FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.

Viestit - Wesulius

Sivuja: 1 ... 11 12 [13]
301
Yleistä (Uno) / Re:tehoa turbo unoon
« : Syyskuu 01, 2003, 19:03:45 »
Juu juu  ,mutta jos käyttää  unskin vakio ruiskua (LE-jetronic)
JA isoja suuttimia saa kyllä toimimaan .
Onpa vähän turhan janoinen osakaasulla ,jos meinaa ,että  pienillä ahdoilla ei mene laihalle.

302
Yleistä (Uno) / Re:tehoa turbo unoon
« : Syyskuu 01, 2003, 17:05:42 »
Mihin tarvitaan (turbo ruuvia) eli ne ahdot voi säätää vaika 1.2bar (siis kapiinissa)
Ja onhan siinä autossa kaasupoljin !
Turboruuvi vuotaa ilmaa hukkaportin painekellolta ja laskee painetta.
Saman asian ajaa painekelloon laitettu lisäjousi (eipä turhaan pihise paineet karkuun) kun muutenkin on pieni ahdin!

Ja vielä suuttimista unon vakio suuttimet riittää 120hv+polttoaineen paineenkorotus .
Eli jos hankkii sipsin ja nostaa suihkutuspainetta voi riittää 160hv 2*suihkutuspaineella =7bar.

Halpa ratkaisu vois olla 1:ksi lisä suutin ja sen kytkee niin ,että painekytkin (unossa vakiona) 0.8bar kytkee suuttimen käyttöön .
Jos ylimääräinen suutin vaikka 200cc/min menee bensaa koneeseen + 45hv.
Paikka johon suuttimen voi laittaa = ennen kaasuläppää.

303
Yleistä (Tipo / Tempra) / Re:Viritystä
« : Elokuu 31, 2003, 11:17:33 »
Ei taida kaasuttimilla onnistua katastus.

Siihen vois hankkia 2l ruisun ,imurasrjoineen/suuttimineen, esim: tempra,croma,,,dedra,thema,delta,(prisma).
Mutta sen täytyy olla sitten myös katti autosta.
Siihen sitten vihasemmat nokat jotain 290´ 10-11mm nostolla.
Avarmpi pakoputki (ainakin 2")
Puristukksia ylös 10:1


Tietysti jos sen 1.6 tilalle pudottaa 2L niin voimaa saapi huomattavasti enempi!

304
Yleistä (Tipo / Tempra) / Re:bensan kulutus
« : Elokuu 28, 2003, 21:00:47 »
Jännä asia mutta 1.4 ja 1.6 kaasari tipossa on samat kaasarit!
Ja viellä enemmän  hämmästyttää ,että noissa on samat suuttimetkin.

305
Ja tuoho vielä sen verran ,että ne pienet kannenpultit  30Nm.

Runkolaakerikansi                 80Nm
Kiertokangen laakerikansi     51Nm
Vauhtipyörä                           85Nm
Nokka-akselin hihnapyörä     85Nm
pako/imusarja                       30Nm
Kampiakselin hihnapyörä      100Nm

306
Yleistä (Tipo / Tempra) / Re:Tipo 1,6:n Venttiilivälykset?
« : Elokuu 28, 2003, 20:51:15 »
No valmistaja ilmottaa pako 0.5 ja imu 0.4.
Mutta olen käyttänyt pako 0.35 ja imu 0.25 käy nätimmin eikä roksuta niin paljo.
Ja tarkasta myos ,että nokan ajoitus on kohallaan.

307
Yleistä (Uno) / Re:Kierroksia uupuu
« : Elokuu 22, 2003, 23:03:12 »
Koitappa nostaa sitä suihkutuspainetta ja kato mitä tapahtuu!!!
Ja kiristä ilmamäärämittarin (MAF) jousta 5-10pykälää.
Se painemittari olis tietysti hyvä!!!
Ja muuten toi säädin mikä sulla paikallaan onko (3:kalvoinen)
siis sellanen joka paineen noustessa nostaa pa:n painetta enempi kuin vakio
ainakin toi malbassin säädin korottaa painetta enempi.

pa:n paine:        joutokäynti               letkuirti (ilmanpaine)    ahto(0.8b)

vakiosäädin:         2.18bar                    2.72bar                       3.4bar

Malbassi:            1.9bar                       2.72bar                      3.9bar

Elikä n:15%korkeampi paine 0.8bar ahdoilla tarkoittaa n:15%enempi bensaa koneeseen!
Ja kun nostaa paineen 3.5bar letku irti(ilmanpaine) menee bensaa 28% enempi eli yhteensä jo 43% (näin siis teoriassa ) tosin suuttimissa on virtausvastusta joten ei se nyt ihan noinpaljon ole ,mutta kuitenkin.

105Hv + 43% = 150Hv eli suuttimet riittää suunnilleen näin pitkälle.
Laihalla käyvä kone tuhoaa männät (unon kone nyt on vaan harvinaisen kestävä).

308
Yleistä (Uno) / Re:ruiskun suuttimet
« : Elokuu 21, 2003, 20:19:22 »
Joo siihen 1.4:seen.
Ja siihen sopii melkeen kaikki uudemmat suuttimet.
Vanhakoppasessa (1.3 kone) on kiinnitys hieman vanhanaikainen letku sydeemi.

309
Yleistä (Uno) / Re:Kierroksia uupuu
« : Elokuu 21, 2003, 20:15:47 »
No tuota siihen kelpaa ihan tavallinen painemittari!
Sellainen joka löytyy esim:kompuroista!

310
Yleistä (Uno) / Re:Kierroksia uupuu
« : Elokuu 21, 2003, 16:56:00 »
Pitempään jo lukeneena juttuja ,nyt oli pakko tulla mukaan!!!

Jos epäilet polttoaine pumppua tarkasta se!
Laita siihen sun pensanpaineen säätimeen painemittari.
Purista polttoaineletku (paluuletku lyttyyn) ja laita pumpulle virtaa
Pitäisi bensanpaineen nousta yli 7bar .
Pumpulle saat virran helpoiten pumpun releen johdoista
Punainen johto jotain 4mm2 lähtee releeltä siinä on liitin, joku jatko,siihen laitat +12v.

Älä turhaan hanki uutta pumppua (oma pumppukin pitää pahaa  ääntä mutta toimii)

Ja se mötikkä pumpun vieressä kyllä se suodatin on.(on pumpun imu puolella).


Sivuja: 1 ... 11 12 [13]

Adblocker...

Ftcf.org pyörii ilmaisvoimin ja ainoa keino ylläpitää palvelinta on mainokset.
Toivoisimme, että et käytä adblockeria tällä sivustolla. Kiitos :)