FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Fiat coupé 20vt at Nordschleife, Nürburgring, Germany.  (Luettu 6598 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Coupé 20vt+

  • Admin
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 4417
  • Fiat Coupé 20v turbo plus (Ahdin määrää tahdin!)
Fiat coupé 20vt at Nordschleife, Nürburgring, Germany.
« : Maaliskuu 31, 2010, 10:22:17 »

 -ahaa-

*klik*

Coupé melkee suorastaa lentää tuolla radalla, sinne jää nielee pakokaasuja ferrari, porsche 911 turbo, kaikki ;D >:D
Kirjattu
Fiat Coupé 20vt+ -99

Il Mostro

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Viestejä: 171
  • "Fuck shitsubishi and their Evo"
Vs: Fiat coupé 20vt at Nordschleife, Nürburgring, Germany.
« Vastaus #1 : Maaliskuu 31, 2010, 20:13:28 »

Jep, ihan kovaa ruotsinpoeka vetää. Siellä puolivälinpaikkeilla (n.5-6.30 min) pääsee käyttämään Coupen "parasta asetta" kun saa vetää torvi levällään pitkät pätkät. Kyllä tuon saa monta kertaa kiertää että rupee muistamaan, pahin tilanne lienee se kun luulee muistavansa  ;D. Noihin tiukempiin mutkiin/syheröosuuksille löytyykin vikkelämpiäkin pelejä vaikkei mihinkään niin eksoottiseen edes vertaa. Näillä kotimaan mickey mouse radoilla vaikka perinteinen typeräkin on osaavissa käsissä inhottavan nopea...

Muutes, mulla oli 2 paikkaa minne piti tehdä pyhiinvaellus. Hahnenkamm (Streif) on käytynä ja Nordsleife siis vielä käymättä. Ehkäpä coupella  ;D joku päivä, Heh!
Kirjattu
V90R AWD MY18, jokapäiväinen leipä.  9-3 Aero MY00, käyttöharraste.  Coupe 20VT MY98, harraste.

Fiatissa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.

Amir

  • Vieras
Vs: Fiat coupé 20vt at Nordschleife, Nürburgring, Germany.
« Vastaus #2 : Huhtikuu 01, 2010, 05:40:19 »

OT: Radan kovin vakioautoaika (ns.sarjatuotantoaika) taitaa olla 7.11.??, vois siinä kyydissä jo jännäkakka kurkistaa...
Kirjattu

Immop

  • Hallitus
  • Hard Core Tuunaaja
  • ******
  • Poissa
  • Viestejä: 1274
Vs: Fiat coupé 20vt at Nordschleife, Nürburgring, Germany.
« Vastaus #3 : Huhtikuu 06, 2010, 15:26:10 »

On sitten hieno elämys päästä kiertämään, vaikka kyydissäkin. Evo9:llä joku 8:30 (bridge to gantry, eli turistimitttaisena) kyytiläisenä, oli siinä jarrut kuumana kerran jos toisenkin... Etenkin kun kuski ensimmäistä kertaa kyseisellä radalla livenä, tosin useampi kierros kerralla.

Suosittelen, ne korkeuserot on suurin yllätys.
Kirjattu
Lancia Delta hf Integrale
Alfa Romeo Mito 1.3 jtdm

Il Mostro

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Viestejä: 171
  • "Fuck shitsubishi and their Evo"
Vs: Fiat coupé 20vt at Nordschleife, Nürburgring, Germany.
« Vastaus #4 : Huhtikuu 06, 2010, 18:57:32 »

Jep, on siellä käytävä! Kaverit kun on näyttäny kuvia vielä siitä kalustosta mitä siellä parhaimmillaan voi yhden päivän aikana nähdä niin sekin oikeestaan pakottaa käymään. Tietysti voi riippua tuuristakin, mutta hyvänä päivänä näkee todellisia erikoisuuksia helposti enemmän kuin härmässä koko ikänä, vaikka harrastetapahtumia täällä kiertäisikin.

Korkeuserot varmasti yllättävät, mutta kuinka paljon sitä en osaa etukäteen sanoa? Tiedossa kuitenkin valmiiksi se, että radan korkeimman ja matalimman kohdan korkeusero luokkaa +300 metriä. Verrokkina vaikka Levi, 325 metriä josta tietää että siinä voi jo vähän laskeakkin niin arvaa että "jonkinmoista" mäkeä on odotettavissa. 

Tai no, enempi kuin Apparalla  ;)
Kirjattu
V90R AWD MY18, jokapäiväinen leipä.  9-3 Aero MY00, käyttöharraste.  Coupe 20VT MY98, harraste.

Fiatissa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.

Marcus

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Viestejä: 100
Vs: Fiat coupé 20vt at Nordschleife, Nürburgring, Germany.
« Vastaus #5 : Huhtikuu 10, 2010, 09:30:24 »

Pitäskö vuokrata kimpassa joku rata kesällä että pääsis koklailemaan?
Ajatus lippatukkien kanssa corollojen seassa ajamisesti ei innosta myöskään turvallisuusseikoista johtuen vaan pitäs olla vähemmän jengiä kun jossain radalle.com päivillä.
Kirjattu

Immop

  • Hallitus
  • Hard Core Tuunaaja
  • ******
  • Poissa
  • Viestejä: 1274
Vs: Fiat coupé 20vt at Nordschleife, Nürburgring, Germany.
« Vastaus #6 : Huhtikuu 10, 2010, 22:45:18 »

Pitäskö vuokrata kimpassa joku rata kesällä että pääsis koklailemaan?
Ajatus lippatukkien kanssa corollojen seassa ajamisesti ei innosta myöskään turvallisuusseikoista johtuen vaan pitäs olla vähemmän jengiä kun jossain radalle.com päivillä.

Esimerkiksi viime kesänä olimme alle parinkymmenen auton kanssa Ahvenistolla kiertämässä ja oli kyllä mukavan "rauhallista". Ihan on mahdollista kun vaan ottaa oikean puuhakkaan asenteen. Muutenkin esimerkiksi nuo Lancia club Finlandin ja Gruppo Fiat Finlandin ratatapahtumat ovat olleet mitä mainioimpia mahdollisuuksia kiertää rataa.
Kirjattu
Lancia Delta hf Integrale
Alfa Romeo Mito 1.3 jtdm

Marcus

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Viestejä: 100
Vs: Fiat coupé 20vt at Nordschleife, Nürburgring, Germany.
« Vastaus #7 : Huhtikuu 11, 2010, 10:39:50 »

Pitäskö vuokrata kimpassa joku rata kesällä että pääsis koklailemaan?
Ajatus lippatukkien kanssa corollojen seassa ajamisesti ei innosta myöskään turvallisuusseikoista johtuen vaan pitäs olla vähemmän jengiä kun jossain radalle.com päivillä.

Esimerkiksi viime kesänä olimme alle parinkymmenen auton kanssa Ahvenistolla kiertämässä ja oli kyllä mukavan "rauhallista". Ihan on mahdollista kun vaan ottaa oikean puuhakkaan asenteen. Muutenkin esimerkiksi nuo Lancia club Finlandin ja Gruppo Fiat Finlandin ratatapahtumat ovat olleet mitä mainioimpia mahdollisuuksia kiertää rataa.

Pitää kyllä toteuttaa tämä. Ei viitsi uusia renkaita tuhota ja jarruja vaihtaa mutta autoa pitää päästä käskemään radallakin vielä..
Kirjattu

Coupé 20vt+

  • Admin
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 4417
  • Fiat Coupé 20v turbo plus (Ahdin määrää tahdin!)
Vs: Fiat coupé 20vt at Nordschleife, Nürburgring, Germany.
« Vastaus #8 : Huhtikuu 11, 2010, 19:56:09 »

GFF:n ratapäiville vaan >:D... Ihan hyvin mahtuu sekaan, 2 eri vuoroa yleensä tuolla... Eli hidas vuoro max 90km/h jos oikein muistan ja nopea vuoro missä kypäräpakko ja saa ajaa niin kovaa ku vehkeet kulkee ja kuskilla riittää kanttia ;D...
Kirjattu
Fiat Coupé 20vt+ -99

Marcus

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Viestejä: 100
Vs: Fiat coupé 20vt at Nordschleife, Nürburgring, Germany.
« Vastaus #9 : Huhtikuu 11, 2010, 21:38:47 »

GFF:n ratapäiville vaan >:D... Ihan hyvin mahtuu sekaan, 2 eri vuoroa yleensä tuolla... Eli hidas vuoro max 90km/h jos oikein muistan ja nopea vuoro missä kypäräpakko ja saa ajaa niin kovaa ku vehkeet kulkee ja kuskilla riittää kanttia ;D...

Pitääpä lähteä.. Meidän porukalla varmaan kuitenkin ratakelpoisimmat autot vaiko ;) ?? Tosin kai siel jotain siihen tarkoitukseen laitettujakin on..
Kirjattu

HGT

  • FTCF-Tukija
  • Tuning-kalustoa
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 120
Vs: Fiat coupé 20vt at Nordschleife, Nürburgring, Germany.
« Vastaus #10 : Huhtikuu 11, 2010, 22:38:48 »

Pitääpä lähteä.. Meidän porukalla varmaan kuitenkin ratakelpoisimmat autot vaiko ;) ?? Tosin kai siel jotain siihen tarkoitukseen laitettujakin on..
Eiköhän kovimmat autot ja kuskit kuitenkin löydy nimenomaan tuolta toisaalta  ::)
Eihän meillä ole edes ollut omia ratapäivä koskaan(?), kun he taas käyvät radoilla useamman kerran vuodessa, ja monet harrastavat kilpailemista ihan tosissaan.
Kirjattu
Peräkylän pasta

Marcus

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Viestejä: 100
Vs: Fiat coupé 20vt at Nordschleife, Nürburgring, Germany.
« Vastaus #11 : Huhtikuu 12, 2010, 09:12:30 »

Pitääpä lähteä.. Meidän porukalla varmaan kuitenkin ratakelpoisimmat autot vaiko ;) ?? Tosin kai siel jotain siihen tarkoitukseen laitettujakin on..
Eiköhän kovimmat autot ja kuskit kuitenkin löydy nimenomaan tuolta toisaalta  ::)
Eihän meillä ole edes ollut omia ratapäivä koskaan(?), kun he taas käyvät radoilla useamman kerran vuodessa, ja monet harrastavat kilpailemista ihan tosissaan.


Ahaa :) Ei mitään käsitystä siis touhusta. Tai pikemmin toisensuuntainen ennakkokuva jostain historic autoista :D
Kuskina en ole kyllä kummoinen mut luulin että coupet olis radan nopeimpia ellei jotain laitettuja pelejä lasketa.
Joutunee tyytymään aluksi hitaaseen vuoroon ;)
Kirjattu

jykä

  • Aluemoderaattori
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1200
Vs: Fiat coupé 20vt at Nordschleife, Nürburgring, Germany.
« Vastaus #12 : Huhtikuu 12, 2010, 09:40:55 »

Joo tota ei nyt kannata liikoja luulla coupen ratapätevyydestä....alustaa saat rakentaa pirusti ennen kuin tota voi edes jotenkin pitää radalla hyvänä autona.... keulapainoisuus on se pahin juttu....toi puskee aivan sairaasti...tietysti suorilla mennään isoa kovaa....mut eipä se paljoa mieltä ylennä ku mutkissa sit jäädään niin sairaasti...

Mut joo ihan mukava autohan tuo sinällään on radalla ku ei liikoja riehu...

Mulla oli viime kerralla ku käytiin viel orkkis alusta ja se on täysin loppu...ei siis oikeesti tehnyt mitään radalla, ihan oikeesti mulla oli tosi hauskaa ku pääsin ajeleen yhden 127 perässä...suorilla ei kerätty liikoja vauhteja ja mutkissa sai ajaa silleen rauhallisesti....oikeesti se oli hauskaa, no se kaveri sit vissiin luuli et on tien tukkeena ja hiljenti radan sivuun et mä pääsisin ohi... ;D

Mut joo kyllä radalla ajo mukavaa on mut kannattaa unohtaa hirvee uhoominen.....
Kirjattu
Coupé 20vt -99
850 super -72
Uno 60 family -88
Bravo hgt kilpuri -97
X1/9 -82
Marea 2.0 20v -00
Bravo hgt -97(varaosa auto)

Marcus

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Viestejä: 100
Vs: Fiat coupé 20vt at Nordschleife, Nürburgring, Germany.
« Vastaus #13 : Huhtikuu 12, 2010, 21:48:35 »

Joo tota ei nyt kannata liikoja luulla coupen ratapätevyydestä....alustaa saat rakentaa pirusti ennen kuin tota voi edes jotenkin pitää radalla hyvänä autona.... keulapainoisuus on se pahin juttu....toi puskee aivan sairaasti...tietysti suorilla mennään isoa kovaa....mut eipä se paljoa mieltä ylennä ku mutkissa sit jäädään niin sairaasti...

Mut joo ihan mukava autohan tuo sinällään on radalla ku ei liikoja riehu...

Mulla oli viime kerralla ku käytiin viel orkkis alusta ja se on täysin loppu...ei siis oikeesti tehnyt mitään radalla, ihan oikeesti mulla oli tosi hauskaa ku pääsin ajeleen yhden 127 perässä...suorilla ei kerätty liikoja vauhteja ja mutkissa sai ajaa silleen rauhallisesti....oikeesti se oli hauskaa, no se kaveri sit vissiin luuli et on tien tukkeena ja hiljenti radan sivuun et mä pääsisin ohi... ;D

Mut joo kyllä radalla ajo mukavaa on mut kannattaa unohtaa hirvee uhoominen.....

Kyllä mä vaihdan välittömästi autoa siinä vaiheessa jos joku tasoiseni "normi sunnuntairatailija" ajaa 127:lla ohi ;)
Mut joo, pitääpä kokeilla.. Pitäs laittaa poikkituet kyllä omaan autoon koska parantaa kuulemma hitosti tota edellämainittua, muuten on kyllä alusta kunnossa.. Uretaanipuslat ois varmaan myös pop jos tohon pitäs kajota. Pitää nyt vaan muistaa se seikka että tonne ei kannata lähteä edes leikkimielisesti skabailemaan mikäli meinaa saada vakuutuksista jotain irti vahingon sattuessa :)
Toista ne muun euroopan pojat juttelee kyllä ratatouhuista, huom siis kunnossa olevalla ei lopussa olevalla orkkisalustalla..
Kirjattu

Marcus

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Viestejä: 100
Vs: Fiat coupé 20vt at Nordschleife, Nürburgring, Germany.
« Vastaus #14 : Huhtikuu 12, 2010, 21:55:14 »

Joo tota ei nyt kannata liikoja luulla coupen ratapätevyydestä....alustaa saat rakentaa pirusti ennen kuin tota voi edes jotenkin pitää radalla hyvänä autona.... keulapainoisuus on se pahin juttu....toi puskee aivan sairaasti...tietysti suorilla mennään isoa kovaa....mut eipä se paljoa mieltä ylennä ku mutkissa sit jäädään niin sairaasti...

Mut joo ihan mukava autohan tuo sinällään on radalla ku ei liikoja riehu...

Mulla oli viime kerralla ku käytiin viel orkkis alusta ja se on täysin loppu...ei siis oikeesti tehnyt mitään radalla, ihan oikeesti mulla oli tosi hauskaa ku pääsin ajeleen yhden 127 perässä...suorilla ei kerätty liikoja vauhteja ja mutkissa sai ajaa silleen rauhallisesti....oikeesti se oli hauskaa, no se kaveri sit vissiin luuli et on tien tukkeena ja hiljenti radan sivuun et mä pääsisin ohi... ;D

Mut joo kyllä radalla ajo mukavaa on mut kannattaa unohtaa hirvee uhoominen.....

Kyllä mä vaihdan välittömästi autoa siinä vaiheessa jos joku tasoiseni "normi sunnuntairatailija" ajaa 127:lla ohi ;)
Mut joo, pitääpä kokeilla.. Pitäs laittaa poikkituet kyllä omaan autoon koska parantaa kuulemma hitosti tota edellämainittua, muuten on kyllä alusta kunnossa.. Uretaanipuslat ois varmaan myös pop jos tohon pitäs kajota. Pitää nyt vaan muistaa se seikka että tonne ei kannata lähteä edes leikkimielisesti skabailemaan mikäli meinaa saada vakuutuksista jotain irti vahingon sattuessa :)
Toista ne muun euroopan pojat juttelee kyllä ratatouhuista, huom siis kunnossa olevalla ei lopussa olevalla orkkisalustalla..

Muutes tekeekö toi lukko huonoa vai hyvää rata-ajossa? Hieman tyhmä kysymys ja riippunee myös onko kuiva vai märkä rata mutta miten ilmenee?
Kirjattu

Il Mostro

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Viestejä: 171
  • "Fuck shitsubishi and their Evo"
Vs: Fiat coupé 20vt at Nordschleife, Nürburgring, Germany.
« Vastaus #15 : Huhtikuu 12, 2010, 22:13:25 »

Ei riipu, ja siis pelkästään hyvää.

Ja hyvää se tekee erityisesti perälle, ilman lukkoa radalla mutkiin reilusti piiskaamalla sen saisi varmasti pastaksi, varsikin jos autossa on enempi grunttia...
Kirjattu
V90R AWD MY18, jokapäiväinen leipä.  9-3 Aero MY00, käyttöharraste.  Coupe 20VT MY98, harraste.

Fiatissa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.

AjH

  • FTCF-Member
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1496
  • 20v ilmankierrätin
Vs: Fiat coupé 20vt at Nordschleife, Nürburgring, Germany.
« Vastaus #16 : Huhtikuu 12, 2010, 23:52:39 »

Ei riipu, ja siis pelkästään hyvää.

Ja hyvää se tekee erityisesti perälle, ilman lukkoa radalla mutkiin reilusti piiskaamalla sen saisi varmasti pastaksi, varsikin jos autossa on enempi grunttia...

Pystytkö heittään vielä jotain perustelua miksi lukoton perä hajoaisi radalla ja lukollinen ei? Fiatin vetopuolella on kyllä hajoamista jo ihan pelkällä sudittelulla kun laakerit ei kestä.

Siitä olen samaa mieltä että lukosta on pelkkää hyötyä kun radalla paahdetaan lujaa. Mutta ei mistään kempistä vaan ihan oikeasta tasauspyörästön lukosta.
Kirjattu
www.turvajarjestelmat.net - Mårbackan autohuolto
Harrasteena hitsausta, välineinä TIG(RSTlle) ja MIG(mustalle). Pako- ja ahtoputket yms.

Il Mostro

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Viestejä: 171
  • "Fuck shitsubishi and their Evo"
Vs: Fiat coupé 20vt at Nordschleife, Nürburgring, Germany.
« Vastaus #17 : Huhtikuu 13, 2010, 20:05:34 »

Sillä perusteella, että käytännössä samaa laatikkoa löytyy useammasta Alfasta ilman lukkoa. Ne porsii kovemmassa ajossa huomattavasti pienemmillä tehoilla kuin viri Coupet paljon herkemmin perän/tasauspyörästön osalta. Omille tutuillekin on valitettavasti osunut muutamia, Delta on niitä myöskin joitain aikoinaan korjannut jopa takuuseen. Kaikilla ei varmaan ajettu radalla, mutta riittävän pitkät tiukahkot rampit lämä lattiassa ajanee saman asian. Syyksi ollaan veikkailtu sitä kun sisäkaarteen puoleinen pyörä suttaa enemmän kuin tarpeeksi, eihän sitä aina malta  ;)

Tossa "perus" sudittelussakin jos toinen sutii hulluna, toinen vain vähän (tai ei ollenkaan  :-X )niin taitaa olla pitkälti samat riskit?
Kirjattu
V90R AWD MY18, jokapäiväinen leipä.  9-3 Aero MY00, käyttöharraste.  Coupe 20VT MY98, harraste.

Fiatissa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.

Marcus

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Viestejä: 100
Vs: Fiat coupé 20vt at Nordschleife, Nürburgring, Germany.
« Vastaus #18 : Huhtikuu 13, 2010, 21:52:24 »

Ei riipu, ja siis pelkästään hyvää.

Ja hyvää se tekee erityisesti perälle, ilman lukkoa radalla mutkiin reilusti piiskaamalla sen saisi varmasti pastaksi, varsikin jos autossa on enempi grunttia...

Ja tuo siis siksi että kuuppa käyttäytyy jännästi esim lumella ajettaessa lukon takia.. Ei mitenkään huonosti vaan tuo ohjaukseen ihan oman säväyksensä :P
Kirjattu

AjH

  • FTCF-Member
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1496
  • 20v ilmankierrätin
Vs: Fiat coupé 20vt at Nordschleife, Nürburgring, Germany.
« Vastaus #19 : Huhtikuu 14, 2010, 19:00:51 »

Sillä perusteella, että käytännössä samaa laatikkoa löytyy useammasta Alfasta ilman lukkoa. Ne porsii kovemmassa ajossa huomattavasti pienemmillä tehoilla kuin viri Coupet paljon herkemmin perän/tasauspyörästön osalta. Omille tutuillekin on valitettavasti osunut muutamia, Delta on niitä myöskin joitain aikoinaan korjannut jopa takuuseen. Kaikilla ei varmaan ajettu radalla, mutta riittävän pitkät tiukahkot rampit lämä lattiassa ajanee saman asian. Syyksi ollaan veikkailtu sitä kun sisäkaarteen puoleinen pyörä suttaa enemmän kuin tarpeeksi, eihän sitä aina malta  ;)

Tossa "perus" sudittelussakin jos toinen sutii hulluna, toinen vain vähän (tai ei ollenkaan  :-X )niin taitaa olla pitkälti samat riskit?

Niin kyllä, perä sinänsä kestää mutta laakerit poksahtaa. Siinähän se lukon tuottama etu radalla tulikin samalla, vetopitoa on siis mutkissa ihan eritavalla kun veto ei karkaa sisärenkaan kautta. Varmasti myös auton käytös muuttuu tästä johtuen, mutta sehän on taas tottumis- ja ehkä jopa säätökysymys :)
Kirjattu
www.turvajarjestelmat.net - Mårbackan autohuolto
Harrasteena hitsausta, välineinä TIG(RSTlle) ja MIG(mustalle). Pako- ja ahtoputket yms.

Il Mostro

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Viestejä: 171
  • "Fuck shitsubishi and their Evo"
Vs: Fiat coupé 20vt at Nordschleife, Nürburgring, Germany.
« Vastaus #20 : Huhtikuu 15, 2010, 19:22:49 »

^Jep jep, mutta kyllä näistä on tullut myös (lähinnä niitä tasauspyörästön pikku)rattaita valun läpi katsomaan, että kuka mua tänään kiusaa  ;D
Kirjattu
V90R AWD MY18, jokapäiväinen leipä.  9-3 Aero MY00, käyttöharraste.  Coupe 20VT MY98, harraste.

Fiatissa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.

AjH

  • FTCF-Member
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1496
  • 20v ilmankierrätin
Vs: Fiat coupé 20vt at Nordschleife, Nürburgring, Germany.
« Vastaus #21 : Huhtikuu 15, 2010, 20:47:33 »

Ok, no toi mun tieto on lähinnä näitä Fiatteja koskevaa, ja näistäkin enempi tota Bravo puolta missä kovimmat tehot (vanhoissa huom!) on 155hv, ja silti perän alueella tulee luovutusvoittoja. Laakereista oon kuullu puhetta mutta ei se tietty ole mahdotonta että pikkurattaat haluaa vapauteen.

Jooh, ollaan jo riittävän kaukana alkuperäisestä aiheesta sentään. :)
Kirjattu
www.turvajarjestelmat.net - Mårbackan autohuolto
Harrasteena hitsausta, välineinä TIG(RSTlle) ja MIG(mustalle). Pako- ja ahtoputket yms.

K4CE

Vs: Fiat coupé 20vt at Nordschleife, Nürburgring, Germany.
« Vastaus #22 : Toukokuu 17, 2010, 21:20:14 »

Ajelin Coupé 20VT LE:lla Pohjoislenkillä keväällä 2004. Olihan se koko Euroopan reissun kohokohta, vaikkei kuitenkaan matkan tarkoitus. Siinä ohikulkumatkalla piti koukata katsastamaan legendaarinen rata. Satuttiin vieläpä vahingossa sellaisena päivänä radalle, että siellä oli varmasti kaikki mahdolliset herkut paikalla. Siis voi taivas mikä määrä hienoja ja nopeita autoja, ja minä siellä seassa vaatimattomalla Fiatilla ja kaveri vähintään yhtä vaatimattomalla Subarulla:

http://kuvablogi.com/blog/2880/15/

Niistä Coupén rata-ajo-ominaisuuksista sitten... eipähän voi vakioalustaa liiemmin kehua. Ainakin mun yksilö oli melkoisen "tail happy", eli perä oli mutkassa aika usein liiraamassa alta. Ja auto oli siis täysin ehjä alustaltaan, liekö sitten ajotyyli vaikuttanut osaltaan asiaan. Saatoin tulla turhan reippaasti mutkiin, nostin jalan kaasulta, käänsin ja sitten sai aina korjata peräluisua. Hauskaahan se oli, mutta hidasta.

Suorilla oli tosi kiva päästää, kun tuo sentään jaksoi kelata vauhtiakin. Toki tuolla sai keskittyä aika paljon myös siihen, että pysyi poissa nopeampien alta. Niitä nopeampia taisi kuitenkin olla enemmän kuin hitaampia, vaikka pari makoisaa ohitustakin oli matkan varrella. Tuolloin en ollut etukäteen juuri tutustunut rataan, joten kaveri oli ikään kuin kartturina A4-kokoisen rataprofiilin kanssa. Melkoista sähläämistähän se oli. Noh, pääasia ettei tullut romua ja kivaakin oli.

Suosittelen retkeä tuolle varmasti maailman hienoimmalle radalle. Nykyinen harrasteauto on Punto GT, joten en viitsisi enää tuolla lähteä sinne räppäilemään. Se on ehkä sellaisen isomman ja vakaamman auton reviiriä. Tai kai sekin on makuasia, mutta omasta kokemuksesta lähtisin mieluummin vähän "tukevammalla" autolla tuonne. Coupé on siinä mielessä hyvä, että se on tehty menemään aika eleettömästi kovaakin vauhtia ilman että tarvitsee kierrättää konetta punarajalle koko ajan.

EDIT: kuvalinkki.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 18, 2010, 00:32:38 kirjoittanut K4CE »
Kirjattu
Fiat Punto GT vm. -94
 


Adblocker...

Ftcf.org pyörii ilmaisvoimin ja ainoa keino ylläpitää palvelinta on mainokset.
Toivoisimme, että et käytä adblockeria tällä sivustolla. Kiitos :)