FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Sivuja: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 20

Kirjoittaja Aihe: barchetta by Uno_mas  (Luettu 147822 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1086
  • Live Long and Prosper
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #175 : Tammikuu 12, 2014, 11:37:00 »

Jotain tämmöistä mä epäilinkin. Tarttee koittaa esitäyttää.
Kirjattu
Fiat barchetta -98
Fiat grande punto multijet -08
Fiat 126 -75

-HH-

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Poissa
  • Viestejä: 96
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #176 : Tammikuu 12, 2014, 12:34:14 »

Ainakin tämän keskustelun perusteella kannattaa kattoa myös se että minkä merkkiset nostajat sinne vaihtaa.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1&t=24271&hilit=nostajat

Öljyllä on myös iso merkitys noihin naputtamisiin. Itse olen tossa 5-mukisessa moduulimoottorissa käyttänyt, harrastajakolleegan tekemien kokeiluja mukaan juuri tossa koneessa hyväksi osoittautunutta 10w-60 Racingia, eikä nostajat naputa.

Muuten omat kokemukset hytikkanostajista rajoittuvat 16v-Fireihin joista toiseen vaihdoin muutaman nostajan (INA:t) kansirempan yhteydessä kun oli kuluneet kuopalle, eli ei olleet enää siellä pyörineet. Vanhat valutin vaan tyhjiksi, ja sitten liotin ne öljyssä eikä se mitään tolkutonta aikaa rempan jälkeen rapistanut. Nekään kamppeet ei rapistelleet nostajia kuin kovilla pakkasilla, toisin kuin jollain muilla, mutta taitaa olla siinäkin siitä käytetystä öljystä kiinni.
Kirjattu

Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1086
  • Live Long and Prosper
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #177 : Tammikuu 12, 2014, 17:51:56 »

Federal Mogul oli merkiltään nuo mun tilaamat nostajat. Ainakin itse olen semmoisessa käsityksessä ollut ettei tuo nyt sitä aivan huonointa laatua olisi.

Pidemmän seisonnan jälkeen joku nostajista naputtaa niin kauan kunnes moottori lämpenee.
Öljyt juu vaikuttavat todella paljon, se on tullut huomattua. Valvolinen öljyillä ainakin naputtaa nostajat herkemmin kuin Shellin öljyillä.
Mä olen tossa jo jonkin aikaa käyttänyt Shell helix ultraa.
Kirjattu
Fiat barchetta -98
Fiat grande punto multijet -08
Fiat 126 -75

-HH-

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Poissa
  • Viestejä: 96
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #178 : Tammikuu 12, 2014, 20:53:37 »

Juu ihan laadukkaana mäkin niitä pitäisin. Jaa siellä naputtaa joku niin pahasti, sit kyllä juu on paree alkaa vaihtohommiin.
Kirjattu

Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1086
  • Live Long and Prosper
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #179 : Tammikuu 18, 2014, 19:23:13 »

Perjantaina oli yhtä juhlaa. DHL toi nostajat ja DPD Barchettaparts:n paketin :) :) :)

Nyt tässä hetken käytellyt uusilla nostajilla ja Alfan nokka-akseleilla. Tuntuisi toimivan.

Uudet nostajat oli pakattu yksittäin pikkupurkkeihin. Purkeissa oli myös reilusti öljyä.
En mä noita uusia nostajia viitsinyt purkamaan alkaa. Injektioneulalla painoin öljyreijästä nostajaan öljyä sen mitä sinne meni.
Hetken ne startin jälkeen naputtivat, mutta sitten alkoikin käymään tosi nätisti.
Kirjattu
Fiat barchetta -98
Fiat grande punto multijet -08
Fiat 126 -75

Maxxxed

  • FTCF-Member
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1385
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #180 : Tammikuu 18, 2014, 19:47:06 »

Hienoa  :)
Kirjattu
Lancia Delta HPE 20V 1995 Harraste,- kilpa-auto (ehkä joskus)

Volvo V60 T5 R-Design 2015 Käyttöauto
Volvo S40 T4 1998 harraste peli

Hedgehog

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Viestejä: 147
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #181 : Helmikuu 12, 2014, 23:52:18 »

Tämähän paranee vanhetessaa kuin laatu viini, hienoa 10p ja papukaijamerkki. ;D
Kirjattu
KäyttöTuningPunto

Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1086
  • Live Long and Prosper
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #182 : Helmikuu 23, 2014, 18:59:18 »

Jarrupäivitystä



Etujarrut ovat Coupen 284:t. Ei siinä nyt ihan älytöntä kokoeroa ole Barchetan 257 levyihin. On noissa myös jarrupala suurempi kuin 257 jarruissa. Toivottavasti jarrut edes hiukan paranevat.
Levyiksi ostin Zimmermannin reijitetyt.
Nuo satulat kun ostin kävi semmoinen pikku moka, että ne olivatkin Lucas/TRW:t eivätkä Ate. Eipä noissa Ate:ssa ja Lucas:ssa muuta eroa taida olla kuin erilainen jarrupala. Ainakin mäntä on kummassakin sama 54mm. Nuo tuli maalauksen yhteydessä samalla huollettua ja kasattua uusilla kumeilla.

Eikä muuten sopinut Bolt-on.
Melkosen työn joutui suorittamaan, että nuo tuonne paikalleen sai ilman adaptereita.

No nyt olisi sitten ylimääräisenä Ferodon jarrupalat Coupeen jossa on Ate:n jarrusatulat.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 17, 2017, 12:07:19 kirjoittanut Uno_mas »
Kirjattu
Fiat barchetta -98
Fiat grande punto multijet -08
Fiat 126 -75

Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1086
  • Live Long and Prosper
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #183 : Huhtikuu 16, 2014, 22:27:52 »

Barchetta otettu liikennekäyttöön.
Kirjattu
Fiat barchetta -98
Fiat grande punto multijet -08
Fiat 126 -75

BeatUp

  • Tulokas
  • *
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 42
  • Punto 05'
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #184 : Huhtikuu 16, 2014, 23:51:16 »

Kevät on kyllä selvästi saapunut kun tulee tännekin tuo päivitys. :)

Kyllä sen huomaa, jäätelökioskien ja avoautojen ilmestymisestäkin. ;)
Kirjattu

Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1086
  • Live Long and Prosper
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #185 : Huhtikuu 19, 2014, 15:59:20 »



Löytyi nurkista tuo ftcf.org rekkarin taustalevy niin laittelin sen tuohon keulaan. Perään kun se ei sopinut.
Samalla vetäsin mattamustan vinyylin tuohon rekkarikilven takana olevaan mustaan alueeseen. Oli tullut sen verran kiveniskuja, että loisti ikävästi mustasta vaaleita pisteitä.
Helpommalla ja halvemmalla pääsi tuolla vinyylillä kuin maalaamalla tuo musta kohta uudestaan.

Kuva nyt on mitä on. Huono kamera (lumia 800) ja huono kuvaaja.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 17, 2017, 12:09:07 kirjoittanut Uno_mas »
Kirjattu
Fiat barchetta -98
Fiat grande punto multijet -08
Fiat 126 -75

Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1086
  • Live Long and Prosper
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #186 : Kesäkuu 30, 2014, 16:29:26 »

Nyt tuli eteen tekninen ongelma.
Moottoritieltä poistuessa, ramppiin kun rullaa moottorijarrutuksella ja päässä painaa kytkimen pohjaan meinaa moottori sammua. Kierrokset käy lähellä 500 ja sitten pomppaa takaisin tyhjäkäynnille. Joskus saattaa jopa sammua.

Tyhjäkäyntiventtiilin jo putsailin ja siitä tuntui olevan vähän apua.

Ainoat suuremmat moottoriin liittyvät asiat mitä talvella tein oli ne Alfan nokka-akselit ja poistin ilmamäärämittarista sen tiheän verkon. Tosin koitin jo laittaa verkon takaisin, ei mitään vaikutusta ongelmaan.

Voiko tosiaan ne Alfan nokat sekoittaa ruiskua niin paljon, että meinaa aika-ajoin sammuilla moottorijarrun jälkeen? Sitäkään se ei tee jokakerta.
Ei luulisi ajoituksenmuuntimenkaan siitä hajoavat, että sen siirtää nokka-akselista toiseen.  Risa ajoituksenmuunnin kun tuntuu tuota sammuilua aiheuttavan. Ei vaan ole muita ajoitusmuunnin vian oireita, ei dieselmäistä käyntiä ja vetojakin löytyy ihan normaalisti.

Ideoita, ehdotuksia.
Kirjattu
Fiat barchetta -98
Fiat grande punto multijet -08
Fiat 126 -75

PehmoLelu

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Viestejä: 1951
  • Pasta con anti-tuning salsa
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #187 : Kesäkuu 30, 2014, 17:28:56 »

Muuttuiko perusjoutokäynti alhaisemmaksi nokkien vaihdon myötä?
Kirjattu
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash.
-Be a man and start smoke Diesel you powdered cocaine head.

Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1086
  • Live Long and Prosper
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #188 : Kesäkuu 30, 2014, 21:59:13 »

Ainakin kiekkamittarin mukaan käy ihan samaa joutokäyntiä kummillakin nokilla.

Nyt tuli toinenkin ongelma, ei tosin moottoriin liittyvä.
Ilmeisesti alkaa olla aika vaihtaa lämppärinkenno. Sen verran tuoksahtaa glykoli, kun kääntää lämppärin kuumalle.
Kirjattu
Fiat barchetta -98
Fiat grande punto multijet -08
Fiat 126 -75

Maxxxed

  • FTCF-Member
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1385
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #189 : Kesäkuu 30, 2014, 22:45:04 »

Ainakin kiekkamittarin mukaan käy ihan samaa joutokäyntiä kummillakin nokilla.

Nyt tuli toinenkin ongelma, ei tosin moottoriin liittyvä.
Ilmeisesti alkaa olla aika vaihtaa lämppärinkenno. Sen verran tuoksahtaa glykoli, kun kääntää lämppärin kuumalle.

Onkos tuo iso homma barchetassa vaihtaa? :o
Kirjattu
Lancia Delta HPE 20V 1995 Harraste,- kilpa-auto (ehkä joskus)

Volvo V60 T5 R-Design 2015 Käyttöauto
Volvo S40 T4 1998 harraste peli

Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1086
  • Live Long and Prosper
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #190 : Heinäkuu 01, 2014, 00:19:51 »

Ainakin kiekkamittarin mukaan käy ihan samaa joutokäyntiä kummillakin nokilla.

Nyt tuli toinenkin ongelma, ei tosin moottoriin liittyvä.
Ilmeisesti alkaa olla aika vaihtaa lämppärinkenno. Sen verran tuoksahtaa glykoli, kun kääntää lämppärin kuumalle.

Onkos tuo iso homma barchetassa vaihtaa? :o

Sama homma kuin puntossa, kojelauta pois. Helpolla ei senkään kanssa pääse.
Hmm. Samalla olisi helppo laittaa ilmastointi. Barchettapartsista löytyisi kaikki ilmastoinnin palikat, hintaa vaan en ole kysynyt. Luultavasti ihanan kallista.

Tarvii viritellä airbagin boxille joku suoja, jos kenno alkaa enemmän vuotamaan ja vaihdella uusi kenno vasta ajokauden jälkeen.
Kirjattu
Fiat barchetta -98
Fiat grande punto multijet -08
Fiat 126 -75

Maxxxed

  • FTCF-Member
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1385
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #191 : Heinäkuu 01, 2014, 00:57:24 »

Ainakin kiekkamittarin mukaan käy ihan samaa joutokäyntiä kummillakin nokilla.

Nyt tuli toinenkin ongelma, ei tosin moottoriin liittyvä.
Ilmeisesti alkaa olla aika vaihtaa lämppärinkenno. Sen verran tuoksahtaa glykoli, kun kääntää lämppärin kuumalle.

Onkos tuo iso homma barchetassa vaihtaa? :o

Sama homma kuin puntossa, kojelauta pois. Helpolla ei senkään kanssa pääse.
Hmm. Samalla olisi helppo laittaa ilmastointi. Barchettapartsista löytyisi kaikki ilmastoinnin palikat, hintaa vaan en ole kysynyt. Luultavasti ihanan kallista.

Tarvii viritellä airbagin boxille joku suoja, jos kenno alkaa enemmän vuotamaan ja vaihdella uusi kenno vasta ajokauden jälkeen.

Okeiokei. No se onki sitten ikävempi. Olis voinu luulla että ois ollu niinku bravoissa vaihtaa 
Kirjattu
Lancia Delta HPE 20V 1995 Harraste,- kilpa-auto (ehkä joskus)

Volvo V60 T5 R-Design 2015 Käyttöauto
Volvo S40 T4 1998 harraste peli

PehmoLelu

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Viestejä: 1951
  • Pasta con anti-tuning salsa
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #192 : Heinäkuu 01, 2014, 07:45:15 »

Joo bravx osaston lämppärikenno on helppo.
Mitä tekee avoautossa ilmastoinnilla?
Muutenkin täällä o kuukausi " kuumaa" ni eipä se nii väliä.
Taisipa ilmastoinnin kenno sisällä vaatia paikankin?

Joo no onko kiekkamittari sellanen et se jämähtää joutokäynnillä näyttämään sitä samaa arvoa. Näihä ne nuis bravoissa tekee. Eli mittari ei seilaa joutokäynnillä.

Yleensä kyllä rajummilla nenillä perusjoutokäynti tippuu...
Kirjattu
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash.
-Be a man and start smoke Diesel you powdered cocaine head.

Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1086
  • Live Long and Prosper
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #193 : Heinäkuu 01, 2014, 18:59:59 »

Silloin se ilmastointi olisi ihan kiva, jos ajaa motaria pidemmän matkan. Katto auki jos päästelee niin siinä on riski et seuraavana päivänä on niskan pakotusta.
Hellekelillä, kun kuitenkin sataa niin silloinkin se kattoauki ajaminen on vähän riskipeliä. Nimimerkillä kerran sisustan pessyt ukkoskuurossa ::)

Eihän sillä ilmastoinnilla niin kauaa mitään teekkään kunnes sellainen sattuu itseltä löytymään ;)

Siis jos tohon haluaa ilmastoinnin niin helpoin homma on vaihtaa koko lämmityslaite semmoiseen jossa on jo se ilmastoinnin kennokin. Mun mielestä kaikille ilmastoinnin kilkkeille pitäisi löytyä suoraan paikka.
Luultavasti vaan ne ilmastointipalikat maksaa käytettynäkin niin paljon, että vaihdetaan vaan se vuotava lämppärinkenno uuteen.


Mä koitan vähän kattella noita moottorin joutokäyntikierroksia. Jos ei kiekkamittarista nää niin multiecuscan sitten kiinni.
Mä en noita alfan nokkia nyt niin rajuina pitäisi. Enkkufoorumilla joku oli penkittänyt barchetan ensin vakio nokilla ja sitten alfan nokilla. Tehoero n.5hp.
Kirjattu
Fiat barchetta -98
Fiat grande punto multijet -08
Fiat 126 -75

PehmoLelu

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Viestejä: 1951
  • Pasta con anti-tuning salsa
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #194 : Heinäkuu 01, 2014, 19:28:57 »

Joo jos siellä o kierrokset laskenu vaikkapa sata rpm ni varmasti voi tehä kiusaa.

Silleen tuollainen pelkkien nenien vaihto ei kauheasti auta vaikka olisi paljonkin tyrneämmät nenät.
Vakiopelien moottorisofta ei osaa hyödyntää kasvanutta rpm aluetta. Siä o sytkärit hemmetin liikaa myöhäisellä.
Kirjattu
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash.
-Be a man and start smoke Diesel you powdered cocaine head.

Maxxxed

  • FTCF-Member
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1385
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #195 : Heinäkuu 02, 2014, 02:51:32 »

Jos ny järkevästi ajatellaan. Ni tuo nokkienvaihto on sellannen rojekti että kyl auto pitäs ohjelmoida sen jälkeen. Eli ihan lastuttaa.
Säätää sopiva lastu jossa tulee ilmi auton toiminta milläkin kierroksella. Siellä kuitenkin on syöttö, yms. Samat ku ennenkin mut silti nokkien aukiolo ajat ja asennot hieman eri. Sillä saattaa olla suurikin vaikutus ilman ohjelmointia.  :police:
Kirjattu
Lancia Delta HPE 20V 1995 Harraste,- kilpa-auto (ehkä joskus)

Volvo V60 T5 R-Design 2015 Käyttöauto
Volvo S40 T4 1998 harraste peli

PehmoLelu

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Viestejä: 1951
  • Pasta con anti-tuning salsa
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #196 : Heinäkuu 02, 2014, 07:46:49 »

Joo ja ei  :police:
Ilmamäärämittarillinen kampa näkee aina kulloisenkin koneeseen menevän ilmamassan oli nokat mikkä tahansa.
Map peli ei sitä sitten taas tiedä.
Eli polttoaineensyötön osilta homma menee ihan hyvin bartsettassa...
Kirjattu
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash.
-Be a man and start smoke Diesel you powdered cocaine head.

Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1086
  • Live Long and Prosper
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #197 : Heinäkuu 02, 2014, 16:37:36 »

Tässähän se oleellisin sitten tulikin. Tarvii uutta softaa boxiin.
Tosin ennen sitä sitten kannattaakin tehdä kaikki muutkin muutokset koneeseen, jos niitä aikoo tehdä.
Katotaan nyt, jos talven aikana saa jotain uusia visioita konetta kohtaan ja innostuisi enemmänkin virittelemään.

Onneksi tuota sammumista tulee harvemmin ja sitä jo osaa odottaa niin toimeen tullaan ihan tässäkin kunnossa.
Kirjattu
Fiat barchetta -98
Fiat grande punto multijet -08
Fiat 126 -75

Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1086
  • Live Long and Prosper
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #198 : Heinäkuu 05, 2014, 19:07:08 »

Tuli semmoinen villi idea, jos stroukkaisi koneen ::)


Kohtuu hullua touhuahan se taitaa olla, mutta pikaisella tutkimisella Alfa 2.0ts koneen kampiakseli saattaisi sopia.
Ainakin runko- ja kiertokangen laakerikaulat ovat täysin samat. Siihen vielä kaveriksi kevyemmät ja matalammalla puristuskorkeudella olevat männät.
Barchetan konehan on samaa sukua Alfan ts koneiden kanssa. Suurin ero taitaa olla kannessa.

Tarvii jostain haalia Alfa 2.0ts:n alakerta niin pääsee vertailemaan.
Kirjattu
Fiat barchetta -98
Fiat grande punto multijet -08
Fiat 126 -75

PehmoLelu

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Viestejä: 1951
  • Pasta con anti-tuning salsa
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #199 : Heinäkuu 05, 2014, 20:49:56 »

paat se alakerran sinne suoraan tai jopa koko koneen.

Mun mielestä ne palikat pitäs sopia ristiin.
Itse tutkaskelin joskus kauan sitten alfan 1,6 t sparkkia muuttuvalla nokalla uunoon. sillon tuli nuita vähän miätittyä. Tosin voin muistaa väärinkin.

Jos alfan 2 l muki on puolet iskusta matalampi ja kanki samalla pituudella 1,8 kanssa on hyvinkin mahdollista että lohkot on samat. Tai siis että lohkossa on tilaa isommalle kampiakselille.
Kirjattu
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash.
-Be a man and start smoke Diesel you powdered cocaine head.
Sivuja: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 20
 


Adblocker...

Ftcf.org pyörii ilmaisvoimin ja ainoa keino ylläpitää palvelinta on mainokset.
Toivoisimme, että et käytä adblockeria tällä sivustolla. Kiitos :)