Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Tom

Sivuja: [1] 2 3 ... 34
1
Yleistä (Uusi Bravo) / Vs: Kuvia Bravostani
« : Maaliskuu 10, 2018, 18:23:27 »
^^ Katos vaan.....tuttu rekkari  :)  Tunnen ex omistajan, joka taisi olla auton ensimmäinen  omistaja.  Ja mulla oli  samanlaisessa  MHY-314   8)

Mullahan oli sitten se samanvärinen -400. Kävin muuten viime kesänä katsomassa tuota exääni, kun nykyinen omistaja oli stalkannut tietoni ja soitteli auton historiikista. Auto oli hienossa kunnossa, ja saanut hyvää ylläpitoa, mikä tietysti tuon yksilön huomoiden on ihan ymmärrettävää. Vaihteistoremppa ja kuluvia osia, eikä juurikaan muuta.
Omituisinta oli lähinnä se, että nykyinen omistaja oli hakenut auton Tampereelta, ja asusteli parin kilometrin päässä paikasta, jossa itse asuin kun auton uutena ostin. Ympyrä tavallaan sulkeutui. Mukavaa oli myös se, että auto oli kulkeutunut selkeästi harrastajalle, eikä asiaa ymmärtämättömille.
Tuli aika nostalginen fiilis istahtaa kuskin penkille.

2
Yleistä (Uusi Bravo) / Vs: Bravoja netistä
« : Heinäkuu 07, 2015, 21:38:41 »
http://www.nettiauto.com/fiat/bravo/7342498

Pitkästä aikaa. Ex näyttää tänäkin päivänä oikein siistiltä. Aika kova hintapyyntö. Toivottavasti saa hoivaa osakseen jatkossakin.

3
Yleistä Fiateista / Vs: Fiatin myynti Suomessa
« : Syyskuu 30, 2014, 16:01:12 »
^
Tota voi jo kutsua jymytarjoukseksi.
Onko kukaan foorumilaisista iskenyt jo kiinni?

Tuli pohdittua pitempikin tovi, mutta loppupeleissä jäi tarjous ottamatta.
Taitaisi tulla ihan tarpeeksi takkiin MiTo:sta, vaikka siitäkin tuli viisi tonnia alennusta ostettaessa.
Tarjouksen pyytäminen aiheuttaisi tod. näk. pahan mielen, elleivät nyt sitten ihan
järjettömällä raivolla haluaisi kauppaa tehdä..

4
Yleistä (Uusi Bravo) / Vs: Bravo thyyyning
« : Helmikuu 21, 2014, 23:42:39 »
Hyvältä näyttää!
Oletteko muuten alkuperäisen keskikyynärnojan omaavat huomanneet, että nojan pääliosan limppu liikkuu eteenpäin kojelautaa kohti kun sitä nykäisee?
Ei sillä, että siitä siltikään hyvää tukea saisi, mutta noin niinkuin vaan muistutuksena.

5
Yleistä jutustelua / Vs: Fiat esittelyautoja nettiautossa
« : Tammikuu 03, 2014, 02:00:00 »
Suomessa voi ainakin Fiatin alamäkeä pistää Autokeskuksen piikkiin. Tampereella ainakin palvelu on niin luokatonta että ihmettelen että siellä joku viitsii mennä yhden kerran jälkeen edes käymään

Mä olen ostanut tuolta kaksi uutta Italoa. Ensimmäisellä kerralla laitoin tarjouspyynnön myynissä olevasta ajamattomasta myymälä-Grande Puntosta, ja sen jälkeen alkoikin sen sortin tykitys Tampereelta, että piti jo hakea nakkisuojaa siten, ettei vastaa enää puhelimeen. En tiedä kuinka relevanttia tähän on laittaa myyjän yhteystietoja, mutta jälkeenpäin olin lähes pakotettu laittamaan firman johtoon terveisiä ja kiitoksia aktiivisesta myyntitapahtumasta. Jopa yliaktiivisesta. No, sille sama, tuosta kaupanteosta jäi kyllä aluksi kaikille hyvä mieli. En sitten enää tiedä AK:n kantaa puolen vuoden päästä, kun 147 seisoi reilusti alennetulla pyyntihinnalla edelleen rivistössä....

MiTo haettiin myös tuolta. Köyhä tarttui tilaisuuteen, kun taas kerran wanhaa warastoa poistettiin alehintaan. Tälläkin kerralla palvelu, yhteydenpito ja väliraha oli hyvin asiallisella tasolla. Äsken kyllä just skannasin myyntisopparia lähetettäväksi Tampereen suuntaan maililla, koska Alfaan oli robotti tuikannut viallisen tuulilasin, joka kauppakirjan mukaan luvattiin vaihtaa. Vuosi on kulunut, mutta mitään ei ole kuulunut, joten pieniä pyyhkeitä Pirkanmaalle tästä myös.

Näissä tapauksissa on tosin kummassakin taitanut aktiivisuuden takeena olla se, että myymälässä olevista rekisteröidyistä autoista halutaan eroon mahdollisimman pikaisesti... ;D

6
Yleistä (Uusi Bravo) / Vs: Mitä teit tänään Bravollesi ?
« : Joulukuu 23, 2013, 20:27:59 »
Tuli myytyä bravo pois ja Mito QV nyt alla !  8)
No nyt! MiTo on ehdottoman hauska laite! Ei nyt ehkä tähän ketjuun varsinaisesti kuulu, mutta yllättävän moni entinen Bravokuski on ajautunut MiTon puikkoihin.

7
Yleistä (Punto) / Vs: Punto Evo Abarth 2012
« : Lokakuu 28, 2013, 21:18:15 »
Onkos Aparaatissa jonkunlainen "ajomode"-valinta? Eikös siinä vaihdekepukan juurella ole namiska?

Nykyinen MiTo antaa Dynamic-modessa yllättävänkin paljon sivuluisua ennenkuin systeemi nappaa ristikkäisistä jarruista pulkan otteeseen.

8
Yleistä (Punto) / Vs: Punto Evo Abarth 2012
« : Lokakuu 27, 2013, 22:09:49 »
Kuinka rajoille vakiokuntoinen Abarth antaa viedä, ennenkuin ESP puuttuu peliin?

9
Mappi-öö / Vs: Tunnustan topikki!
« : Syyskuu 17, 2013, 20:14:59 »
Meillä kun firmassa on rajallinen määrä noita henkilö- ja farmaripirssejä, niin autojen loppuessa sopimusvuokraamo ajaa pihaan sopivan ajokin.
Ja kas, torstaina pihassa odotti juurikin samanmoinen farkku-Astra bensaturbona.
Autohan ei sinänsä puhutellut henkilökohtaisesti mitenkään, mutta oli kyllä kaikin puolin hyvin miellyttävä matkakumppani tuollaiselle 700km kiepille. On noi Uuppelit menneet eteenpäin muutamien vuosien aikana, pakko myöntää.
Eräänlainen tunnustaminen kai tämäkin on, mutta kyllä tollaisen Astma-farkun voisi helposti pihassa kestää, jos sellaiselle tarvetta olisi. Laita Kaitsu frouvalle ja toukille uusi bensaturbo. Siinähän ne kriteerit täyttyy....

10
Yleistä (Punto) / Vs: Punto Evo Abarth 2012
« : Kesäkuu 08, 2013, 01:21:00 »
Millä ihmeellä olet pystynyt kitkoilla kitkuttamaan lämpimän alkukesän?
MiTon uusista Misukoista on varmaankin jätetty jo 2 milliä pintaa mutkateiden asfalttiin, ja minä kun kuitenkin
olen maltillinen kuski..
Ja sentään Abarth kyseessä.. ;D

11
Yleistä (Punto) / Vs: Punto italia 1.2 13'
« : Toukokuu 08, 2013, 00:34:26 »
Asenteesta ja perheiden erilaisista tarpeista tässä lienee kyse.  Minun lapsuudessani ei meillä ollut farmaria, kun me lapset oltiin pieniä ja hyvin me mahduttiin koko porukka + iso koira Tipoon. ;D

Heh, heh, totta tosiaan.

Mullakin oli kerran farkku. Se tosin oli niin karmea hajoileva kosla, että päätimme siirtyä reteästi viisi vuotta tuoreempaan Tipoon. Vuosi oli -93,
ja Tipo tosiaan palveli sen seuraavat 100000 km.
Kuusi meitä oli; kaksi toukkaa rattaineen sekä kaksi uroskoiraa, labradori ja collie. Ja niin vaan mahduttiin.

Nostalgiaksi asennekuva jostain Pohjanmaan lakeuksilta armon vuodelta -93. Toinen taapero sekä kaksi suurta koiraa mököttävät kuvan henkilöiden lisäksi sisällä "toimintavarmassa japanilaisessa farkussa" ;D ;D

12
Yleistä (Punto) / Vs: Punto italia 1.2 13'
« : Toukokuu 06, 2013, 21:59:19 »
No joo, ehkä niinkin. Pitää vaan muistaa ottaa kultaharkko kainaloon, kun painelee AK:n tiskille kyselemään vakaajan asentamista uuteen Puntoon.

Jos aikoo harrastaa enemmänkin moottoritieajoa, on kyllä syytä valita autoksi jokin muu kuin Punto Italia 1.2
Tämä ihan kokemuspohjalta.

13
Yleistä (Punto) / Vs: Punto italia 1.2 13'
« : Toukokuu 06, 2013, 21:24:24 »
Millä perusteella tuosta ei ole moottoritienopeuksiin? Kyllä vanhemmillakin ajelee melko järkevällä kulutuksella (~8l/100km) bemareiden perässä 140km/h, vaikka tehoa luvataan selvästi vähemmän.

Auton ominaisuudet eivät riitä siihen. Halvimmista Puntoista puuttuvat kallistuksenvakaajat, jota sitten on kompensoitu tekemällä
jousituksesta liian jäykkä.
Tämä aiheuttaa moottoritienopeuksissa epämiellyttävää nyökkimistä, ja samalla autosta tulee hyvin levoton ajettava suuremissa nopeuksissa.
Suuntavakavuus on heikkoa, ja pienikin korjausliike nopeassa ajossa saa aikaan epämääräistä vaeltelua.
Omapaino nyky-Puntossa lienee jotain 1,1 tonnia, jota sitten kiskotaan eteenpäin alle seitsemälläkymmenellä hepoisella.
Tuohon kun lisätään pari täysmittaista hahmoa ja kontillinen kuormaa, nousee moottoritiekulutus helposti lähes kymmeneen litraan.

Autoa ei tee mieli edes ajaa 120km/h.

14
Yleistä (Punto) / Vs: Punto italia 1.2 13'
« : Toukokuu 06, 2013, 16:36:53 »
On ideaa ainoaksi autoksi, jos perhetilanne on tuo minkä kerroit.
Moottori ja voimansiirto noissa on niin vuosikymmeniä koeteltua perustekniikkaa, että normaalia huolto-ohjelmaa noudattamalla on tuskin mitään huomautettavaa vuosikausiin.
Tuossa Italia-versiossa on vielä aikalailla perusvarustelu, joten mitään eksoottista hajoavaa ei pitäisi olla. Start/stop tuostakin löytyy, joten se nyt saattaa olla yksi harminaiheuttaja ehkä, mikäli autolla ajetaan kovin lyhyttä pätkäajoa pelkästään.

Asennetta pikkukoneella ajettaessa pitääkin sitten olla.
Välitykset laatikossa ovat lyhyet, ehkä juuri voimanpuutetta kompensoimassa, mutta toisaalta autokin on aika selkeästi taajamakäyttöön tehty.
Moottoritiellä ei kannata yrittää ylläpitää 120-130 nopeuksia, autossa ei kertakaikkiaan ole siihen potkua. Tuollainen 100km/h:n marssinopeus on realistinen, ja vielä jotenkin polttoainetaloudellinen. Suuremmat nopeudet vievät mehut autosta ja liemet tankista alta aikayksikön.

Myös kaikki ohitustilanteet pitää osata ennakoida, ja vaihteiden käyttö pitää olla määrätietoista jos ohi meinaa päästä
Että jotta jos meinaatte paljonkin kesälomareissailla raskaalla kuormalla, vaatii auto ymmärrystä osakseen noiden puutteiden takia.

Mutta; taajamassa ja kaupungissa kaikki on toisin. Auto on oikein passeli citypeli pienelle perheelle. Mielestäni Puntolla on kaupunkiolosuhteissa ihan hauska ajaa, ja siinä se on oikein etevä, ja oikeissa käsissä myös pieniruokainen.

Mitä vielä?
Vakuutukset ovat halvat, ja auton ollessa uusi ja uudehko, myös käyttökustannukset ovat pienet (tähän ei kannata sitten paljoakaan laskeskella uuden auton arvonalennuksia, se on ihan oma tarinansa).

Itselläni on tuoreita kokemuksia kolmesta uudemmasta Puntosta (vm. -10, vm. -10 ja vm. -11), ja kyllä minä tohdin tuollaista suositella edellämainituin rajoituksin.

Kaupoille vaan!

16
Yleistä (Uusi Bravo) / Vs: Bravoja netistä
« : Helmikuu 24, 2013, 04:15:44 »
Kyllä se vaan on näin, että vanteilla saa autoon näköä! http://www.autotalli.com/vaihtoauto/32448610/pos/0/page/1/Fiat/Bravo/2007/Loimaa ;D
Niin siis mitenkä, noihan on auton alkuperäiset peltivanteet..
Tuskin. Kuvia, kauppakirjoja ja näyttöjä.

17
Projektit / Vs: Punto Evo Sport "Black On White"
« : Helmikuu 15, 2013, 22:15:12 »
^juuri noin.
Itse lopetan tämän ketjun ylläpitämisen tässä vaiheessa. Viimeisenä havaintona Hönzästä linkki Tampereen AK:n kehnoihin myyntikuviin:
http://www.autokeskus.fi/vaihtoautot/haku/256509/

Ihan viimeisenä kommenttina totean, että niin paljon kun Autokeskuksen toimintaa tälläkin foorumilla arvostellaan (itseni mukaanlukien), niin
Tampereen AK:n myyjät ovat pääseet jo toistamiseen yllättämään asiallisella hinnoittelulla, parhaalla palvelulla ja todella hyvällä yhteydenpidolla.
Suosittelen vilpittömästi kaikille tämänkin foorumin Autokeskuksen epäilijöille.

18
Yleistä jutustelua / Vs: V*tutus-keskustelu
« : Helmikuu 15, 2013, 17:17:16 »
^Mä uittelin vuoden ikäisen Noksuni kuohuviinisateessa, ja savuhan sieltä nousi aika hätäisesti.
Huoltoon, kuitti ja todistus viimeisestä voitelusta huollossa, korvaushakemus netissä raadosta vakuutusyhtiölle. Rahat kolmessa päivässä tilille omavastuulla miinustettuna.
Noin se toimii.

19
Projektit / Vs: Punto Evo Sport "Black On White"
« : Helmikuu 09, 2013, 02:33:05 »
AR Mito  8)  No nyt saa sitten onnitella hienosta valinnasta  8)

Khyyl.
Sääli vaan, että suomalainen maahanuoja ei ole ymmärtänyt rahdata SporttiPuntoa kyseisellä moottorilla.
Ei vapaastihengittävässä MultiAirissa mitään vikaa ole.
Ahdin tekee tuosta mashiinasta vain sen saaneen "vuoden moottorin" arvoisen.

20
Projektit / Vs: Punto Evo Sport "Black On White"
« : Helmikuu 08, 2013, 23:18:34 »

Tarkoituksena on muutaman vuoden ajan seurata auton elämää ihan pelkän käytön kannalta.


Se on nyt sillälailla, että tämä stoori päättyi uhoamisesta huolimatta ennenaikaisesti.

Tarkoitukseni oli tosiaan pitää autoa useampia vuosia. Mikä mielenhäiriö sitten sai pääni kääntymään?
Tämä yksilö oli lähes täydellisesi tarpeisiini varusteltu. Ulkonäkö ja varustelu oli jotain ihan muuta kuin mitä
Puntoilta on totuttu odottamaan.
Auto keräsi katseita sekä kysymyksiä. Jopa duunipaikan vannoutuneet bemarimiehetkin ihastelivat auton tyylikkyyttä
ja hyvää viimeistelyä.

Mutta. Lähes viisikymppinen ukko ei vaan pystynyt sulattamaan sitä, että moottoritien vasemmalle kaistalle siirtymistä pitää
auttaa kaksi pykälää pienemmällä vaihteella ja pedaalin pohjaan painamisella.
Nuorempana homma olisi ollut pelkästään mukavaa kierrosten käyttöä ja kiertävän kuusitoistaventtiilisen laulua ihastelevaa.
Enää se ei vaan jaksa ihastuttaa. Päinvastoin. Ahtimen tuomaa vääntöä oli vaan liian ikävä.

Auto tulee lähipäivinä Tampereen Autokeskuksen myyntirivistöön, kunhan saavat sen puunattua myyntikuntoon. Kilometrejä on vain 22000.
Peli on paria pikkudetaljia lukuunottamatta uudenveroinen, sikäli mikäli joku täältä tuosta kiinnostuu.

Tilalle tuli AR Mito juuri samalla turbokoneella, jolla Evo Sportia saa muualla Euroopassa.

21
Oho, katos vaan, onnea!
Nyt ollaan liikkeellä todella hyvissä ajoin, 500L:n virallinen lanseeraus on vielä ymmärtääkseni Suomessa näkemättä.
Käväisin pötkylän renkaita potkimassa, ja kyllä toi todella erikoiselta uutuudelta livenä vaikuttaa.
Sympaattisen oloinen laitos kaikin puolin.
Varsinaisesta aiheesta sen verran, että hintavertailu todella kannattaa. Omalla kohdallani parhaat hyvitykset ovat aina tulleet pk-seudun ulkopuolelta.

22
Yleistä Fiateista / Vs: Aro Yhtymän uutisia
« : Tammikuu 30, 2013, 22:19:38 »


 Tällä kertaa tuli käytyä itse samalla poistolaarilla tonkimassa, ja Tampereella sijaitsevan MiTon tuulilasissa ollut lappu on nyt käännetty ympäri, ja auto odottaa noutajaansa ensi viikolla.
Joko saa onnitella  ???

Nooh, tuota.
Ehdin kipaisemaan Tampesterin AK:ssa vasta ensi viikolla, joten maltetaan nyt vielä muutama päivä.
En viitsi kyseistä yksilöä linkitellä tänne, mutta sieltä se löytyy Autokeskuksen myyntisivuilta.

23
Yleistä Fiateista / Vs: Aro Yhtymän uutisia
« : Tammikuu 30, 2013, 12:13:24 »
Kaikkien jämäerän myytävien autojen värit ja varusteet ovat valmiiksi valittuja. Joissain on enemmän hiluja ja hilppeitä kuin toisissa.
Väriin tai varusteisiin ei voi vaikuttaa. Nopeimmat haalivat tietysti nuo parhaiten varustellut.

24
Yleistä Fiateista / Vs: Aro Yhtymän uutisia
« : Tammikuu 30, 2013, 11:10:30 »
Tästä asiasta tuntuu riittävän hämmennystä vuodesta toiseen.
Miksi AK/Aro tekee tällä samalla formaatilla temput lähes vuosittain?
Voin hyvin kuvitella hämmennyksen, kun juuri uuden Alfan liikkeen kynnyksen yli ajanut huomaa viikon kuluttua samanlaisten autojen olevan
tuhansia euroja halvempia tarjoushintaisina.
Tonnikalapurkin tai jalkalampun ollessa kyseessä, ei yöunet varmaankaan mene, mutta uuden auton ostossa on saattanut jollain mennä.
Ainakin marraskuussa on myyty esittelykäytössä ollut MiTo, jonka hinta on ollut 4.5 k€ kalliimpi, kuin nyt myynnissä olevat vastaavat uudet yksilöt.

Sille sama. Tällä kertaa tuli käytyä itse samalla poistolaarilla tonkimassa, ja Tampereella sijaitsevan MiTon tuulilasissa ollut lappu on nyt käännetty ympäri, ja auto odottaa noutajaansa ensi viikolla.

25
Hienoa! Onnea Doc hankinnasta! Tätähän ei ilmeisesti voinut välttää? Sen verran nimimerkki on jo näillä sivuilla roikkunut.. ;D

Ja vielä toinenkin hurahtanut! Hyvä, hyvä!
Morjens!

Joulun alla vaihtui Mini Cooper Diesel, Abarth 500:seen.
Pystytkö lyhyesti vertaamaan näitä kahta ajettavuudeltaan?

Sivuja: [1] 2 3 ... 34