FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Tempran käynti.  (Luettu 3691 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jykke-84

Tempran käynti.
« : Joulukuu 07, 2009, 19:13:17 »

Elikkäs Tempra 1.6 i.e-94 1-piste ruiskussa olis häikkää... Käynnistyy kyl hyvin ja nöyrästi ja pyöriikin moitteetta(n.puoli minuuttia, jonka jälkeen sammuu jos ei koske kaasuun >:D) ja kun koskee niin alkaa armoton "röpötys" ja kaasua saa pumpata et pysyy käynnissä ???. Kun saa kaasua pumpattua niin että kierrokset on 3500-4000 niin siitä ylöspäin pyörii moitteetta :o... Siispä mistä tälläinen voi johtua? jotkut epäili lamda-anturia mutta kun en fiudeista hirveästi tiedä niin olen sormi suussa! Viestiketjuja lueskeltuani havaitsin tämän olleen ongelmana muillakin(tai ainakin saman tyylisiä oireita), voiskos johtua tuosta ykk-anturista tai kierrosnopeuden tunnistimesta??. Olisin kiitollinen jos joku voisi valaista tietämätöntä! :-\
Kirjattu

Karpo

• FTCF-Tukija
  • Todellinen Tuunaaja
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Tempran käynti.
« Vastaus #1 : Joulukuu 07, 2009, 21:45:53 »

Yleensä tuo anturi aiheuttaa sen, että auto joko sammuu tai ei lähde ollenkaan käymään... Kannattaa tarkistaa kaasuläpän asentotunnistimen ja sen johtojen kunto. Ne ovat temppuilleet ainakin minulla.
Kirjattu
128 1.1 '75, Tipo 1.6DGT '88, Dedra 2.0ie '92, Sprint 1.5QV '86 + varaosa-autot

jykke-84

« Vastaus #2 : Joulukuu 07, 2009, 21:54:50 »

Elikkäs Tempra 1.6 i.e-94 1-piste ruiskussa olis häikkää... Käynnistyy kyl hyvin ja nöyrästi ja pyöriikin moitteetta(n.puoli minuuttia, jonka jälkeen sammuu jos ei koske kaasuun >:D) ja kun koskee niin alkaa armoton "röpötys" ja kaasua saa pumpata et pysyy käynnissä ???. Kun saa kaasua pumpattua niin että kierrokset on 3500-4000 niin siitä ylöspäin pyörii moitteetta :o... Siispä mistä tälläinen voi johtua? jotkut epäili lamda-anturia mutta kun en fiudeista hirveästi tiedä niin olen sormi suussa! Viestiketjuja lueskeltuani havaitsin tämän olleen ongelmana muillakin(tai ainakin saman tyylisiä oireita), voiskos johtua tuosta ykk-anturista tai kierrosnopeuden tunnistimesta??. Olisin kiitollinen jos joku voisi valaista tietämätöntä! :-\

Missäköhän nämä johdot sijaitsee? fiiat on tosiaan ihan outo minulle joten olen kiitollinen vastauksesta/sista..  :)
Kirjattu

Karpo

• FTCF-Tukija
  • Todellinen Tuunaaja
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
« Vastaus #3 : Joulukuu 08, 2009, 21:46:38 »

Asentotunnistin löytyy auton edestä katsottaessa ruiskun vasemmalta puolelta. Se on sellainen musta muovimötikkä johon tulee liitin ja joka on 4 torx-ruuvilla kiinni.

Jos otat itse tunnistimen irti niin merkitse sen paikka huolellisesti! Sen asento säätää seoksia ja väärään asentoon laittamalla seokset saa aivan sekaisin...  ::)

Omassa Dedrassa oli tosiaan yksi johdoista poikki ja se kävi aivan päin honkia. Vikaa etsittiin 3kk...
Kirjattu
128 1.1 '75, Tipo 1.6DGT '88, Dedra 2.0ie '92, Sprint 1.5QV '86 + varaosa-autot

Adblocker...

Ftcf.org pyörii ilmaisvoimin ja ainoa keino ylläpitää palvelinta on mainokset.
Toivoisimme, että et käytä adblockeria tällä sivustolla. Kiitos :)