FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.

Viestit - Wesulius

Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 13
26
Projektit / Vs: Giorgetto Giugiaro
« : Helmikuu 17, 2015, 00:20:19 »
Mulla on vastaavan lainen bimmeri viritys, tei tuon modin jo  siihen  , mikään vaan ei riitä.
Ajattelin et jos sitä kuulaa siirtäisi muutaman millin ulommaksi niin tuon liikerata suurenee vääntää syöttövipua enempi.
Asentelin myös jo 12mm nestepään, mutta kun ei riitä.
garretin gt32 kaipais viel asennusta

27
Projektit / Vs: barchetta by Uno_mas
« : Helmikuu 02, 2015, 15:32:24 »
Muo lähinnä vaivaa tuo ilman poistuminen öljy jäähyltä.
Ilma kun pääsee oikasemaan jäähdyttimen ohi sen taakse.
Toki se noinkin jäähdyttää mutta miten paljon.
Ei tuonkokoinen kenno liikaa jäähdytä.
Tai riippuu vähän ilmaston lämpötilasta.
Mulla ei rata unskissa ole termaria jäähdytys vedessäkään.
15 c lämmössä , koneen lämpö 80c , syksyllä kevyessä tihkusateessa 10c lämmössä alko koneen lämmöt olla alle 70c.
Mut jos kesällä ajelet (aika madokisti luonne jos talella...) ni ei tarvii öljyjäähy termaria

28
Projektit / Vs: barchetta by Uno_mas
« : Helmikuu 01, 2015, 21:47:53 »
Toimiiko tuo jäähdytin tolleen asennettuna?
Jotkut ilmaohjaimet vois olla toimivat...

29
Projektit / Vs: barchetta by Uno_mas
« : Joulukuu 28, 2014, 23:08:50 »
Kannattaa sitten vaan tarkistaa , että tuo toimii oikein päi.

30
Projektit / Vs: barchetta by Uno_mas
« : Joulukuu 28, 2014, 13:24:35 »


Taas vähän edistytty. Kompura kiinni ja putkia vedetty.

Kannen käytin plaanattavana.
Oli tarkoitus 0.5mm lastu ottaa, mutta joutui koneistamaan 0.7mm kannessa olleen syöpymän takia. Toivottavasti ei nouse puristukset liikaa.

Tilasin ebaysta öljynjäähdyttimen kennon ja ryöstölaipan. Tarvii vielä letkut hommata jahka saa mittailtua kuinka pitkät tarvii.
On tossa alunperinkin jonkinmoinen öljyjäähy, vesikiertoinen donitsi suodattimen alla.



Ostin mä tommosenkin.
156 alfan muuttuvapituuksinen imusarja. Sopii suoraan paikalleen. Kaasuläpän ja alipaineletkujen kanssa tarvii vähän säätää, mutta ei tekemätön paikka.

Periaatteessa tän imusarja läppien ohjaukseen voi käyttää  imunokka-akselin ohjausta kun ei tuossa boxissa taida olla  läppien ohjausta.
tyhjäkäynnilla ja  taho kierroksilla  lyhyt sarja ja 3000rpm pitkä.
Periaatteessa 2L  sarja olis ollu hiuka avarampi.



31
Projektit / Vs: barchetta by Uno_mas
« : Joulukuu 28, 2014, 13:16:59 »
Mä laitoin ton siksi et siinä on tehty sinnepäin ja tulokset paranee huipputehoille noin 10 nm.
Ei mun mielestä huonosti.
En kyllä kattonu millaiset nokat imusarjan vääntökäppyrä koneessa oli  :-[.

Mun mielestä jossakin oli dynojuttua fiatin 16 vis koneesta muuttuvapituuuksisella ja ilman.

Turbovehkeissähän muuttuvapituuksisilla nakataan vesilintua eli kun imusarjan paine on muuttuva muuttuu shokkiaallon nopeuskin. Eli jos haet juttuja imusarjoista niin sivuuttaisin turbojen imusarja jutut suosiolla. Sekoittaa vain ajatusta, ehkä

Tässäpä vaan muokattin ecun säätöjä samalla , mutta ei haettu vakiokonnesta ensin säätöjä kohdalleen.
Tuolla sytkärillä kun saa helposti ronkittu lisää newttoneita.

32
Tekniikka / Vs: Bravan lämmityslaitteen kennon vaihto
« : Joulukuu 28, 2014, 13:06:11 »
Tämä lienee -01 bravossa samanlainen homma?

Ajelin vaimon laitoksella eilen, ja glykoli tuoksahti lievästi.
Mikä kenno kannattaa ostaa, vai onko noita eri merkkisiä paljonkin?
Termostaattikin menee vaihtoon samalla, kun lämpö ei nouse kuin ekaan pykälään, mutta 87 asteinen odottaa jo viimetalvesta hyllyssä vaihtoa.
Kuumempaa tuohon ei taida olla.

Ennen kuin alottaa , kennon lisäksi kannattaa hommata tiiviste renkaat myös tuohon kennoon.

33
Projektit / Vs: Fiat uno 1.1 mk1 Projekti
« : Joulukuu 19, 2014, 15:48:53 »
Tänään sain vaihdettua uuteen koneeseen uunosta vauhtipyörän, kytkimen, laatikon, pakosarjan, imusarjan ja kaasarin.
Huomenna tekis sen jakopään ja sitten vaan uunoon kiinni  8)

Tuolla pari uutta kuvaa tältä päivää: http://s785.photobucket.com/user/RabbitLotion/library/?sort=3&page=1

Ei tuo 1500cc kone kyllä toimi tuolla 1100 kaasuttimella.¨
Ja 1100 kytkin saattaa alkaa lipsua, kun saa tuon 1500 säätöihin.

34
Mappi-öö / Vs: Auton huiput
« : Heinäkuu 19, 2014, 00:06:34 »
HAh jee...

Oma m3 mutteriviritys  mittariin 280
Oma unski 2.0 16vt  mittariin 240 sehän loppuu siihen  voi olla todellista 260 , ehkä enempikin...
Oma Pösön boxeri 2.8 hdi  mitttariin 170  loppuu ...  ehkä  tod liki 180  ei kiärrä enempää...
Oma fordson dexta vm -59 turbo diesel .    37  ylikierroksilla 2800rpm.
Oma Gehl HL6600  payloader 14km/h  oon vaihtanu isuzu troopperin c223 koneen ja turbolla tietty, kiertää 1000rpm enempi ku isuzun c240 maamoottori.



35
Mappi-öö / Vs: Suomen kesä. Lyhyt ja vähäluminen?!
« : Kesäkuu 21, 2014, 16:46:52 »
Juu keskikesä ja +9 lämmintä. No silleen ihan ok  ;D
9 kelviniä alemmas ja vesi alkaisi valita kiinteän olomuodon.
Ei herranlettas. Kysyin joskus Turussa asuessani paikalliselta pizzerian omistajalta keleistä.
-Keli olla minulle ihan sama. Suomessa ei ole sotaa.
No jees jees ja lycka till. Ihan hienoa se on venäjän naapurissa asua.

Joo niin hyvää keskikesää ja odotetaan lämmintä talvea. Thänks hiilidioksidin. Ai nii shit, se vaimentaa tota yhtä merivirtausta. Eli kylmempää tiedossa. Voi olla et se öljykatastrofi männä vuosina edesauttaa asiaan. Mene ja tiedä...

Ja se legendaarinen meinaa unohtua:
Juhan nussimaa kiitos!       T:PehmoLelu alias juha...

Juu ihan jees oli , täällä lounaissuomessa ,merenrannalla , vesi +10 .
2 aikoihin yöllä lämpömittari näytti -1.5c´

36
Projektit / Vs: Bravo Hgt ratalelu
« : Kesäkuu 21, 2014, 16:39:19 »
Jep....nyt mentiin endurance sääntöjen ohi ja komeesti.....mut palautus on helppo jos tarvii palata ;) näyttää vähän siltä et tätä koppaa ei endurancessa tulla näkeen.....mut kaikkihan on mahdollista  8)

Ekös baravon vakio varteenkin olis saanu tehtyä epäkeskoilla camber / aurauksen säädön ja ihan endu sääntöihin sopivanakin.
Vähän samaan tyyliin ku meillä e30 bmw:ssä.
Fiudessa kun on vielä oikeen laakeroitu systeemi ni luulis tulevan hyvä.


37
Projektit / Vs: Bravo Hgt ratalelu
« : Kesäkuu 20, 2014, 14:29:38 »
Juu tää on niin suuren luokan toimintaa ettei pysty paljastaan osien alkuperää  8) ;D >:D joo kuvia on tulossa lisää ja kyllä tää tästä vielä paljastuu ;)

Mut nyt pystyy bravon perän aurauksen säätämään ja periaatteessa camppeeritkin..... ;)

Nyt vaan tais mennä endurance sääntöjä vastaan aika pahaste..

38
Projektit / Vs: Fiat 1,6 turbo...
« : Helmikuu 14, 2013, 00:14:24 »
Meinaatko jotain mailin kiihdyttelyjä ajella, kun auto välitetään kulkemaan kolmeasataa?  ;D
Vai rajoitetaanko kierrokset katsuria varten 4000rpm?  ;D
Mailillahan tuo on hyvä ku 3 riittää 200km/h
Sopivasti kun on voimaa koneessa niin ei tarvita paljo vaihteita.


39
Silmämääräisesti levyjen paksuuden toteminen on mahdotonta.
Tuo pitäisi mitata ja korjaamoilla ei yleensä ole saatavilla kaikkien autojen jarrulevyjen paksuuksia.
Toki jos jarrulevyn reunasta näkee , että levy on kulunut selvästi useita millejä, niin asiasta vois edes mainita.
Myös jos levyt ovat ruosteiset niin on syytä mainita asiasta jolloin  yleensä on myös jarruissa jotain jumissa.

Sitten on myös toinen seikka.
Kun asiakas tuo auton huoltoon.
Aisakas:Auto pitäisi huoltaa..
Korjaamo: Minkäs laista huoltoa se kaipaa.
Asiakas: ihan perushuolto vuosi huolto tms...
Korjaamo: Eli öljynvaihto / nesteiden tarkastus?
Asiakas: Juu  sellanen.
Kun huolto on tehty , asiakas tulee huolto kirjankanssa saako tuohon vielä 100tkm huoltoon leiman?
No yleensä se leima siihen laitetaan vaikka kyseessä ei se 100tkm huolto ollutkaan , vaikka asiakas nyt näin olettikin.
Eli vinkkinä ottakaa se huoltokirja mukaan kun menette kysymään huoltoa , toki moni sopii huollon puhelimessakin
 , mutta ottakaa se huoltokirja omaan käteen ja lukekaa mitä huoltoa auto tarvitsee.
Paras tapa on mennä sopimaan paikanpäälle huollosta niin ainakin meiltä saa huoltotarjouksen jossa eriteltynä tarvikket ja sekä huoltotyön kohteet ja hintakin on silloin sovittu eikä tule yllätyksiä.



40
Projektit / Vs: barchetta -97 & punto gt -97
« : Kesäkuu 14, 2012, 23:12:29 »
Ilmeisesti tällä kyseisellä puntolla ajoin vartin joskus  aikaan  ET 15.811s  SP 153,85km/h.
 

41
Projektit / Vs: Stilo MW JTD 2003, raadosta ajoon
« : Toukokuu 31, 2012, 23:34:50 »
Ahtimen  turbiinin johdesiivet jumissa.
Ahtimessa oleva painekellon tanko pitäisi liikkua kun kaasua polkaisee...

42
Tekniikka / Vs: Turbo uno käy rikkaalla
« : Maaliskuu 31, 2012, 01:42:40 »
Sytkäjärjestykse triplatsekkaus? Vauhtikse ja nokkapyörän merkit kohillee ja ykkösen tulpajohto siihe, mis kohtii pyörijä suurin piirtein majailee?

Ei muuten mene kuin kuin ihan vastapäätä.
4 pyttyyn menee kipuna kun nokkapyörä merkeissään.

43
Tekniikka / Vs: Turbo uno käy rikkaalla
« : Maaliskuu 14, 2012, 11:03:46 »
Se polttoainepumpun rele osaa rikkinäisenä maadottaa sytkää= ei kipunoi.  kokeilisin ensin toisella releellä.
Tai ilman  relettä jos osaat vain osaat virrat kytkeä ilman relettä.


44
Projektit / Vs: coupé 16vt -95
« : Syyskuu 20, 2010, 01:10:45 »
Noi vakio nenut on ajoitetu aivan persiileen.
Onhan ne muutenkin kesyt , mutta  kun vähän  kääntää niitä myöhäsemmälle niin alkaa potkimaan yläkierrosilla  aivan eri tavalla.

45
muistaakseni se on kiinni siinnä nokka-akselipukin päässä. Termostaatin vieressä.
Jos sitä sit ei ole jo heivattu mäkeen.
Kattelet vaan mitkä letkut tulee kaasuläpän rinnalle.
Jos se sieltä löytyy voit sen letkun painaa luttuunkin. Jos vaikuttaa paljon kierroksiin niin se on moro tai ei saa sähköä.

Vähän muistit väärin , se on kiinni kannessa koneen etupuolella termostaatin lähettyvillä.
Jumiinhan tuo lluisti yleensä menee jos kauan käyttämättä.
Tuohan toimii ihan lämmöllä.
Sähköllä lämmitetään  nopeammin kuin johtumalla kannesta.
jepu letku luttuun vaa ja sit pitäis käydä jotain vajaa tonttua.

46
Yleistä (Uno) / Vs: Fiat Uno vaihteistovika?
« : Huhtikuu 27, 2010, 23:42:04 »
On unskissakin vaijeri mallia, mutta se siirtää vain  vaihteen päälle eli juuri tuon pitkittäis liike.
Poikittais liike on vivulla ja  todennäköisesti nivelen kuula helpannut.

47
Mites map anturin letku onko kunnolla kiinni ja ehyt.
Samoin mapin johdot , onko tarkastettu ette ok?

48
Yleistä Coupe / Barchetta / Vs: barchettan moottori
« : Lokakuu 23, 2009, 19:38:54 »
Muuten sama, kuin brava/o, mutta tossa on ajoituksenmuunnin. Joten väittäisin, että täysin samat tiivisteet löytyy Alfan 156 1.8TS:stä.

Paitti et alffassa on erilaine venttiilokopan tiiviste

49
Yleistä Fiateista / Vs: MIKÄ ÖLJY 1.6L 16V -99 FIIUUN?
« : Kesäkuu 17, 2009, 11:13:34 »
huono öljy voi olla vaikka mitä , mutta yleensä liian kauan koneessa ollut.
huono oljy voi olla myös vain sopimaton  eli yleisesti kaikki 0w oljyt ovat sopimattomia fiatin koneeseen.
5w40 löytyy huomattavasti parempi pintapaineenkesto joten nenut säästyvät.
jos haluaa 0w öljyjä käyttää niin jokin oljyn lisä aine sekaan joka lisää viskositeettiä.
yleensä määrä ei korvaa laatua , mut öljyjen kohdalla saattaa kuitenkin niin olla.
eli kaupasta 8L (halvempaa) öljyä mukaan ja yksi ylimääräinen öljynvaihto normaali öljynvaihdon välissä on koneen kannalta parempi kuin älyttömän pitkät vaihtovälit.

50
Yleistä (Punto) / Vs: Grande Puntoon urheilujakkarat
« : Toukokuu 24, 2009, 12:31:28 »
Kyllä ne sivu bägit grandessa on penkissä.
Ihme jos noissa tuning penkeissä ei oo.

Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 13

Adblocker...

Ftcf.org pyörii ilmaisvoimin ja ainoa keino ylläpitää palvelinta on mainokset.
Toivoisimme, että et käytä adblockeria tällä sivustolla. Kiitos :)