Kirjoittaja Aihe: YLInopeus  (Luettu 50601 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kaitsu

  • Aluemoderaattori
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 2083
  • Sukupuoli: Mies
Vs: YLInopeus
« Vastaus #100 : Helmikuu 07, 2011, 17:57:56 »
Muutama viikko sitten olin koulutuksessa Tampereella ja illalla kotia kohti ajellessani en huomannut että satasen nopeusrajoitus muuttui kahdeksaan kymppiin. Radiota taisin räplätä samaan aikaan ja jäi vahingossa huomiotta se liikennemerkki...  Kameratolppa oli tietysti vähän sen liikennemerkin perässä ja salama välähti. Navin mukaan vähän vajaata satasta porhalsin. Vielä ei ole tullut pikavoittoa postissa, mutta eiköhän se sieltä tule. Satasella pitäisi selvitä sakkolaskurin mukaan, mutta harmittaa silti täysin turha rahanmeno.  :(

Vuodesta 2002 tai 2003 lähtien hyvin pitänyt sakoton putki katkesi viime pääsiäisenä kamera-autoon, vähän samalla tavalla kuin nyt muutama viikko sitten, kun olin Riihimäelle menossa. 80e tuli silloin maksettavaa.
Opel Astra Sports Tourer 1,7 CDTI 2013 & Opel Astra Sports Tourer 1.0 Turbo 2016

Poissa bravastar

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 1669
  • Sukupuoli: Mies
Vs: YLInopeus
« Vastaus #101 : Helmikuu 07, 2011, 19:49:35 »
Etenkin kesäisin tuolla Turku-Tampere välisellä 9-tiellä saa olla aika tarkkana noiden kameroiden kanssa, jos on tapana ajaa ylinopeutta.
Tuo on ensimmäinen kameratolpallinen tieosuus, jonka olen nähnyt, missä on ihan oikeasti mietitty noiden kameroiden paikkoja.
Siinä on todella monessa paikassa kamera heti sen jälkeen kun 100:nen on vaihtunut 80:een jonkin risteyksen kohdalla.
Joku noita paikkoja voisi nimittää sakkorysiksi, mutta muuten kyllä varmasti pakottaa laskemaan nopeutta noiden vilkkaampien risteysten kohdalla.


///// for Life

Volvo V50 R-Design ::)
ex: Brava 1.4, Stilo 1.6, Punto Evo Sport

Poissa AriFerra

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 508
  • Sukupuoli: Mies
Vs: YLInopeus
« Vastaus #102 : Helmikuu 12, 2011, 17:43:20 »
Tare ainakin mainitsi tuon, että rajoitus voisi olla kesällä korkeampikin. Mutta tulisi ongelmia, koska "mummot" sähläisivät liittymillä.

No, 15 lomareissua Saksan baanoilla ajaneena sanoisin, että ei ole ongelma. Kulttuuriin sopeutuu, ja Saksassa 70-v mummot 70 hp. Puntolla osaavat upeasti tulla liittymästä baanalle.

250 on rajoitus hyvillä baanoilla, joilla on kolme kaistaa yhteen suuntaan. Jos mummo eksyy uloimmalle kaistalle ja takaa tulee T-Jet 212 lasissa, Bravomies räpäyttää ajoissa valoja ja mummo väistää kakkoskaistalle. Ei ongelmaa taaskan.

Ok, välillä kuullaan uutisia, että baanalla on ketjukolari. Itsekin olen ollut ruuhkassa sen takia. Toki kolareita sattuu. Sattuu niitä Suomessakin. Saksassa tosin on ehkä hieman enemmän autoja? Baanoja on joka kaupungista toiseen. Eikä tosiaan mitään "jyskälän mallia, 3 km kaupungista ulos".

Ziljoona autoa ajaa edestakaisin baanoilla päivästä toiseen. Nopeudet 70 km/h - 250 km/h (okei, jos ei saku auto, niin ei rajoitettu, eli nopeampaakin voi ajaa. Meillä yhellä reissulla esmes oli yx SAAB 9000 CD, 2.3 turbo, sirulla, eli huiput 260), ja ne onnettomuudet ovat liikennemääriin varmasti suhteessa pienemmät kuin monessa muussa maassa?

Ai nii..yllä oleva vesittää sen, miksi minä niin pidän ajaa yksikaistaisella tiellä (ulkona taajamasta) kovaa...
S.P.Q.R. -> Sono pazzi questi romani

Ex F14T:
Ritmo 105 TC -82, Ritmo 105 TC -83, Uno 70 SL -88, Stilo 130 -03, Bravo 150 T-Jet -07

MUUT: Ascona 1.9 -75, BMW 320 V6 -82, BMW 320 V6 -84, Golf II -88, Polo Classic 1.6 -98, Grand Scenic II 2.0T -08

Poissa AjH

  • FTCF-Member
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 1495
  • Sukupuoli: Mies
  • 20v ilmankierrätin
Vs: YLInopeus
« Vastaus #103 : Helmikuu 20, 2011, 21:28:39 »
....  Ja entä sitten, jos hitaampi tulee eteen kun minulla on lasissa 190 ja eteenjäävä loukkaantuu vakavasti tahi vielä pahempaa? En tiedä, eikä minun luonteella edes aleta asiaa pohtimaan, sanoo kuka moralisti mitä hyvänsä.

Lainataan vielä lyhyemmin, asenteessa on minun mielestä todellakin jotain pientä mietittävää, jos tuo tosissaan on tuohon sanamuotoon kirjattu. Ei kai tuossa mitään, toivottavasti loukkaannut itsekkin, kuolema on liian helppo oikotie. Juopotkin selviävät kuskin paikalta useimmiten, kun kyytiläiset kärsivät. Todellisuus valkenee juopollekkin kun selviää, jos enää pystyy selvinpäin asiaa kestämään.
Miten se että autossa on vaikka 500hv, vaikuttaa siihen miten lujaa sillä ajetaan, tai kenen kanssa sillä ajetaan kolari ??? Mielenkiintoista asennoitumista.


Se ettei noudateta 80km/h rajoitusta esim Tre-Turku tiellä on sinänsä ymmärrettävää ainakin aurinkoisella kesäkelillä kun liikennettä muutenkin on vähän. Mutta vain ymmärrettävää, laki kuitenkin määrittää että nopeusrajoituksia on noudatettava. Tosiasiahan se on että Suomen teillä nopeusrajoitukset ovat lähes 100% alakanttiin siihen nähden kuinka lujaa tiellä voisi täysin turvallisesti normaalissa ajokunnossa olevalla autolla ja kuljettajalla liikkua.

Joku hyvän matikkapään omaava voisi laskea että mikä on nettosäästö ajassa jos vaikka 80km/h vauhti nostetaan 90km/h vauhtiin, ja ajetaan vaikkapa 200km matka?

Sitten mietitään kuinka paljon aikaa matkan alussa ja lopussa menee kun taajamissa molemmissa päissä on kolmet valot kummassakin ja punaiset tietenkin vaikkapa yhteensä 2 minuuttia.

Tämä tullut miniatyyrinä huomattua monesti kun Nokialta motaria ajaa Tampereelle. Nokian päässä ajetaan isoa lujaa ohi ainakin sen 120km/h (vaikea arvioida todellista) taulussa ja sitten Epilän valoissa punaisissa seisoo se sama kiireinen kun itse ehdin paikalle mittari 105km/h vauhdilla.

Mitäs näistä, bensaa ehkä meni enempi mutta itsehän maksaa, ja sai ajaa nautinnollista kovaa vauhtia, jep. Huomattavampia asioita tulee sitten jos jotain tapahtuu ja törmäyshetken jäännösnopeus pienestä ylinopeudesta johtuen on parikymppiä enemmän, törmäysenergiaa on valtavasti lisää.
No eihän näitä tapahdu kuin lottovoiton todennäköisyydellä.

Pari päivää takaperin tutulla meinasi talo palaa, palohälyttimet pelastivat ja minuuteista oli homma kiinni. Turhia ne palovaroittimetkin ovat tähän olleet, mutta sitten kerran meinasi napsahtaa.

Joku ei näissä teksteissä näe mitään järkeä. Ei se mitään. Kaikki on hyvin niin kauan kun mitään ei tapahdu. Ja kun tapahtuu niin sitten jeesustellaan taas, mutta ei se silloin enää mitään auta. :)

Antaa mennä vaan, kaasu pohjassa. Saattaa yksi syy Suomen rajoituksiin olla tämä rajoituksista piittaamattomuus. Kun rajoitus on 80km/h niin ajetaan ~100km/h, hurjat vieläkin enemmän. Rajoitus on 100km/h niin 120km/h on normia, ja kovempaakin ajetaan usein.

Kauhee vuodatus. ;D Ajelkaa kuinka tykkäätte, mutta järkeäkin saa käyttää, toisille järki kasvaa päähän kun jotain tapahtuu toisille ei silloinkaan. Kaikille ei ikinä tapahdu mitään, niin ei tarvitse mitään kasvaakkaan mihinkään, järkeen.
Itsekin yritän aina pitää järjen mukana tuolla liikenteessä, kun alkaa oikein ottaa kupoliin.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 20, 2011, 21:30:31 kirjoittanut AjH »
www.turvajarjestelmat.net - Mårbackan autohuolto
Harrasteena hitsausta, välineinä TIG(RSTlle) ja MIG(mustalle). Pako- ja ahtoputket yms.

Poissa nurppa

  • Todellinen Tuunaaja
  • ****
  • Viestejä: 376
  • Sukupuoli: Mies
Vs: YLInopeus
« Vastaus #104 : Helmikuu 20, 2011, 23:41:15 »
Näillä mennään!!!
Ford mondeo 2.0 gt

Solifer skootteri
Kymco skootteri
88 toyota camry
jos asiaa ni soita 0405123551(ehkä vastaa enkä en)

Poissa Kaljamaha

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 752
Vs: YLInopeus
« Vastaus #105 : Helmikuu 21, 2011, 08:13:36 »
Kehä kolmoselle vaan kaikki kaaharit :police:

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/109439-poliisin-uusi-sakkokone-rajaytti-potin

Juurikin näin ;D

Monta monituista kertaa kolmosella ajettaessa saa naureskella kun viereisellä kaistalla oleva paahtaa ohi vaikka itsellä nopeutta n.86km/h. Useasti nämä sankarit vetävät liinat kiinni juuri tolpan kohdalla, mutta silloin se on jo tyystin myöhäistä. Ja vieläkun itse tulen ohitse sitten kun alkaa satasen alue ;D

Poissa 89_hietalahtii

Vs: YLInopeus
« Vastaus #106 : Joulukuu 28, 2011, 10:25:55 »
Itellä on lähteny kortti muutamaan otteeseen ylinopeuden takia, kyl sitä tässä pikkuhiljaa alkaa oppii ajamaan rauhallisemminkin välillä..  ;D

Poissa jarna65

Vs: YLInopeus
« Vastaus #107 : Elokuu 14, 2012, 21:25:50 »
Paras tapa ainakin perheellisillä rajoittaa ylinopeutta on laittaa lastensa valokuvat taustapeiliin,tosin itse 47vee,ikinä yhtään sakkoa saanut,edes pee sellaista,loppujen lopuksi se on omien korvien välistä kiinni.Kaahareilla ainut haitta puoli,yleensä,vaarannetaan ne sivulliset tiellä liikkujat,perheelliset,siinä samalla.Enempää en ota kantaa,koska tämä ei loppuisi ikinä.Makuasioista voi kiistellä,mutta se ei joha mihinkään.

Poissa yussi

Vs: YLInopeus
« Vastaus #108 : Syyskuu 02, 2012, 08:36:47 »
Itse keräsin aikoinani 4 sakkoa kahteen vuoteen. Kaikki sakot olivat tyyliin satasta 80 alueella.
Kortin saatuani mietin keinoa, kuinka oppisin huomioimaan ne kyltit.
Jätimpä sitten auton katsastamatta ja niin mentiinkin sitten 5 vuotta. Oppi ajamaan niin, ettei kiinnittänyt poliisien huomiota, kunnes rouva hurjasteli taajamassa ja menetti kilvet.
Kerroin keinostani oppia ajamaan rajoitusten mukaan kerran ajokortin huostaanottopalaverissa herra isolle miliisille ja se vaan tuumasi että hiukan kyseenalainen keino, mutta hyvä jos toimi.
Silloin lähti kortti rekan ratissa otetuista liian pitkistä päivistä.
Nyt 38 vuotiaana eläkkeellä, joten kortti säilyy :)

Poissa Maxxxed

  • FTCF-Member
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 1368
  • Sukupuoli: Mies
Vs: YLInopeus
« Vastaus #109 : Syyskuu 02, 2012, 16:01:03 »
Itse keräsin aikoinani 4 sakkoa kahteen vuoteen. Kaikki sakot olivat tyyliin satasta 80 alueella.
Kortin saatuani mietin keinoa, kuinka oppisin huomioimaan ne kyltit.
Jätimpä sitten auton katsastamatta ja niin mentiinkin sitten 5 vuotta. Oppi ajamaan niin, ettei kiinnittänyt poliisien huomiota, kunnes rouva hurjasteli taajamassa ja menetti kilvet.
Kerroin keinostani oppia ajamaan rajoitusten mukaan kerran ajokortin huostaanottopalaverissa herra isolle miliisille ja se vaan tuumasi että hiukan kyseenalainen keino, mutta hyvä jos toimi.
Silloin lähti kortti rekan ratissa otetuista liian pitkistä päivistä.
Nyt 38 vuotiaana eläkkeellä, joten kortti säilyy :)

 :o :o
Lancia Delta HPE 20V 1995 Harraste,- kilpa-auto
Volvo XC70 D5 AWD Polestar 2014 käyttöauto

Poissa turrewtf

Vs: YLInopeus
« Vastaus #110 : Syyskuu 02, 2012, 21:02:14 »
Itse keräsin aikoinani 4 sakkoa kahteen vuoteen. Kaikki sakot olivat tyyliin satasta 80 alueella.
Kortin saatuani mietin keinoa, kuinka oppisin huomioimaan ne kyltit.
Jätimpä sitten auton katsastamatta ja niin mentiinkin sitten 5 vuotta. Oppi ajamaan niin, ettei kiinnittänyt poliisien huomiota, kunnes rouva hurjasteli taajamassa ja menetti kilvet.
Kerroin keinostani oppia ajamaan rajoitusten mukaan kerran ajokortin huostaanottopalaverissa herra isolle miliisille ja se vaan tuumasi että hiukan kyseenalainen keino, mutta hyvä jos toimi.
Silloin lähti kortti rekan ratissa otetuista liian pitkistä päivistä.
Nyt 38 vuotiaana eläkkeellä, joten kortti säilyy :)

 :o :o

Sanattomaks vetää...  '.| '.|
-Painu hölpötti siit klääppimäst. Eik noi fletkumperi miäs mee viämäri läpitte.

Poissa sampsulisami

  • Todellinen Tuunaaja
  • ****
  • Viestejä: 430
  • Sukupuoli: Mies
  • Stilo black edition
Vs: YLInopeus
« Vastaus #111 : Joulukuu 28, 2013, 17:53:51 »
Ei oo vielä sakon sakkoa tullut. kortin sain 2009...  Peltipoliisikin välähti kerran ku ajoin 80 alueella gps mukaan noin 80 :D, mutta eikös noi nykyään välähdä ihan muuten vaan että onko turvavyö kiinni tms?

Poissa Fletch

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 874
  • Sukupuoli: Mies
  • Pari riisikippoa, Uno 70SL ja 127
Vs: YLInopeus
« Vastaus #112 : Joulukuu 28, 2013, 21:06:37 »
Mulla toimi se että sain sen yhden kerran sen ison sakon kun tuli 80 alueella 127 lukemat saatua. 3km/h päässä käräjät ja 1,5kk ajokieltoa jonka pomo sai puhuttua 1kk minimiin. Työssä kun joutuu liikkumaan paljon niin kortti takaa töiden jatkuvuuden. Samalla jos on vielä asuntolainaa iso köntsä niin kummasti on motivaatiota käydä töissä + ajaa nätisti. Kuitenkin oon jo osannut itselleni todistaa että suoralla tiellä kuka tahansa osaa ajaa kovaa ja harva mutkaisella tiellä mutta eipä sielläkään tarvi sen lujempaa nykyisin ajaa. Nimim. osaa ne poliisit tulla vastaan korvessa pikkutielläkin jos huono tuuri on.
Exät: Fiat Uno Fire -88, Fiat Tempra 1.6 -93, Alfa Romeo 156 2.5 -98, Fiat Stilo 1.2 -03, Fiat Linea 1.3 Mjet -08, Fiat Punto 75 SX -98, Fiat Marea Weekend 1.8 -99, Fiat Croma 1.9 16v Mjet -06

FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Vs: YLInopeus
« Vastaus #112 : Joulukuu 28, 2013, 21:06:37 »