Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Aiheet - Kaitsu

Sivuja: [1] 2 3
1
Yleistä (Stilo) / SIIRRETTY: Stilo 1,8 -04 nokka-akseli
« : Lokakuu 21, 2013, 18:41:00 »
Tämä aihe on siirretty alueelle Ostetaan.

http://ftcf.org/smf/index.php?topic=13461.0

2
Yleistä (Punto) / Grande Punto ja "Check Engine"
« : Helmikuu 10, 2012, 09:13:09 »
Alkoi aamu hilpeästi kun kävin käynnistämässä autot lämpiämään töihin lähtöä varten. GP oli ollut vain tunnin lämmityksessä ja pakkasta olikin 25 raatia. Käynnistyi kyllä, ehkä vähän vaivalloisesti, mutta "Check Engine" tuli näyttöön. Eikä lähde pois vaikka sammuttelin ja käynnistelin uudestaan. Mikäköhän lienee...? Kävi kuitenkin tyhjäkäyntiä nätisti. Vaimo sillä lähti sitten liikenteeseen, mutta toivottavasti ei jää tien poskeen.  ???

Auto siis 1.4 8V GP ja paskamainen homma kun ei ole päivisin kummallakaan aikaa viedä mihinkään huoltoon. Viikonloppuisin taas huoltopaikat järjestään kiinni. Joulukuussa juuri ollut 3. vuotis huollossa ja vaihdettu jakohihna,tulpat, yms...  >:(

3
Tänne voi laitella kuvia omasta 500:sta.

4
Yleistä (Punto) / Grande Puntoon urheilujakkarat
« : Toukokuu 19, 2009, 13:51:58 »
Sabelt tarjoilee Grande Puntoon ja 500:een tyylikkäitä sporttipenkkejä. Tarkoitettu lähinnä Abarth malleihin, mutta sopivat tietty myös tavallisiin.



Ei pahan näköiset, mutta hinta lienee sitten luokkaa tosi paha...  ;D

Lähde: Italiaspeed.com

5
Yleistä (Punto) / Grande Punton madallus
« : Toukokuu 05, 2009, 16:31:19 »
Arvoisat kollegat,

Olen tässä pienessä mielessäni suunnitellut hankkivani Grande Puntoon Eibachin Pro-Kitin, eli n. 30mm madaltavat jouset. Iskareita en ajatellut vielä vaihdattaa, kun on ajettu vasta reilut 5tkm. Tässä kuitenkin tapani mukaan jahkailen ja pähkäilen että mitä hyvää ja huonoa madallusjousien asennuksesta seuraa. On selvää että ajettavuus (ja ulkonäkö) todennäköisesti paranee, mutta maavara vähenee. Mieleeni on kuitenkin tullut sellaisia kysymyksiä, joihin en ole oikein saanut vastausta mistään. Lähinnä siis kokemukset nimenomaan Grande Punton madalluksesta ja sen vaikutuksista kiinnostavat, kun en viitsi maksaa ja lähteä kokeilemaan ihan ilman tietoa/muiden kokemuksia.

Vaikuttaako em. madallus-setti paljonkin meluun (?) ja mukavuuteen negatiivisessa mielessä? Entä tuleeko tuollaisella maltillisella madalluksella autosta kuinka kova tai kuinka käy kuorman kanto kyvyn, jos siis verrataan vakioalustaan?

Monet ovat täälläkin Eibachin jousia kehuneet ja kauppiaatkin mainostavat kuinka ne progressiivisina eivät ole pintakovia, yms... Kuitenkin auto on päivittäisessä ajossa, eli liikenteeseen on päästävä kelissä kuin kelissä, ja ikää kun tulee lisää niin tuntuu nämä mukavuusasiat olevan pinnassa muutenkin. Jos siis jollain on aiheesta tietoa tahi kokemusta, niin olen kiitollinen tiedoista.  :)

6
Yleistä Fiateista / Fiat Group uutisia
« : Helmikuu 10, 2009, 22:26:54 »
Ajattelin perustaa yhden aiheen liittyen Fiat konsernin kuulumisiin ja uutisiin. Tänne siis viralliset uutiset ja uudet tuotteet. Ei epävirallisia huhuja tai muuta löpinää.

Laitetaan nyt ensimmäiseksi uutiset uusista moottoreista ja moottoriteknologiasta:

Fiat Powertrain Technologies is gearing up for a big year, with a host of revolutionary technologies finally coming to fruition after years of development work.  Kicking off at the Geneva Motor Show in just under a month’s time, FPT’s plans for 2009 cover groundbreaking innovations in both the petrol and diesel engine sectors, as well as the launch of an important new transmission for the Fiat Group.

The first of these developments is the launch of the latest ‘Family B’ SuperFIRE engine, the long-awaited four-cylinder 1.8 16V. Third in the new generation from this modular family, after the recently-launched 1.6 and 2.0 Multijet diesels, it pairs the bore from the 2.0 Multijet (83mm) with the stroke of the 1.6 (80.5mm) for a displacement of 1742cc. In its basic turbocharged form, it will feature standard direct injection and continuously variable phasing for both inlet and exhaust cams.

The new engine will appear shortly in updated versions of the Alfa 159 (replacing the existing 1.9 and 2.2 JTS engines), as well as Lancia’s Delta. The Delta will share its engine specification with the more highly-tuned 159s, developing 200bhp between 4750 and 5500 rpm, and 320Nm between 1400 and 3750 rpm (the 159s will also be available with a less powerful variant which offers up 170bhp.) This should enable a top speed of approximately 230km/h and a 0-100km/h time of around 7.8-8.0 seconds, along with combined fuel consumption of between 7.5-8.0l per 100km.

Alfa will offer the 1.8 with a choice of the M32 six-speed manual or the Aisin-supplied six-speed Q-Tronic automatic, while for the moment Lancia will pair the top Delta solely with the Aisin unit (although further transmission options, centered around the forthcoming C635 family, are expected to be made available later).

The highest stage of tune, meanwhile, is reserved for the Brera and Spider. Launched at Geneva in 2005 and 2006 respectively, these cars have suffered from poor performance, due to a combination of hefty kerb weight and poor characteristics offered from the GM-derived JTS engines. Alfa has therefore elected to address these criticisms and will launch the 1.8 in a third specification during the year, cranking out 230bhp at 5750rpm and 350Nm from 1750rpm. This will enable the Brera and Spider to achieve a top speed of around 235-240km/h, with 0-100km/h coming up in approximately 7.2-7.5 seconds and combined fuel consumption of between 8.5-8.8l per 100km.

All of these output levels compare very favourably with current class benchmarks, such as VAG’s ‘EA888’ 2.0 TFSI motor. Currently available in two levels, the award-winning 2.0 TFSI develops 180bhp/320Nm or 210bhp/350Nm, emphasising the competitive outputs of the new Fiat unit.

 Later in the year, the top-level 230bhp version is also expected to find its way into the MiTo GTA, mated to FPT’s brand-new dual dry-clutch transmission (DDCT). Work on the new C635 family of gearboxes (to be offered in manual, robotised and dual-dry-clutch forms) began in 2006, with Centro Richerche Fiat concentrating its efforts on the actuation and control system for the DDCT variant. Able to handle 350Nm of torque, the C635 will be fitted to various B-, C- and D-segment Fiat Group models. According to FPT, the DDCT combines the slick shifting characteristics of a conventional automatic with the efficiency of an automated manual – typically 10 per cent higher than a conventional automatic. Fiat has said that production of the manual version is planned to begin in June of this year, followed by the DDCT in September and the robotised variant in 2010.

Along with the launch of the direct-injection 1.8, March will also see the commencement of pre-production runs for two crucial engine developments which have been years in the making – Multiair electro-hydraulic valve actuation, and the next generation of common-rail technology for diesel engines, Multijet 2. These innovations will be steadily rolled out by the Fiat Group across its entire range of passenger cars over the next few years, as an integral part of the company’s stated aim to have the lowest CO2 emissions of any European carmaker by 2012.

Multiair is a refinement of the original ‘camless’ Uniair concept, which itself had been under ongoing development by Fiat’s engineers for over a decade. The Italian carmaker is alone in pursuing this technology, which offers the potential for continual valve adjustment and thus optimised efficiency – a key requirement under increasingly stringent future emissions regulations. FPT estimates that engines equipped with Multiair offer up to 20 per cent more torque, at lower revs, compared with a conventional mechanical system.  Power output also increases on average by between 10 and 15 per cent, with fuel consumption dropping by around 8 to 10 per cent, an improvement due mostly to the elimination of the conventional butterfly throttle valve, a component which severely interferes with the ability to optimise airflow in conventional engines.

Fitted with Multiair, the current 120 and 150bhp 1.4 T-Jet engines will be uprated to 135 and 165bhp, with corresponding improvements also in fuel consumption and emissions. The first production iteration of Multiair will be seen on these 1.4 T-Jet units, currently found in the Alfa Romeo MiTo, Lancia Delta, and Fiat’s Bravo and Grande Punto. The latter is expected to be the launch vehicle for this technology, due to be rolled out as part of a package of improvements for the top-selling supermini at the Frankfurt IAA in September.

The facelift for the Grande Punto, which comes four years after the car’s debut at the 2005 Frankfurt IAA, is also due to incorporate the initial application of Multijet 2. Fiat Group has long been at the forefront of diesel engine development, and pioneered both direct injection (1986 Fiat Croma TD i.d.) and ‘Unijet’ common-rail technology (1997 Alfa Romeo 156 JTD). Five years later, in 2002, the group debuted Multijet technology with the 140bhp 1.9 JTD 16V, before rolling it out across all of its diesel models, including the revolutionary 1.3 16V Multijet, or SDE (Small Diesel Engine). Multijet represented an advance over Unijet common-rail through its use of sophisticated electronic injector control to make more finely-divided injections than Unijet’s two, allowing better control of combustion noise, reduced emissions, and increased performance.

Multijet 2 now represents the next leap forward in refinement of the fuel delivery process. It consists of a brand-new system of injection pump and solenoid injectors, which will be supplemented in time with a further twin-piston pump development. The main improvement over existing Multijet injectors is in the system’s further improvement in the ability to finely control the fuel flow, to the notable benefit of emissions and low-mid-range torque.

Originally scheduled to reach production in late 2008, a slight delay in starting production means that the first SDE-engined cars with Multijet 2 should start appearing in production cars from September. With tighter Euro 5 emissions regulations being enforced from the beginning of that month, Multijet 2 will make a significant contribution to cutting NOx emissions without consumption and noise penalties, thanks to its ability to manage multiple injections with greater flexibility than the earlier Multijet system.

According to Alfredo Altavilla, CEO of Fiat Powertrain Technologies, Multijet 2 “will provide the same calibre of advantages as the original common-rail systems did 10 years ago”. Speaking to Engine Technology International magazine last year, he added that the results provided by the technology have been better than anticipated. “We have the (3-litre) V6 Multijet 2 diesels in test mules and the results for performance and CO2 are beyond our expectations,” he said. “We’re aiming for a base CO2 rating on the 3-litre Multijet 2 of 150g per kilometre.”


Ihan kaikkea en nyt jaksa suomentaa, mutta pähkinänkuoressa siis vuoden 2009 aikana pukkaa uutta moottoria ja teknologiaa kivasti markkinoille.

- 1.8 Turbo, 170-230 hevosvoimaisena versiona. Alkuun löytyy Alfojen ja Lancioiden keulilta.
- Kaksoiskytkentä vaihteistoa saa kohta.
- Uusia "Multijet 2" dieselkoneita.
- Pitkään kehitetty "Multiair" teknologia alkaa olemaan valmis.

Lähde italiaspeed.com


7
Yleistä Fiateista / Delta Outlet
« : Joulukuu 19, 2008, 12:08:26 »
Delta on avannut Konalan toimipisteeseen uuden Outlet -osaston, mistä löytyy yksittäiskappaleina uusia ja ajamattomia autoja. Kaikkien tarjousautojen hintaan sisältyyy toimituskulut, talvirenkaat ja lohkolämmitin.

Kts. linkki

8
Yleistä (Uusi Bravo) / Kuvia Bravostani
« : Toukokuu 13, 2008, 16:08:08 »
Noniih, tänne sitten voipi laittaa kuvia uudesta omasta Bravostaan kaikkien ihasteltavaksi.

Joko linkkiä tai kuva suoraan, mutta pidetään ne tänne suoraan liitettyjen kuvien koko järkevänä. 800x600 varmaan riittää.


9
Yleistä (Bravo/a & Marea) / Bravoon 1.6 Multijet 16v diesel
« : Tammikuu 23, 2008, 17:59:45 »
Uuteen Bravoon on tulossa uusi 1.6 diesel, 105 ja 120 heppaisina versioina. Vaikuttaa hyvältä, ainakin paperilla, ja onhan Fiatin uudet dieselit aikaisemminkin olleet eritääin päteviä. Nykysuuntauksen mukaisesti taloudellista ja ympäristöystävällistä autoa haettaessa varmasti erittäin mielenkiintoinen paketti. Hinnoista nyt ei ole vielä mitään hajua, mutta tuskin on kalliimpi kuin vastaava 1.9 diesel. Saas nähdä koska saadaan Suomeen...  ::)

300 Nm / 1500 rpm
0-100 km/h / 10.5 sekuntia

Lisätietoa täältä.

10
Tekniikka / Defan varashälytin temppuilee
« : Kesäkuu 07, 2007, 16:06:09 »
Autooni on asennettu Defan varashälytin, jonka mallia tosin en tiedä. Hälytin toimii auton omalla avaimella, keskuslukon kanssa päälle/pois. Pari kertaa olen hälyttimen laukaissut vahingossa avaamalla kaukosäätimestä pelkän takakontin muuten lukitusta autosta ja sireenihän rupeaa heti huutamaan ja valot vilkkumaan.

No, nyt on tilanne se että hälytin kyllä rupeaa edelleen hälyyttämään, mutta kovaäänisen ääni on surkuhupaisan vaimea. Kuin kännykkä rupeisi soimaan konepellin alla. Valot sun muut vilkkuvat normaalisti.

Onkohan kovaääninen ottanut jostain itseensä? Miten ongelmaa kannattaisi lähteä purkamaan? Kellään kokemuksia tai tietoa?

11
Yleistä (Punto) / Grande Punto Abarth
« : Helmikuu 26, 2007, 22:39:05 »
Saas nähdä saadaanko tätä(kään) Suomeen: The rebirth of Abarth

12
Mappi-öö / Nyt on perjantai...
« : Lokakuu 06, 2006, 23:05:59 »
Voiko tässä enää muuta:

http://kapsi.fi/~airair/perjantai2.html

13
Yleistä (Stilo) / 95:nen tihkuu öljyä jostain
« : Syyskuu 09, 2006, 19:30:03 »
Huomasinpa tuossa alkuviikosta, että moottorin ulkopuolinen voitelu on alkanut itsekseen toimia. Öljyä on tihkunut tosi vähän, mutta rupes heti hermostuttamaan moinen näin vähän ajetussa autossa!  >:(

Tavaraa näyttäisi tulevan venttiilikopan ja/tai sylinterikannen välistä. Valumaa näyttäisi tulleen myös nokkahihnan suojakotelon välistä. Maalaisjärjellä pääteltynä jos sitä öljyä tunkee nokkahihnan suojakotelon välistä, niin esim. nokka-akselin stefa saattaisi vuotaa. Se kuulostaakin jo pahemmalta, nimittäin jos öljyä pääsee nokkahihnalle... Tai sitten vaan olen luulosairas...  ::)

Asiantuntijaraati voi nyt sitten ihmetellä näitä kuvia ja kommentoida:





Delta-autoon laitoin jo alkuviikosta sähköpostia ja kuvia, mutta yllättäen mitään ei ole vielä kuulunut.


14
Yleistä Fiateista / Panda Sport
« : Heinäkuu 19, 2006, 09:43:42 »
Vähän kuvia tulevasta Pandan Sport -mallista:

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Koneena 1.4 16V ja 100 hepoa. Jää nähtäväksi, että tuleeko koskaan Suomeen.

15
Yleistä Fiateista / Uusien Fiatien takuu pidennetään 5 vuoteen!
« : Toukokuu 12, 2006, 16:33:26 »
Delta-konserni ilmoitti tänään iltapäivällä pidentävänsä myymiensä uusien Fiat, Alfa Romeo ja Lada (!!??) henkilöautojen takuun viiteen vuoteen/150tkm. Kun tavanomainen tehtaan takuu ylittyy on auto Deltan myöntämän lisätakuun piirissä. Tällöin kuitenkin Delta-Auto haluaa, että auto huolletaan jossakin Delta-verkoston huoltokorjaamossa.

Tämä tietysti on keino sitoa asiakkaat merkkihuoltoon ja tuoda sitä kautta enemmän mammonaa kassaan. Toivottavasti tämä ei kuitenkan tarkoita sitä, että huoltohinnat kasvavat entisestään Deltassa... Ja olisi mielenkiintoista nähdä, että mitä niissä 5 vuoden takuuehdoissa tarkalleen ottaen lukee.

Lisää tietoa Huulilasin netistä -> Klik!

16
Mappi-öö / Rymättylän Nesteellä...
« : Toukokuu 05, 2006, 09:03:48 »
Tällaista mainontaa tällä kertaa -> Klik!

17
Yleistä jutustelua / AjH:lle perillinen
« : Huhtikuu 30, 2006, 15:36:54 »
Lainaus
Ainii, poika tuli 30.4.2006, 03:05 ja mitat 54cm ja 4600g. Aika jööti

Onneksi olkoon!  :)

18
Auto-Hifi / Sovitekehys Stiloon
« : Huhtikuu 16, 2006, 22:09:55 »
On ollut mielessä vaihtaa Stilon alkuperäinen soittopeli parempaan, mutta onko kellään tietoa mistä saisin sovitekehyksen? Olen parista paikasta kysellyt, mutta ei ollut tietoa...

Eli tällainen: http://www.fiatforum.com/attachment.php?attachmentid=13514&d=1144945362

19
Yleistä jutustelua / Asiat kun menee pieleen...
« : Huhtikuu 13, 2006, 17:48:38 »
...Niin ne kans menee tosiaan pieleen...  >:(

Monet ovat varmaan lukeneet "Stilon maalipinta" aihetta ja tietävät omalla kohdallani olleen muutamia vastoinkäymisiä. Aloitin ihan uuden aiheen, koska tämä nyt ei enää liity varsinaisesti Stilon maalipinta -keskusteluun.

Tuossa muutamia lainauksia miten asiat ovat lähteneet etenemään:

Toukokuu 30, 2005
Lainaus
Nykyiseen 3500km ajettuun autoon on tullut muutamia kiveniskemiä helmoihin, mutta onneksi ovat sen verran pieniä, että ei niitä huomaa kovin helposti. Tumma väri tietysti korostaa niitä paljon enemmän kuin vaalea. Ajattelin kuitenkin käydä jossain vaiheessa Deltasta kysymässä mielipidettä tuohon ongelmaan.

Lokakuu 13, 2005
Lainaus
Kysäisin tätä hommaa Deltasta. Lupasivat maalata helmat takuuseen, vaikka ei niissä nyt juuri mitään ole. Tosin sillä ehdolla, että laitan sitten kiveniskuteipit.

Joulukuu 09, 2005
Lainaus
Sain taas asioita vähän ajettua eteenpäin, kun Deltan päästä ei ole kuulunut mitään, ja ens maanantaina auto menis sitten helmojen maalaukseen/teippien asennukseen. Takuuseen, totta kai.

Joulukuu 15, 2005
Lainaus
Kävin auton hakemassa ja jälki oli hyvää. En huomannut mitään sävyeroa tai muuta huomauttamista. Kiveniskuteipit jäi vielä laittamatta, mutta lupasivat laittaa ne jossain vaiheessa ennen joulua.

Helmikuu 01, 2006
Lainaus
Nonniin... Tämä(kään) ei sujunut täysin kuten oli suunniteltu. Vasta tänään vein auton kiveniskuteippien asennukseen, kun maalaamo ei niitä kuulemma ollut aikaisemmin saanut käsiinsä. Maalari soitteli sitten myöhemmin iltapäivällä, että homma ei onnistu ja täytyy maalata uusiksi... Oli tullut taas jälkiä sinne helmoihin. Auto pajalle maanantaina.

Helmikuu 07, 2006
Lainaus
Nyt on auto maalattu uudelleen ja teipit autossa. Loppujen lopuksi Deltassa laittoivat teipit, kun maalarin usko omiin taitoihinsa loppui...
Nooh, kotona katulamppujen valossa niitä teippauksia ihmettelin ja nehän on ihan älyttömät viritykset! -> Juuri se pokkaus helmassa, joka kerää niitä kiviä kuin magneetti, on puoliksi paljaana! Lisäksi teipin alla on ilmakuplia, jotka tuskin itsekseen katoavat. Joku Deltan asetaja oli ne laittanut. Alkaa pikkuhiljaa meikäläinenkin hermostua...

Maaliskuu 20, 2006
Lainaus
Teipit siis ovat viturallaan ja teippien alla on ilmakuplia, jotka erottuvat mukavasti tummasta autosta. Lisäksi liima ei ole pitänyt joka kohdassa, joten jotkut kulmat jo repsottaa. Ilmeisesti pohjatöitä ei oltu tehty kunnolla Deltassa, mutta lupasivat laittaa uudet jossain vaiheessa.


No niin, nyt ollaan siis päästy tähän päivään, eli huhtikuun 13. Muokkasin pikkuisen noita lainauksia, että olisivat selkeämpiä. Noiden kommenttien välissä on sattunut myös kaikenlaista muuta pikku kohellusta asian tiimoilta, jota en ole raportoinut. Mutta siis itse asiaan... Olen Deltasta vähän väliä tiedustellut, että milloinkas laitetaan uudet teipit, kuten on sovittu. Vihdoin eilen Deltasta soittelivat, että sopisiko laittaa ne uudet teipit. Vein tänään sitten auton Deltaan, jossa oli ammattiteippaaja valmiina laittamaan uudet. Noh, hän sitten rupesi vanhoja poistamaan ja kuinkas ollakkaan: maalit lähtivät!! Olin suoraan sanottuna aika tyrmistynyt ja en edes osannut olla vihainen. Ja eipä se rähjääminen olisi mitään hyödyttänytkään. Mutta kyllä osaa silti ottaa tunnon päälle oikein olan takaa! Auto menee siis nyt kolmatta kertaa maalaamoon tuon asian takia!

Eli nyt alkaa kaikki taas ihan alusta, aivan kuin tämä ei olisi jo kestänyt tarpeeksi pitkään. Seuraavaksi taas ihmetellään jonkin aikaa, että milloinkas maalarille sopii ottaa auto työn alle. Sitten vien auton maalarille ja täytyy järjestää sieltä kyyti pois. Sitten menee muutama päivä pahimmillaan, että maalipinta kuivuu tarpeeksi ja saadaan teipit laitettua. Siihen väliin mahtuu tietty kaikenlaista säätämistä ja kuitenkin joku menee taas pieleen. Onneksi saan sentään auton taas lainaan Deltasta.

En tiedä mikä paha onni tuota autoa seuraa, mutta jos joku Deltan myyntihenkilö tätä lukee, niin nyt voisi tehdä melkoisen hyvän vaihtotarjouksen tuosta mun Stilosta. Ja tartun siihen melko varmasti!!

Usko ei vaan tahdo enää riittää tähän juttuun ollenkaan, että tuleeko se auto ikinä kuntoon vai mennäänkö kokoajan ojasta allikkoon. Selvästikin tässä on havaittavissa, että ihmisillä ei ole tänä päivänä työmoraalia. Kaikki pitää tehdä nopeasti ja mahdollisimman halvalla. Ymmärtäähän sen, kun kilpailu on kovaa. Sutta ja sekundaa siitä kuitenkin välillä sitten tulee. Ja sitten sattuu kohdalle tarkka henkilö, kuten minä, joka on maksanut itsensä kipeäksi tuotteesta ja varmasti huomauttaa, jos siihen on aihetta. Tämä kaikki on turhaa, jos hommat olisi hoidettu heti ensimmäisellä kerralla kunnolla. Olisi säästynyt kaikkien aikaa ja rahaa. Toisaalta tämä on taas vain epäonnisten tapahtumien vyyhti, josta ei oikeastaan voi syyttää ketään.

Loppujen lopuksi ei olisi koskaan pitänyt mennä valittamaan helmojen kunnosta. Jos olisin silloin tiennyt kuinka paljon vaivaa ja harmia tuosta projektista aiheutuisi itselle ja muille ihmisille, jotka ovat joutuneet minua kyyditsemään, niin olisi aivan varmasti antanut asian olla. Kohta oikeesti ostan jonkun 500€:n ruoskan, jossa kolhut ja naarmut on kaunistus. Eipä tarvitse murehtia tällaisia ongelmia. Ja onhan maailmassa ihan oikeitakin ongelmia, joten tyhmää tavallaan tällainen "pikkuasioista" kitiseminen. ottaa tunnon päälle silti ja viinatkin on loppu...

Raportoin taas, kun rupeaa jotain tapahtumaan.

20
Yleistä Fiateista / Stilon seuraaja... Bravo?
« : Maaliskuu 21, 2006, 18:11:21 »
Stilon seuraajaa näytetään kutsuttavan Bravoksi!?

Saas nähdä minkälainen tulee...

21
Yleistä jutustelua / Vanteiden korjaus
« : Joulukuu 15, 2005, 19:10:41 »
Jeps, eli tuossa jokunen viikko sitten hieraisin yhtä kesävannetta katukivetykseen ja pitäis tässä talven aikana kartoittaa mahdollisuutta korjata vauriota. Jälki on alle 10cm leveä, syvä rouhaisu aivan vanteen reunassa, kumin vieressä.
 
Onko siis kellään tietoa pätevistä paikoista, missä tuollaisen voisi korjata? Olen jo pariin paikkaan soittanut, mutta kaikki tuntuvat tekevän vain oikaisuja. Joku jo mainitsi Järvenpäässä sijaitsevan Amrif Oy:n, mutta hakusessa olisi mielellään Turun seudulla tai lähipaikkakunnilla sijaitseva mesta.

Kiitti!

22
Mappi-öö / Työpaikkailmoitus...
« : Marraskuu 01, 2005, 16:25:08 »

23
Mappi-öö / Bensapihi vaihtoehto!
« : Lokakuu 17, 2005, 14:33:49 »

24
Yleistä (Stilo) / Takaluukku ei aukea!
« : Syyskuu 20, 2005, 08:08:45 »
No niin! Eilen piti lastata takaluukkuun tavaraa, mutta kas kummaa ei auennutkaan.  ??? Keskuslukkoa räpläsin auki ja kiinni, kokeilin myös erikseen avata kaukosäätimestä pelkkää takaluukkua, mutta ei auttanut. Avaimella ei myöskään saanut luukkua auki.

Stilossa luukku aukeaa sähköisesti, joten voisi siis olettaa sen sähkömekanismin olevan kuollut. Taitaa tulla reissu Deltaan... Perkl...  :(

25
Yleistä jutustelua / Alfa 159
« : Kesäkuu 14, 2005, 10:55:53 »
Tietoa ja kuvia:

http://www.italiaspeed.com/new_models/2005/alfa_romeo/alfa_159/index.html

Kyllähän tuollainen kelpaisi!

Sivuja: [1] 2 3