FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.

Viestit - bravastar

Sivuja: [1] 2 3 ... 65
1
Yleistä (Stilo) / Vs: Ovet lukossa akku loppu
« : Syyskuu 28, 2018, 12:02:26 »
Niin ja ilmeisesti myös toisen puolen oven lukossa on joku ongelma?
Se takaluukun lukko ryytyy kyllä todella pahasti jos sitä ei käytä, mutta sitä kyllä kannattaa runsaalla voitelulla silti vielä koittaa elvyttää.
Oven nuppia ei taida pystyä nostamaan tai ainakin se vaatii paljon voimaa, mutta eikös sisäkahvat toimi normaalisti ellei autoa ole erikseen lukinnut takalukkoon?

Mutta luulen että helpoin keino on kalastaa se konepellin vipu sieltä maskin takaa.
Ja jos sen joutuu rikkomaan ni luulis Stiloon saavan purkaamolta halvemmalla uuden maskin kuin minkä tahansa uuden lasin.

2
Yleistä (Stilo) / Vs: Oven lukko ja sen irroitus, apua tarvitaan
« : Huhtikuu 23, 2018, 12:55:10 »
Hyvä et lähti pelaamaan 8)

3
Yleistä (Stilo) / Vs: Oven lukko ja sen irroitus, apua tarvitaan
« : Huhtikuu 17, 2018, 16:01:53 »
Siinä on sellainen pyöreä reikä, jota kautta sen ikkunamekanismin saa vapautettua.
Ikkuna pitää ensin ajaa oikeaan kohtaan, jossain puolenvälin tienoilla, jolloin se irroitus kohta tulee näkyviin siitä reiästä.

Kuvat kertoo paljon ja periaate on kuitenkin sama, vaikka kyseessä olisikin etuovi.
https://www.fiatforum.com/stilo-guides/196933-5d-stilo-rear-door-dismantling.html

4
Projektit / Vs: Fiat Punto "Ferrari"
« : Huhtikuu 12, 2018, 16:56:25 »
Tämä bongattu eilen iltapäivällä Seinäjoen Prisman pihalla.
Meinasin et tulen morjenstamaan, mutta piipahdit siinä niin lyhyen ajan että en kerennyt sinne asti.  :D

5
Yleistä (Stilo) / Vs: boot open
« : Helmikuu 26, 2018, 13:59:43 »
hmmm.. 6 vuotta sitten asian kanssa ollut tekemisissä..  :P

Otat sen koko lukon irti autosta. Sehän oli vain muutamalla pultilla kiinni ja johdossakin oli liitin jossain siinä lähellä.
Silloin saat vedettyä sen mikrokytkimen ulos niissä omissa tapeissaan.
Mä kävin silloin hakemassa purkaamolta "uuden" lukon muutamalla kympillä, niin ei tarvinnut alkaa liimailemaan ja katsomaan josko se kestäisi.
Mä luulen et mulla tuli tunnit täyteen sen takia kun mulla oli se iso spoileri luukussa, niin se luukku iski aina kovemmalla voimalla siihen lukkoonkin.

6
Yleistä (Stilo) / Vs: P0141 ja tulosten tulkinta
« : Tammikuu 26, 2018, 23:32:28 »
No jos nuo kerran on kylmällä konella ja katilla ni sit sanoisin et on ihan selvästi tuo jälkimmäinen lambda joka on rikki. Ajattelin et katti olisi ollut lämmin ni sen takia käyrä olisi ollut noin siistin tasainen.
On muuten jokseenkin helpommassa paikassakin noin vaihdon kannalta se jälkimmäinen lambda. Vaihto onnistuu missä vain kun vähän tunkkailee ylös.

7
Yleistä (Stilo) / Vs: P0141 ja tulosten tulkinta
« : Tammikuu 26, 2018, 17:29:35 »
Onko nuo kuvat lämpimältä koneelta?
Äkkiseltään sanoisin, että kattia ennen olevassa anturissa on jotain vikaa kun sen data käy pakkasella.
Niitä kannattaa alkaa seurailla ennen kuin kunnolla jäähtyneen auton laittaa käyntiin.
Hetken aikaa molemmat pitäis näyttää samaa tai ainakin hyvin lähelle samaa dataa, ennen kuin katalysaattori lämpenee.
Kakkos lamdahan ei juurikaan ole seoksista kiinnostunut, seuraa vain katalysaattorin toimintaa. Bosch ilmoittaa noille lambdoille vaihtoväliksi 160 tkm ja kannattaa sitten ostaa orginaali tilalle. Helppo vaihtaa kun käy suoraan auton liittimeen ja oma kokemus tarvike lambdasta Stilossa on että se kesti ehkä vuoden.
Anturin toiminan voi myös mitata yleismittarilla. Muistankohan oikein, että vastuksen johdot olisivat olleet samanväriset ja ne kaksi muuta sitten kertoo happiarvon jännitearvona.

8
Yleistä Fiateista / Vs: Abarth 500 Ruotsista
« : Lokakuu 14, 2017, 11:19:46 »
tapi0lla on kokemusta Abarthin tuomisesta Ruotsista ja ainakin tuollaisen kirjoituksen löysin foorumilta.

http://ftcf.org/smf/index.php?topic=9023.msg126458#msg126458
Kerpele!

Tuli autoveropäätös ja joutuu maksamaan yhteensä n. 13500€ sis. autoveron ja alv:n.
Laskelmiin otettu jotain ihan tuulesta temmattuja lukuja ja Ruotsin hinnastosta väärä malli eli 500C, jonka lähtöhinta on n. 4000€ kalliimpi.
Olen maksanu Alvin myös Ruotsiin jo, mutta sen saa takaisin.

9
Yleistä Fiateista / Vs: apua kaivataan
« : Elokuu 23, 2017, 13:28:06 »
Originaali asennuksesta kuva alla.
Ihan yläpää ei siinä näy, mutta ei tuo paketti mitenkään vinossa ole.
Stilossahan on todella pitkät jouset, joka tekee sen että ne on aika kaasaan puristetut ja siten esijännitys on suuri. Se juuri tekee sen jousituksen pehmeyden mikä Stiloissa on.
Voisiko olla että jos se on ylhäältä vinossa, niin se yläpää on koria vasten väärässä asennossa.
Konehuoneen puolella siellä tolpan vieressä on pieni reikä joka pitää kohdistaa oikeaan kohtaan sen yläpään kanssa. Toinen kuva on KW asennusohjeista joissa näkyy se yläpään kohdistaminen. Vähän kyllä vaikea uskoa että tuo yläpään asento vaikuttaisi niin paljon sillä aika maltillinen se kallistus siellä on. Todennäköisempää on että se jousen pää on siellä kupissa väärässä kohtaa ja siten se koko yläpää vinossa.
Jos se nyt mielestäsi tuohon mun kuvaan nähden vaikuttaa jotekin todella oudolle, niin postaa kuva niin ihmetellään lisää.

Ja vaikea on kuvitella, että jousien vaihdolla ja puolien rikkoutumisella olisi jokin yhteys. Voipi olla että sattuivat vain hajoamaan samoihin aikoihin.





10
Yleistä Fiateista / Vs: Freemontin peräkontin lukitus ei toimi
« : Kesäkuu 19, 2017, 22:58:17 »
Mutuilua sillä oletuksella että se olisi joskus toiminut normaalisti ja tämä tilanne on nyt ilmennyt..
Olisko sieltä luukusta antautunut joku mikrokytkimen kiinnitys..?
Kuvittelee et luukku olis edeleen auki vaikka näin ei olekaan.

Mulla kävi Stilon kanssa joskus vähän samalla tavalla.
Siinä tosin ajotietokone kertoikin sen luukun olevan auki. Jostain syystä sinne lukkoon oltiin haluttu laittaa kaksi mikrokytkintä, joista toinen kertoi can väylään luukun olevan auki ja toisen tieto meni takaluukun valolle, joka edelleen toimi normaalisti.

Freemontissa tiedot voi liikkua vähän eritavalla tai ylipäätään lukitus voi toimia erilailla kuin Stilossa niin tuollainenkin voisi olla mahdollista.

11
Yleistä (Stilo) / Vs: Stilo vain sammui?
« : Huhtikuu 03, 2017, 08:35:13 »
Vesipumppu näyttäs olevan apulaitehihnassa vaihdettavissa ilman jakopääremppaa.
Niin on, sen takia sen vaihto joka hihnanvaihdon yhteydessä ei olekaan niin kriittistä.

12
Yleistä (Stilo) / Vs: Stilo vain sammui?
« : Maaliskuu 19, 2017, 23:36:49 »
Ex-Stiloilijalta vinkkejä.
Tarvike Lambdoihin ei kannata tuhlata rahojaan, kestävät ehkä vuoden, jonka jälkeen sinne kuitenkin ostaa sen alkuperäisen, joka sitten toimii taas sen 160 tkm.
Selenian öljyillä venttiilien naputus ja muukin käynti on kaikkein hiljaisinta.
Ja vaikka mullakin koko historian ajan öljyt tuli vaihdettua 10 tkm välein, niin kyllä loppuvaiheessa (227 tkm) se öljyn kulutus oli jotain 2,5-3 litraa / 10 tkm.
Noilla Superin kilsoilla samalla kun tekee sen jakopään, kannattaa vaihtaa nokka-akselin asentotunnistin. Tunnistin sijaitsee jakopäässä ja sitä ei ilmeisesti pysty vaihtamaan purkamatta jakopäätä.
Eli jos (ja kun) se rupeaa oireilemaan kesken hihnanvaihtovälin voikin olla, että jakopää tarvii uusia ennen aikojaan yhden halvan anturin takia.
Vesipumppu noissa taisi kestää siten, että kun sen vaihtaa joka toisen hihnanvaihdon yhteydessä, niin se pelaa ok.

13
Yleistä (Stilo) / Vs: Airbag-vikaa.
« : Maaliskuu 14, 2017, 09:12:30 »
Ei sitä oranssia löydy penkin alta sitten millään. Tarkistin takakontin liittimen, sieltä kyllä löytyi.
Voisikohan kuvassa oleva mustasininen olla oranssin korvike?
Koitan nyt jokatapauksessa kolvata kaikki piuhat penkin alta (paitsi penkinlämmitin), ja jos ei onnistu niin pitänee myöntää tappio ja käydä jossain korjaamolla..

http://i.imgur.com/WkEYtEk.jpg
Päivittelen kun löytyy ratkaisu
Korjasin kuvan linkkauksen toimivaksi.  ;)


Nyt alkaa jo olla aika hataria muistikuvia, mutta muistelisin että siihen etupenkkien alla olevaan liittimeen tulisi neljä johtoa ja lähtisi neljä johtoa.
Sillä perusteella tuo olisi väärä liitin.
Voisko joku jolla on Stilo niin tarkistaa asian. Se varmasti auttaisi  tunnistamaan oikeita johtoja ja liitintä.

14
Yleistä (Stilo) / Vs: Airbag-vikaa.
« : Maaliskuu 09, 2017, 23:19:29 »
Itse aikanaan käytin Stilossa ELM327 ver 1.5a ja joko sen mukana tullutta softaa tai sitten Multiecuscania.
Tosin mulle silloin riitti vain pääsy moottorin koodeihin eli en osaa ottaa kantaan tarviiko airbagin boxin yhteydenottoon vielä jotain erityistä piuhaa.
Omassa oli aikanaan murhetta etupenkkien alla olevien liittimien kanssa ja ainakin mulla herjat poistui korvaamalla alkuperäiset liittimet paremmilla ihan ilman testeriä.

15
Yleistä (Stilo) / Vs: Stilon uutta mystistä...
« : Maaliskuu 05, 2017, 23:25:52 »
^Kun kirjoitat viestiä niin tuolla viestikentän alhaalla on valinta josta voit liittää tiedostoja jos tahtoopi. Ks. liite :)
Eipä onnistu tuota kautta, pitäisi mennä kaiketi tuon liitä kuva ikonin kautta, mutta ei sekään ihan selko ole.

Ei onnistu Tulokkailta liittää tuolta "Liitteet ja muut asetukset" kautta kuvia, pitää olla FTCF-Member, jotta se on mahdollista.
Tuo liitä kuva ikoni on tarkoitettu linkittämään jo internetissä oleva kuva viestiin.
Toimii tyyliin [img ] www . kuva . fi / url [/ img]

16
Yleistä (Punto) / Vs: Grande Punto valo ongelmaa
« : Maaliskuu 05, 2017, 23:13:42 »
Kerro toki mikä se vika oikein oli

18
Yleistä (Stilo) / Vs: Stilon polttimoiden vaihto
« : Tammikuu 30, 2017, 20:17:31 »
pitihän se jonkun mennä vikaan polttimoita vaihtaessa, vaan en keksi että mikä.
Nyt palaa kuskin sumari jatkuvasti kun on lyhyet päällä ja vilkku ei toimi ollenkaan, mistähän lähdetään purkamaan ongelmaa?
Onko vinkkejä mistä saisi uusia umpioita kohtuu rahalla? näyttää olevan pelkääjän umpio pohjasta halki
Testasitko liittimen irrotusta ja kiinnitystä?
Paikkakunnan tai edes seudun ilmoittaminen vois helpottaa jos kyselee ostopaikkoja, ellei sitten netistä halua tilata.

19
Niin, aivan.. Kirjoitin jotain muuta kuin ajattelin.. Niin siis 1,38 on ihan ok lukema. Kyllä kuitenkin tuon ikäiset pitäis kohtuu helpolla antaa alle 1,0 lukemia, niin siinä mielessä ihan mukava tilanne.
Vai lukee se Cromassa siinä. En mä oman auton kilvissä mitään akselimassoja kummempia lukemia ole nähnyt. Tarvii selvitellä mistä se arvo sitten löytyy..

20
Joo o, vai tällaisen muutoksen ne sitten keksi.
Ei ihan viime vuonna niin kuin Trafissa ensin uhkailivat, mutta kuitenkin aika ripeesti tuli.

Katsastaminen voi kyllä mennä aika mielenkiintoiseksi noiden vanhempien diesel autojen osalta ja varmasti myös joidenkin uusien.  ::)

Vai oli Cromassa ilmoitettu 0,84 ihan maltillisen järkevä arvo vielä.
Lukiko sulla Fletch siis ihan fyysisesti tuo jossain päin autoa?

Seuraavaksi varmaan olis hyvä etsiskellä omankin auton tieto jostain, niin tietäsi miten tulevaan katsastukseen pitää varautua.


21
Yleistä (Stilo) / Vs: Stiloon puskuria helmoja jne... (body kit)
« : Tammikuu 03, 2017, 09:08:50 »
Hanki jostain 3-ovisen puskuri ja laita se 5-oviseen ja siihen sitten joku lippa.  ;)
En tiedä kuinka plug & play se on, mutta ei se tekemätön juttu ole.

22
Yleistä (Stilo) / Vs: Ajovalojen korkeudensäätö
« : Syyskuu 28, 2016, 10:12:27 »
Kuva kytkin paneelista takaa.


Kuvan perusteella olettaisin, että kytkimet on sivusta kahdella ruuvilla kiinni joten se kojelaudan sivupaneeli pitää ensin poistaa.

23
Yleistä jutustelua / Vs: V*tutus-keskustelu
« : Syyskuu 20, 2016, 17:59:39 »
Seuraavat asiat ottaa pannuun: DPF, Swirl-Flaps, 2006 ja uudempien dieseleiden pakokaasumittaukset, Edellinen fakiiri joka ottanut cromasta DPF:n pois ja se että leima loppuu 5.10.

K-arvo tipahti 2.39 => 2.01 suuttimien puhdistusmönjällä ja setaaniboosterilla mutta vielä 0.51 liikaa kun 1.5 on raja. Illalla tutkitaan olisko imuvuotoja, turbon ja välijäähyn väliin uusin ainakin klemmarit katon onko se tuubi ehjä. Vielä jos ottais MAFfin irti ja kattois kuinka töhnässä se on ja yrittäis sitä siivota.

Sit jos noilla lääkkeillä se ei tokene niin vaihtoehdot alkaa olemaan ne että tuupataan sinne tilapäisesti DPF ja/tai ruvetaan rassaamaan imusarjaa irti ja putsataan se kun varmaan aika tukossa. Ei vaan ehdi näitä tekee parin viikon sisään ja Croma saattaa mennä seisontaan. Mua taas ei huvita yhtää mikää  '.|

Lukemat kuulostaa kyllä siltä, että ehkä ihan hyvä että sieltä on napattu se DPF pois. Olis tuolla savutuksella aika hätäseen tukossa ja pelkästään poltolla tai vastaavasti limb home moodissa.
Ahtovuodot tuppaa aika hätäseen kostuttamaan vuotavat liitokset, mutta tarpeeksi lämpimässä paikassa ollessaan voi olla täysin ulkopuolle havaitsemattomissa.
Esim. EGR putken liitokset on sen verran kuumia, että niistä pientä ahtovuotoa ei välttämättä näe.
Joiltain korjaamoilta löytyy myös laitteet, että putkisto voidaan paineistaa ja siten katsoa mistä mahdollinen vuoto löytyy.

24
Ainakin Raisiossa olevat Hong Kong ja Bauhaus myyvät pultteja ja ruuveja kilotavarana. Punnittuna hintaa pultille kertyy ehkä 3 centtiä.

25
Eiköhän nyt jostain valtuutetulta Fiat huollosta tai Fixuselta tms. tuollaiset saa.
Jos niissä nihkeää niin varmasti jostain purkaamolta löytyy, sillä todennäköisesti täysin samoja käytetään monessa muussakin mallissa. Ainakin Stilossa levyt oli saman näköisillä kiinni.
Tosin eipä niitä edes tarvita, sillä kyllä ne levyt siellä pysyy levyn läpi tulevien pyöränpulttienkin kanssa kun vanne kiristää levyn napaa vasten.
Ja eihän noita voi edes käyttää suurimmassa osassa tarvikevanteita kun ei niissä ole tuollaiselle tapille suunniteltua koloa, eikä taida Fiatin omistakaan aluvanteista löytyä kuin syvennys noille.
Ainoastaan Fiatin peltivanteissa on jämpti reikä tuolle tapille, jolloin pelkkiä aluja käyttäessäkin perus pultti ajaa saman asian.

Sivuja: [1] 2 3 ... 65

Adblocker...

Ftcf.org pyörii ilmaisvoimin ja ainoa keino ylläpitää palvelinta on mainokset.
Toivoisimme, että et käytä adblockeria tällä sivustolla. Kiitos :)