FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.

Viestit - Grigio_GT

Sivuja: [1] 2 3
1
Muutaman vuoden tauon jälkeen taas Fiat tulossa pihaan. Maanantaina pitäisi hakea musta Punto 1.2 16v 5d 2005 Nokialta kotio.
Samalla tervehdys uusille ja vanhoille tutuille vuosien takaa. Ainakin valvojien lista melko tutulta vaikuttaa.

2
Tuossa ensimmäinen kuva Cromasta vielä Deltan rivistössä.
Saa nähdä koska auto on Kotkassa.

3
Tuli tuossa talvi ajettua Punto Evolla -10. Perus 1.4 Dynamic 5D.
Tänään tuli vaihdettua Fiat Croma 1.8 -09. Auto tuli myyntiin pari päivää sitten Oulun Deltaan. Laittavat sen tulemaan ensi viikolla kohti Kotkaa.
Ei ollut kuin vajaa 33tkm mittarissa

4
Tuli palattua taas takaisin Fiatin pariin pienen erehdyksen jälkeen.
2008 tuli vaihdettua Alfa 156 Fiat Bravo Sportiin, 2009 Bravo lähti lastenvaunujen tieltä Croma 1.9JTD 150hv automaattiin. Sen EGR-venttiilivian kypsyttämänä vaihdoin sen 2010 Opel Astra 1.6 Ultimate farkkuun. En olisi itsekkään uskonut ikinä ostavani Opelia. Huh. Mutta sitä huomattavasti isompi hyvitys teettää. Isojen lastenvaunujen tarpeen loputtua tuli nyt hankkuittua budjetti peli. Fiat Punto Evo karvalakkina. 2010 vuodeltaan ja ajettu 13tkm. Tampereen autokeskuksesta.
En ole kyllä autoa vielä edes nähnyt. Ajattelin mennä hakemaan kuun lopulla.

5
En ostaisi missään tapauksessa sellaista autoa jota saisi etsiä markettien parkkipaikalta tyylillä missä valot vilkkuu kun painaa virta-avaimesta ovien avausnamiskaa. Eli esimerkkeinä vaikka Toyota Auris ja Avensis mukavan harmaana perusversiona.

Auton jonka ostan pitää herättää jokaisessa tunteita. Oli ne sitten positiivisia tai negatiivisia.

6
Hankintoja on tullut tehtyä viime kirjoittelujen jälkeen. Vaihdoin -08 Bravo T-jet Sportin viime toukokuussa Fiat Croma 1.9 JTD 150hv -06 bisnes versioon.

Syy vaihtoon oli tilantarve muksun tavaroille ja omasta mielestä hyvä kauppa Tampereen Lielahden Deltassa. Kaupanteko kyllä kaksi tuntia kesti, mutta tulos oli sellainen, että ei viitsinyt enää kieltäytyä. Pirssi on metalli ruskea beigeillä nahoilla. Extrana webasto, takalasien verhot, automaatti laatikko ja nahkainen ratin kehä. Kilsoja taisi silloin olla 54tkm. Sain Bravosta tinkailtua 21000e hyvityksen. Myyjä tosissaan halusi kaupat tehdä. Oli hyvät kaupat kyseisestä autosta tehnyt, joten sillä kykeni tuollaiseen hyvitykseen. Oli vanhempi emäntä vaihtanut uuteen Alfa 159 farkkuun eikä ollut tinkaillut yhtään pyyntihinnoista.

Toinen hankinta tuli tehtyä eilen. Tuli nettiauton perusteella ostettua perus Punto -00 Ilmajoelta. Saa nähdä millainen pirssi sieltä lauantain löytyy kun hakemaan lähtee Kotkasta. 155tkm lasissa ja musta väriltään. Vaimo saapi toivottavasti hyvän työmatka-auton. 

7
Yleistä jutustelua / Vs: Ensimmäinen autosi ?
« : Helmikuu 11, 2010, 10:49:26 »
Kortti tuli ajettua vuonna 2000. Ensimmäinen pirssi oli Alfa Romeo Sprint 1.5 -86. Vieläkin löytyy äireen pihalta purettuna. Viittä vaille tuli korityöt valmiiksi ja sitten varusmiespalvelus kutsui. Sillä tiellä itse edelleen ja Sprintti odottaa pressujen alla.

8
Yleistä (Uusi Bravo) / Vs: Viat uudessa Bravossa
« : Tammikuu 17, 2009, 21:54:49 »
Eipäs ole tullut vielä itsekkään tiirailtua tuota vuoto kohtaa. Ei ole kyennyt arktisissa olosuhteissa. Täytynee töissä halliin ajaa. Mutta, mutta...Deltassa ensin epäilivät jakopäästä nesteen tulevan. Olivat jo vesipumpunkin tilanneet. Purkamisen jälkeen olivat vasta huomanneet vuotavan kuitenkin putkesta. Kyseinen putki moottorin kiertää jollakin tasolla. 8h oli mekaanikko purkanut, että oli irti saanut.

9
Yleistä (Uusi Bravo) / Vs: Viat uudessa Bravossa
« : Tammikuu 15, 2009, 20:12:29 »
Olihan se kuitenkin jakkaran lämmittimen vastus, joka ei tahdo toimia. Tilasivat uuden...tulee joskus..ei ole vielä kyseistä osaa tilattu Bravoon tehtaalta mistään päin maailmaa.

Kyllä on tahmea kytkin muuten 27 asteen pakkasessa. Saa ajella 20km, että normalisoituu. Ykköstä turha kuvitella laittavansa ennen kuin auto pysähtynyt.

10
Yleistä (Uusi Bravo) / Vs: Viat uudessa Bravossa
« : Tammikuu 13, 2009, 21:06:48 »
Eilen tuli auto haettua huollosta. Ei ollutkaan jakopää vikana vaan putki liitos. Manailivat, että oli pitänyt koko konehuone purkaa. Oli Bravo kyseisen vuotavan putken ympärille kasattu. Oli tainnut ilmaa järjestelmään jäädä, kun tänään lämmöt hyppi miten sattui ja lämpöä ei sisälle riittänyt. Huomenna auto uudellen huoltoon, eivät olleet saaneet penkinlämmittimiä kuntoon. Selvittävät vielä missä vika on.

11
Yleistä (Uusi Bravo) / Vs: Viat uudessa Bravossa
« : Tammikuu 08, 2009, 16:44:18 »
Tuli soitto huollosta..
Neste tulee ulos jakopäästä. Rupeavat purkamaan tänään ja lupasivat huomiseksi kuntoon ellei mitään yllättävää ilmene. Saa nähdä.
Saapahan uuden jakopäänhihnan.

12
Yleistä (Uusi Bravo) / Vs: Viat uudessa Bravossa
« : Tammikuu 07, 2009, 20:21:05 »
Tänään vein Bravon yökylään Deltan huoltoon. Saavat kummastella nestehukkaa rauhassa.

Rupesi sijaisautoilu olemaan jo koomista tuossa päivällä. Sain alle ensin luunvalkoisen viissatkun..mutta..mutta. Aikas holotna tuli ripeästi ajellessa 25 raatin pakkasessa ilman toimivaa sisätilanlämmittimenflektiä. Ei kun auto vaihtoon ja alle uusi Croma JTD. Kavoin auton lumesta ja löin tulille. No kas...Check Engine...ja kierrokset ei suostunut yli 2tonnin. Oli syvä huokaus jo toimiston puolella, kun menin asiasta kertomaan. Ehdotin uudeksi kärryksi Lada Nivaa, mutta siirryttiin Ooppelin Astmaan.

Kiitokset voi kuitenkin hyvästä palvelusta antaa Rovaniemen Deltan myyntipäällikölle.

13
Yleistä (Uusi Bravo) / Vs: Viat uudessa Bravossa
« : Tammikuu 05, 2009, 21:47:55 »
Ei oo masiina päästänyt alleen. Seinäjoen Deltasta sanoivat, että pirssi on uudenpaa erää, joka ei kuulu kutsuttujen joukkoon. Löysivät silloin yhden vuotokohdan ja vaihtoivat klemmarin. Siinä kaikki. Ei kuitenkaan korjannut vikaa. Keskiviikkona Rovaniemellä uudelleen syyniin. Toivottavasti ei vuoda sylintereihin.


14
Yleistä (Uusi Bravo) / Vs: Viat uudessa Bravossa
« : Tammikuu 05, 2009, 21:15:55 »
Nonniin..Sama vaiva ilmestyi uudelleen. Jäähdytysnesteet katoaa. Paisuntasäiliö taas kuivana aamulla tarkastaessa. Deltassa päivällä huollossa, mutta vuotokohtaa ei löydy. Keskiviikkona auto uudelleen tutkittavaksi.

15
Yleistä (Uusi Bravo) / Vs: Viat uudessa Bravossa
« : Tammikuu 04, 2009, 16:38:58 »
Ei kyllä tarvi ottaa pois päältä ollenkaan, kun ei vaikuta jakkaran lämpötilaan edes 500km reissulla. Täytyy ekassa huollossa muistaa mainita.

16
Yleistä (Uusi Bravo) / Vs: Viat uudessa Bravossa
« : Tammikuu 04, 2009, 16:25:53 »
Mitenkäs muiden penkinlämmittimet hohkaa?

Tuntuu siltä, että omassa ainut heikko lämmönlähde on merkkivalo lämmittimien kytkimissä.  :) Edellisessä Alfassa oli yhtä tehokkaat pöhöttimet. Ihan säikähti ajelessa työreissulla S80 Volgalla, kun liekeissä jakkarat oli parin minuutin ajon jälkeen.

17
Yleistä (Uusi Bravo) / Vs: Viat uudessa Bravossa
« : Tammikuu 03, 2009, 18:31:12 »
Sama havainto täälläkin parilta pakkaspäivältä vilkun osalta.

18
Yleistä (Uusi Bravo) / Vs: Viat uudessa Bravossa
« : Joulukuu 23, 2008, 16:49:51 »
No niin...
Vika selvisi ja korjattu Seinäjoen Deltassa. Oli Luigi unohtanut kiristää alavesiletkun koneen puoleisen klemmarin. Ei ollut ihme, että nesteet hävisivät. Onneksi kesti letku paikoillaan huoltoon asti.

Vaasassa Deltan huolto tuumasi, että kiirettä on ja vie auto Teboilille huoltoon, siellä on hyviä mekaanikkoja. Mielenkiintoista takuuhuoltoa. Sentään s-joelle ajan sain...

19
Yleistä (Uusi Bravo) / Vs: Viat uudessa Bravossa
« : Joulukuu 21, 2008, 12:20:00 »
Päätti Bravo nyt 12tkm kohdalla nesteitä hukkaamaan ryhtyä. Mukavasti joulumatkalla. Täytyy ma Vaasan Deltaan auto kelkkoa. Aikanaan ei tullut takaisinkutsua putkiliitoksista.

Lisäksi etelän teillä takavalotkin huuruun vetävät.

Täytyy Lappiin ripeästi palata.

20
Yleistä (Uusi Bravo) / Vs: Viat uudessa Bravossa
« : Marraskuu 01, 2008, 21:11:29 »
Kyllä tuon ajonhilllinnän voi mielestäni jo viaksi lukea.

Oli ensi huuruilla tilanne risteyksessä, kun tehot hävisi ja valo vilkku.  Ei nyt niin liukasta ollut. Kuivilla ja lämpimilläkin keleillä samaa tekee nastoilla. Nelosellakin tosiaan vielä kiivaasti hillitsee.

21
Yleistä (Bravo/a & Marea) / Onko kukaan ostanut Brava 1.8 IIZ-203
« : Lokakuu 16, 2008, 20:03:22 »
Onko joku ostanut pois Fiat Brava 1.8 otsikon rekkarilla Espoosta. Auto on meikäläisen vanha ja edelleen kellarikomerossa löytyy stereoihin palikkaa lisää. Pioneerin CD-boksi, navigaattori. levyjä navigaattoriin, tv-viritin ja antennit siihen jne... Itse näyttö ja keskusyksikkö jäi autoon vahingossa. Sisko teki kaupat autosta, kun sen sille luovutin. Sterkat uutena aikanaan maksoi asennuksen kanssa 60t mummon markkaa.

Pistähän viestiä tähän ketjuun, jos pirssi pihasta löytyy

22
Yleistä (Uusi Bravo) / Vs: Viat uudessa Bravossa
« : Lokakuu 16, 2008, 19:46:11 »
Pitkästä aikaa jaksoin rämpätä tunnuksia ja salasanoja niin kauan, ettäpääsin sisään. Ei taho millään kirjautua. Enkä myöskään työkoneella pääse koko sivulle. Menee koko työpäivä hukkaan  :)

No mutta asiaan. Ei ole kyseessä vika, mutta ei niin mukava ominaisuus. On kaksi kertaa käynyt Bravon aikana, että ovien lukituksen vapautus nappula on painunut avaimesta taskussa ollessa. (Mukavasti koholla avaimesta) Tietenkin myös pysynyt pohjaan painuneena niin, että lasit ovat auenneet tuuletustoiminnolla. Ja senhän arvaa, että tietenkin aina vesisateella. Auto on työpaikalla seinäntakana ja vielä mukavasti kallellaan mäessä. On saanut kerrytettyä mukavat kosteudet oviin ja muutenkin autoon talven varalle. Saa raapia molemmin puolin lasit pakkasaamuna. Saakohan tuota systeemiä pois päältä. Varmaan selviäisi ohjekirjasta, mutta laiska lukemaan.

Huurusta puheen ollen vielä..Tuleeko muilla tehtaan jäljiltä huurtuneeseen takalasiin sisäpuolelle hienot rinkulat. Varmaan jossain vaiheessa imukupeilla roikkunut kokoonpanossa. Huvittavan näköiset.

23
Yleistä (Uusi Bravo) / Vs: Viat uudessa Bravossa
« : Syyskuu 03, 2008, 17:27:50 »
Pitkästä aikaa suostui kirjautumaan tänne sisään.

Bravoon on kertynyt 8500 km:iä. Täysin ongelmitta on matka taittunut. Ei ole ollut edes noita jarrun ääntelemisiä eikä jäähdytinnesteen vajeita. Auto on tehty maaliskuussa.

Öljyt vaihdatin deltassa 7tkm kohdalla. Olipahan huolto. Ajattelin vain käväistä varattuna aikana vaihdattamassa liukasteet koneeseen, mutta hommahan kesti. Auto lähti työn alle yli puolituntia myöhässä ja urakka kesti reippaan tunnin. Avaimia alussa luovuttaessa arvioi ajaksi puolituntia. No..odottavan aika on pitkä.

Muutenkin olivat sitä mieltä että turhaa vaihdetaan. Itse kyllä täysin toista mieltä.

24
Yleistä (Uusi Bravo) / Viat uudessa Bravossa
« : Toukokuu 31, 2008, 11:53:48 »
Millaisia vikoja olette Bravoissanne havainneet?

Itsellä reilu tonni takana ja auto itsessään toiminut moitteetta.

Huomasin tuossa pari viikkoa sitten, että molempien etuvanteiden keskikupit irvistää. Oli toisesta yksi muovilipare hävinnyt ja toisesta kaksi. Nyt etuvalssit ilman muovinpaloja pyörii.

Täytyypi lähteä Kelkasta kyselemään... Vanteet alle vaihtoi kylläkin rengasliike.

25
Yleistä (Uusi Bravo) / Vs: Uusi Bravo 2007 >
« : Huhtikuu 11, 2008, 18:28:15 »
Vihdoin...

Nyt on Bravo alla. Kävin aamupäivällä kuittaamassa auton. Miellyttää kaikkia aisteja.

Ainut hankaluus oli tilaamani talvirenkaat ja vanteet. Vanteet oli liikkeen mukaan suorasovitteiset, mutta yllättäen eivät olleetkaan. Sai tovin paikallinen liike etsiä sopivia soviterenkaita.

Ei muuten vieläkään kukaan muu ole sportia tilannut Rovaniemeltä. Äkkiä tilaamaan! Eihän tuo kyllä häiritse ainutkaan olla. Riittävästi harmaata Corolla/Golf massaa kaduilla kulkee.

Sport nappulakin toimii ihan selkeästi. Heti piti testata, kun on niin paljon puhuttu.

Sivuja: [1] 2 3

Adblocker...

Ftcf.org pyörii ilmaisvoimin ja ainoa keino ylläpitää palvelinta on mainokset.
Toivoisimme, että et käytä adblockeria tällä sivustolla. Kiitos :)