FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.

Viestit - ski jumper

Sivuja: [1] 2 3 ... 8
1
Yleistä Fiateista / Fiat 500 X:lle uudet hinnat
« : Marraskuu 14, 2019, 11:26:28 »
Uusi maahantuoja ampuu kovilla: TM:n mukaan Fiat 500 X:n hinnat laskevat melkein 4000 euroa. Vakiovarustus näyttää jo varsin hyvältä; tosin lisävarusteita ei juurikaan ole saatavilla. Toivottavasti myyntiverkosto laajenisi,  siitä ei taida olla vielä missään tietoa?

2
Yleistä Fiateista / Vs: Jeep Renegade
« : Maaliskuu 23, 2017, 19:31:04 »
Renegade on ollut kiikarissa mutta nyt taitaa uudempi malli viedä mukanaan
http://www.jeep.fi/reveal

3
Yleistä (Punto) / Vs: Fiat puntoni ohjaustehostin
« : Helmikuu 12, 2017, 22:07:41 »
Punton sähköisestä tehostimesta on paljon juttua täällä, viimeisin tuossa 14 viestiketjua alempana.
Ensimmäiseksi kuitenkin tarkista akun kunto ja puhdista maadoituspisteet. Ja jos uusit akun , ota kerralla vähintään joku 55-100 Ah akku; sinne saa panna alkuperäistä tehokkaamman (Alkuperäinen on suunniteltu välimeren maihin...)  Isommat akut ovat yleensä vähän pitempiä joten akkukoteloa pitää rälläkällä leikata jotta akku sopii paikoilleen. Alkupään Puntoissa ainakin vuosimalliin -02 asti on ohjaustehostimen vika usein  viallisessaa releessä joka on kyllä helppo vaihtaa itsekin.

4
Yleistä jutustelua / Vs: Viimeisin koeajamasi auto?
« : Toukokuu 28, 2016, 14:51:38 »
Hei fastfiat!  Miten talvi ja kevät sujuivat Jeep Renegaden kanssa.Sinullahan on se Fiatin tehokkain kaksilitrainen diesel (170 hp ).  Mitkä on tunnelmat ja onko ollut ongelmia? AutoBildissä tuo malli sai hyvät arvostelut.

5
Yleistä (Punto) / Vs: punton ohjaustehostin
« : Maaliskuu 22, 2016, 23:09:29 »
Terve!
Noita Punton tehostimen releitä näyttää olevan ainakin PARTCO - nimisessä verkkokaupassa. Eli sieltä : sähkömekaniikka-releet-autoreleet ; tuotenumero taitaa olla MCCMA2-S-12. Alta vitosen näytti hinta vieläkin olevan.
Muuten, jos tehostin temppuilee, kannattaa katsoa myös maadoitus. Toinen on siinä akun lähellä ja toinen takakontissa alhaalla vasemmalla suojahuovan alla, sitä kun vähän longottaa niin sieltä löytyy.Maadoitusjohdon kiinnitysmutteri auki ja putsaus vaikka teräsharjalla ja sitten CRC- tai WD-40 tms. käsittely.Katso samalla että johto on kunnossa.
Vuoden 2001 Punton ohjaustehostimessa ainakin on vielä nuo kaksi relettä, samoin vm 2002, vm. 2003 en ole varma onko tehostin jo releetöntä mallia.

6
Yleistä (Punto) / Vs: Ohjaustehostin temppuilee
« : Tammikuu 24, 2016, 15:02:27 »
Perusjutut: Akku oltava kunnossa, liittimet voisi puhdistaa ja laittaa crc.tä tai vastaavaa, maadoitus kunnossa.
Vuoden 2002 mallissa on vielä tehostimessa 2 relettä, joista yleensä vika löytyy.Nuo releet maksaa verkkokaupassa noin 5 euroa kpl.
Lue juttu asiasta tällä foorumilla: Yleistä Punto: Aihe : Punton ohjaustehostin , juttua oli viime syksynä.

7
Yleistä (Muut uudet Fiatit) / Vs: Tipo tulee takaisin!
« : Tammikuu 16, 2016, 19:59:38 »
Fiat Tipon farkkumalli esitellään maaliskuulla.
Ensimmäiset kuvat   http://www.alvolante.it/news/fiat-tipo-station-wagon-e-5-porte-344825

9
Yleistä jutustelua / Vs: Viimeisin koeajamasi auto?
« : Joulukuu 19, 2015, 17:29:05 »
Wau ! Tuo Trailhawk lienee markkinoiden maastokelpoisin pienehkö maasturi. Kahlaa puolen metrin vedessäkin. Joutuuko pitkään odottelemaan auton saapumista?
Itse olen myös aikonut koeajaa Jeepin Renegaden, sehän tehdään Fiatin Melfin tehtaalla.Lähinnä kiinnostaa manuaali nelivetodiesel.
Noissa 9-vaihteisissa automaateissa oli ainakin alkuun ongelmia, siitä kirjoiteltiin paljon alkukesästä Jeepin jenkkifoorumilla.Nyt siitä ei ole ollut enää niin paljon juttua; liekö ongelmat saatu hallintaan ohjelmistopäivityksillä?
Pieni ongelma on Fiatilla ja Jeepilläkin tuo autoliikkeiden sijainti. Niitä ei Itä-ja Pohjois-Suomessa ole lainkaan . Mullakin lähin lienee 3 tunnin ajomatkan päässä.

10
Yleistä Fiateista / Vs: Fiat suomalaisessa mediassa
« : Joulukuu 17, 2015, 23:19:30 »

11
Yleistä jutustelua / Vs: Viimeisin koeajamasi auto?
« : Joulukuu 07, 2015, 19:45:01 »
Minkä Renegade-version valitsit: Bensa, diesel, 2WD, 4WD, manuaali, automaatti, Trailhawk ?

12
Yleistä (Muut uudet Fiatit) / Tipo tulee takaisin!
« : Lokakuu 13, 2015, 18:05:48 »
Fiat Tipo tekee paluun,myös farkkuna ja ilmeisesti joskus myös Suomeen.
http://www.tekniikanmaailma.fi

13
Yleistä (Punto) / Vs: punton ohjaustehostin
« : Syyskuu 05, 2015, 21:44:22 »
Pihassa on peruspunto 60 joka on hyvin vähällä käytöllä.Ohjaustehostin on temppuillut useamman vuoden silloin tällöin.Välillä vikavalo palaa,nyt se putoili kokonaan päältä.
Päivällä oli kiva ilma ja aikaa joten päätin syventyä asiaan.Netissä on Punton sähköisen ohjaustehostimen korjausvideoita.Niissä kehoitetaan yleensä vaihtamaan tehostimen sisällä olevat 2 relettä, joita saa Suomestakin verkkokaupasta alle 5 euroa kpl.
Akunkengät irti ja ratin alta suojamuovi irti (Torx 15 ) Sen alta tehostimen suojus pois (kolme 10 mm kantaista pulttia )
Sähköinen tehostin on siinä.Tehostin on kiinni kolmella 8mm pultilla.Takimmainen on hieman hankala,pitää olla reilu 10 cm:n jatko räikkään.Samalla tehostimen liittimet 2 kpl irti. Kun pultit on irti niin tehostimen voi varovasti irroittaa, on sellainen puolen kilon sähkömoottori jossa on hammastettu akseli.
Tehostimessa on muovikalvo joka on kiinni harvinaisella kahdella  Torx 9 ruuvilla.Semmoinenkin avain löytyi ja avasin ruuvit,joiden alla oli myös sähköliittimet.Muovikalvon alla oli paljon juotoksia ja kaikki näytti olevan kunnossa.Mutta pikkupuntoni on vuosimallia 2004 ja näitä nettivideoiden kahta relettä ei enää sieltä löytynytkään.Eli tuohon vuosimalliin tehostin on jo muutettu.Liikuttelin tehostimen sähkökaapelia ja laitoin CRC:tä liittimiin ja laitoin muovikalvon juotoksineen kiinni.
Sitten tehostimen liittimiin myös kunnolla CRC:tä ja liittimet paikalleen.Ja tehostin paikalleen niillä kolmella 8 mm pultilla.Tehostimen suojus paikalleen ja suojamuovi ratin alle myös kiinni.
Akunkengät kiinni ja auto käyntiin.Tehostin pelasi.Ja pelasi koko illan kolmella eri matkalla,joista yksi oli vähän pitempikin.
Eli minulla on käsitys,että Punton ohjaustehostimissa on ainakin kahdenlaisia vikoja.Alkupään Puntoissa vika lienee tehostimen kahdessa releessä.Ne kannattaa vaihtaa.
Uudemmissa vika lienee yleensä tehostimen sähkökaapelissa tai kaapelin liittimien huonossa kontaktissa.Niitä kannattaa liikutella ja liittimet käsitellä CRC:llä tai vastaavalla.Tuo huono kontakti ilmenee juuri varoitusvalon ajoittaisena palamisena ja joskus sitten tehostin "putoaa kokonaan pois päältä.


14
Yleistä (Muut uudet Fiatit) / Vs: 500X
« : Heinäkuu 29, 2015, 16:47:19 »
Harvinaista suitsutusta äksälle Autobildissä.Ja selvä vertailuvoitto.
http://autobild.fi/uutiset/vertailu-kompaktit-katumaasturit-dacia-duster-fiat-500x-ja-mitsubishi-asx

16
Yleistä Fiateista / Vs: Fiatin myynti Suomessa
« : Huhtikuu 23, 2015, 18:37:57 »
Hienoa,Fiat Panda tulee laajalla mallistolla myyntiin Suomessa !
http://www.tekniikanmaailma.fi/fiat-panda-myyntiin-laajalla-mallistolla
Maaseudulle ja mökkiteille on nyt tarjolla nelivetoakin kohtuuhintaan.

17
Yleistä Fiateista / Vs: Harvinaisia Fiateja.
« : Huhtikuu 02, 2015, 18:28:30 »
tuossa parempi linkki
http://www.riemurasia.net/video/Fiat-S76-The-Beast-of-Turin/159968
kommentit kertoo,että Fiat teki vaikutuksen

18
Yleistä Fiateista / Vs: Harvinaisia Fiateja.
« : Maaliskuu 31, 2015, 19:24:54 »

21
Yleistä Fiateista / Vs: Fiatin myynti Suomessa
« : Helmikuu 08, 2015, 01:04:07 »
Nyt Fiatin Suomen sivulla on lista Fiatin jälleenmyyjistä Suomessa.En tiedä onko lista lopullinen,mutta siinä on vain 7 myyntipistettä.Lista on varsin Eteä-Suomi- painotteinen,pohjoisin myyntipaikka on Savonlinna.Huoltopisteitä on varsin tasaisesti läpi Suomen.
Myös Jeepin ja Alfa-Romeon myyntipisteitä on ainakin vielä nyt vähän Suomessa (Jeepillä 5 Etelä-Suomessa)
Tietysti tuo huoltopisteiden määrä on tärkeämpi auton omistajalle kuin myyntipisteiden määrä.Jos taas myyntipisteitä on vähän,voi se näkyä myytyjen autojen kokonaismäärässä.Varsinkin aiemmin esim. Hankkijan aikoihin Fiat oli suosittu nimenomaan maaseudulla.Jos tuo jälleenmyyjien lista on lopullinen,voi vaikka 400-500 km:n matka autokauppaan olla liian iso kynnys keski-tai pohjoissuomalaisille.

22
Yleistä Fiateista / Vs: Harvinaisia Fiateja.
« : Tammikuu 31, 2015, 17:32:35 »
Kyllä tuo Torinon Hirviö jo jyrisee
https://www.youtube.com/watch?v=PlPbhGeMu4U
Olisi kiva nähdä kun tuolla mennään kahtasataa.Tai vaikka vain kauppareissulle...

23
Yleistä (Muut uudet Fiatit) / Vs: 500X
« : Tammikuu 06, 2015, 23:41:19 »
Harvinaisen hyvää palautetta tulee tälle uudelle Fiat 500X:lle.Varsinkin nuo Autoexpressin 4 tähteä viidestä ja kovasti kehuja ovat harvinaista herkkua viime aikojen Fiateille.Tuo ko.lehti taitaa olla Englannin suosituin autolehti,joten noilla kehuilla on painoarvoa.Yllättävää oli,että Autoexpress pitää parhaana tämän hetken mallivaihtoehtona tuota hinnat alkaen 1,4 litran uudistettua bensaturboa.
Onkohan niin,että tuotteen puolesta Fiatilla on pitkästä aikaa Suomessakin malli,jolla on ainakin jonkinlaisia menestymisen mahdollisuuksia?

25
Yleistä (Punto) / Vs: Paras akku Puntoon
« : Syyskuu 25, 2014, 18:58:59 »
Tuo Bilteman 55 AH:n hopea-kalsiumakku tuli haettua ja laitoin sen Puntoon.Akkukotelosta otin keulapuolen rälläkällä pois ja tasoitin alustan etureunan,jotta akun sai tasaisesti alustalle.Muutenhan tuo akku mahtuu hyvin koteloon,se on vain muutaman sentin alkuperäisakkua pidempi.Kiinnitys käy tukevasti akkukotelon yli tulevalla raudalla kuten ennenkin.
Nää normiakut on nykyään kyllä halpoja.Muistan kun 1980-luvun alussa ostin pick-up Datsuniin akun, oli hinta 280 silloista markkaa.Tämä taisi maksaa noin 55 euroa.Eli akut on nykyään suhteessa paljon halvempia kuin silloin yli 30 vuotta sitten.Onhan noita "laatuakkuja" nykyäänkin,jotka maksavat 200-300 euroa,mutta johonkin muutaman tonnin autoon ei juuri sellainen ensimmäisenä tule mieleen.

Sivuja: [1] 2 3 ... 8

Adblocker...

Ftcf.org pyörii ilmaisvoimin ja ainoa keino ylläpitää palvelinta on mainokset.
Toivoisimme, että et käytä adblockeria tällä sivustolla. Kiitos :)