Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Aiheet - Karpo

Sivuja: [1]
1
Tekniikka / FIRE vaihdelaatikoista
« : Syyskuu 13, 2014, 09:40:49 »
Heipä hei.

Varapommi-unon (1.1i.e.) laatikko päätti lopultakin räjähtää ja uusi pitäisi hommata.  ;D FIRE -koneiset vempeleet eivät ole mulle kovin tuttuja, joten täytyy kysyä viisaammilta; Onko tuota C154 -askia (tjsp.) tehty eri välityksillä? Sama laatikko kun ilmeisesti löytyy puntoistakin.

Perhanan hyvä aski se tuntui muuten olevan, mutta välitykset on täysin pähkähullut, joten samanlaista en mielellään siihen haluaisi...

2
Tekniikka / Uno 1.1i.e. sammuilee
« : Marraskuu 12, 2013, 22:29:26 »
Aapuuva!


Unossa on käyntivikaa, jonka korjaamiseen ei oma pää riitä.  :(  Uno on vm. -96, mono-jetronicilla ja marellin sytkällä.

Auto tekee siis seuraavaa:

Lähtee kylmänä nätisti käymään
-> käy 2-5 minuuttia ja sammuu
-> lähtee uudestaan käymään
-> käy ~minuutin ja sammuu
-> lähtee uudestaan käymään
-> käy ~10-30 sekuntia ja sammuu
-> ei lähde enää käymään ennen kuin on kylmä

Jostain syystä bensan ruiskutus loppuu. Bensapumppu surraa ja linjassa on painetta, mutta ruisku ei vaan tee mitään. Asentoanturi ja sytkäpääte on vaihdettu, mutta ilman tulosta. Mikä muu osa voi olla riippuvainen kuumenemisesta? ECU?  ???

3
Tekniikka / Unon oven pultti...
« : Maaliskuu 18, 2012, 16:45:21 »
Kaverillani tipahti unosta ovi roikkumaan kesken ajon, koska saranan pultti irtosi.  ;D
Siihen pitäisi saada uusi pultti, mutta en kaverini (nainen...) ei osaa sanoa millainen pultti siihen sopii ja itse en ehdi sitä katsomaan.
Ovi pitäisi saada nopeasti paikoilleen.

Josko joku asiantuntija osaisi sanoa millainen pultti siihen sopii?  ;D

4
Tekniikka / Sporttijarrupaloista ja -levyistä
« : Helmikuu 27, 2012, 00:02:21 »
Loppukeväästä/alkukesästä olisi varmaan ajankohtaista päivitellä Dedran jarruja, mutta en oikein tiedä millaisilla osilla. Olen lueskellut käyttökokemuksia eri foorumeilta, eikä niistä saa mitään tolkkua. Kaikki kommentit ovat keskenään ristiriidassa.   ::)

Tarkoitus olisi siis saada kohtuubudjetilla järkevä levy/palayhdistelmä reippaaseen käyttöön kadulla ja ehkä satunnaiseen ratapyörähdykseen. Vakiota nopeampi kuluminen ei haittaa, hirveä vinkuminen tai lämmitystarve haittaa.

Haluaisin siis omia kokemuksia erilaisista levyistä ja paloista. Brembot olis varmaan hyvät, mutta en ajatellut maksaa jarruosista mitään 800€...  :P

Ricambi originali levyt ja Ferodot?

 

5
Yleistä (Tipo / Tempra) / Tehokkaampia Tipoja Suomessa?
« : Toukokuu 15, 2010, 18:38:08 »
Onko kukaan Suomessa rakentanut/rakentamassa tiposta jotain tehokkaampaa kulkinetta?
Sen yhden hieman viritetyn 2.0 16v:n tiedän, mutta muuten taitaa olla aika hiljaista.  ::)

Itse laitoin juuri maahantuojalle kyselyä vanhan DGT-tipsun ja 16V:n eroista. Nyt odottelen melkoisella jännityksellä mitä kaikkea siihen joutuu muuttamaan muutoskatsastusta varten.  ;)
Toivottavasti vastaus on luokkaa isommat jarrut eteen ja levyt taakse...  ;D

6
Mappi-öö / Maailman hienoin coupe? ;)
« : Elokuu 05, 2007, 16:35:36 »
http://www.blocket.se/vi/12571128.htm?ca=11_s
Nyt maailman rumimman coupen titteli vietiin kyllä suomalaisten tuunareiden käsistä!  ;D 
Tuo takavalokonversio ohitti jo suomalaisetkin? ;D
Ja 360 Modenaltahan tuo näyttää tosiaan... :o

7
Yleistä jutustelua / Mistä ratavakuutus?
« : Huhtikuu 03, 2007, 19:28:07 »
Tekisi mieli käydä koittamassa rekisteröimätöntä autoa radalla, mitenköhän tällainen onnistuu? Kaikkien ratapäivien säännöissä lukee, että auton ei tarvitse olla rekisterissä, mutta vakuutus pitää olla. Mistä tällaisen "ratavakuutuksen" löytää, vai löytääkö mistään?  ???
Siirtokilpiä ei saa, ennen kuin 300 euron verorästit on maksettu, eli tuo vaihtoehto on poissuljettu...  :(

8
Yleistä Fiateista / Osaako kukaan lasikuitutöitä?
« : Maaliskuu 26, 2007, 13:43:14 »
Osaako kukaan "kopioida" osia, esim. puskureita ja helmoja kunnolla. Mulla olisi esimerkiksi kokonainen Zenderin helmasarja tipoon ja dedran omatekoinen "tuuninkipuskuri", jotka pitäisi saada tehtyä kuidusta. Alkuperäistä Zender-settiä en haluaisi pilata omilla virityksillä, varsinkaan kun valmistus on jo lopetettu ja toi dedran puskuri painaa nykyasussaan n.50kg... ::)
Tiedän, että lasikuitu-palin tekee noita hommia turussa, mutta muotitus on älyttömän kallista... Löytyykö joltain taitoa/halua em. osien muotittamiseen? Tekijä saa luonnollisesti tehdä itselleen niin monta "kopiota" kuin huvittaa, muuta palkkiota en nyt tähän hätään uskalla luvata.  :-\
Luulen, että jos itse ryhdyn hommaan niin tulee pelkkää roskaa.  :(

Sivuja: [1]