FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.

Viestit - Wesulius

Sivuja: [1] 2 3 ... 13
1
Tapahtumat / Paikalliskahvittelut / Fiat V1200
« : Marraskuu 05, 2020, 00:04:30 »
FIAT V1200 Sarja
JARKKO ARAMO·SUNNUNTAINA 1. MARRASKUUTA 2020·
Fiat V1200 sarja sai ideansa tasaväkisten autojen kanssa kilpaileminen jossa ratkaisee kuskin ajotaidot eikä niinkää auton ominaisuudet ja paino. Sarjalla on haettu todella halpaa rakennus kustannuksia ja halpoja käyttökustannuksia pitkin ajokautta. Sarjassa on pyritty huomioimaan huolto-osien helppo saatavuus ja ennen kaikkea niiden hankinta hinta.
Sarjassa ajetaan vain Fiat 1.2i 16v autoilla joihin ei saa tehdä mitään muutoksia muuta kuin pakolliset turvallisuuden parantamiseksi. Esim. turvakaaret, etujarrut, renkaat ja alusta ovat yks tyyppi ratkaisuja jotka on viimeisen parin vuoden aikana testattu toimivaksi , hyväksi kokonaisuudeksi.
Sarjassa ajetaan kahden erityyppistä kilpailua. Endurance ja Sprintti. Endurance kilpailussa ajetaan 1-2h jossa sallitaan kuljettajakuntia ja pakollisia varikko pysähdyksiä. Sprinttikiplailussa ajetaan 2 eri lähtöä 1h sisään. Ajon pituus on about 15min + 1kierrosta.
Ennen kaikkea kaikilla on hauskaa ja halvalla pääsee ajamaan pitkään.

https://www.facebook.com/notes/fiat-v1200/fiat-v1200-sarja/401721680858176/

https://www.facebook.com/groups/1313286275682259/



2
Projektit / Vs: barchetta by Uno_mas
« : Huhtikuu 20, 2019, 23:47:07 »
Eikös nyt olis sen aftermarket ecun paikka?
Saisit sitte täyden hyödyn moottorin viristä.

3
Projektit / Vs: barchetta by Uno_mas
« : Marraskuu 13, 2017, 00:20:10 »
Hieno tsydeemi, mutta oisin ite laittanut tämmösen.
http://sporttiauto.com/kauppa/index.php?route=product/product&path=59_77&product_id=222
Asentelin yhteen pösöö 206 gti :hin ja ihan toimva vehje  , tällä saisit ohjattua imusarjaa  ja säädettyä sytkärin ja seoksen kohdalleen.
Joo ja mulla ei ole mitään tekemistä sportiauton kanssa , vain hyviä kokemuksia  tästä mokkulasta.



4
Tekniikka / Vs: Raidentangonpään etsintä -87 Ducatoon
« : Heinäkuu 22, 2017, 22:50:31 »
275mm jos tehostimella ja 295mm jos ei.

5
Tekniikka / Vs: Fiat ducato vm01 1.9tdi jakopää ja jäähdytys
« : Maaliskuu 10, 2016, 21:48:19 »
Kyllä se ducaton korkkikin on paineistettu , kun ylipaine päästetään pois  purkautuu se letkuapitkin auton alle.

6
Projektit / Vs: barchetta by Uno_mas
« : Maaliskuu 04, 2016, 21:27:21 »
Sähän oot jo paljon lähenpänä tuon kokeilua kuin mä. Mulla ei ole vielä muuta kuin hulluja ideoita ::) kaikki osat vielä puuttuvat.

Ei sulla ylimääräisiä osia myyntiin asti olisi?
http://www.alfaowner.com/Forum/engines-ts-jts-jtd-andamp-v6/200848-1-8-or-2-0-crank-in-1-6-a.html
tuolla oli juttua

7
Tekniikka / Vs: Stilo 1.8 16v ruiskutussuutin hakusessa
« : Maaliskuu 04, 2016, 21:16:35 »
Mulla pitäis olla 1.8 stilon suuttimia 3kpl.
Katoppa mitä siinä suuttimen kyljessä lukee niin kerron onko sama.
IW 006  sinisellä renkalla löytyy. 40€ kpl

8
Projektit / Vs: barchetta by Uno_mas
« : Tammikuu 19, 2016, 00:07:45 »
Mä olin jostan ulkomaalaiselta foorumilta lukevinani , ettei 2l kampura mahdu pyörimään 1.8 lohkossa.
Itsekin tuota joskus mietin, en oo saanut itse aikaseksi kokeilla , löytyy kyllä 1.8 kone ja ylimääräinen 2L kampi.


9
Projektit / Vs: barchetta by Uno_mas
« : Tammikuu 16, 2016, 01:37:42 »
Oisit samalla lyhentänyt 10cm tuota 2 osaa niin alkaa pakoputki toimimaan 500rpm  ylempänä, eli sinne 4500 rpm.

10
Yleistä (Punto) / Vs: 2005 Punto sammuu kesken ajon!
« : Joulukuu 29, 2015, 00:22:33 »
Auto asentaja sanoo , että kampiakselin asentotunnistin, helppo vaihtaa vaikka ihan ite, löytyy siitä kampiakselin hihnapyörän kehältä , laskee hampaita, moottorin etupuolella.

11
Yleistä jutustelua / Vs: Viimeisin koeajamasi auto?
« : Marraskuu 24, 2015, 23:00:24 »
Siis mitä? Missäköhän korvessa olen elänyt, kun tämä on mennyt ihan kokonaan ohi? Onko joissakin SAABin dieselmalleissa FIATin kone?

9-3, 9-5... jne. Sama juttu kuin, että koneet ovat myös Opeleissa (lue Halpa-Saabeissa...)...
Sama kikkara löytyy myös suzukista.
Ei noita koneiden valmistajia niin hirveesti tänäpäivänä ole.

12
Projektit / Vs: barchetta by Uno_mas
« : Lokakuu 29, 2015, 22:03:44 »
Pystyy kompuroita korjaamaan, jos vaan osia löytyy.
Toki tuossa kohtaa on iso orengas tiivisteenä , voi olla välissä jotain hapettumaakin.
Kompura purkautuu kyllä helposti kun alkaa hihnapyöränpäästä purkamaan.

13
Yleistä Fiateista / Vs: Selenia öljyt
« : Syyskuu 25, 2015, 23:00:41 »
Niin ei siinä shellin öljyssä sitten ollutkaan muuta ongelmaa kuin ettei sovi vanhempiin moottoreihin.
Mä pitäisin kyllä isompana ongelmana nokka-akselin kulumista mobilin öljyllä.

Sitten tuo barchettan nakuttaminen.
Oletkos aivan varma, että ääni tulee ajoituksenmuuntimesta eikä venttiilien paininkupeista? Silloin kun tuon oman ostin oli samat ongelmat. Ajoituksenmuunnin äänsi, vaihtamalla hiljeni. Tuossa muutama vuosi sitten rupesi nostajat naputtamaan. Osa noita on putsaillut, mutta omaani tilasin ebaysta täyden sarjan uusia paininkuppeja. Sillä hiljeni.
Jos on ajettu pitkillä öljynvaihtoväleillä ja huonoilla öljyillä niin niistä kärsivät ensimmäisenä ajoituksenmuunnin ja heti perässä tulee paininkupit. Sitten naputtaa, kun paininkupin hydraulisäätö menee jumiin.

Omassa barchettassa olen käyttänyt tuota 5W-40 shell helix ultraa ilman mitään ongelmia. Mun barchetta ei tuota shelliä kuluta yhtään koko kesän ajoilla. Tuota seleniaa vain testasin sen tähden, kun sitä kohtuuhinnalla töllinmäeltä sain.

Hetkeäkään en epäile ettei selenia olisi parempaa kuin shell. Ei vaan mun mielestä niin paljon parempaa, että maksaisin siitä yli kaksinkertaisen hinnan verrattuna shelliin.
Petronas muuten myy ihan omalla merkilläänkin öljyä. Sen ainakin luulisi olevan tosi lähellä seleniaa, kun petronashan selenian tekee. Tiedä sitten löytyykö petronasta sen helpommin kuin seleniaa ::)

Ehkä kaikista huonointa öljyä ikinä mitä tiedän on motonetin motox. Kylmänä älyttömän jäykkää ja lämpöisenä aivan vettä. Tuli juu kerran koitettua :-[
Kerran tuli motonetissä puhetta myyjän kanssa 5W-40 öljyistä. Ei myyjällä kovin paljoa luottoa motoxiin löytynyt, kun totesi. Oikeastaan ihan sama minkä merkin öljyn valitsen kunhan pysyt erossa motoxista ;D

Jep mekin kokeiltiin motoxia vain huuhtelu öljynä bmw kisa koneessa.
Kytkintäkin tuli muutaman kerran poljettua.
uudet  valvolinen 20w-50 racingit sisään , mutta kun päästi motoxit pyttyyn niin mitäs hölpötin metalli hilettä.
Oli sitte kampuran päittäis laakeri ja kampura sanonu moro.
No nyt on uudet laakerit ,  kampura ja heti 20w-50 racingit koneessaa ja toimii ainakin toiminut sen reilun 200km rata ajoa.
Niin toki asetelma on tod jäykkä tiltoni, mut se moottori kävi niillä motoxin  öljyilla 5 min  ja pari kytkimen polkasua.
Ei se öljy merkistä niin paljon kiinni ole , mutta  kannattaa koittaa castrollin 10w-60 racingia tai valvolinen 10w-60 racingiä, tai jos kesä käytössä niin 20w-50 racingiä.
Toki selenian 10w-60 racingin käy myös.
Jättäisin kyllä 5w-40 laittamatta  jotenkin siinä käsityksessä olen , että tuo 1.8kin kaipaa vain  paksumpaa öljyä.



14
Yleistä Fiateista / Vs: Selenia öljyt
« : Syyskuu 23, 2015, 22:48:15 »
Mä olen useamman fiatin nokka-akselin hionut sileeksi mobilin 1 tuotteilla.
ensin 5w-50 sellä ja myöhemmin 5w-40.
Nykyisin olen käyttänyt  valvolinea (maxlife)  , nyt on pakussa  10w-60 selenia recingit kun pelkään kampuran päittäislaakerin puolesta, sen verta jäykkä kytkin.



15
Yleistä Fiateista / Vs: metro auto turku
« : Syyskuu 17, 2015, 21:01:58 »
Oiskos uus fiatin myyjä  autotalopelttari  , raisioon

16
Yleistä jutustelua / Vs: Mikä tänään ilahduttaa-keskustelu
« : Elokuu 08, 2015, 21:11:30 »


Pistetään nyt tännekin näkyviin.
Tuli askarreltua endurance bmw:hen e30  taloudellisempi moottori.
Vanhan kone oli m20b27  2.7L  300Nm  230hv  , nyt tämä m42b18 1.8L 225Nm 200hv.
Tehojen ulos saaminen on vaikeaa kun pitää käyttää vakio imu ja pakosarjaa , sekä vakio ilmamäärämittaria ja ilmansuodatin koteloa.
Jos säännöt sallisivat edes ilmamäärämittarin poiston saisi reilusti lisää tehoa.
Jos saisi laittaa jokaiselle pytylle oman läpän ,kunnon imankerääjän ja säätyvän imunokan olis tehoja lähemmäs 250.

No tyytväinen olen tähänkin koneeseen, ainakin vääntöä löytyy  mukavasti koneen kokoon nähden, se vaan lähtee jyrkkään laskuun 6000rpm jälkeen kun ei vaan saa kone ilmaa tarpeeksi.




17
Tekniikka / Vs: Bensiiniturbomoottorin väännöstä
« : Huhtikuu 28, 2015, 13:31:37 »
Näihin nykyaikaisiin bensakoneisiin haetaan turbo dieselimästä matalien kierrosten voimaa.
Toki mukavampihan tuollaisella normaali liikenteessä on ajellakin kun voimaa on heti 2000 kiertoksen jälkeen eikä +4000.
taitaa ranskasta löytyä parhaita moottoritekniikan taitajia ei ehkä renujen maailmasta , mut psa.

18
Etupäähän kannattaa varmaan hommata ne hpe:n lokasuojat.

19
Projektit / Vs: barchetta by Uno_mas
« : Huhtikuu 21, 2015, 21:04:00 »
Olikos tuo nytten niin , että imusarjakin on lyhyt alle 2000rpm?

20
Projektit / Vs: barchetta by Uno_mas
« : Huhtikuu 12, 2015, 23:20:51 »
Mä olen noita käytettyinä ostanut 150-200€ hintaan.

21
Projektit / Vs: barchetta by Uno_mas
« : Huhtikuu 06, 2015, 23:11:50 »
Sun kannattais viel askarrella tuohon normi ecun rinnalle piggyback poxi  vaikka smt6 .
Sais sytkärin hierottua tappiinsa ja maffia huijattua sopivasti niin saa alakierroksille riitävästi soppaa kun on tuo alffan sarja.
Nuohan on kohtalaisen helppoja ja nopeita kytkeä.
Alffan 1.8 koneessa on 144hv ja 169nm  varmaan aika lähellä sitä , sytkän ja seoksen optimoinnin jälkeen voi olla  päälle 150 ja liki 180Nm


22
Yleistä Fiateista / Vs: Fiat Ducato ja jakohihna.
« : Maaliskuu 23, 2015, 19:03:25 »
Ja tietysti pumpun ajoitus persiillään.
Tuosta 2.8  menee muuten sitte paininkupitkin pas2si  ja pahemmassa tapauksessa nokkakin katkee.

23
Projektit / Vs: Giorgetto Giugiaro
« : Helmikuu 25, 2015, 23:34:19 »
Merbedeksestä om606 lähti 700 ponia ja 120kg vääntö ihan vakio kammion reijillä.
No mutta sehän on venttiili moottori jo.
https://www.youtube.com/watch?v=NbShuHhQq6k
Surullinen tarina , kyseessä oleva auto huijattiin kaverilta, no tyhmästä päästä kärsii lompakko.
Hiukan kilistelee kun ei soosi pala kun vasta seuraavalla kierroksella ja syttyy liian aikasin.
Kannattaa kiinnittää huomiota koneen kierroksiin  6500.

https://www.youtube.com/watch?v=dYl9XsRtssk
https://www.youtube.com/watch?v=6YS_dmaEiAE

24
Projektit / Vs: Giorgetto Giugiaro
« : Helmikuu 19, 2015, 11:38:08 »
Eikös tollaseen klonksvaageniin  löydy mekaanisiakin pumppuja , paljon helpompaa.

25
Yleistä (Uusi Bravo) / Vs: Bravon vaihdelaatikko rikki
« : Helmikuu 18, 2015, 17:30:16 »
Toki vaihteistoja voi korjata, toki kallista on , mutta halvempaa kuin uusi vaihteisto.

Sivuja: [1] 2 3 ... 13

Adblocker...

Ftcf.org pyörii ilmaisvoimin ja ainoa keino ylläpitää palvelinta on mainokset.
Toivoisimme, että et käytä adblockeria tällä sivustolla. Kiitos :)