk/car-review/first-drives/2016-fiat-tipo-16-110-multijet-ii-review

Itseasiassa ihan kivalta näyttää. Valitettavasti, mitä lueskelin muualtakin, niin saataville tulee aluksi ainakin vain 1.4 95hv ja 1.6 110hv vaparibensat ja
1.3 95hv & 1.6 120hv Dieselit.

Toivottavasti hommaa ei sössitä ja saataville tulee Multiair Turboa tai edes Tjet 120hv. Ja ehdottomasti automaatit...

18
Yleistä jutustelua / Vs: Viimeisin koeajamasi auto?
« : Syyskuu 07, 2015, 22:26:39 »
Volvo V40 D2 Ocean Race -15
Tuommosta tuli koeajettua noin 500km kun omaan autoon vaihdettiin tuulilasia. Oli siis huollon sijaisautona viikon.
En tykännyt autosta ollenkaan. Itse lyhyenä ihmisenä en nähnyt oikeen mihinkään suuntaan kunnolla. Automaatti oli omituinen, varsinkin laiskan Dieselin kanssa.
1.6D veti ihan ok pienillä kierroksilla, mutta sittemmin ei vetoja löytynytkään. Ajotuntumakaan ei ollut kyllä omaan mieleen. En ihan oikeasti pitänyt koko autosta. Oli kyllä juhlaa ajaa omalla pandalla tuon jälkeen :)

Kia Picanto 1.2 85hv Automaatti
Tuulilasin vaihdon jälkeen Panda oli jakoremminvaihdossa ja sain Kian vuorokaudeksi. Täytyy puolestaan sanoa, että olipahan hyvä auto. Automaatti pelas aivan eri tasoisesti kuin Volvossa.
Kyllähän sisämelua ja hytkymistä oli tarjolla, mutta mukava oli päästellä. Aavistuksen laiskan oloinen kuitenkin. Jos nyt pitäisi valita sijaisauto näistä kahdesta, niin ehdottomasti Kia.

Kiaa nyt voi jotenkin Pandaan (-11 69hv vanha malli) verrata, Kiassa enemmän tilaa, automaatti yms, mutta mutta. Jos VW Up oli vain auton oloinen (lue: tylsä) pikkuauto, niin Kiassa oli vähän sitä meininkiä mitä Pandassa. Vaikea sanoa mitä. Sisämelu oli kyllä yllättävän kova molemmissa ym autoissa. Mainittakoon että hifien takia Pandassa on vaimennettu etuovet ja renkaat on varmaan hiljaisimmat 13", joten aika tiukilla, että oliko volvo hiljasempi.
Volvo kulutti polttoainetta 500km matkalla (400km maantie, 100km kaupunki) 4.8l/100km. Kiassa meni jopa yli 6 litraa !? Pandan koko kesän kulutus on vastaavassa ajossa ajotietokoneen mukaan 4.7l/100km.

19
Yleistä Fiateista / Vs: Fiat suomalaisessa mediassa
« : Toukokuu 24, 2015, 16:17:39 »
Tai no jos on Fiat 500L alustalla, niin vois veikata samoja koneita, eli 1.4 16v <95hv ~68kW, 0.9 Twinair 105hv ja 1.4 T-Jet 120hv ~88kW Sitten 1.6 Dieselit.
Eli jonkin verran vois kiinnostaa tuo 1.4 T-Jet, jos sellanen tuohon tulee tai jos sitten vielä Suomeenki :)

20
Yleistä jutustelua / Fiat-aiheinen sivusto
« : Maaliskuu 13, 2015, 23:22:05 »
Ajattelin lähteä kysymään ihan huvikseni, että miten kiinnostunut porukka olisi fiat-aiheisesta sivustosta?
En tarkoita foorumia, vaan sisältö koostuisi lähinnä uutisista, tekniikasta, artikkeleista, historiasta, koeajoista ja käyttäjien omista kokemuksista ja tarinoista.
Muistaako kukaan fiat-abarth.net - sivustoa? Jotain sen kaltaista, tai kuten oli italiaspeed.com tai on nykyäänkin autoitalia.nl . Ei mitään kaupallista, vaan harrastepohjalta.

Itsellä olisi ainakin kovasti kiinnostusta tuottaa sisältöä. Olen tutkinut fiatin ja muiden italialaisten autojen historiaa useita vuosia ja tekniikkaa hyvinkin tarkasti.
Olisi mukava koota vaikka eri moottoreista mahdollisimman paljon tietoa, eli teknisestä toteutuksesta, spekseistä ja automalleista joissa käytetty. Esimerkiksi Ville Vieri on kirjoittanut hyvän artikkelin TC-moottoreista omille sivuilleen. Wikipedioissa tiedot eivät välttämättä pidä paikkaansa, italian wikipediasta löytyy aika paljon faktaakin, mutta Suomeksi olisi mukavampi lukea.

Tekninen toteutus saattaa olla ongelma. Itse osaan kyllä koodata usealla eri kielellä, mutta en osaa tuottaa visuaalisesti näyttäviä/mobiilissa toimivia bling bling - sivustoja. Sivustoja olen kyllä tehnyt ainakin 20 erilaiset tässä 10 vuoden aikana, mutta kaikki näyttää aika kuralta nykymeininkiin verrattuna :D

Jos kiinnostusta ja ideoita löytyy, niin kertokaa ihmeessä tähän ketjuun. Voin pyöräyttää lähiaikoina vaikka testisivut tulille.


21
Yleistä Fiateista / Vs: Fiat suomalaisessa mediassa
« : Tammikuu 31, 2015, 17:57:57 »
Panda ihan positiivinen ylläri kyllä, mutta kaikki muu olikin just sitä mitä on pelätty. Pitää ilmeisesti Ruotsin puolelta hommata Fiatit uutena.
Jos 500X saadaan myyntiin joskus keväällä, niin mites tää väli? Myydäänkö eioota vai saako sieltä tosiaan jostain tilattua 500:n tai Pandan?
Mitähän moottorivaihtoehtoja näihin tulee saataville...

Mikähän siinä on niin vaikeaa lätkästä se Punto myyntiin, vaikka sitten tosiaan paremmilla varusteilla ja moottoreilla ja kalliilla hinnalla, jos toinen vaihtoehto on
olla myymättä ollenkaan?

22
Yleistä jutustelua / Vs: Viimeisin koeajamasi auto?
« : Tammikuu 11, 2015, 19:28:36 »
Käväisin huvikseen koeajamassa uutta passattia. Ruma se kyllä on, mutta oli ihan Ok ajettava. Edellisen sukupolven passatista jäi sellanen jäykkä kuva ajettavuuden suhteen, mutta tässä uudessa oli kyllä kevyempi ohjaus ja muutenkin tuntu ketterämmältä. Diesel automaatti oli kyseessä, sellanen 150hv. Suorituskyky oli heikko numeroarvoihin nähden, "8.7s 0-100". Piti kokoajan sen verran pienellä kierroksia, että kiihdytettäessä arpo vaihteita jatkuvasti.

Samalla reissulla kävin istuskelemassa Volvon XC60:ssä ja se oli kyllä hieno. Harmi vaan kun ei päässy kokeileen

23
Yleistä Fiateista / Vs: Fiat suomalaisessa mediassa
« : Marraskuu 26, 2014, 20:36:20 »
Olihan sielä iltasanomissa muutakin juttua Fiatista http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288781928632.html?pos=ksk-trm-auto-ostu

Kommenteissa näkee suomalaisen kateuden: VAGilaiset puolustelee omiaan, japsien omistajat haukkuu VAG paskaksi ja Fiatia rumaksi.

500X kyllä vaikuttaa ihan kiinnostavalta, mutta jotain uutta pitäisi saada Suomeen Fiatilta, eli neliveto ja automaatit ehdottomasti! Muuten ei ostajakunta liiemmin laajene.

24
Yleistä Fiateista / Vs: Fiat suomalaisessa mediassa
« : Marraskuu 26, 2014, 13:42:01 »
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288776152434.html?pos=ksk-trm-auto-ostu

Iltasanomien koeajo 500X:stä. Teksti kirjoitettu hieman negatiiviseen sävyyn, uusi maahantuojakin on saanut herjaavia mainintoja mm. siitä, että lehden tietojen mukaan Suomeen ei välttämättä tuoda 500X:n nelivetoisia malleja ollenkaan(!?), sekä myös 9-portainen automaatti saattaa jäädä tulematta, kun 170hv Dieselin maahantuonti on vielä harkinnassa, johon tämän siis ainakin saisi.

Eli varmistetut mallit ovat siis 1.4Multiairin 140hv versioa etuvetoisena ja manuaalina/TCT:nä, sekä 1.6Multijet..

EDIT: Kommentointi - osiolla on arvatenkin hyvin mielenkiintoisia ja asiantuntevia kommennteja, kuten "Tuolla autollla ei ajeta kuin 30 000 km ja kannentiiviste kärtsää...", "Mitä käyttöä on etuvetoiselle katumaasturille jossa on surkeat takatilat? ", "VWtuoteetkin ovat aivan erinomaisen loistavia ja erittäin kestäviä melkein jo ikiliikkujia."

25
Tuliko siihen nyt lisää tehoa? Onko kulutus ollut pienempi tai onko ollut vaivan arvosta sovitella näitä uusia palasia?

Sivuja: [1] 2 3 ... 5