Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Ostetaan / ostetaan paisuntasäiliö
« Uusin viesti kirjoittanut samiko1977 Kesäkuu 24, 2017, 22:10:34 »
Fiat stilo paisuntasäiliö. Hki ja lähialueetoo ja mielellään heti.
2
Yleistä Fiateista / Vs: Ostin Fiatin, eli kerro uutuudestasi täällä
« Uusin viesti kirjoittanut Shuttle Kesäkuu 23, 2017, 18:03:54 »
500X:n kaveriksi tuli nyt Evo Sport kaveriksi. Tää on tää lehdistöauto, joka löytyy kaikista iltasanomien ym. artikkeleista vuonna 2010. On kyllä muikea peli.
3
Tekniikka / Vs: Grande punto kaukosäätöinen lukko ei toimi kaukaa
« Uusin viesti kirjoittanut eeppos Kesäkuu 23, 2017, 08:33:49 »
Tarkista paristokontaktit, niiden juotokset. Aluksi. Sittenhän se mahdollisuus olisi pois.
4
Myydään / Vs: Race.fi: Uutisia
« Uusin viesti kirjoittanut Race Performance Oy Kesäkuu 22, 2017, 17:09:30 »
Hyvää juhannusta!

Juhannuksen juhlafiilistä ei kannata jarruttaa, vaan sen sijaan auton jarruttelu kannattaa varmistaa D2 isojarrusarjoilla.



D2 jarrusarjoja on meillä Racella testattu omissa ajokeissa jo varsin pitkään. Liki 10 vuotta autossa olleet jarrut kulkevat edelleen orggis paloilla ja -levyillä kun autoa on käytetty lähinnä katuajossa ja ratapäivillä. Ahkerampi radan kierto toki hyötyisi kovemmista paloista.
Herkistelyä ei ole tarvinnut tehdä, mutta sen tarve toki riippuu myös paljon olosuhteista jossa autolla ajetaan, eikä siitä ikinä haittaa ole.



Käsijarru toimii useimmissa malleissa suoraan, ja se toki mainitaan tuoteselosteessa. Autot joissa alkuperäinen käsijarru on toteutettu rummulla, on D2 alumiinikeskiössä vastaava rumpu. Alumiinirummulla jarrua tosin ei kannata kauheista vauhdeista repiä, vaan kisakäyttöön on sitten asennettava hydraulinen käsijarru.
Myös satulamallin käsijarruja löytyy, kuten elektronistakin seisontajarrua (koittakaapa sellasella nykiä parkkiksella! :D)



Fiksuin valinta useimpiin autoihin on joko 330 tai 356mm sarja. Kokemukseen perustuva suosituksemme on 330 mm sarja, koska se mahtuu vielä 17" vanteiden kanssa joka tarkoittaa mm. ratarenkaiden skaalan laajenemista, ja vaikka auto olisi vain kesäajossa sitä että siirtoonkin sopivia vanteita löytyy vähän joka nurkalta. Puristimena 330 ja 356 mm sport sarjoissa toimii edessä 8-mäntäinen satula jolla pysähtyvyyttä riittää ja jarruteho on helposti annosteltavissa.

Sarjat ovat sadan euron alennuksessa seuraavan viikon perjantaihin saakka. Lisätietoja ja valinta-apua kannattaa kysellä myynnistä jos jokin sarjan valinnassa askarruttaa tai valinta ei syystä tai toisesta ole vielä päivän selvä.

»» Race: D2 etujarrusarjat
»» Race: D2 takajarrusarjat

Juhannusaattona olemme kiinni

Joo, mekin ollaan ihan rehellisiä Suomalaisia miehiä, eli lähdetään juhannusaaton viettoon perjantaina. Palaamme sorvin ääreen hyvin levänneinä maanantaina ;)


Erinomaista viikonloppua! Race.Fi / Wille

Kirjoitus sivuillamme
5
Yleistä (Stilo) / Vs: Loose
« Uusin viesti kirjoittanut JariR Kesäkuu 22, 2017, 16:01:52 »
Ehkä kaukaa haettua, mutta minkä kuntoisilta auton sähkövedot näyttävät noin yleisesti? Tuolla ainakin on yksi potentiaalinen vikapesäke esitettynä: http://ftcf.org/smf/index.php?topic=14615.0  ...omassa -07 mallisessa 80tkm ajetussa nuo johdon kuoret olivat jo kalkkiviivoilla ja kun kuoret alkavat hiljalleen puhjeta, voin kuvitella jotain hyvin mystistä ilmaantuvan.

Eräässä kokonaan toisenmerkkisessä autossa moottorin johtosarjan sisään pääsi öljyt päätyen lopuksi aina eculle asti, jolloin alkoi jos jonkinlainen oireilu, käynti oli aaltoilevaa, milloin tehot hukassa ja milloin ei ottanut vaihdetta päälle. Tällaista ei liene Stiloissa tapahtunut, mutta noin esimerkkinä halusin nostaa esille. Jos tuossa olisi alettu vaihtamaan osia vikakoodien perusteella, niin olisi tullut varmaan pitkä lista, vaikka vian aiheuttaja suutinlinjan johtosarjan liitin, joka pilasi koko moottorin johtosarjan.
6
Yleistä (Punto) / Vs: GP 1.4/95 -07 sammuilee
« Uusin viesti kirjoittanut 75 ELX Kesäkuu 21, 2017, 23:24:03 »
Uusi Bosch MAP numerolla F 01C 600 070 maksaa ~15-20e niin on halpa kokeilla
7
Yleistä (Punto) / Vs: GP 1.4/95 -07 sammuilee
« Uusin viesti kirjoittanut Fletch Kesäkuu 21, 2017, 22:59:10 »
Jos kerran pysyy käynnissä ilman mappia mutta sen kanssa sammuu niin sanoisin että mapin vaihtoa voisi kokeilla ensin. Ilman mappia sen ei kuulukkaan käydä kovin nätisti. Mitä sillä anturilla siellä silloin tekisikään. Uus map taitaa kustantaa muutaman kympin eikä ne ikuisia ole..
8
Yleistä (Punto) / Vs: GP 1.4/95 -07 sammuilee
« Uusin viesti kirjoittanut jebujee Kesäkuu 21, 2017, 21:39:18 »
Kokeilujen jälkeen lisätietoja auton käyttäytymisestä...
Koitin poissulkea MAP anturin, otin piuhan irti ja auto käyntiin niin starttas mutta kävi epätasaista tyhjäkäyntiä ja tuli MAP anturin vikakoodi. Auto pysy käynnissä. Laitoin auton hyrskytellessä MAP piuhan takaisin kiinni, niin käynti tasaantui mutta kierrokset nousi hieman, auto kävi hetken ja sammui. Koitin pari starttia ja sama toistui, auto starttas nätisti ja sammui. Sen jälkeen koitin pitää kaasulla kierroksia ylhäällä, pidin 2000 kierrosta, auto kävi hieman epätasaisesti ja välillä meinas sammua, kiekat tippui mutta hyrskähti takaisin ylös, tämän teki muutaman kerran kunnes huomasin että auto piti itsestään kierrokset 2200 - auto piti 2200 kierrosta minutin ilman että koskin kaasuun. Sammutin auton ja starttasin niin auto nosti heti taas kierrokset sinne 2200 - kävi hetken, sen jälkeen alkoi kierrosten humppaus ja auto meinas sammua muutaman kerran mutta aina kuitenki käynti jatkui kunnes kierrokset asettui normaaliin n. 800 ja auto jäi käymään siistiä tyhjäkäyntiä ilman mitään epämäärästä. Ja tämä on nyt viimeisin, auto kävi täysin normaalia tasaista tyhjäkäyntiä - eikä auto anna yhtää vikakoodia.

Ajatuksia?

Eilen ei jaksanu koittakkaan, tänään taas sammuilee.
Eikö löydy mitään ajatuksia mistä lähteä ongelmaa ettimään?
9
Yleistä (Stilo) / Vs: Loose
« Uusin viesti kirjoittanut MW100 Kesäkuu 21, 2017, 18:08:34 »
Hienoa, nuo molemmat anturithan ovat "tekemässä samaa työtä" seos-suhteen ja ilmämäärän sekä lämpötilan suhteen, joten vaikea tietää mistä tökki pääasia että nyt pelittää -> äkkiä leimalle;)

Ja leima otteessa. Vuoden saapi taas körötellä ja luultavasti taas jossain vaiheessa pääsee ihastelemaan  "valo näytöstä", jos vanhat merkit paikkansa pitävät.

No näin taas veikkaus onnistui. Jälleen samat ongelmat. Hieonoa Stilo

Ja jatkoa. Vikavalot poistuivat 2 vuorokauden "levon" jälkeen, ilman toimenpiteitä. Todella mahtavaa Stilo.

U1600 vikakoodi on todellapaha. Pitäisi olla ajonestoonliittyvä (avaimeen) mutta onko? Visainen kysymys Siloosta

Taas toimii kuin ei mitään, vika valot ovat pysyneet jo jonkin aikaa pois (ei tehty mitään korjauksia). Pitänee kiirehtiä taas leimalle, jokso menisi taas kerrasta läpi, niin kuin vuositakaperin. On tää ihme Singeri...

Siis juu unohtakaa tuo, taas sytty myyvaara ja öljykannu eli hermo meneeeeeeee. Paali kutsuuuuuu
10
Yleistä (Stilo) / Vs: Loose
« Uusin viesti kirjoittanut MW100 Kesäkuu 21, 2017, 08:20:02 »
Hienoa, nuo molemmat anturithan ovat "tekemässä samaa työtä" seos-suhteen ja ilmämäärän sekä lämpötilan suhteen, joten vaikea tietää mistä tökki pääasia että nyt pelittää -> äkkiä leimalle;)

Ja leima otteessa. Vuoden saapi taas körötellä ja luultavasti taas jossain vaiheessa pääsee ihastelemaan  "valo näytöstä", jos vanhat merkit paikkansa pitävät.

No näin taas veikkaus onnistui. Jälleen samat ongelmat. Hieonoa Stilo

Ja jatkoa. Vikavalot poistuivat 2 vuorokauden "levon" jälkeen, ilman toimenpiteitä. Todella mahtavaa Stilo.

U1600 vikakoodi on todellapaha. Pitäisi olla ajonestoonliittyvä (avaimeen) mutta onko? Visainen kysymys Siloosta

Taas toimii kuin ei mitään, vika valot ovat pysyneet jo jonkin aikaa pois (ei tehty mitään korjauksia). Pitänee kiirehtiä taas leimalle, jokso menisi taas kerrasta läpi, niin kuin vuositakaperin. On tää ihme Singeri...
Sivuja: [1] 2 3 ... 10