FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.

Viestit - punto2001

Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10
26
Tuolla linkkaamallasi sivulla oli näköjää meiän koulun projektiautostakin kuvia :D idea tuli ihan omasta päästä, pohdin asiaa jo punto aikana mutta nyt halusin huvikseni kokeilla voiko sitä toteuttaa ja miten helposti ja miten hyvän saa, täytyy sanoa että helppohan tuo oli toteuttaa ja kai siinä jokin milli p-ainetta säästyy, mutta sen kompensoin takuu varmasti raskaalla kaasujalalla :D

on huomattavasti hiljaisempi kuin punto, mutta ei tuotakaan hiljaiseksi voi sanoa mutta ei se minua haittaa  :)

joo kytkin remppa oli super helppo ja täytyy sanoa, että ainut pelkoni stilon kanssa osoittautui turhaksi, kun pelkäsin että olisi hankalampi auto rassata, mutta on osoittautunut kaikin puolin vieläkin helpommaksi, eli hyvä auto jos minulta kysytään!

ottaa vain päähän tuo takapään kolina joka on selvittämättä, en ole vielä kokeillut ajella ilman iskareitakaan, mikä niissä voisi kolista kun puslat ovat niin ehjän näköiset :D

27
Projektit / Vs: Fiat Punto "Ferrari"
« : Syyskuu 28, 2014, 21:44:53 »
alkuviikosta täytyy hankkia moinen masiina!

28
Projektit / Vs: Fiat Punto "Ferrari"
« : Syyskuu 26, 2014, 17:37:14 »
ilmottele kun tarviit uuden nii pistän pakettiin tulemaan :)

29
Tänään sain STI-low:n kuntoon taas eli öljypohja on hitsattu ja laitoin sen takasin paikalleen, samalla uusin pakosarjan tiivisteen kun vanha mureni irrottaessa ja nakkasin koneeseen motoxin 5w40 täyssynteettiset öljyt, oli halpaa 5l 20e, en ikinä olisi moista mäskiä ostanut mutta niin kovasti kehuivat sitä, että olisi parempi kuin kaksi kertaa kalliimpi mobil 1 ja valvoline niin kokeillaan sitä sitten. vaihdan niin tiheään öljyt että tuskin sillä niin väliä kunhan on täyssynteettistä  ;D

nyt näätte kuvat mahtavasta pölykapseli design:istani




voisiko joku tietävä kertoa minulle mikä tuo kuusiokolo ruuvi on tuossa öljypumpun kaulan kohdalla tuossa etupuolella (tuo messingin värinen)?


30
Ovat kyllä hyvännäköiset nuo iskarit, puslatkin tuntuivat käsissä ihan tiukoilta, voisko ne olla tosiaan ne? pitäis koettaa ajaa ilman iskareita!

31
eilen meinas olla hymy kateissa ku vaihdoin öljyt stiloon ja kun propun väänsin kiinni nii murtui öljypohja propun vierestä ja vähän alkoi öljyä vuotamaan, aamulla masennuksesta toipuneena irroitin öljypohjan ja kiikutin sen klaukkalaan kaverille joka sen osaa hitsata ja sitten saa laittaa huomenna tai ylihuomenna takas paikalleen! helppo homma tuo alumiinisen öljypohjan irroitus ei mennyt pakosarjoineen päivineen kuin noin 35min koko hommassa  :)

tein tänään myös maailman rumimmat "kalupöpselit" stilooni, nyt kyllä todella erottuu massasta tuo versioni farmari stilosta, otan kuvan kun saan auton taas ajoon ja pois hallin hämäristä!

karmea kilinä ja kolina kuuluu edelleen takapäästä, en käsitä mistä se tulee, ei tarvii kummoista kuprua tienpinnassa olla niin kilisee, ihan kuin olisi jotai hylsyjä jäänyt runkopalkin sisään Luigilla tai Fabiolla torinossa kun tuota autoani on väännetty :D laitoinkohan taka-akselin puslat väärin päin tai jotai, tuskimpa mutta pian meinaa mennä hermot kun en keksi mistä ääni tulee :-X

32
Projektit / Vs: Fiat uno 1.1 mk1 Projekti
« : Syyskuu 18, 2014, 23:24:20 »
Meillä oli semmoinen pata unossa viime kesällä, kunnes joku siinä saatiin hajalle ja myytiin täälä foorumilla pois, no helpostihan sinun autoosi se sopii, kun laatikko on jo oikea ja puola+muut sähköt ovat oikeissa nurkissa konehuonetta, ei tartte edes piuhoille tehdä mitään ja voin luvata että jos saat käsiisi tuon 1.5 85heppaisen padan niin jo lentää uno, kyllä sillä tuli kyykytettyä kaikkea mahdollista liikenteessä, niin kaupungissa kuin motarillakin, otti 195 kmh huippujakin 5 lovisella laatikolla :P suosittelen lämpimästi jos vain moisen padan löydät, meiän unossahan on tuo 1.4 firen rävellys ja kyllä sekin lentää, pitäisi nyt vain hankkiutua eroon tuosta unosta, vinkvink halvalla lähtee :D

33
Projektit / Vs: "Rallipunto"
« : Syyskuu 18, 2014, 23:13:43 »
Sanos muuta, mutta kyllä tuo stilo tuossa "kehittyy" kovaa tahtia ja lancia thesis niminen laite saattaa viedä sydämmen mutta ei aivan vielä tule semmoista :)

34
tänään laitoin stiloon uuden kytkimen, painelaakeri alkoi pitää ääntä viime viikolla ja eilen kytkin alkoi pelata aika huonosti, joten ostin uuden kytkin sarjan ja vaihdoin sen, oli muuten pirun helppo! 45 min laatikko irti ja toiset mokomat paikalleen, työtilaa oli paljon eikä ns. hitaita pultteja ollut ollenkaan tässä mallissa.





Painelaakeri oli syönyt tiensä melkein läpi asetelmasta ja yksi kytkimen jousi oli vinksallaan, siksi varmaan ravisti ajossa, näkyy kuvassa huonosti.


35
Yleistä (Stilo) / Vs: Takajousitus paukkuu
« : Elokuu 29, 2014, 00:16:03 »
vaihdoin taka-akseliin puslat, ei paha homma kun teki sopivat työkalut! se iso pauke jäi pois mutta edelleen kolisee, ei tarvitse tien pinnassa olla kuin pientä epätasaisuutta niin  semmoinen kolina/helinä kuuluu takapäästä, mikä perkule sen tekee, iskarit eivät siis ole uudet mutta en minä niissä  mitään vikaa nähnyt? ihan kun olisi joku osa irti jossain, onko kenelläkään kokemusta stilon erinäisistä kolinoista? autoni on siis farkku mallia

36
Projektit / Vs: Fiat Marea 1,6 vaparipumppu.
« : Elokuu 26, 2014, 22:35:03 »
nyt on jämäkämmät jouset stilon alla, takapää on ok farkussa kun itse ajelen kuormaamattomalla autolla enimmäkseen niin hyvin pelaa, mutta edessä nyt jäykemmät jouset eikä enää niiaile mutkissa ja suoran tien töyssyissä tuntuu jopa hieman kovalta (ei liian) mutta täytyy sanoa, että onhan nuo jouset pitkät noin 60cm avonaisena nuo tämän hetkiset mutta todella helppo minun on ainakin ollut ne vaihtaa, eli 2 pitkää mätänetin jousipuristinta ja nämä runnoin pilipaliteeman halppis pulttipyssyllä kireälle, jousi oli kasassa alta kahdessa minuutissa, lautane paikalleen ja mutteri pyssyllä kiinni ja lopuksi pyssyllä jousipuristimet auki, vähän hazardia hommaa mutta tuntui turvalliselta ja aikaa menee kokonaisuudessaan noin 10min per tolppa ;D

37
Projektit / Vs: Fiat Marea 1,6 vaparipumppu.
« : Elokuu 26, 2014, 14:09:32 »
No nyt sain varmistuksen asiaan, ihmettelin itse samaa kun laitoin etuiskareita uusiksi kun auto laitoin muutenki ja meinas kanssa usko loppua puristimien kanssa hommaa tehdessä, joutui ns. kahteen kertaa yhtä jousta puristaa, eli välillä uusi ote jousesta, todella pitkät olivat myös nuo takajouset kun akselin käytin irti niin kyllä siinä pohjan ja akselin välissä saa se melkein puolimetriä olla väliä ettei tartte puristimien kanssa alkaa pelleilemään! tuo on kuitenki aikamoinen löllö tuo stilo farkku, mutta kun ei se kuljekkaan tuolla 1.4 koneella mitenkään rata-auton lailla niin hauskahan sillä on ajella, mutta jämäkämpää alustaa olen kuitenkin laittamassa! pitäisi päästä joskus jotain mareaa vertailukohteena kokeilee, bravahan oli auto jolla fiat leikit aloitin, ja pidin siitä alustasta!

38
Projektit / Vs: Fiat Marea 1,6 vaparipumppu.
« : Elokuu 25, 2014, 23:42:53 »
Miten jämäkkä tuollainen marea farkku on vakio alustalla jos esim. stilo farkkuun vertaa, onko tietoa? tuossahan on kuitenki takapäässä erilainen alusta ratkaisu, eikö olekkin? tuo stilo on melko lulla mutkissa jos yrittää edes ajaa vauhdilla, mutta jämäkämpää jousta on jo tulossa, iskarit ovat kyllä jo uudet ja mukavan nihkeät, paitsi taka päästä en osaa sanoa

39
Tänään tuli viattia laitettua jonkin verran, nimittäin penkkiä valmistin siihen! en tiedä haittaako mitään jos vaihtaa alkuperäisen airbag penkin tilalle toisen penkin, meinaan kyllä kokeilla. Eli puntostani tuttu subarun penkki, puntoon lykkäsin sen suoraan kun meni niin pienellä modauksella mutta se jäi vähän huteraksi johtuen siitä, että fiatin kiskot ovat vain pitkittäisen ja penkissä puolestaan on tukeva kehikko johon nuo kiskot kiinnitetään, subarussa taas penkki on siro rakenteeltaan mutta kiskoissa on poikittaiset palkit myös jotka tukevoittavat rakenteen, kun puntossa yhdistin heiveröisen penkin fiatin heiveröisiin kiskoihin niin se heilu jos sitä heilutti.

nyt sitten rakentelin subarun penkkiin poikittaiset palkit joiden väliin kiinnitin juuri oikeisiin kohtiin kiskoille asennus reiät, jotka toteutin isoilla kulmikkailla aluslevyillä joiden alle hitsasin laipalliset mutterit, jotta on valmiit jenkat joihin kiskot voi ruuvata suoraan kiinni, näin asennus on tukeva eikä tarvitse mitään patentteja kehitellä kiiinnikkeisiin! varmasti se airbag failure ilmestyy sinne mittariin, mutta kertokaas ken tietää, haittaako tuo mitään muuta, siis tarkoitus on leimalle laittaa aina orkkis penkki ja nollata valo?

sitten vielä semmoinen homma että tuo stilon takapää kolisee? mistä perkuleesta se johtuu, ihan pienimmissäkin töyssyissä tai tien kupruissa semmoinen helinä ja kolahtelu kuuluu takaa, ihan kun olisi joku osa irrallaan, en vain keksi mistä se tulee, ei puslat ainakaan voi kolista kun ovat uudet, voiko iskarit kolista?

tuossa vielä muutama kuva penkin rakentelusta




40
Projektit / Vs: Punto 80 elx cool ehostusta
« : Elokuu 22, 2014, 18:46:46 »
hienoa jälkeä, täytyy lainata oppejasi kaverin puntoon viimeistää ennen leimaa tai talven pimeitä, hänellä ne on aivan matat, luuletko että käyttämälläsi tekniikalla saisi kelvolliset?

41


nyt on musta viatin merkki paikoillaan :)

42
Projektit / Vs: Fiat uno 1.1 mk1 Projekti
« : Elokuu 19, 2014, 23:12:06 »
Sekopäinen idea, mutta siksi täältä suunnalta nouseekin peukku pystyyn idealla :D

43
hahhaa, eli olin oikeassa kun sanoin kaverille tuon maalausoperaation jälkeen, että täytyy äkkiä saada viatin keulamerkki valmiiksi kun muuten muistuttaa liikaa klonksvaagen paskattia :D mutta nyt on merkki keulilla ja tyylikäs on (mielestäni) keulan maalasin siksi kun en halvalla löytänyt mistään oikean väristä kolmiovisen etupuskuria niin halusin sitä samaa vihaisempaa luukkia, eli kun nuo kaksi säleikköä (ylempi ja alempi) yhdistetään vaikka maalin avulla niin näyttää se "suu" isommalta, keula on maalattu äkkiä plastidip kumipinnoite sprayillä lähtee repimällä tai tehokkaalla painepesurilla pois jos tahtoo, saattaa pian tulla vedettyä koko pasta mattamustaksi tuolla samalla tuotteella, sitten onkin jo sarjamurhaajan auto luukkia stilossa :D

44
Projektit / Vs: Punto 80 elx cool ehostusta
« : Elokuu 18, 2014, 21:27:28 »
joo kaikkissa puntoissa ainakin 1999- eteenpäin löytyy tuo toiminto, sen saa 5min(voi olla että muistan väärin) asti, jokainen viiksen vetäisy tuo 30sec lisää aikaa. tosin tämä toiminto on tullut vastaan myös ainakin kaikissa uudemmissakin fiatin malleissa mitä on vastaan tullut :), kätevä jos menee vaikka mökille pimeään vuoden aikaan ja täytyy nähdä jotain jos kantaa vaikka autolta romua perille asti, ja talvella pihan pikaiset lumityöt voi tehdä pimeällä kotiin tullessa kätevästi tuon mahtavan toiminnon avulla :D

45
Projektit / Vs: Punto 80 elx cool ehostusta
« : Elokuu 18, 2014, 07:54:56 »
Samaa asiaa olen ihmetellyt, kun viimeiset kaksi vuotta on menty ilman takapönttöä, ittelläni oli se 75-nokka puntossa nii se nosti meteliä koneesta, siksi italian matkaa varten hommasin takapöntön, mutta ei auttanut mitään, siksi otin pois kun palasin suomeen, eikä tosiaan vaikuttanut mihinkään, voin myös kertoa, että jos jollain on punto 60 ja vakio nokka nii putkesta voi heittää kaikki pöntöt mäkeen, eli ajaa ihan suoralla putkella kera katin tietysti nii ei kuulu mitään ääntä silloinkaan, mutta ei ole mätäneviä pönttöjä auton alla :D

46
tässä kuvia tämänhetkisestä tilanteesta:



47
en osaa vielä sanoa, mikä on lopullinen korkeus, mutta tänään meinas tulla probleemia ku yritin ajaa puntolla opittuun tapaan, mutta ei tuo rohjo meinannut päästä jakajan yli niin piti ajaa erikoisreittejä, jotka sisälsi jalkakäytäviä ja ruusupuskiin jemmattuja postilaatikkoja  :D

nythän edessä on 1.9 jtd mallin järeät iskarit (mukavan nihkeät) ja 1.6 mallin jouset, en tiedä olisiko 1.9 mallin jouset olleet liian jämäkät, tuskinpa? takapää on vakio siellä maavara on hyvä ja aika vakiona tuo maavara kait olisi tarkoitus pitää, saa nyt nähä miten siinä käy, mutta alaspäin en voi tuota laskea, tehkööt joku muu sen, kyllähän sekin varmaan mukavalta näyttäisi :)

nythän stilo on jo ihan iskussa ja ryhdissään, oikean väriset lokarit ja lievää tuninkiakin keulan ilmee piristämiseksi, mutta kuvia ei kehtaa tuonne pimeään lähteä räpsimään, huomenna sitten!

48
Projektit / Vs: Fiat Punto "Ferrari"
« : Elokuu 14, 2014, 21:20:15 »
no nyt ei tullut pumppu maksamaan liikoja :)

49
Projektit / Vs: "Rallipunto"
« : Elokuu 14, 2014, 21:18:20 »
Nyt se rakas puntoni löysi uuden kodin, eihän tässä näin pitänyt käydä  ;D

ei vain resurssit riitä kahta pitämään ja vaikka tämä punto oli autoista parempi niin stilo vei kiinnostukseni ja resurssit!

50
Eilen tuli puuhailtua kaikkea pientä stilon kanssa, sain laitettua ehjän kuskin oven tiivisteen, puhtaan (ei röökin hajua imeneen) ratin ja samalla siirsin toisesta autosta vakionopeuden säätimen omaan stilooni, johtohan siellä roikku valmiina ja hienosti alkoi heti pelittämään, nyt on mukava tuolla ajella! nyt toimii myös takaluukun sähköinen sekä kaukosäätöinen avaus, kontin sisällä oli niin paljon pastaa (hiekkaa jne.) ettei sähkömoottori systeemi päässyt liikkumaan, jännää ettei joku sulake ollut kärähtänyt  :D eipä ole stilossa enää muuta vikaa kuin ajovaloumpioiden korkeuden säätö, ja ehjät umpiot odottavat pahvilaatikossa kotona.

ensi viikolla kun saan oikean väriset lokarit autoon asennan samalla ne ehjät umpiot ja maalailen helmat siisteiksi ja laitan eteen roiskeläpät, sitten alkaa sitlooda olla toistaiseksi valmis.

Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10

Adblocker...

Ftcf.org pyörii ilmaisvoimin ja ainoa keino ylläpitää palvelinta on mainokset.
Toivoisimme, että et käytä adblockeria tällä sivustolla. Kiitos :)