Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Yleistä (Stilo) / Vs: Potentiaalinen vikaantumispaikka Stilon sähköissä
« Uusin viesti kirjoittanut eeppos tänään kello 09:33:02 »
Sulakerasia otettu uudelleen auki, purettu ja putsattu. Ei se vielä likainen ollutkaan. Liittimet vaan tiukensin. Se oli siinä, alkoi kulkea rivakammin. Ilmeisesti näissä väliliittimissä ollut heikompia kontakteja. On nimittäin niin, että kunnolliseen toimintaan tarvitaan kunnollinen kontakti, sen sijaan johonkin oikosulkuun, tms. riittää vähän paskaisempikin kontakti.
2
Projektit / Vs: barchetta by Uno_mas
« Uusin viesti kirjoittanut Uno_mas eilen kello 20:57:32 »


Tuossa vielä tuo ero. Oikealla barchettan paininkuppi, vasemmalla stilon. 2mm on männän halkaisijoissa eroa.

Päädyin sitten noihin barchettassa alunperin olleisiin. Purin, putsasin ja kasasin uudella öljyllä ne kaikki. Noissa sisällä ollut öljy oli melkoisen likaista ja kupin pohjalla oli ihan selkeää irtolikaa.
Sen verta pieni kuula noissa on sisällä venttiilinä ettei paljoa tarvi olla likaa, että jää vuotamaan.




Oli tarkoitus vasta seuraavassa jakohihnan vaihdossa laittaa metallinen ohjainpyörä muovisen tilalle, mutta nyt kun jakopään joutui purkamaan niin laittelin sen tuossa samalla.
3
Yleistä (Punto) / Vs: Ohjaustehostimen kääntökulma-anturi
« Uusin viesti kirjoittanut Uno_mas eilen kello 20:46:00 »
Juu, ihan normaalisti toimii. Ei tarvinnut edes multiecuscanniakaan.

Tuossa purkuosassa tuli kaikki väliltä hammastanko ja ratti.
Luultavasti tuosta orggiksesta on ohjaustehostimen ecu jollain lailla rikki. Mitään muuta selitystä tuohon vikaan en keksi. Purkuosan mukana tuli myös ecu.
4
Yleistä (Bravo/a & Marea) / Vs: Bravo mk1 1.2 16v ajonesto kettuaa
« Uusin viesti kirjoittanut v.v eilen kello 18:10:14 »
Senverran tarkeni ropamaan että nappasin tuon ajonestoboksin, avain antennin ja nuo Code sulakkeet irti..
Nopeesti mittailtuna sulakkeet ehjät, avain antennin johto jne ei ainakaan poikki mistään ja ajonestoboksissakaan ei sisällä näy mitään ihmeempää silmämääräisesti todettuna..

Seuraavaksi varmaan pitänee mitata tuleeko noille virrat ok..

Miten nämä muuten reagoi jos jompikumpa Code sulake kärtsää/ei saa virtaa? syttyykö code valo ollenkaan vai jääkö palamaan jne?

Ei löytyisi yhtään ylimääräistä?  ;)

Löytyy ja löytyy myös ecu+immo+avaimet pakettikin jos on sama osanumero

Ok! pidetään mielessä.
5
Yleistä (Punto) / Vs: Ohjaustehostimen kääntökulma-anturi
« Uusin viesti kirjoittanut tare Joulukuu 12, 2017, 20:42:29 »
Purkurilta käytetty tehostinhässäkkä ja matka jatkuu

Nyt toimii taas normaalisti?

Joskus en itse kommentoi kaikkia asioita, mutta luen silti kaikki jutut tarkasti.  ;)
6
Projektit / Vs: barchetta by Uno_mas
« Uusin viesti kirjoittanut Uno_mas Joulukuu 12, 2017, 20:37:21 »
Venttiilit naputtaa v*ttu s*tana

Pistin tässä barchettan käyntiin, kun tarvi tehdä nosturille tilaa marean jarruremppaa varten. Ei lopu naputus, vaikka käyttelin 10min.
Avasin venttiilikopan, 7 paininkuppia ihan pehmeinä :o  3 kesää ajettu federal mogulin uusilla paininkupeilla, öljynä ollut 10W-60 tai 10W-50. Ei tule mulle enää mitään federal mogulin merkillä olevaa varaosaa.

Tässä sitten rupesin funtsimaan miten edetä ja muistin jykän postauksen, että paininkupit pystyy purkamaan pöytään kopauttamalla. Tosin noita federal mogulin kuppeja en saanut purettua, vaikka kuinka hakkasin. Alkuperäiset purkautuivat pöytään kopauttamalla.

Nyt on muutama vaihtoehto.
Olisi 16kpl alkuperäisiä paininkuppeja, 16kpl paininkuppeja puretusta stilon moottorista(näistä 1 on romu, kun ei ole pyörinyt ja on kulunut kuopalle), 9kpl ehjää federal mogulia.

Noissa paininkupeissa on kaiketi tapahtunut jotain kehitystä, kun noissa barchettan alkuperäisissä paininkupeissa säätöyksikön männän halkaisija on suurempi kuin stilon paininkupeissa. ePERkin tukisi tätä, koska paininkupin numero on vaihtunut useampaan otteeseen. Nyt olisi vaan hyvä tietää onko muutos tapahtunut laadun parantamiseksi vai kustannuksien laskemiseksi  ::)



Yhden paininkupin kokeeksi huolsin ja siitä ainakin tuli tosi hyvä. Vaikka kuinka paineli niin kovana pysyi.
7
Yleistä (Punto) / Vs: Ohjaustehostimen kääntökulma-anturi
« Uusin viesti kirjoittanut Uno_mas Joulukuu 12, 2017, 20:08:31 »
Purkurilta käytetty tehostinhässäkkä ja matka jatkuu
8
Yleistä (Bravo/a & Marea) / Vs: Bravo mk1 1.2 16v ajonesto kettuaa
« Uusin viesti kirjoittanut 75 ELX Joulukuu 12, 2017, 19:15:20 »
Ei löytyisi yhtään ylimääräistä?  ;)

Löytyy ja löytyy myös ecu+immo+avaimet pakettikin jos on sama osanumero
9
Yleistä (Bravo/a & Marea) / Vs: Bravo mk1 1.2 16v ajonesto kettuaa
« Uusin viesti kirjoittanut v.v Joulukuu 12, 2017, 16:57:45 »
Tosiaan jäi aloituksessa mainitsematta että eihän se käynnisty.  :)
Näissä ilmeisesti(?) ajonesto tappaa kipinän, bensapumppu ainakin herää ja boksi antaa startin pyörittää..

Virtalukon antenni on muutamaan autoon tarvinnut vaihtaa
Mikähän se antennin näissä yleensä "tappaa"? ei ole omalle kohdalle vielä osunut näitä ajonesto murheita..
Ei löytyisi yhtään ylimääräistä?  ;)


Käynnistyykö? Niistä code-valoista niin en huolestuisi  ;D . Kovaa ajoa vaan  ;D. Mutta asiaan: Vika voi olla virtalukon yhteydessä olevan rengasmaisen antennin liian pieni resistanssi. Tämä antenni lukee avaimen koodin.
Tosiaan, ei käynnisty.  ;D
Tuonhan periaatteessa pystyisi sitten mittaamaan..


Kiitoksia jo vastanneille..  ;)
10
Yleistä (Bravo/a & Marea) / Vs: Bravo mk1 1.2 16v ajonesto kettuaa
« Uusin viesti kirjoittanut tare Joulukuu 11, 2017, 20:49:04 »
Käynnistyykö? Niistä code-valoista niin en huolestuisi  ;D . Kovaa ajoa vaan  ;D. Mutta asiaan: Vika voi olla virtalukon yhteydessä olevan rengasmaisen antennin liian pieni resistanssi. Tämä antenni lukee avaimen koodin.

Sivuja: [1] 2 3 ... 10