FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Bravon huolto 4.v  (Luettu 68033 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Fletch

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 876
  • Pari riisikippoa, Uno 70SL ja 127
Vs: Bravon huolto 4.v
« Vastaus #125 : Heinäkuu 11, 2012, 10:38:49 »

Mitäs ne asiasta tuumaa jotka noita vaihtelee noita työkseen että missä asennossa ne yleisesti vaihtohetkellä on? Tosiaan mitä itse noita muutamia on tullut vaihdettua niin pahasti löysällä ne on olleet. Ja kuten tuonne "Noviisit kysyy..." -topiciin joskus aiemmin jo kiruutinkin niin sama remmipaketti on noissa kaikissa 16v-Fireissä.

En vaihda työkseen mutta 3 kertaa vaihtanut 1.2 16v koneisiin ja melkein yhtä löysällä se oli joka kerran. Ekan kerran jälkeen kiristin ne vähän "yli" jonka jälkeen samoihin autoihin toisessa remminvaihdossa se oli myös pysynyt kireämpänä.
Kirjattu
Exät: Fiat Uno Fire -88, Fiat Tempra 1.6 -93, Alfa Romeo 156 2.5 -98, Fiat Stilo 1.2 -03, Fiat Linea 1.3 Mjet -08, Fiat Punto 75 SX -98, Fiat Marea Weekend 1.8 -99, Fiat Croma 1.9 16v Mjet -06

Ose

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Viestejä: 504
  • Fiat Bravo Mjet, Fiat Marea Weekend 1,8
Vs: Bravon huolto 4.v
« Vastaus #126 : Heinäkuu 11, 2012, 11:33:45 »

Otin su Bravon takajarrut auki. Kuskinpuoleiset palat oli malkein loppu ja jarru oli hiihtänyt ja toinen pala oli palanut karrelle. Vänkärinpuolella oli 6,5 - 7 mm pintaa paloissa jäljellä. Laitoin hyvin kuparirasvaa liukuihin. Toi tarvii erikoistyökalun sylinterin sisäänpyörittämiseen. Mittarilukema 115000
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 12, 2012, 09:44:36 kirjoittanut Ose »
Kirjattu
Bravo Mjet 8V Powered by KCR 147 hp 310 Nm, Marea Weekend 1,8 115 MPI, ex; Brava 1,4i, Tempra STW 1,6 MPI, Ducato 2,5 D, Regata Weekend 85, Ritmo 1,7 D,  131 Mirafiori 1,6 L 127 Stella, Lancia Prisma 1,6 MPI

tare

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 611
Vs: Bravon huolto 4.v
« Vastaus #127 : Heinäkuu 11, 2012, 19:16:01 »

Mitäs ne asiasta tuumaa jotka noita vaihtelee noita työkseen että missä asennossa ne yleisesti vaihtohetkellä on? Tosiaan mitä itse noita muutamia on tullut vaihdettua niin pahasti löysällä ne on olleet. Ja kuten tuonne "Noviisit kysyy..." -topiciin joskus aiemmin jo kiruutinkin niin sama remmipaketti on noissa kaikissa 16v-Fireissä.

En vaihda työkseen mutta 3 kertaa vaihtanut 1.2 16v koneisiin ja melkein yhtä löysällä se oli joka kerran. Ekan kerran jälkeen kiristin ne vähän "yli" jonka jälkeen samoihin autoihin toisessa remminvaihdossa se oli myös pysynyt kireämpänä.

Minun vuoden 1999 Bravossa 1.2 16v oli suositus silloin vaihtoväliksi 3 vuotta. Vaihdatin hihnan ja vermeet kumminkin vasta neljännen vuoden huolloissa.
Kun ei ollut kilsoja alla paljon mitään. Ja hyvin kesti.

Nyt uudessa Bravossa on ikää 2 vuotta ja kilometrejä on takana noin 17700. Hihna ja systeemit kestävät varmasti vielä kaksi vuotta. Ehkä paljon pitempääkin !
Stilossa vaihdatin "varmuuden" vuoksi kolmen vuoden jälkeen. 
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 11, 2012, 19:18:51 kirjoittanut tare »
Kirjattu
Entiset :
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D

-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
Suzuki GT 250  (1979)

PehmoLelu

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Viestejä: 1951
  • Pasta con anti-tuning salsa
Vs: Bravon huolto 4.v
« Vastaus #128 : Heinäkuu 11, 2012, 20:51:08 »

Kyllä tuo 120 tkm. on liikaa. Kyllä jokku kestää mut sitten tulee se yksi mikä ei kestäny ja se sitten sattuukin omalle kohdalle.
Oli merkki tojotasta mitsuun niin 120 tkm. vaihtovälin hihnoilla on tullu katkeamisia. Oli vuodet tai kilsat täyttymättä.
Ja todella löysällä tuollaiset + satatonnia ajetut hihnat on.
Kirjattu
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash.
-Be a man and start smoke Diesel you powdered cocaine head.

M.B.

  • Todellinen Tuunaaja
  • ****
  • Poissa
  • Viestejä: 319
Vs: Bravon huolto 4.v
« Vastaus #129 : Heinäkuu 11, 2012, 22:24:26 »

Kyllä tuo 120 tkm. on liikaa. Kyllä jokku kestää mut sitten tulee se yksi mikä ei kestäny ja se sitten sattuukin omalle kohdalle.

Varmaan joo. Vaan ainakin mulla on vähän sellainen kutina (erinäisten foorumikirjoitusten perusteella), että usein on noita vaihtovälejä tulkittu "kotiinpäin" eli ikärajan voi ylittää, jos ei ole "kilometrit täynnä".

Remmiähän taitaa syödä sekä ikä että kilometrit ja tällainen joko tai suositus ei siinä mielessä ole hirveän fiksu. Pitäisi jotenkin summata nuo kaksi ... siis tyyliin vähän (max. 10 tkm/vuosi ajoa) -> käyttöikä max 5 vuotta, max. 20 tkm/vuosi -> max. 4 vuotta ja max. 40 tkm/vuosi -> max. 3 vuotta jne.

Ehkä tuo 120 tkm tosiaan onnistuu, jos ajaa PALJON. Ei ainakaan Giuliettaan 60 tkm/1 vuosi kestotestissä ollut mitään mutinaa remeleiden kunnosta, vaan miltei uudenveroiseksi pataa kehuivat.
Kirjattu

-HH-

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Poissa
  • Viestejä: 96
Vs: Bravon huolto 4.v
« Vastaus #130 : Heinäkuu 12, 2012, 09:45:13 »

Eihän tod.näk. tuon varsinaisen hihnan kesto ole noissa se ongelma ennen kuin se kiristin on löysässä - löysänä kun häviää sitten hampaat on sitten kuinka tuore hihna tahansa... Tuossa on vielä ihan reilun kokoinen hihnakin (levee ja lyhyt) ja ei tuon koneen sisäiset kitkatkaan niin mahdottoman raskailta tunnu kuten vaikka jossaan vanhassa 16v TC:ssä. Mutta tuosta jousikiristeisestä kiristimestä ja sen vahvuudesta olen vähän muuta mieltä. Inan kireelle tuo mun esimerkkiremmikin oli jätetty, ei paljoa tosiaan. Ja entinen omistaja oli mitannut ed.remmin kestävyyden - 67tkm se kesti (vuodet oli reilusti yli)  ::) . Tästäkin oli yhden korjaajan kanssa silloin puhetta niin tuumasi välittömästä että ei tainnut vanhuuttaa mennä vaan kiristin päässyt löysään...

Tosiaan en sitä aikaa niin kriittisenä pidä (ja mistäs ketäkin tietää miten uuden remmipaketin saa sieltä varaosakaupasta - ja miten kauan se kenenkin autotallin tai varaston hyllyllä on makaamassa) kuin kilometrejä - no ei nyt mitään monien vuosien ylitystä kuitenkaan mutta suhteessa tietty niihin ajettuihin kilometreihin kuten M.B mainitiskin. Mutta niitä kilsoja en kyllä itse missään nimessä ylittäisi (sitä 60tkm:ää) vaikka maahantuoja sanois mitä (luuletteko tosiaan et se Deltalla huvikseen sen 60tkm oli?). Ei ne koneet siitä remmirikosta parane ja v*tuttaa se kun kamppeet makaa pajalla laitettavana. Mutta jokainen tekee oman kamppeen kanssa niin kuin parhaaksi näkee ja odotellaan mielenkiinnolla miten paljon kukakin niillä sitten ajaa ;D.

Kyllähän nuo pitkät remminvaihtovälit kuuluu vähän samaan sarjaan kuin ne ylipitkät öljynvaihtovälitkin (vaihdetaan öljyjen sijaan myöhemmin sitten moottoria/vaihdelaatikkoa - kyllä asiakas maksaa). Remmeissäkin jos niitä paukkuu niin nostetaan sit huollon hintaa et kattaa rempakin. Kyllä asiakas nuo aina maksaa viimekädessä... Siitähän nuo ylipitkät huoltovälit juontaa kun markkinointiosaston pitää saada paperille mahd. pienet ylläpitokulut jotta näyttäisi myyntiesitteessä paremmalta. Ja eihän se sellaista 2-3v syklillä autoa vaihtavaa muu edes hyvän hyvityshinnan lisäksi kiinnosta - hyvin se auto sen ajan kestää. Autoa pidempään pitävää kun sentään luulisi enemmänkin kiinnostavan se että missä kunnossa se on vielä vuosienkin päästä. Ja autoilun yleisissä kustannuksissa kuitenkin noi huollot on aika pieni osa per kilometri, kun ajosuorite on about "normaali"...   
Kirjattu

anttii

Vs: Bravon huolto 4.v
« Vastaus #131 : Joulukuu 13, 2013, 18:35:27 »

Autokeskus Airport, 4. vuosihuolto  (tosin kilometrejä vasta 21000  ;D)

Jakohihna, apulaitehihna, vesipumppu
Moottorin suodatin
Raitisilmasuodatin
Kulmien tarkistus + säätö
+normaalit tarkistuskohteet
(öljyt vaihdettu ennen huoltoa)

Hinta-arvio 680€, paikan päältä autoa hakiessa hinta oli pudonnut 605 euroon. En tiedä oliko nyt niin kauhean kallis, mutta hyvää palvelua ja plussaa hinta-arviosta! Tähän mennessä tosin Autokeskusessa asiointi on keskittynyt pösön varaosatiskille, eli ei paljoa kokemusta/vertailukohtaa. (Deltalla huollon hinta oli kalliimpi, siksi Autokeskus)
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 13, 2013, 18:37:02 kirjoittanut anttii »
Kirjattu
Bravo 1.4 T-Jet Sport "Digital Grey" -10

fiat12

  • Todellinen Tuunaaja
  • ****
  • Poissa
  • Viestejä: 371
  • AR Mito QV
Vs: Bravon huolto 4.v
« Vastaus #132 : Joulukuu 13, 2013, 18:52:35 »

Ei paha hinta ollenkaan  :)  8)
Kirjattu

anttii

Vs: Bravon huolto 4.v
« Vastaus #133 : Joulukuu 13, 2013, 22:10:13 »

Itse olen pitänyt noita Autokeskuksia yms. kauhean kalliina enkä koskaan edes huollattanut entistä pösöä muissa kuin pienemmissä pajoissa. Mutta jos hinnat tosiaan Bravon huolloissa noin kohtuullisia, niin eikai sitä jaksa edes etsiä noita pikkupajoja  :)
Kirjattu
Bravo 1.4 T-Jet Sport "Digital Grey" -10

fiat12

  • Todellinen Tuunaaja
  • ****
  • Poissa
  • Viestejä: 371
  • AR Mito QV
Vs: Bravon huolto 4.v
« Vastaus #134 : Joulukuu 14, 2013, 08:45:08 »

Ak löytyy aika usein tarjouspaketteja mitä kannattaa hyödyntää. Esim jos auto on vanhempi voi tehdä value Servicen, mikä maksaa 79€. Mihin kuuluu öljy+suod ja tarkistuksia. Harvaa paja tekee halvemmalla
Kirjattu

YHZGrey

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Poissa
  • Viestejä: 58
Vs: Bravon huolto 4.v
« Vastaus #135 : Helmikuu 17, 2014, 11:40:25 »

4 vuotta ja 100 000 km tuli täyteen Multijet 1.6-dieselillä. Vaihdatin jakohihnasarjan sekä vesipumpun ja apulaitehihnan. Lasku oli töineen 455 euroa, mielestäni ihan kohtuullinen hinta. Vanha jakohihna oli kuulemma jonkin verran kuluneen näköinen, mutta ei mitenkään huonossa hapessa vielä.
Auto muuten pelaa kuin ajatus ja autokauppiaiden välirahaehdotukset ovat saaneet minut entistä vakuuttuneemmaksi siitä, että tällä kannattaa ajella myös jatkossa ;D.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 17, 2014, 11:42:26 kirjoittanut YHZGrey »
Kirjattu
 


Adblocker...

Ftcf.org pyörii ilmaisvoimin ja ainoa keino ylläpitää palvelinta on mainokset.
Toivoisimme, että et käytä adblockeria tällä sivustolla. Kiitos :)