FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.

Viestit - Grigio_GT

Sivuja: 1 [2] 3
26
Yleistä (Uusi Bravo) / Vs: Lineaccessori lisävarusteet
« : Maaliskuu 19, 2008, 22:38:25 »
Kannattaa juu soittaa suoraan maahantuojalle.

Soitin itse stereoiden erillisestä usb-paikasta ja bluetooth systeemistä. Asiantuntemusta löytyi ja kyseinen mies vastasi kaikista Lineaccessori palikoista. Herran sukunimi oli Palmu. Tietävät kyllä Deltamotorin vaihteessa.

Toinen kaveri taas vastasi tehdaslisävarusteista. Kyselin mieheltä hifi-paketin sijoittelusta ja hyvinhän tuo tiesi kertoa. Nimeä en muista.

Delta-autossa eivät tienneet kertoa kyseisistä asioista yhtään mitään.

27
Yleistä (Uusi Bravo) / Vs: Uusi Bravo 2007 >
« : Maaliskuu 17, 2008, 21:52:39 »
Moro!

Tosiaan tilasin 31.12.2007 Sportti Bravon. Auto on nyt tullut juuri Suomeen. Lupailivat jo ensiviikoksi sitä Rovaniemelle. Vihdoin.....

On nimittäin kerinnyt taas sattua ja tapahtua tässä odotellessa. Aikoinaan Bravastahan (nimimerkki juuri tähän autoon viittaa) tuli kiertokanki kurkistelemaan ulkoilmaa melko lennokkaasti.

Nimittäin tuossa kolmisen viikkoa takaperin perjantaina, aamulla töihin mennessä, vaihtoa odottanut Alfa 156 -01 päätti katkaista hihnansa. Voi #¤%&&. Kilometrejä oli takana 50t. Kolme vuotta olisi tullut täyteen tämän kuun lopulla. Ei sitten kestänyt. Viimeiset v..t..lut.

Onni onnettomuudessa on ollut Deltan asiakaspalvelun laatu. Ensimmäinen kerta kun olen oikeasti saanut Deltassa hyvää palvelua tai palvelua yleensä. Myyjä, jonka nimi löytyy myös rollon Deltan internet sivuilta uusien autojen kohdalta, on hoitanut alusta asti työnsä tyylikkäästi. Konerikonkin jälkeen sain saman tien häämatkalleni käyttöön uudenkarhean Kia Magentiksen. Tuli hyvin Helsingin matka tehtyä. Tämän jälkeen olen saanut työmatka-ajoon alleni Punton. En olisi uskonut ikinä tällaista kohtelua Deltalta saavani.

28
Yleistä (Bravo/a & Marea) / Re: Weitec:iä Bravaan
« : Tammikuu 02, 2008, 20:56:04 »
Moi!

Itelläkin oli tuossa surullisessa Brava 1.8:ssa Weitecin setti kiinni. Sen mitä kerkesin ajamaan alusta toimi erinomaisesti. Turha kallistelu jäi pajalle, mutta autosta ei kuitenkaan tullut normiajoon kelvotonta.

Talvella vain rohinaa riitti. Sai olla tarkkana aamuina joina sohjo oli jäätynyt urien väliin.

29
Yleistä (Uusi Bravo) / Re: Uusi Bravo 2007 >
« : Tammikuu 02, 2008, 20:51:13 »
Moo!

Bravon hifeistä vielä sen verran, että...

Kuulostivathan ne orkkis musavehkeetkin ihan hyvältä. Piti nyt vain saada ne...järki syitä ei löydy

Rupesi kiinnostamaan varustelistoissa esiintyvä erillinen bluethoot ja usb liitäntä siinä määrin, että soitin deltamotoriin. Nimittäin Rovaniemen Deltassa ei saatu selville/näkyviin kyseisiä palikoita. Vain blue & me systeemi.

Ilmeni, että varusteen saa 139 euron hintaan (arvio, ei muistanut ulkoa). Mutta, mutta...tällä hetkellä saa toimimaan ainoastaan hands free ominaisuuden. Visteonin valmistamasta hifi-laitteesta ei saada nimittäin millään virtaa usb:lle, joka on balukkarin valmistama. Koittavat ratkoa ongelmaa kyseisen yrityksen kanssa.

30
Yleistä (Uusi Bravo) / Re: Uusi Bravo 2007 >
« : Tammikuu 01, 2008, 16:05:10 »
Moro pitkästä aikaa!

Viime kirjotuksesta jo hetken aikaa kulunut. Surullisen kuuluisan konerikko Brava 1.8:in jälkeen ostin Alfa Romeo 156:sen vuodeltaan 2001. Palvellut hyvin nyt reilu 1,5 vuotta. 100tkm rupesi uhkaavasti lähestymään ja kävin eilen lyhyen pohdinnan jälkeen tilaamassa uuden pirssin.

Tilaus lähti mustasta Bravo T-Jet Sportista. Lisävarustelistalta poimin seuraavanlaiset palikat:
-automaattinen ilmastointi
-hifi -paketti
-keskikyynärnoja
-lohkolämmitin

Ei löytynyt lohkolämmitintä muuten Rovaniemen Deltan listalta.

Lupaili autoa helmikuun loppuun.

Edellinen Bravakin elää edelleen siskon käytössä. Nykyinen Marea-pohjainen kolmesta eri koneesta kasattu 1.8 hybridimylly on palvellut nöyrästi.

31
Tekniikka / Re: Brava paukahti
« : Helmikuu 24, 2005, 01:09:36 »
Eipä oo kuulunu mitään. En oo konettakaa niille takas lähettäny, en ennen kuin maksavat jotain viimeisestä koneenvaihdosta. Saa varmasti ruveta oikein kunnolla vääntämään.

32
Tekniikka / Re: FIAT CROMA V6-Moottori ?
« : Helmikuu 21, 2005, 01:56:30 »
Voi olla joo pätevät hinnat osissa. Muutenkin olis hauska nähä deltassa ilmeet ku veis huoltoon. En kyllä antais niille ees perus unoa huoltoon.

33
Tekniikka / Re: Brava paukahti
« : Helmikuu 20, 2005, 16:02:38 »
Jep Jep
Huomasin vasta kun kaverille näytin hifi-palikoita. Oli aika huvittavan näkönen sinänsä. Keskusyksikön ja vahvistimen välissä kasa vaahtomuovi murua ja jotai vaahteran siemeniä. En tiedä miten oli autoon eksyny. Mutta mukavan reiän on järsiny penkkiin.

34
Tekniikka / Re: FIAT CROMA V6-Moottori ?
« : Helmikuu 19, 2005, 13:52:36 »
Tuon pohjalevyn autoista olis aika härski Lancia Thema 8.32. Onkohan yhtää Suomeen tuotu. Siinä olis asennetta.

35
Tekniikka / Re: Brava paukahti
« : Helmikuu 19, 2005, 13:40:38 »
Luulis jo pikkuhiljaa kestelevän.

Jos vaikka pääsis käväseen jossain kahvitteluissa. Kyllä sitä ruskeasantaan varmaan uskaltaa lähteä, heh

Nyt pääsee asenteleen loput hifistelyt paikoilleen. Jäi vähä kesken viime vuonna.

Kerkes muuten jonkun sortin jyrsijä tekee jemman takapenkin alle (tukkien stereoiden keskusyksikön jäähdystiet vaahtomuovi puruun) huollossa ollessa. Pesävärkit oli järsiny takapenkin verhoilusta. Ei onneks pahasti näy.

36
Tekniikka / Re: Brava paukahti
« : Helmikuu 18, 2005, 23:31:26 »
Nonii

Nyt olis Brava kunnossa (ainakin toistaiseksi). Pari päivää ollut jo ajossa. Ihmeellistä kuunnella sivuäänetöntä konetta.
Oli ollut projekti vaihtaa Marean mylly keulalle, mikään anturi ei ollut sama eikä myöskään sähköjohtojen liittimet. Bravassa kaikki erilaista.
Marean kone oli vuotta uudemmasta autosta mitä oma Bravani edustaa. Ihme että noin isoja eroja merkin sisällä, auto kuitenkin melkein sama perus tekniikaltaan.
Laskukin kohtuullinen 1600 euroa...


37
Tekniikka / Re: Brava paukahti
« : Joulukuu 24, 2004, 10:23:27 »
On huumori loppunu jo kauan sitte. Bravaan tuli Marean 1.8 mylly, mutta se edelleen odottaa vaihtoa. Pitää askarrella nyt niistä kolmesta koneesta yks toimiva ja keulaan sopiva kokonaisuus. Rahaa ei oo palanu töihin vasta ku reilu kolme tonnia. Porilaisen vaihtokoneen toimittajan kans täytyy varmaan lähteä käräjille rahojansa vaatimaan.
Joku vois vahingossa vaikka räjäyttää Bravan maatakiertävälle radalle. Vai pitäisköhän se viedä maalilaitteeksi tammikuun ampumaleirille.

Hyvää joulua Fiatisteille ja parempaa uutta vuotta...

38
Tekniikka / Re: Brava paukahti
« : Syyskuu 21, 2004, 23:38:38 »
Joopa joo...
Vaihtokone on siinä kunnossa, että sitä ei kannata korjaamaan ruveta.
Pelkkä kansiremontti ei riitä.
Mistähän sitä löytäis koneen taas. Olisko kellään ideoita?

39
Tekniikka / Re: Brava paukahti
« : Elokuu 18, 2004, 12:34:36 »
Kerkesin muuten vielä saamaan ylinopeus sakotkin Bravalla, kun se jopa viikon mulla ajossa oli. Voi niitä siviili Skodia.....
Ei oo oikein putkeen tämä kesä mennyt.

40
Tekniikka / Re: Brava paukahti
« : Elokuu 18, 2004, 12:32:22 »
Löytyneestä kiertokangen palasesta voi päätellä, että kiertokangesta on pultti paukahtanu poikki jo kauan sitte. On sen verran taotun ja uudelleen muotoillun näköinen liitoskohta. Ilmeisesti on vedetty väärään momenttiin jo tehtaalla.

41
Tekniikka / Re: Brava paukahti
« : Elokuu 16, 2004, 13:23:11 »
Perjantai 13 meni mukavissa merkeissä. Brava toimii kuin sveitsiläinen kello. No ei sentään.
Huollosta haettuani Bravan jäi se jo myöhään illalla Järvenpäähän viettämään yötä. Lähdin risteyksestä liikenteeseen ja kun vaihdoin kakkoselle kuului mukava pamahdus. Seuraavana päivänä hinautettuani Bravan Auto-Milanoon selvisi, että moottorin takakiinnike oli pettänyt ja kone pudonnut alas. Jees, hieno homma.
Sain auton takaisin viikonlopun jälkeen. En ole sillä kuitenkaan hirveästi viitsinyt ajella. Nimittäin ilmeisesti kannesta on levinnyt hydraulinen nostin. Kone käy kuin 1000000km ajetun 123 korisen 200D mersun kone. Hirveä kilkatus. Kone on vienyt reilulla tuhannella kilometrillä vaivaiset litran öljyä kaiken lisäksi.
Vien Bravan huomenna kansiremonttiin. Katsotaan mitä mylly on syönyt.

Voi näitä murheen päiviä......  '.|

42
Tekniikka / Re: Brava paukahti
« : Heinäkuu 28, 2004, 21:58:10 »
No nii.....

Nyt olis Brava valmiina. Soitto tuli eilen, että pohjalevyä vaille valmis. Tänään olivat oikeen käyny koeajelulla. Huomenna pitää hakea auto alle, ku pääse Hämeenlinnasta Helsinkiin. Hintaa ne on nyt kuitenki arvuutellu kaks päivää. Kuka maksaa ja kuinka paljo. Mitä menee vakuutuksen piikkiin.....jne.

no huomenna voi sattua vielä jotain....... '.|

43
Tekniikka / Re: Brava paukahti
« : Heinäkuu 07, 2004, 11:33:44 »
Ja jatkoa seuraa....

Soitin toissa päivänä Auto-Milanoon ja kyselin Bravan vointia. Olivat saaneet juuri puoli tuntia sitten Bravan nippuun, vaihtaneet öljyt koneeseen. Kun olivat tulleet kahvitauolta oli Fiat sylkässy koneesta öljyt pihalle. Vaihtokoneen öljypohjassa halkeama >:( >:(. Eiku koko homma uusiksi. Konetta joutuu nostamaan taas pois, että saa öljypohjan vaihdettua. Ja tietenkin laatikkokin pitää irrottaa myllystä. Voi......

Pikku hiljaa alkaa jopa ahistaa....

Vaihtokoneen myyjä lupas maksaa öljypohjan vaihdon ilman mukinoita. Siellä oli ilmeisesti joku ns. lippispää pudottanut koneen rungon päälle, kun oli yrittäny nostaa sitä pois konehuoneesta.

Jos sais Bravan liikenteeseen ennen, kun lumet on maassa... '.|

44
Tekniikka / Re: Brava paukahti
« : Kesäkuu 22, 2004, 11:37:41 »
Soittelin aamusta Auto Milanoon...

Olivat ottaneet kilahtaneen koneen irti. Vaihtokoneen olivat jo huoltaneet (hihnan vaihto + muu perus huolto). Kytkimen ovat kans vaihtaneet, ei viittis millään heti viedä uudelleen Bravaa isompaan remonttiin.
Ilmastoinnin kans on vähän hommaa. Piuhat ei mee heittämällä paikalleen. Ero johtunee siitä, kun kone on vuotta vanhemmasta Bravasta.
Konetilassa palovauriot oli suuremmat miltä ensin vaikutti. Uusiks menee useita johtonippuja, ja lisäksi syyläri on käyttökelvoton. Ilmastoinnin letkuja ja muoviosia on sulanu reilusti.

Pitäis kuitenkin ens kuun alussa olla ajokunnossa...

45
Tekniikka / Re: Brava paukahti
« : Kesäkuu 19, 2004, 18:27:41 »
Olin ite Vekaranjärvellä. Tultiin sieltä VT 7 ja VT 6 yli etelään.

Vakuutustarkastaja oli todennu viime viikolla, että ei pysty arvioimaan vaurioita. Ilmottelevat Auto Milanosta suoraan Tapiolaan mitä Bravasta on palanu. Ja siitähän on palanu vaikka mitä.... ;D

46
Tekniikka / Re: Brava paukahti
« : Kesäkuu 11, 2004, 00:31:56 »
Tapiolasta tuli terveisiä. Rallye Peugeotin kasko oli irtisanottu, kun ensimmäistä huomautuslaskua ei maksettu eräpäivästä kuin 2 päivän kuluttua. Maksun myöhästyminen johtu hyvin pitkälti siitä, kun oon viettäny viime kuusta kotona 5 yötä. Muuten oonkin viihtyny puiston puolella sotimassa. Pitäis taas aamulla lähteä viikoksi varusmiesten kanssa Aalto harjoitukseen.
Nyt olis hyvää aikaa pistää Bravaa kuntoon. Vakuutustarkastaja!!! >:(

47
Tekniikka / Re: Brava paukahti
« : Kesäkuu 10, 2004, 20:30:58 »
Sain eilen kaverin kanssa haettua Bravan pois Hyvinkään Deltan pihasta ja vietyä sen Auto Milanon pihaan. Vakuutustarkastajat ei näköjään oo ainakaan urakkahommissa >:(. Auto makas Deltan pihalla kolme työpäivää, eikä sitä oo kukaan käyny vielä kattoos. Pitäis päästä pikku hiljaa vaihtamaan sitä konetta...

48
Tekniikka / Re:Brava paukahti
« : Kesäkuu 08, 2004, 23:29:04 »
Vakuutus ei korvaa teknistä vikaa. Korvaa vaan ainoastaan kaikki teknisestä viasta johtuneen tulipalon aiheuttamat vauriot.

49
Tekniikka / Re:Brava paukahti
« : Kesäkuu 08, 2004, 21:51:42 »
Tilasin tänään vaihtokoneen. Semmonen sattu löytymään Porin läheltä. Koneella on ajettu 70tkm ja hintaa oli tasan tonni.
Deltasta ne ehdotteli mulle samaa konetta hintaan 1200 eemeliä. Ihmettelivät kun sanoin niille, että eivät tee autolle mitään, vaan tuun hakemaan sen pois sieltä huomenna. Kelkon Bravan Auto Milanoon, minne koneenkin jo tilasin.
Soittelin iltapäivällä Deltamotoriin ja kyselin niiden kiinnostusta asiaan. Takuu mies oli asenteella EVVK. Valitteli tapahtunutta ja sanoi, että ei konetta oo kyllä noin vähää kestämään suunniteltu. Lisäksi sano, että toivottavasti saan koneen jostain edullisesti, että ei jäis niin paha maku tapahtuneesta. Huhhuh....

50
Tekniikka / Re:Brava paukahti
« : Kesäkuu 07, 2004, 17:42:13 »
Pumppua ei oo kyllä vaihdettu. Lämmöt ei tosiaan noussu. Vois silti olla kyllä yks vaihtoehto.
Saa nähä paljoko uus mylly tulee maksamaan.
Yhtenä vaihtoehtona on tullu mieleen tuoda Saksasta auto. Bravaan HGT:n tekniikka...

Sivuja: 1 [2] 3

Adblocker...

Ftcf.org pyörii ilmaisvoimin ja ainoa keino ylläpitää palvelinta on mainokset.
Toivoisimme, että et käytä adblockeria tällä sivustolla. Kiitos :)