Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - jykä

Sivuja: [1] 2 3 ... 46
1
Jarskilla on siistin näköinen coupe, omassa lankkapinta antautunut  :( joutuu koko auton pinnan uusimaan, kiva että coupeja liikkuu suomessa  8)

2
Tekniikka / Vs: croma 2009
« : Heinäkuu 24, 2018, 20:36:37 »
jaa vai tehovastus? hmmm... Partcolla näytti jotain ohmin tehovastuksia löytyvän... 50W ja 100W. Eivät olleet ees hintavia, kävisköhän noista jompa kumpa.... vois kokeilla.

3
Tekniikka / Vs: croma 2009
« : Kesäkuu 29, 2018, 21:16:47 »
Juu nyt tarvis ruveta oikein niinku oikeesti miettiin tätä ongelmaa, katsuri ei tykänny himmeestä ajovalosta ;D en viittiny kertoo et siinä 24V poltin ;D ;D

En tiedä johtuuko nyt tästä samaisesta viasta et ilmastointikaan ei toimi, yksi ilmanlämpötila anturi antaa värää signaalia...vikakoodi päällä ja anturi näyttää ilmanlämpötilaksi -40. Hommasin uuden(käytetyn) anturin, nii paha sanoa oliko ehjä anturi. Sain vikakoodin poistettua, hetkeksi ja taas koodi päällä...

Hieman ahistaa jo.... ::)

4
Projektit / Vs: projekti coupé 20vt
« : Kesäkuu 21, 2018, 18:58:48 »
Hiukan on aikaa mennyt ja bensaa 8) autossa oli kummallinen pätkiminen 2000rpm kohilla... ja sen selättäminen vei aikaa ja ehkä hieman hermoja...

Nyt on autolla päässyt jo ajamaan ja alipaine aluetta säädettyä ajaessa, aika varovaisesti joutuu kaasua painaa... rupee ahtamaan tosi herkästi. Seuraava steppi olis ahtoalueen säätäminen...niin ja lämpösenä käynnistys ei ilman kaasua onnistu, tosin ei ole onnistunut koskaan näillä isoilla suuttimilla. Saa nyt nähä saako ton säädettyä niin et sais ihan vaan avaimesta käyntiin... ::)

5
Yleistä Coupe / Barchetta / Vs: vm. 1997 Coupe prokkis
« : Toukokuu 08, 2018, 20:16:13 »
Katoppas tuo video: https://www.youtube.com/watch?v=fW4yTUOADrM

ja noin 5:08 kohilla kuvaa tuota tyhjäkäyntiventtiiliä..... ;)

6
Yleistä Coupe / Barchetta / Vs: vm. 1997 Coupe prokkis
« : Toukokuu 02, 2018, 20:24:18 »
tosta 1.8 tyhjäkäyntiventtiilistä/moottorista, millä nimellä sitä nyt sitten haluaa kutsua, niin en osaa sanoa voiko sitä purkaa ja putsata. Mut eipä tuo hirveitä maksa esim. alvadi.ee. Huonoon tyhjäkäyntiin tietysti voi olla muitakin syitä, mutta tästä mötikästä kannattaa aloittaa... helpoin ongelman lähde.

7
Yleistä Coupe / Barchetta / Vs: vm. 1997 Coupe prokkis
« : Toukokuu 02, 2018, 18:11:26 »
Moro

Millähän koneella kyseinen kaunotar on?

Tyhjäkäyntiin voisi hakea syyllistä tyhjäkäyntimoottorista...taitaa jumittaa

Vilkkuviiksen "viikset" on saaneet kipeetä, eli ne voipi korjailla tai sit hommaat uuden vilkkuviiksen. Eli bägi irti, ratti irti niin näet sen systeemin miten se vilkkuviiksi ottaa rattiin kontaktia...

Pyyhkijöiden kontaktipinta ilmeisesti likainen, eli pyyhkijän moottori irti ja sieltä löytyy sellanen kontaktikiekko johon ottaa kiinni sellaset kupariliuskat. Puhdista ne kontaktit puhtaaksi rasvasta/muusta epäpuhtaudesta ja ruiskuta siihen jotain sähköpintojen suojaöljyä.

Ajovaloissa on varmaan jonkinmoinen maavika...

T. Jykä

8
Projektit / Vs: projekti coupé 20vt
« : Maaliskuu 08, 2018, 21:13:34 »
Noniin...nyt oon jo muutaman illan päässyt autoa ohjelmoimaan. Auto makaa tallissa, joten vain tyhjäkäynti aluetta ja käynnistystä on päässyt säätelemään. Auto lähtee kivasti kylmänä käyntiin ja tyhjäkäynti rupeaa olemaan melko kohillaan. Aika koukuttavaa touhua, kun näkee miten auton käynti muuttuu omien säätöjen kautta... 8)

9
Projektit / Vs: projekti coupé 20vt
« : Helmikuu 08, 2018, 20:54:14 »

10
Projektit / Vs: projekti coupé 20vt
« : Helmikuu 07, 2018, 19:49:51 »
Noniin...ei tätä olla haudattu, mut ei ole oikein ollut mitään mullistavaa....

Syksyllä käväsin dynossa ja noh...se nyt sit meni hiukan laimeesti, vitosen tulppa hajos tai sit se oli jo rikki ennen dynoa... en osaa sanoa. Neljällä sylinterillä tuli puristettua 350hv vääntöjä oli ~470Nm.

No tässä sitten onkin kerennyt syksyn jäljiltä suunnitelmat muuttua, kun huomasin Fiatforumin puolella Villen ecu viritykset ja tilasimpa Villeltä MS2:n integroituna omaan ecuboxiin.

Hienohan siitä tuli, tänään sain boxin kotiin viimeisteltynä ja seuraavaksi pitäis ruveta opiskelemaan ohjelmointia. Kuhan kevät ja kuivat asfaltit saapuvat niin siitä se lähtee.... on auto jo tolla käynnistetty 8)

11
Tekniikka / Vs: croma 2009
« : Marraskuu 27, 2017, 21:36:52 »
Juu näin se varmaan on edettävä... onhan se vika tietysti löydettävä, tiedä vaikka tää vielä laajenee jos sitä ei tutki... :o

12
Tekniikka / Vs: croma 2009
« : Marraskuu 27, 2017, 20:31:30 »
juu ei tässä mitään "pielavetisiä" olla rakentamassa, itseasiassa rakensin omaan unskiin pitkille/lyhyille uudet johdot/relee ja valoteho kasvoi oikeesti ihan mielettömästi. Cromasta en osaa sanoa kasvaiskos valo teho?? mut jos mä en oikeasti keksi mikä ton aiheuttaa niin pakko kokeilla tota releiden nikkarointia.

Kyllä mä olen mielestäni mittaillu kaikista mahdollisista paikoista ton virran, enkä ole löytänyt yli 12v mistään?? toi 24v polttimo nyt toimii silleen hyvin ettei kukaan ole enää valitellu ja huomautellu palaneesta polttimosta. Onhan se huomattavasti himmeämpi kuin toinen valo. Tämä kun on facelift-malli niin ei näiden umpioita vielä pohjolasta hirveästi löydy, keskieuroopasta kyllä. Ton umpion irroitus ei ainakaan ole tämän talven homma, joutuu puskurin irrottaa ja puskuri on lokasuojassa sellasilla helvatan muoviklipsuilla kiinni....toinen puoli irtoaa varmaan helpommin kun olen sieltä saanut jo pari klipsua poikki ::)

13
Tekniikka / Vs: croma 2009
« : Marraskuu 26, 2017, 19:04:16 »
Tämä ongelma ei ole vielä ratkennu, enkä ole kyllä kerennyt oikein tutkiakkaan. Emäntä on nyt ajellut "puolivaloilla" eli toi 24V poltimo on kyllä toiminut, hieman himmeänä mutta kuitenkin.

Tässä miettinyt josko releyttäis noi ajovalot, mut onkos se niin ettei noihin can-väylä vehkeisiin voi sellasta vanhanaikaista relettä pistää? eli jos tekis uudet johdot noille releiden kautta.

14
Tekniikka / Vs: croma 2009
« : Syyskuu 24, 2017, 18:46:03 »
Hommasin 24V polttimon...toimii ;D  ;D  ;D

no joo ei ole ihan niin kirkas ku kuskinpuolen valo mut näin saa jonkunlaisen valon tonne umpioon. Umpion irroitus kun on sen verran pasta homma, etten jaksaisi siihen ruveta....tarvii varmaan hommata jostain "uusi" umpio ???

15
Tekniikka / Vs: croma 2009
« : Syyskuu 23, 2017, 18:01:32 »
Nyt olen mittailut vähän joka suunnasta virta määriä ja kyllä se vaan antaa aina tulokseksi 13,9V kun auto on käynnissä. Katsoin myös mitä tapahtuu käynnistys vaiheessa, voltit tippuu käynnistettäessä 9,6V ja lähtevät hitaasti nousemaan tuonne 13,9V. Kokeilin myös lampun kantaan omaa uutta maa-johtoa mut sama loppu tulos...polttimo paloi heti kun virrat päälle laittoi???

En ymmärrä mitä tuolla umipiossa tapahtuu kun umpion ulkopuolella polttimo toimii niinkuin pitääkin??? siis umpion oma virtajohto on polttimossa kiinni ja maa vedetty omalla johdolla rungosta....polttimo toimii komeesti, heti kun painaa polttimon umpion kantaan kiinni niin naps ja polttimo paskana...

16
Tekniikka / Vs: croma 2009
« : Syyskuu 18, 2017, 19:50:36 »
Joo siis ihan on 12v systeemit, tähän kyllä saa xenon umpiotkin...mut ei ole tähän malliin eksynyt :(

Sitä minä vähän ihmettelenkin et pitkät pelaa ja parkkipolttimokin, tosin huomasin tos yx päivä et parkki on aika himmeä....melko keltainen valo?

Olen juu testannu umpion + lampulle ja maadotin suoraan runkoon -> lamppu palaa hienosti, ei mitään ongelmaa, tämä puoltais sitä et pitänee vetää lampunkantaan uusi oma maa...kuhan tästä flunssasta/kuumeilusta pääsen eroon >:(

17
Tekniikka / Vs: croma 2009
« : Syyskuu 15, 2017, 21:31:40 »
Juu kyllä palaa polttimo myös noin et laitan virrat päällä polttimon umpioon... se on naps vaan... ???

18
Tekniikka / Vs: croma 2009
« : Syyskuu 10, 2017, 20:55:54 »
hmmm...tota omaa maata vois kokeilla, ei huono idea... täs on menny jo sen verran noita polttimoita  ;D

19
Tekniikka / croma 2009
« : Syyskuu 10, 2017, 17:13:01 »
Moro kaikille

Onkohan kellään ideoita missä vika??? eli kyseessä facelift croma jtd 1.9 8v. Auto polttaa oikeaa etuvalon poltinta, lamppu napsahtaa heti kun virrat päälle pistää? kokeilin äsken niin et iskin polttimon johtoon kiinni ja maadotin rungosta, polttimo toimii niinkuin pitääkin. Heti kun törkkäsin ton umpioon paikoilleen niin polttimo kärähti... ileisesti tähän samaan vaivaan liittyvä "ongelma" on se ettei mittaristoon syty palaneen polttimon merkkivaloa...

Hermo menee näihin sähkö ongelmiin, voiko tossa umpiossa olla joku vika? mittasin myös virran määrän niin umpiosta mitattu 13,9V samoin joka muustakin paikasta, auto siis käynnissä.

20
Jos nyt haluat esim. mitata vaikka nyt sitten huvikseen nokkien asteet niin asteiden laskeminen aloitetaan siitä kohtaa kun heittokellossa on tuo 0,45mm välys....tätä samaa "nollakohtaa" tarvitsee jos teet nokkien ajoituksen heittokellon kanssa, eli tämä ei tarkoita paininkupin/nokan välistä välystä....

Eikös nokka-akselin ajoittamisessa nyt kuitenkin mitata venttiilin avautumaa? Silloin ymmärtäisin tuon lukeman ja eihän se oikeasti ole mikään välys, vaan liikematka. Tuo lähettämäni kuva on vaan niin hämmentävä kaikkinensa, kun siinä on selvä kuva nokan ja painikkeen "välyksestä" ja sitten tuo "clearance for timing check" molemmille venttiileille. Äkisti tuon ymmärtää "väärin" kuten minulle kävi  :o.

Niin siis jos käytät astelevyä ja heittokelloa ajoitukseen niin heittokello asennettaan niin, että se mittaa venttiilin avautumaa... asteet lähdetään laskemaan kun välys on tuo 0,45mm

21
Jos nyt haluat esim. mitata vaikka nyt sitten huvikseen nokkien asteet niin asteiden laskeminen aloitetaan siitä kohtaa kun heittokellossa on tuo 0,45mm välys....tätä samaa "nollakohtaa" tarvitsee jos teet nokkien ajoituksen heittokellon kanssa, eli tämä ei tarkoita paininkupin/nokan välistä välystä....

22
Mun mielestä toi 0,45 on ilmoitettu välys, jos ruvetaan heittokellolla nokka-akseleita ajoittamaan. Siinähän lukeekin clearance for timing check.
Luultavasti tuo 0,45 pitää olla välyksenä, jos haluaa mitata venttiilien aukioloaikoja. Eiköhän nokka-akseleiden asteet ole ilmoitettu tuolla 0,45 välyksillä.

Jos nokat ajoittaa lukituspaloilla niin ei tarvi välittää. Jos jotakin venttiilien välyksiä pitäisi mitata niin se lukisi siinä operational clearance kohdassa.

Juuri näin.... ;)

23
Moro

En ole Barchettaan koskaan koskenut, mut jos siellä hydrauliset nostimet/paininkupit on niin ei niissä ole mitään välystä, tuo löytämäsi 0,45 ei taida tarkoittaa välystä...

24
Yleistä jutustelua / Vs: Ostin/törsäsin topikki
« : Tammikuu 09, 2017, 12:33:46 »
Cromaan uudet etuiskarit. Delta-auton outletista 19,90e postikuluineen. En pitänyt hintaa pahana niin ostin varastoon.

No huh huh...nyt oli hinta kohillaan.... missäs tämmönen outletti sijaitsee ???

25
Projektit / Vs: projekti coupé 20vt
« : Huhtikuu 21, 2016, 20:11:30 »
ei ole vielä dynossa käyty... 8)

Sivuja: [1] 2 3 ... 46

Adblocker...

Moi. Näytät käyttävän mainostenesto-ohjelmaa. Se on ihan ok.
Tosin ftcf.org pyörii ilmaisvoimin, ja ainoastaan mainosten voimin... Voisitko ottaa mainosteneston pois päältä tällä sivustolla?