FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.

Aiheet - Ismo

Sivuja: [1]
2
Yleistä (Stilo) / keskuslukko kaukosäätöiseksi
« : Syyskuu 29, 2011, 08:57:44 »
Onkos kellään antaa vinkkiä miten saa muutettua Stilon keskuslukon kaukosäätöiseksi?

Minulla on jo hommattuna kaukosäädin avaimenperä ja Fiat Ecu Scannilla voi rekisteröidä kaukosäätöavaimia. Ei vaan pelaa tai siis ei löydä avaimia. Mitäköhän puuttuu autosta. Kenties antenni kaukosäätöä varten, joka lienee kattovalon yhteydessä? Antennin kytkentäohjeen löysinkin jo.

Ismo

3
1. Elikkä mitä viskositeettia suositellaan Stilon laatikkoon esim.75W90?
2. Kuinka paljon kuuluu laittaa öljyä?
3. Onko laatikon kyljessä tarkistusreikä vai pitääkö laittaa täsmälleen oikea määrä?
4. Täytetään ilmeisesti huohotinreiästä?
5. Tyhjennysproppu 1kpl vai 2kpl?

En ole vielä tukaillut laatikkoa alta päin, mutta käyttöohjettakaan kun ei ole josko siinä olisi lukenut jotain öljymääristä taikka sen tyypistä.

Kiitollisena kaikesta tiedosta.

Kahteen vm 2003 Stilo 5D malliin pitäisi vaihtaa lootan öljyn viikonloppuna.

Ismo

4
Olisikohan tämmöiselle kiinnostusta, vähentämään vetoa sivuille rajussa kiihdytyksessä (torgue steer), siis erityisesti  pirteissä Coupeissa.

Tässä Nigelin säädettävä versio:
http://www.fccuk.org/forum/imagepopup.php?image=http://img.photobucket.com/albums/v18/NigelO/lower%20brace/DSCF1127.jpg

Per:n OMP versio (75€):
http://sfk.ibk.se/depa/showfile.php?carpic_no=2374&type=picture
EDIT: Ei käy OMP versio suoraan sillä ei pääse öljyjä vaihtamaan jne. Joten Per joutui leikkelemään palasiksi ja hitsaamaan uudelleen kasaan tämän OMP:n

Viestiketju asiasta:
http://www.fccuk.org/forum/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1250126

Tekisiköhän jomman kumman joku halvalla, olisin kiinnostunut.
Vallilan Jousitakomo varmaan väsäisi moiset ja jos monta ostajaa ei pajoa maksele?

Onko muita kiinnostuneita kuin ma vaan?

Ismo

5
Eli pystyy parempaan kuin Bosch:n testerit ja perus ODBII lukijat.

Testailin vm 2003 1.2 16V Stiloon:
Tunnistaa ABS:n ja Airbag:n modulit. Normaaleilla scanneriohjelmilla ei esim. Stilosta pysty muuttamaan huoltokilometrejä milloin se on huollettu, mikä on huoltoväli jne...kätevä kun tekee itse huollot. Loggeri loggaa "kaikki" mahdollisten sensorien arvot csv Excel taulukkoon.

Coupe 20vt
Omasta Coupesta (20vt) lukee vikakoodit.
Pitäisi toimia myös ABS modulin ja Airbag modulin kanssa, mutta en ole vielä kokeillut.
Hienoa oli tuossa ohjelmassa on että pystyi testaamaan ohjelmasta käsin tyhjäkäyntimoottorin, jokaisen suuttimen ja vaikka ilmastoinnin kytkin releen vedon, puhaltimet nopeudella 1 ja 2. lisäksi tuli huomattua että kaasupolkimen asento oli out of idle vaikka piti olla tyhjäkäyntiasennossa.

Ihan helposti ei tuo alkanut pelaamaan Coupeen, joka ei ole mikään ODBII aikakauden laitos, mutta onneksi Fiat Ecu Scan ohjelman ylläpito jelppasi hienosti ongelmissa.

Niin ja oma Coupe käy taas!

Ismo

6
Kun on juttuja kuunnellu, nin monella Coupen omistajalla konepellin pamput on huonossa kunnossa.
Näin oli allekirjoittaneellakin.
Nyt näyttäisi niitä saavat edullisesti FCCUK:n "goup buy":na:

http://www.fccuk.org/forum/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1240453&nt=2&page=1

Ite ostinviime talvena jo uudet kunnolliset, mutta tässä olis kyllä tosi halvat.

Ismo

7
http://img.photobucket.com/albums/v11/begbie/1.png
http://img.photobucket.com/albums/v11/begbie/2.png
http://img.photobucket.com/albums/v11/begbie/3.png

Näyttäisi olevat tasamittaisilla kollektoreilla toteutettu.

Hienoinpia mitä olen nähnyt.

Mikä lie tää NS Racing kun ei tunnu löytyvät mistään...
Missä näitä myydään?

Ismo

8
Moi,

Jokos koiranluulle on on ala ja yläpuslat teetty Inkoon puslan tekijällä?
Elikkä löytyykö muotit?

Kovuudenhan jokainen voi itse päättää mitä ottaa (kuten värinkin)
Aattelin kovuutta "80", sillä teetin ainaskin juuri 80:t moottoripuslat.

Jykän moottoripuslat oli 85:sta, mutta jykänkin suositus oli ottaa vähän pehmeemmät niin otin 80:t... Alkuperäiset on kuulemma suunnilleen jotain 75:sta ja kun niitä muutenkin parannetaan luulis tuon pitävän koneen paikoilaan....

Mulla on Eibachin kallistuksen vakaaja satsi ja sen vakaajatankon puslien kovuuslukemasta ei ole tietoa... Täytyisi olla kuitenkin samaa sarjaa "kaikki".

Niin kyllä mä näin ne 28mm etuvakajatangon puslat, joita eräille on tulossa... :) on tosi kovat.
Ei ainakaan puslat jousta , nii ja ei kyllä 28mm vakaajakaan :)

Mä oon jo sen verran vanha mies ettei tarvii olla kovaa ... tai miten se meni... ::)


PS. Olettekos huomanneet FCCUK:ssa on moottoripuslat kanssa keskustelun aiheena ja Vibra Technics tekee moottorin puslasarsia, joka on melkein kokonaan alumiinia.... ei vaikuta mielestäni hyvältä idealta( ja tarpeetonta rahantuhlausta alumiinilaippoihin... mielummin kovaa uretaania aluperäisiin kuin että kumin määrä mitätöidään ja korvataan alumiinilla.  Ohessa thread... http://www.fccuk.org/forum/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1062095
Ismo

9
Projektit / Rojekti Coupe 20VT LE 613
« : Huhtikuu 14, 2010, 22:35:30 »
Koska muut rojektit alkaa olla loppusuoralla ja niillä pääsee pian toivottavasti päristelemään, päätin ottaa itteeni niskasta ja alkaa vihdoin purkaa Coupea. Irroitin viimekesänä asennetun viallisen uuden kaksilevyisen kytkimen viime yönä ja tänään lähti kytkin takuukorjaukseen Brasiliaan.
 ::) Tuon homman aloitusta piti hautoa miltein puoli vuotta, vaikka yhdessä illassa ja yössä homma oli tehty ensikertalaisellakin...

Kiitoksia Jykälle & Mikolle hyvistä vinkeistä, ei kannattanu kyllä yrittää apurunko paikoillaan laatikkoa pois...Ihan oli tarpeeksi vaikeaa vaikka sitä ei ollut.
Saas nähä miten lootan saa takaisin paikoilleen, kun ei pääse konettakaan pyörittään oikeen...täytyy sitten visiin vaan pyöritellä laatikkoa "sylissä" ja toivoo rihlojen osuvan jossain vaiheessa kohilleen?

 :-\ Ohessa sitten tehovajeen syypää ja miksi en ole viittynyt käydä dynolla, eikä ole tullut lähetettyä Flealle dataloggaustietoja uutta chippiä varten...

EDIT: Rikkoontuneen kytkimen kuvat poistettu...




10
Tekniikka / 20VT / 20V / HGT Nokka-akselin tunnistimen vaihto
« : Kesäkuu 02, 2009, 23:00:56 »
Nyt on Coupeni käynnistynyt 53 kertaa Nokka-akselitunnistin vian kera (Code valo kojelaudassa ja Barnaclen Widget kertoo, kun laittaa läppärin kiinni että vika on Nokka-akselin tunnisitin vika i.e. Cam Sensor fault).

Ei ole auttanut liitimien irroittelu & voitelu ja kiinnitys siellä imusarjan alla, joten tunnistin lienee parasta vaihtaa.

Sopiva osa lienee tämä?
   
FIAT BRAVO / BRAVA / MAREA 96->03   YKK-anturi BravMarea-1,8 -99
2,0-108kW ->99 YKK-anturi/NOKKAakseli (40cm johto) [1996->1999]    69,90€

http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=10-9162

Ei jollakulla sattuisi olemaan tosi taipusat sormet ::), voisin korvausta vastaan antaa tämän homman jollekulle, joka keksinyt miten tuo vaihdetaan mitään isompaa purkamista. Nokkahihna mulla on jo rullineen ihan uutta tavaraa, sillä koneremontti tehtiin viime vuonna. Nokkahihnan joutuu kuulemma ottamaan paikoiltaan tuon tunnistimen vaihdon ajaksi kun on osittain hihnan takana? Jostain olen lukenut, että nokkahihnankin vaihtoon jollakulla on hyvät niksit ja homma sujuu varsin nopsasti ilman huolto-ohjeiden mukaisia isompia purkamisia.

Pistäkää viestiä minulla vaikka privana, jos ei muuten, jos jollakulla tietoo kuka homman voisi tehä kohtuu korvauksella ainaskin kohtuu lähellä pääkaupunkiseutua.

t.Ismo

11
http://www.fcperformance.co.uk/prices.php

Onkos Suomessa vastaavaa paikkaa, joka "livemappaisi" ei vakioita autoja kohtuu hintaan?

En siis tarkoita mitää plug & play chippeja vaan että moottorin ohjelma säädettäisiin juuri sua varten esim, jos bensapaine korkeampi, ilmamäärämittari isommassa putkessa, turbo isompi jne...

Kuka tekee?

Dataa saan itsekkin Zeitronix:lla motista kuten : AFR, EGT, Laajakaista Lambdan arvot, TPS,
Mutta jonkun pitäisi osata muuttaa moottorin ohjausta noiden arvojen mukaan...

12
Yleistä Fiateista / Vikakoodien luku kotikäyntinä
« : Tammikuu 25, 2009, 13:57:06 »
Moro,

Oma projekti alkaa olla moottorin osalta toivottavasti loppumetrillään :)

Mutta kun ei käynnisty ja auto on muutoin aikalailla projekti ja ei oiken viitsisi hinailla minnekkään vielä...

Tekisiköhän joku sopivasti kotikäyntinä Itä -Vantaalla vikakoodien luennan ja nollaukset
(Airbag valo kanssa nollataan :) )

Auto on Fiat Coupe 2.0 20V Turbo LE -98

Auto ei käynnisty, ei kipinää & tulpat kuivat, bensapumppu esipaineistaa kun laittaa virrat päälle.

Onks niksejä vai luettava vaan koodit ja siitä lähettävä?


Ohessa aiheesta kysymykseni Englannin Fiat Coupe Forumille:

http://www.fccuk.org/forum/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=754961#Post754961


13
Hyvät ystävät nyt olisi ehkä mahdollista saada varas kiinni! -ahaa-

Autoni oli Aken Autovaraosan autohuoltoliikkeen pihalla Espoon, Soukassa parkissa ilman puskuria intercooleri paljaana kaikkine hienoine siliconiletkuineen turboineen jne...

Tässä kävi sillä tavalla köpelösti, että Autovakuutusyhtiöni ei korvaa vahinkoa, sillä varastetut auton varaosat eivät olleet lukittuna puskurin takana, vaan tarjolla kenelle vaan kuka nappasee ne keulilta pois. Tästä ihanasta tuhansien eurojen lisäköhytymisen riemusta olen kiittänyt Aken autovaraosan heidän menettelytavasta jättää juuri asennetut osat keulille viikonlopuksi parkkipaikalle ilman puskuria - odottamaan josko jota kuta kiinnostaisi anastaa osat pois keulalta.
No ei tästä tämän enempää ja toivottavasti tällä kertaa saammekin varkaan kiinni ja kaikki päättyy onnellisesti.


Tähän tarvitaan teidänkin yhteistyötä hyvät Fiat Coupe harrastajat. -ahaa-
Toivottavasti, jos varas lukee tämän viestini ja palauttaa osat, sillä minulla ei ole mitään takaporttia, mistä saisin osat ja joudun ostamaan kaikki osat uudelleen.
(Jätä minulle viestiä mikäli tiedät jotain osista, jos et halua ottaa yhteyttä Poliisiin ja saada kunniaa)

Varastetut osat ovat kaikki uusia ja täysin käyttämättömiä:

1. Intercooler 600mm x 300mm x 76mm alumiininn
2. Nippu painepuolen aluputkia aina imusarjaan asti (Blow Off venttiiliä varten hitsattu SQV blow offia varten pyöreä adapteri alumiiniputkeen lähelle imusarjaa)
3. Turbo Garret GT2860RS A/R .64
4. 5 Pulttinen rosterinen pakopuolen adapteri Garrettin pakopuolelle rosterisella happianturi adapterilla ja V-Band adapterilla (kaikki rosteria)
5. 76mm kartiomainen vapaavirtaussuodatin Punertavalla suodattimella (en muista merkkiä)
6. Lamda anturi (johdot poikkaistu, ei liitintä päässä) ilmeisesti tuossa pakokäyrässä edelleen kiinni.
7. Ilmamassa mittari päällä numero 0280 218 019 (Musta putki)

Jos sinulle tarjotaan oheisen kuvauksen mukaisia osia "hämärästi" tms ota yhteys Espoon poliisiin tai kerro edes minulle vaikka priva viestinä.


 

14
Ei ole vielä vaihdettu ko. jenkkilästä hommattua uutta Turboa fiiun kun ei käy suoraan vanhan tilalle.  :-[
Löytyykö osaavia ja kohtuuhintaisia paikkoja pääkaupunkiseudulta vai pitääkö viedä kauemmas auto, kun nuo alla mainitut hommat pitäisi teettää jollakulla?
1. Down pipen yläosa uusiksi kolmetuumaisesta Rosteriputkesta (Down Pipe on jo 2/3:aa 3" putkea, mutta ylin osa ei ole) uuden turbon kaveriksi.
2. Turbon asennus
3. Säädettävän Yleismallisen Bensapainemittarin asennus alkuperäisen Boshcin tilalle(on suoraan polttoainekiskossa). Vaatinee adaptereiden väsäämistä?
4. Tehonmittaus ja seosten säätö (bensapaineet 3.0 -4.0 bar?)
5. Itselläni on Gtech 2 chippi mutta uudelleenmappausta ehkä tarvitaan tehodynolla, joten Tehodynopaikka pitäisi suostua ja osata mapata uudelleen suoraan fiiun Bosch moottorin ohjausyksiköä. Hommasin jo lukulaitteen, jolla pitäisi onnistua lukemaan ja uudelleen kirjoittamaan ko. Fiatin moottorinohjauksen mappaukset, mutta jonkun pitäisi osata niitä muokata oikein ennen takaisinkirjoittelua. Niin ja mikäli tuo tulollaan oleva laite toimii, niin ehkä itelläkin on luku -ja kirjoituslaite chipille. Luulisi jonkun mappaavan suomessakin Boschin boxeja kun euroopassa tuntuu osaavia Coupen boxeja mappaavia firmoja löytyvän ainakin Tanskasta, Englannista ja Kreikasta ja että vain muutamia tunteja menisi koko hommaan? Jos ei nyt uudelleenmappausta tarvii niin ainakin sitten jos hommailen isommat suuttimet?

Löytyykös firma, joka tekis noi kaikki ja kuinka kauas tarvii ajella?
Kaikenlaisesta avusta kiitollisena.

Ismo

Sivuja: [1]

Adblocker...

Ftcf.org pyörii ilmaisvoimin ja ainoa keino ylläpitää palvelinta on mainokset.
Toivoisimme, että et käytä adblockeria tällä sivustolla. Kiitos :)