FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.

Viestit - Wesulius

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 13
51
Yleistä Fiateista / Vs: MIKÄ ÖLJY 1.6L 16V -99 FIIUUN?
« : Toukokuu 15, 2009, 14:23:00 »
Nakutus johtuu jo alkaneesta nokka-akseliviasta.
Syyllinen siihen huono öljy.

52
Yleistä (Uno) / Vs: Turbon paineet ei nouse
« : Huhtikuu 12, 2009, 13:37:51 »
Jos auto on ns vakio vaikka pientä räpellystä olisikin niin jos ahtoputki irtoaa niin kone ei käy kuin  korkeintaan  joutokäyntiä.




53
Yleistä Fiateista / Vs: Tehoboxi vs Lastu
« : Maaliskuu 24, 2009, 00:15:12 »
Mulla ohjelmoitiin ensin ecu ja (ei oikeen miellyttäny kulkuku) ni sit lykkäsin rinnalle  psi tehopoxin.
Joka ei huijaa mitään , eikä mitenkään.
Se liitetään suuttimen johtojen väliin ja pidentää suihkutus pulssia 30%.
Eli lopputulos oli luistava kytkin ;D
Voimaa kyl irtoo sitte vallan mahtavasti ja ahdinki pitäis paivitellä isompaa tai hukkaporttia vähä portata ku ahtaa väkisinki liikaa.
Ai nii kärrynä  tai siis koneena 2,8 JTD

Oiskohan siinä ohjelmoinnissa otettu huomioon että kytkin vielä pitää niillä väännöillä mitä sinne rustattiin ::)
Ihan varmasti saat suoraan ECU-ohjelmoinnilla samat irti mitä boxin lisäämiselläkin.

Onko tossa JTD koneessa vielä hukkis, ettei VNT?

Juu varmaan saakin , sitä en epäilekään.
Itse tein uudet kartatkin , mutta en onnistunut tallentamaan.. vielä.
Toki ohjelmointi on parempi, suihkutus ennakkoakin lisättiin , mutta käyntiäänen kustannuksella.
Tuo poxi on vaan helppo ja katsastuksen ajaksi johto irti  niin ei savua liikaa.
On tuossa portti ja joku kkk ahdistin siellä  pakosiipi noin 48mm ja noin imu 40mm.
Porrti tosiaan on ahdas ja korkeilla ;D päälle 3000 kierroksen alkaa ahdot karkaamaan , veto loppuu 4000rpm.
Tein uudet kartat 5000rpm asti saa nähdä ku saan tallennettua ja sitte ladattua ecuun.
EI se hippasen isompi ahdistin olis pahitteeks jos vielä löytäis vnt:n.
Mut luulempa et saa riittää tulee muuten turhan kalliiksi ja  hyvin se kulkee noinkin kiihtyvyyttä kun mittailin g-tecillä niin alle 10sec 0-100km/h ja on toi sentään aika iso kaappi ja rajotinkin pitäis olla 85 ;D

54
Yleistä Fiateista / Vs: Tehoboxi vs Lastu
« : Maaliskuu 20, 2009, 20:41:46 »
Mulla ohjelmoitiin ensin ecu ja (ei oikeen miellyttäny kulkuku) ni sit lykkäsin rinnalle  psi tehopoxin.
Joka ei huijaa mitään , eikä mitenkään.
Se liitetään suuttimen johtojen väliin ja pidentää suihkutus pulssia 30%.
Eli lopputulos oli luistava kytkin ;D
Voimaa kyl irtoo sitte vallan mahtavasti ja ahdinki pitäis paivitellä isompaa tai hukkaporttia vähä portata ku ahtaa väkisinki liikaa.
Ai nii kärrynä  tai siis koneena 2,8 JTD


55
Tekniikka / Vs: Moottorijarrutus
« : Maaliskuu 14, 2009, 13:34:24 »
Vika voi olla myös turvavöiden esikiristimien johto liitoksisssa.

56
Yleistä Coupe / Barchetta / 16V Coupen polttoaineen paineensäädin
« : Maaliskuu 03, 2009, 19:48:48 »
Missä  coupessa on pa-paineensäädin  onko se  railin päässä?
Ite ku kattelin ni näyttää ihan et olis siinä kaasuläpän vieressä imusarjan alla, voiko olla?

57
Yleistä Fiateista / Vs: Kaasupunto
« : Joulukuu 13, 2008, 13:55:18 »
Eli homma meneen niin , että asennat sinne uuden ylimääräisen releen niille lisävaloille ja otat ohjauksen jommasta kummasta auton pitkästä , sieltä polttimon läheltä.
Puntossahan on ollut jo vuodesta 2000 logiikka ohjattu sähköjärjestelmä joka ei tykkää lisäkuormasta.
Vetokoukkuunkin pitää asentaa oma vilkkureleensä.
Siis saattahan tuo muutenkin toimia , mutta se on tuurista kiinni.

58
Tekniikka / Vs: punto 1,1 -96 päästöt
« : Marraskuu 17, 2008, 00:39:49 »
Helpottaisi vian arvaamista jos kertoisit miten rikkaalla se käy.
Eli ilmotteleppa vähän arvoja.

59
Projektit / Vs: Fiat marea 1.6 16v jakopääremontti?
« : Marraskuu 13, 2008, 01:49:53 »
Jatketaan nyt vielä sen verran , että  etupyörät täysin oikeelle käännettynä.
Irroitat lokasuojasta muoviosan joka on alahihnapyörän edessä.
Alahihnapyörän keskipultti auki  hylsy 36 tai 38.
Sen jälkeen irrottelet jakopään kopan pultit muistaakseni 5mm kuusiokoloja.
Sitte merkkaat hihnapyörien asennot , löysäät kiristimen ja otat hihnan pois.
Vaihdat kiristimen ja ohajinrullan  ja teet kaiken takaperin.
Kiristimessä on muistaakseni osoitin nuoli kireyden tarkistusta varten.
Jos käynnistettäessä tai lämpimäksi käytönjälkeen  alkaa ulisemaan on hihna liian kireällä.

60
Projektit / Vs: Fiat marea 1.6 16v jakopääremontti?
« : Marraskuu 13, 2008, 01:45:46 »
pyörittää vesipumppua (muistaakseni). Itse olen tarpeen mukaan vaihtanut autoissa,eli en juuri koskaan :D. Fiatin koneisin en ole vesipumppua vaihtanut, kun aina on näyttänyt olevan ok. Mutta kait se parempi olis vaihtaa, ellei halua suurempia yllätyksiä.

Moni korjaamo ei suostu laittamaan fiatia, kun tarvitaan erikoistyökalua... pitkä pultti ja prikka, että jako pysyy paikoillaan..et se siitä "erikoistyökalusta" ja sen tarpeesta.
Rohkenen olla erimieltä tuosta vesipumpusta.
Vesipumppua kyllä pyörittää hihna mutta se on sama kuin laturillakin.
Nokkahihna ei pyöritä mutta kuin yhtä ohjainrullaa ja kiristintä nokkien lisäksi.
Ei tarvita erikois työkaluja jos et ota nokka pyöriä irti ja miksi edes ottaisit (turhaa).
Merkkaat vain maalilla nokkapyörien asennota , myös kampiakselin pyörän , niin ei pitäisi ongelmia olla.

61
Yleistä (Uno) / Vs: Oven lukkopesät, voiko vaihtaa keskenään
« : Marraskuu 10, 2008, 01:10:15 »
Ja lukot ovat erilaiset , tosin jos ihan osiksilyöt niin voipi se lukkosylinteri ja haitat sopia toisellekin puolelle, mutta toimintaa se tuskin parantaa.
Uudet lukot saa motonetista , muistaakseni noin  25e koko sarja, miksi edes yrittää korjata vanhoja kuluneita.

62
Projektit / Vs: mustakostaja aka Uno turbo -88.
« : Elokuu 15, 2008, 01:25:14 »
No mikä, mikä?   fotoja?

63
Olitko se sinä? / Vs: Näköhavaintoja Turbo Unosta?
« : Toukokuu 02, 2008, 00:51:07 »
Ettei vaa olis uunoprojektilla ;D
joku kkv se ainakin o!

Edit: Joo on se se sama.
Melkosen mätä koppa on, mut hengissä on ja pysyy ;D.


64
Yleistä (Uno) / Vs: Fiat uno 93
« : Huhtikuu 10, 2008, 00:01:10 »
kurkkaappa sinne koneen taakse.
Imusarjan vieressä.
oikealla puolella autoa.
Moottoriin jotain synteettistä jos meinaa talvella ajella
ja sama juttu vaihteistoon.
 merkillä ja arvoilla ei niin väliä.

65
No joo!
Mulla tollanen parilitranen ollu jo muutaman vuoden , nyt haetaan jotain muuta.

66
 ;D 3.6 ;D ;D 32 ;D ;D ;D 2xT ;D ;D ;D ;D   :angel:

67
Tekniikka / Vs: Mikä turbo uunoon?
« : Helmikuu 29, 2008, 19:25:07 »
Mulla olis!
Kunnostettuja garretin t25:sia  tai t28:ja
Muitakin toki löyty ,mutta nuo vois olla juuri niitä joita olet hakemassa.

68
Olen vaihtanut 64tkm ajettuunkin sen paffin.

69
Yleistä (Punto) / Vs: 1995 Punto 55S hyytyy
« : Tammikuu 26, 2008, 18:14:09 »
voihan se jäätyäkin.
Tarkista onko(pahviputki pakosarjasta putsarinkoppaan paikalla) ja toimiiko imuilman esilämmitys.

70
Projektit / Vs: Uno turbo mk2 -90
« : Tammikuu 13, 2008, 20:17:36 »
Rasvaa se vaijeri kunnoolla niin ei jääry.
Tai siis ne pienet pätkät jotka ovat taka-akselissa.

71
Projektit / Re: coupé 16vt -95
« : Joulukuu 07, 2007, 15:46:24 »
Hommaa sinne croman lohko niin saat ainakin 15-20 kg painoa pois.

72
Yleistä (Uno) / Re: Suuria ONGELMIA
« : Marraskuu 07, 2007, 13:18:23 »
Niin siis vauhtipyörällä on kierrosnopeus anturi (induktiivinen)
Ykk anturi on hihnapyörällä jakopään päässä.
Molemmat tosiaan täytyy olla kiinni muuten ei tule microplexille tietoa , ei tule tietoa sytkä kivelle -> ei tule tietoa puolaan -> ei tule kipinää.
Micropelxiltä lähtee tieto myös L-jetille  eli ei myöskään suuttimet suihkuta.


73
Projektit / Re: uno turbo mk2 vm.91 MYYDÄÄN
« : Marraskuu 07, 2007, 13:09:14 »
Ni cooleri on vissiin mallia tämä: http://img264.imageshack.us/img264/8210/khuuleriqd5.jpg

Eikös nää jostain tuolta Turun suunnalta ole kotoisin?

Jep minultahan nuo on!

Muistaakseni noita on 3kpl.
Mulla on yx autossa kii ja sit myin toisen fiatistille joka ilmeisesti on nyt jth:lla ja kolmas meni juuri tuohon mustaan unskiin.
Eli ei sen hinnankaan tarvitse olla älyttömän halpa kun voi  kysästä meiltä ollaanko myymässä  ;)
Tietty eihän sitä tiädä jos joku on alkanut kopioimaan  ;D pirun kiinalaiset :-\

74
Projektit / Re: Fiat Uno Turbo 1.6 vm. 1990
« : Lokakuu 12, 2007, 17:20:01 »
Vähänkin myöhällä oleva sytkä lämmittää pakosarjaa turboa melkoisen paljon.

Maski ja etu puskin irti niin saa asennettua helpoisti.
Konepellistä joutuu poistamaan tuulihaan.
Leikkaamaan joutuu niitä pysty tukia mollemilta puolilta saman verran, en muista kuinka paljon.
Hiukan enemmän kuin missä se taitos on.
alhaalta joutuu myös hiukan kairaamaan putki lähtöjä.
Ja vielä puskuriakin joutuu leikkaamaan.
Ulospäin eivät muutokset näy.
Pulteilla kiinni.


75
Projektit / Re: Fiat Uno Turbo 1.6 vm. 1990
« : Lokakuu 12, 2007, 00:01:45 »
Paketti vaikuttaa muuten aika hyvältä,  ahdistin tosin voisi olla suurempikin.
Mizun 16   tai garretin gt28
Ja paa toi isompi jäähdytin kii ,sillä ei ahtolämmöt nouse yli 40c´ missään vaiheessa.


Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 13

Adblocker...

Ftcf.org pyörii ilmaisvoimin ja ainoa keino ylläpitää palvelinta on mainokset.
Toivoisimme, että et käytä adblockeria tällä sivustolla. Kiitos :)