FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.

Viestit - Superi

Sivuja: [1]
1
Yleistä (Stilo) / Vs: Stilo 1.6 ei kiihdy
« : Toukokuu 14, 2017, 10:19:41 »
Eihän sattunut olemaan yksilö MSF-236, sellanen on tos joitain vuosia sit ollut aika kova kiertopalkinto ja nyt tuli mulle. mm toi maf anturin liittmen lukitus rikki, ecu nipparilla ja silikonilla kii jonkun edellisen omistajan toimesta ja hyvin paljon samoja vikoja mitä sinulla.

2
Yleistä (Stilo) / Vs: Stilon joutokäynti.
« : Toukokuu 13, 2017, 21:12:55 »
Ilmanpainanturi on se kahdella torx ruuvilla oleva siinä imusarjassa

3
Yleistä (Stilo) / Vs: Stilo 1.6 sammahtelu.
« : Toukokuu 13, 2017, 20:40:55 »
Mitä tarkoitat? Siis tarkoitatko lämpötila-anturia joka on ylävesiletkussa? En oo ihan varma havainnostani mutta mielestäni kun ajosta tapahtuu tällanen sammahtaminen niin bensamittari värähtää alaspäin (ehkä) ja Range to Empty putoaa. Range to Empyt varmistettu kerran putos sammahduksen yhteydessä 325km->275km mihin lie se aine sit muka menis, ei omasta mielestä vaikuta todelliselta mutta tällainen vainoharha minulla on että bensamittari laskis pikkasen.

4
Yleistä (Stilo) / Stilo 1.6 sammahtelu.
« : Toukokuu 13, 2017, 14:52:17 »
Saattaa sammua satasen vauhista tai ihan vaan liikennevaloihin/parkissa ollessa.

Yleensä sieltä tulee seuraavanlaista herjaa: ASR Failure, Alternator Failure, Engine Failure ja loose connection. Toisinaan myös High Coolant tai Car Security Failure. Yleisesti vauhdista kun sammuu niin lähtee takas käyntiin kun käyttää virrat pois ja starttaa. Jos taas sammahtaa pienemmissä nopeuksissa/valoissa tms niin ei välttämättä lähdekkään käyntiin.

Mistähän moinen mahtaa johtua? Liittimiä tutkailtu, ecua kolvailtu, ecun paikkaa vaihdettua, maadoitusta parannettu, akku vaihdettu, laturi mitattu ja on ok.

e: Kyseessä siis -02 1.6 16v ja lisähuomiona se että kylmällä koneella ei temppuile juurikaan eikä oikestaan sammahtele maantietä ajettaessa niin usein sen jälkeen kun ecua siirrettiin parempaan paikkaan. Kaupunkiajossa sammahtelee melkeen kokoajan.

5
Yleistä (Stilo) / Vs: Stilon vakiomankan/hanskalokeron irroitus.
« : Huhtikuu 01, 2017, 17:49:48 »
Puikot niin pohjassa kun ne vain voi saada hanskat kädessä, hiukan tarjosin kengän pohjaakin vaan kun eivät pidemmälle mene, koitin kammeta talttapäällä mankkaa pois mutta ei se tuntunut olevan irti.

6
Yleistä (Stilo) / Vs: Stilon vakiomankan/hanskalokeron irroitus.
« : Huhtikuu 01, 2017, 17:35:35 »
Sama ongelma, ei sitten tuntunutkaa irtoavan irrotuskoukuilla...

7
Yleistä (Stilo) / Vs: Stilon vakiomankan/hanskalokeron irroitus.
« : Huhtikuu 01, 2017, 16:13:34 »
Pitäneepä kattella jos naiselta tollaset sukkapuikot löytys varastettavaksi :D

8
Yleistä (Stilo) / Vs: Stilo vain sammui?
« : Huhtikuu 01, 2017, 13:37:10 »
Vesipumppu näyttäs olevan apulaitehihnassa vaihdettavissa ilman jakopääremppaa.

Nyt se on huoltamolla ja saan sen jakopääremppa tehtynä takaisin perjantaina kun palaan armeijan harmaista lomille.

9
Yleistä (Stilo) / Stilon vakiomankan/hanskalokeron irroitus.
« : Huhtikuu 01, 2017, 13:34:58 »
Elikkäs pitäs saada auxi piuha tuikattua stilon mankan taakse kiinni mutta en vaan sa sitä irti noilla kiinasta tulleilla irrotustyökaluilla.
Kokeilin sitten hanskalokeroakin irrottaa mutten sitäkään irti saanut.

Hanskalokerosta otin kolme isompaa pulttia jalkotilan puolelta irti ja sisäpuolelta löytyi kans jokunen ruuvi jolla se oli kiinni. Niiden irrotuksella sain sen kyllä heilumaan hieman enempi mutten irti, onko jokin kikka jolla tuo irtoaa?

Hanskalokeroon tulee myös jokin kaapeli jossa kaksi piuhaa ja liitin jossa luonnollisesti kaksi nastaa, mikähän se mahtaa olla?

10
Yleistä (Stilo) / Vs: 1.6 Stilo jakopääremontti
« : Huhtikuu 01, 2017, 13:30:55 »
Noh, aukasin sen ja totesin että menee ehkä liikaa mukavuusalueen ulkopuolelle alkaa parkkiksella tekemään joten vein sen tonne nyrkkipajalle.

257€ veloittivat töineen ja osineen. Minulla ois menny 200e pelkästään romuihin ku ei ole tarvittavia työkaluja. (lukitustyökalua ja sopivaa kuusiokoloa.)

Jakopääkotelosta itteltä puuttui yks pultti ja yks oli siin jotenki kiinteesti kiinni ja sit yhdestä oli kotelon vastapuolella oleva kiinnike katkennu.

11
Yleistä (Stilo) / 1.6 Stilo jakopääremontti
« : Maaliskuu 31, 2017, 10:56:06 »
Ajattelin nyt sitten tehdä tuon jakopääremontin pihassa itte ku ei jaksa odotella huoltamoaikaa ja säästää siinä aika hyvän penninkin. Eli mitä kannattaa ottaa huomioon jakopääremppaan ryhtyessään? Tarviiko muita erikoistyökaluja kuin nokkapyörien lukitustyökalun?

Onkohan jossain jokin ohje kuvineen missä järjestyksessä tms tuo kannattaa tehdä? hiukan jänskättää kun en ole aikaisemmin täysin itse tehnyt jakopääremppaa, autoja on kyll muuten tullu rassattua melko paljon.

12
Yleistä (Stilo) / Vs: Stilo vain sammui?
« : Maaliskuu 18, 2017, 22:24:30 »
Noniin sain lambdan vaihettua ja tuntus siltä että nyt toimii hiukan tasasemmin ja ainakin alkoi testilenkillä heitellä fueltrimmiä suuntaan ja toiseen eli toisinsanoen säätämään seosta kohdilleen, ajattelin ettei kakkoslambda vaikuttas tuohon niin paljon.

Onko ecun kalibrointiin jotain muita vinkkejä? Testilenkiltä tullessani vaihdoin tuon ilmansuodattimen vielä alakautta lätäkössä maaten. Oli muuten aivan mahtavaa.

Huomenna vois harkita sit öljyjen vaihtoa jos toi nakutuski sit siitä.

13
Yleistä (Stilo) / Vs: Stilo vain sammui?
« : Maaliskuu 18, 2017, 18:57:55 »
Sulla on varmaan ecussa häikkää, jos kiinnostaa niin voisin sen sopuhintaan purkaa ja kolvailla mahdolliset huonot kontaktit kuntoon.
Olen ammatiltani Elektroniikka-asentaja ja kolvi on pysynyt 5-vuotiaasta kädessä :D

Mulla herjaa tosiaan tosta katin jälkeisestä lambdasta. Tuli haettua tänään motonetistä öljynsuodatin, öljyt, tarvikelambda, ilmansuodatin ja uudet tulpat.

Tuppaa olemaan vaan vittumaisessa paikassa toi kakkoslambda ja ilmansuodatin niin en niihin vielä kajonnut, nykyisillä tulpilla ajettu 12tkm ja näyttivät ihan terveiltä joten en niitä sit viel vaihtanu.

Venttiilien nakutus varmaan loppuu kun vaihtaa öljyt, ne kans vaihdettu n. 12tkm sitten.
Tankkiin lurauttelin kans STP injector cleaneriä, musta tuntuu et se lisäs nakutusta, voiko olla mahollista?

Jakopää tuohon on tehty 172tkm kohdalla ja nyt mittarissa 233tkm joten sekin vois olla aika rempata, sitä en jaksa alkaa itte tekemään ja soittelin tänään korjaamoille ja sain tarjouksen 255e ilman vesipumppua. Deltalta 350e ilman vesipumpun uusimista.

Nyt vaan fundeeraan että missähän tuota alkaa värkkäämään kun ei ole kuin hätätunkki ja siinä se, pitänee kai vuokrata joku TSI halli muutamaksi tunniksi, mienaa vaan olla varusmiehen budjettiin vähän kallista touhua tuo autoilu.

Auton tosiaan ostin/sain käsiini eilettäin joten siksi kaikki mahdollinen tuli hankittua ja hieman epätietoinen olo vielä.

14
Yleistä (Stilo) / Vs: Mitä teit tänään stilollesi?
« : Maaliskuu 18, 2017, 11:43:04 »
Nollasin vikakoodit, mittasin lambdan esilämmitysvastuksen resistanssin (10ohm, onko ok? vikakoodia P0141 pukkaa) ja tutkin liitoksia+suihkuttelin CRC:tä niille.

15
Yleistä (Stilo) / Vs: Stilo vain sammui?
« : Maaliskuu 18, 2017, 11:41:53 »
Nyt on auto haettu, eka huomio se että kierrokset seilaa ja meinaa vastata kaasuun aika hitaasti.

Vikakoodeja löytyi muutama P0141 joka viittaa lambdan vastukseen, mittasin sen ja se oli 10ohm eli mielestäni ihan ok? tuo koodi tuli myös nollauksen jälkeen takaisin.
ja lisäksi löytyi P0460 jota en oikein ymmärtänyt.

Vikakoodein nollauksen jälkeen auton käynti hieman parani mielestäni, tuo kierroksien seilaaminen tuntuu jotenkin oudolta. Voiskohan tässä olla vikaa imupuolella? tai tuossa ilmanmäärämittarissa? Kävin suihkuttelemassa kaikkiin liitoksiin CRC:tä vaikkei hapettumiakaan näkynyt.

Tulppia en saanut irti kun ei pituus omassa avaimessa riittänyt, olisi voinut kattoa onko auto käynyt laihalla/rikkaalla.

Maantieajossa tai parkkiksella kun päästää kaasun irti niin tuntuu että auto vaan jatkaa menoaan.

16
Yleistä (Stilo) / Vs: Stilo vain sammui?
« : Helmikuu 26, 2017, 13:43:22 »
Kyseinen laitos on toi 76Kw eli fiatin omalla koneella oleva, yleisimmät viat mitä olen googlannun niin tuntuu viittaavaan sähköihin ja kosketushäikkään joka ei italialaisesta yllätä pätkääkään. toinen tosi yleinen vika on toi ecu kun on huonosti suunniteltu sen sijoitus mutta todennäköisesti vaihdan sen pois vakiopaikasta, sen saa näppärästi akun viereen kiinni kun vähän taivuttaa peltiä siihen. Sit myös toi akku on ilmeisesti sellanen joka tuppaa ongelmia aiheuttamaan kun liak tyhjäksi pääsee.

Sit vähän ot kyssärinä et mikä vikakoodinlukija mahtaa noissa fiudeissa parhaiten toimia? ELM327? mutta siitäkin on useata versiota, kaverilla toimi nissanissa ja volvossa v1.5 mutta v2.1 ei toiminu kummassakaan.

Aattelin parin kympin budjetilla OBD lukijan hommata, esimerkiksi kiinasta.

17
Yleistä (Stilo) / Stilo vain sammui?
« : Helmikuu 26, 2017, 10:50:55 »
Ensimmäinen viesti foorumille eli terve vaan kaikille.

Ajoin tossa vuosi takaperin ajokortin ja inssin 1.2 stilolla. Hyvä auto tykkäsin ajaa vaikka vaihteita saiki vispata kokoajan ja motarille kiihdyttää lätty lattiassa.

Nyt sitten tuli mieleeni hommata auto, mulla on aikasemmin ollut Opel Vectra 1.6 -89, Opel Rekord 2.0 -81 ja Opel Zafira 1.8 -00.
Isäni fiiatilla ja kaikkien tuttujen autoilla on tullut kans kruisailtua ja onhan se ajaminen vaan mukavaa.

Mennään nyt kuitenkin itse aiheeseen elikkäs katselin autoja ja juttelin tuolla IRC:ssä ihmisten kanssa. Tuttu sitten mainitsi että hällä on Fiat Stilo 1.6 -03 josta voisi luopua samaan hintaan kuin hän sen ostikin. Kaikki tuntuis pelaavan hyvin, ainoa että kun oli tuotu tyhjällä tankilla ja seuraavan kerran kun oli tankille ajanut tämä kaveri niin auto oli sammunut vaan huoltsikan pihaan, ei mitään ykkösellä normaalisti käyntii vaan. Moottorin vikavalo taulussa ja engine faulttia huutaen. Pääsen ehkä ens tai seuraavana viikonloppuna lukemaan vikakoodit.

Ilmeisesti noista ecu menee kun on niin huonosti sijoitettu. Kolvi pysyy kyllä kädessä kun elektroniikka-masentajan paperit löytyy. toinen on ilmeisesti johto/liitosviat jotka ei yllätä italialaisessa.

Tässä vielä pikkasen kuvia autosta, ensiviikonloppuna teen kaupat kaverin kanssa kun hoitaa tuosta vielä verot nolliin kuten sovittiin.
https://www.dropbox.com/sh/09mo2v87e5qx6xo/AADPpy-wfXu1GxFiyEVZqoINa?dl=0

Kysellääs nyt vielä kun lueskelin ettei tuohon 76kw 1.6 koneeseen saisi tankata 95E10 polttoainetta niin mikä tähän on syynä? löytyykö tuosta stilosta jo nakutusanturi?

Sivuja: [1]

Adblocker...

Ftcf.org pyörii ilmaisvoimin ja ainoa keino ylläpitää palvelinta on mainokset.
Toivoisimme, että et käytä adblockeria tällä sivustolla. Kiitos :)