Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - VelocitaItaliana

Sivuja: [1]
1
Yleistä (Uusi Bravo) / Vs: Ikkunat ikihuurussa
« : Elokuu 20, 2017, 10:42:17 »
(Ainakin yksi) vika löytyi. Tarkistettiin velipojan kanssa sisäilmankierron ohjausläpät, olivat jumiutuneet kiinni-asentoon (nappi ei tehnyt mitään, jotain välillä rikki). Otettiin läpät irti, kun eihän tuolla turhaketoiminnolla mitään tee.

Nyt odotellaan talvea jotta nähdään, auttoiko ::)

2
Ostetaan / Vs: Bravo 198 Orkkisaluvanteet
« : Elokuu 20, 2017, 10:38:58 »
Vanteet löytyneet. Voi poistaa.

3
Ostetaan / Bravo 198 Orkkisaluvanteet
« : Heinäkuu 20, 2017, 15:51:18 »
Heissan,

haussa on uuden Bravon (2007-) alkuperäiset aluvanteet joko 17" tai 18" (preferenssi 17"). Mieluiten ilman renkaita, mutta renkaillakin käy.

Ensisijaisesti etsin Sport-mallissa vakiona olleita vanteita, mutta saa tarjota kaikkia Bravossa sekä sisarmalleissaan olleita kiekkoja.

Kauppoja odottaen,
VI

4
Yleistä (Uusi Bravo) / Vs: Ikkunat ikihuurussa
« : Huhtikuu 28, 2017, 22:21:31 »
Siinä ilmastointipaneelissa on pieni vaakaritilä. Se on varmaan matkustamon ilmantunnistimen anturin ilmanotto. Olen puhdistanut sen pölynimurilla välillä. Samoin sen pallukan keskellä kojelautaa, lähellä tuulilasia. Se on kaiketi valoisuusanturi. Olen puhdistanut sen aina kostealla mikrokuituliinalla.

Okei... se ei ilmeisesti "Auto"lla käytä tunnistinta. Voisi sen kuitenkin putsata, varmuuden vuoksi. Jos kaiken mahdollisen tekee, niin jossain vaiheessa vian on löydyttävä ???

5
Yleistä (Uusi Bravo) / Vs: Ikkunat ikihuurussa
« : Huhtikuu 27, 2017, 23:21:20 »
Puhallin 3-asennolle ja koita ulkoa tuulilasin alareunan aukoista tuntuuko ilmavirtausta. Sama juttu vänkärin jalkatilasta.
Jos auto on parkissa havupuun alla, saattaa ilmanotto olla täynnä havunneulasia.
Tuleeko puhallusta sisään ollenkaan? 3-asennolla suuttimista (niille ohjattuna) tulisi tuntua reipas puhallus.

Anteeksi, en ihan ymmärrä :-[ Mitä tarkoitat 3-asennolla? Puhallusta jalkatilaan vai?

6
Yleistä (Uusi Bravo) / Vs: Ikkunat ikihuurussa
« : Huhtikuu 27, 2017, 21:18:41 »
Kokeilin tuota sisäilmankierron päälle laittamista, huurtua kuitenkin (tosin ehkä hieman hitaammin? mutua?).
Kokeilin aiemmin myös ilmastoinnin pitämistä pois päältä, mutta huurtui nopeammin koska järjestelmä ei kuivata ilmaa.

Kun kokeilin säätää sisäilmankiertoa, koneistosta kuului sähköinen "jurnutus" melko pitkään. Onkohan mahdollista, että sisäilmankiertoventtiili on jumissa/rikki, vaikka Autokeskuksessa sen purkivat ja katsoivat?

Taidan seuraavaksi korkata tuulilasin juuresta paneelin ja katsoa tarkemmin. Onko täällä joku tehnyt kys. operaatiota = poistanut koko sisäilmankiertoläpän siten, että on kokonaan auki? Tällaisesta oli puhetta brittifoorumilla.

Paljon kiitoksia tässä vaiheessa kaikille vastanneille, mukavaa että toveria autetaan :)

7
Yleistä (Uusi Bravo) / Vs: Ikkunat ikihuurussa
« : Huhtikuu 25, 2017, 21:36:27 »
Pelkällä "Auto"lla mennään, ilmastointi on päällä (kun yli +3). Kylmällä säällä pidän puhallusta melkein täysillä, jotta pysyy edes tuulilasi kirkkaana, muuten 4-5 pykälää. Sisäilmankierto on ainakin tietokoneen mukaan pois, eli näytön mukaan "ilmavirta" tulee ulkoa. Pakko jossain olla vika, jos sinulla pysyy kolmella pykälällä ikkunat kirkkaana ???

8
Yleistä (Uusi Bravo) / Ikkunat ikihuurussa
« : Huhtikuu 25, 2017, 19:42:39 »
Tervehdys kaikille,

Olen seuraillut foorumia jonkin aikaa ja nyt on ensimmäisen oman viestin aika.

Olen ajellut -07 -vuotisella 1.4 T-jetillä pari vuotta ja alusta asti ongelmana on ollut ikkunoiden jämäkkä huurtuminen aina, kun ulkolämpötila painuu alle kolmen asteen. Ilmeisesti ilmastointi menee pois päältä (kuten normaalia on?) ja tunkee hyttiin tunkkaista ilmaa. Ilmastoinnin pitäminen pois päältä ei auta, vaan sisääntuleva ilma haisee tunkkaiselle koko ajan. Täydellä puhalluksella tuulilasi pysyy auki, mikään muu ei.

Konalan Autokeskus on ihmetellyt asiaa jo reilun touhutonnin edestä, ml. purkanut koko kojelaudan ja uusinut sinne jotain ilmanvaihdon ohjausyksikköä sekä -rattaita. Raikkari on vaihdettu useaan otteeseen (ei edes tilapäistä apua), ilmastointi huollettu (mitä ikinä AK:ssa tarkoittaakaan) ja sisäilmankierto tarkastettu.

Ilmeisesti jäähdytysjärjestelmän kenno on joissain näissä vuotanut, mutta jäähdytysnestettä ei häviä ainakaan silminnähtäviä määriä.

Huurtuminen alkaa sivuikkunoiden alaosasta ja nousee siitä ylöspäin, onko ovissa jotkut vedenpoistokanavat (juu, en ole asentaja :-[)? Tuskin kuitenkaan ratkaisee ongelmaa, tuo 3 lämpöasteen alitus vaikuttaa ratkaisevalta.

Onko joku kohdannut samanlaista ongelmaa, tai onko ajatuksia miten ratkoa? T-jet Bravo on erittäin mukava auto ja pidän paljon mielenkiintoisempana kuin esim. vastaavaa Golfia, mutta kohta on pakko luovuttaa, jossei ratkaisua löydy. Ei tuolla ajaminen talvella/syksyllä/keväällä kovin turvallista ole, vaikka pari vuotta onkin ajeltu ;D.

Pahoittelen pitkää viestiä ja arvostaisin todella paljon, jos joku teistä guruista osaisi auttaa!

Sivuja: [1]