FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: barchetta by Uno_mas  (Luettu 147821 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1086
  • Live Long and Prosper
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #275 : Helmikuu 02, 2015, 01:14:11 »

Toimiiko tuo jäähdytin tolleen asennettuna?
Jotkut ilmaohjaimet vois olla toimivat...
Kuvakulma on hiukan huono. Kyl toi kenno on samalla korkeudella kuin puskurissa oleva aukko. Eipä tohon nyt kummoinen homma ole ilmanohjaimia tehdä, jos meinaat ettei toimi ilman niitä. Vai pitäisikö kenno olla lähempänä puskuria?
Mä kun aattelin, että jäähdyttää jopa liika tehokkaasti, kun ryöstölaipassa ei ole termostaattia ja kaikki öljy kiertää aina kennon kautta.
Kirjattu
Fiat barchetta -98
Fiat grande punto multijet -08
Fiat 126 -75

Wesulius

  • Admin-Member
  • Todellinen Tuunaaja
  • ****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 333
  • iso moottorinen uuno.
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #276 : Helmikuu 02, 2015, 15:32:24 »

Muo lähinnä vaivaa tuo ilman poistuminen öljy jäähyltä.
Ilma kun pääsee oikasemaan jäähdyttimen ohi sen taakse.
Toki se noinkin jäähdyttää mutta miten paljon.
Ei tuonkokoinen kenno liikaa jäähdytä.
Tai riippuu vähän ilmaston lämpötilasta.
Mulla ei rata unskissa ole termaria jäähdytys vedessäkään.
15 c lämmössä , koneen lämpö 80c , syksyllä kevyessä tihkusateessa 10c lämmössä alko koneen lämmöt olla alle 70c.
Mut jos kesällä ajelet (aika madokisti luonne jos talella...) ni ei tarvii öljyjäähy termaria
Kirjattu

Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1086
  • Live Long and Prosper
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #277 : Helmikuu 02, 2015, 17:18:12 »

Tämä selvitti jo huomattavasti. Eli tukitaan ilman mahdollisuus oikaista. Eipä tohon öljyjäähyn alle ole kovin kummonen homma tehdä ilman ohjauspeltiä.
Taidankin semmoisen askarrella seuraavalla kerralla, kun tallille menen.
Kirjattu
Fiat barchetta -98
Fiat grande punto multijet -08
Fiat 126 -75

Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1086
  • Live Long and Prosper
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #278 : Helmikuu 10, 2015, 00:48:31 »


Nyt olis ilman ohjainpelti. Tarkoititko Wesulius jotain ton tapaista?


Akku tilattu, keltaiseen optimaan päädyin. Sulakerasian tilasin ebaysta. Se jemmassa ollut oli sen verran rujossa kunnossa niin päädyin uuteen.

Viime viikonloppuna sai enemmänkin aikaiseksi, imu- ja pakosarja tuli kohdistettua kanteen.


Tässähän alkaa olla voiton puolella ;D
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 17, 2017, 12:46:42 kirjoittanut Uno_mas »
Kirjattu
Fiat barchetta -98
Fiat grande punto multijet -08
Fiat 126 -75

Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1086
  • Live Long and Prosper
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #279 : Helmikuu 21, 2015, 14:44:06 »



Nyt olisi akulle koti :) Tuohon tulee vielä levy joka peittää kaiken. Aikansa sai säätää, että sai kaiken sopimaan varapyöräkoteloon.

Nyt kun talviloma alkoi voisi ottaa tavoitteeksi moottorin kasauksen ja käynnistyksen.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 17, 2017, 12:47:18 kirjoittanut Uno_mas »
Kirjattu
Fiat barchetta -98
Fiat grande punto multijet -08
Fiat 126 -75

jonik

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 508
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #280 : Helmikuu 22, 2015, 19:16:53 »

Samalta näyttää kuin mullakin, ei vaan mahtunut kuin 38Ah Optima ;D

Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1086
  • Live Long and Prosper
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #281 : Helmikuu 26, 2015, 23:47:29 »



Nyt alkaa jo näyttämään kohtuu hyvältä.

Käsittämättömän vähän on ollut yhteensopivuus ongelmaa tuon alfan imusarjan kanssa. Ohjaustehostimen säiliö on pikkusen lähellä alipainekelloa, mutta jää sinne liikkumavara.
Toivottavasti tuo alfan imusarja ei olisi huonompi kuin alkuperäinen. Ei meinaan mennyt paikalleen ihan itsekseen niin kynnys vaihtaa alkuperäinen takaisin on kohtuu korkea.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 17, 2017, 12:47:53 kirjoittanut Uno_mas »
Kirjattu
Fiat barchetta -98
Fiat grande punto multijet -08
Fiat 126 -75

Fletch

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 876
  • Pari riisikippoa, Uno 70SL ja 127
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #282 : Helmikuu 27, 2015, 17:42:37 »

Hyvältä näyttää. Kohtahan sitä on jo lumet pois niin pääset pian testailemaan.
Kirjattu
Exät: Fiat Uno Fire -88, Fiat Tempra 1.6 -93, Alfa Romeo 156 2.5 -98, Fiat Stilo 1.2 -03, Fiat Linea 1.3 Mjet -08, Fiat Punto 75 SX -98, Fiat Marea Weekend 1.8 -99, Fiat Croma 1.9 16v Mjet -06

Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1086
  • Live Long and Prosper
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #283 : Helmikuu 28, 2015, 18:01:50 »

Nyt se olis kasassa ja taas purettu :'(

Eka ihan oikea ongelma. Ei tosin pitäisi liittyä omiin muutoksiin.
Ei nosta öljynpainetta. Ei edes pumppaa, vaikka startilla pyörittää. Useampi pitkä starttaus ilman tulppia suoritettu. Siemenöljyäkin suodattimenjalalta laitoin, ei edes sitä pumppaa.

Apuuva, miten voi öljypumppu kuolla itsestään.

Nyt on öljypohja irti ja tutkitaan. Taidan nyt samalla vaihtaa ainakin kiertokangenlaakerit, kun kerran öljypohja auki on.


Jotain hyvääkin sentään. Ilmastointi vaikuttaisi olevan kytketty oikein. Ainakin multiecuscanilla pystyi kytkemään kompuran solenoidin ja kummatkin flektinnopeudet.
Kirjattu
Fiat barchetta -98
Fiat grande punto multijet -08
Fiat 126 -75

Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1086
  • Live Long and Prosper
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #284 : Helmikuu 28, 2015, 22:10:46 »

Voisikohan tuohon öljypumpun ongelmaan vaikuttaa, kun auto seisoi ilman öljyjä 3kk?
Eihän tuo öljypumppu nyt itsestään voi hajota. Imusiivilän kun irroitti näki pumpun sisälle ja hyvin näytti pyörivän, kun kampiakselia pyöritti.

Voisiko olla ettei startin kierrokset riitä öljypumpulle? Tuossa kun ei näyttänyt olevan mitään välitystä niin aika hiljaa se pumppu startilla pyörii.


Runkolaakerit olivat hyvässä kunnossa eikä päittäisvälystäkään ollut liikaa. Kiertokangen laakereissa pientä jälkeä --> uudet tilalle.
Kirjattu
Fiat barchetta -98
Fiat grande punto multijet -08
Fiat 126 -75

Coupé 20vt+

  • Admin
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 4417
  • Fiat Coupé 20v turbo plus (Ahdin määrää tahdin!)
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #285 : Maaliskuu 02, 2015, 22:08:30 »

Coupéssa ainakin öljyn+suodattimen vaihdon jälkeen kestää 1-2sek starttauksen jälkeen (ku moottori käynnistyny) et nousee öljynpaineet. Tota en oo kokeillu pyörittää pelkällä startilla nousisko paineet.
Kirjattu
Fiat Coupé 20vt+ -99

Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1086
  • Live Long and Prosper
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #286 : Maaliskuu 05, 2015, 19:47:14 »

Mä aattelin antaa pumpulle kunnon siemenöljyn ennen starttia. Mitään vikaa kun ei silmämääräisesti löytynyt. Öljyjäähyn ja suotimen myös täytän valmiiksi.
Kyl mä silti vielä koitan startilla öljynpaineita nostaa. Jos ei tuota tulosta niin tarvii koittaa käyntiin.

Kiertokangenlaakerit sain vaihdettua ja oli tarkoitus öljypohja laittaa takaisin. Korkkasi sitten öljypropun jenka ::) Hiukan tuntuu vastustavan :'(
Tuon sai onneksi korjattua helicoililla.
Nyt pohja on on taas paikallaan. Ribepultit tosin korvasin kuusiokoloilla.

Jos sitä koittaisi lauantaina uudestaan käyntiin.
Kirjattu
Fiat barchetta -98
Fiat grande punto multijet -08
Fiat 126 -75

Coupé 20vt+

  • Admin
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 4417
  • Fiat Coupé 20v turbo plus (Ahdin määrää tahdin!)
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #287 : Maaliskuu 06, 2015, 11:11:07 »

Korkkasi sitten öljypropun jenka ::) Hiukan tuntuu vastustavan :'(

Itse propusta vai öljypohjasta? Noita proppuja saa muuten måtånetist ;) Ainaki stilon 1.8:iin.
Kirjattu
Fiat Coupé 20vt+ -99

Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1086
  • Live Long and Prosper
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #288 : Maaliskuu 06, 2015, 18:13:43 »

Pohjasta jenka meni. Oli pohja onneksi vielä irti, kun jenka meni. Ei tullut turhaa työtä tehtyä.
Suunnittelin jo vääntäväni isomman kierteen öljypropulle, mutta helicoil pelasti.

Noita M18x1.5 tulppia löytyy kyllä omasta takaa joten se ei ole mikään ongelma.
Kirjattu
Fiat barchetta -98
Fiat grande punto multijet -08
Fiat 126 -75

Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1086
  • Live Long and Prosper
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #289 : Maaliskuu 07, 2015, 17:07:47 »

Nyt se käy  ;D 8) ;D

Siemenöljyn laittaminen auttoi. Sammui öljynpainevalo jo startilla.
Tyhjäkäynti hiukan epätasaista. Ihan kuullostaa siltä, kuin olisi virinokat ::) Toivottavasti moottorinohjaus ei mennyt noista muutoksista liikaa sekaisin.
Se 25mm² virtajohto tuntuu riittävän. Ei korvakuulolta ollut startin pyörityksessä suurempia eroja verrattuna siihen, kun akku oli konetilassa.

Taidan hakea päästölapun leimaa varten ihan vaan varmuuden vuoksi.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 07, 2015, 17:11:12 kirjoittanut Uno_mas »
Kirjattu
Fiat barchetta -98
Fiat grande punto multijet -08
Fiat 126 -75

Fletch

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 876
  • Pari riisikippoa, Uno 70SL ja 127
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #290 : Maaliskuu 07, 2015, 19:28:34 »

^Hyvä että nosti paineet, outoahan se olisi ollut jos et kerran mottia ole sen enempi levittänyt eikä ö-pumppuun ole koskettu.

Päästölapun hakeminenhan on ihan fiksua muutenkin vaikka mitään ongelmia ei pitäisikään olla luvassa. Kuitenkin jos päästöt on aivan metässä niin saa vielä ajokiellon hylätyn katsastuksen päälle. Tampereellahan taisit olla ja ttse olen käyttänyt kaikki vehkeet muutaman vuoden ajan tossa hatanpäällä ennen leimaa ja voin suositella lämpimästi. Jos päästöt ei mene rajoihin ja lappua ei tulostella niin tähän asti ainakin ollut niin että ei siitä rahaakaan oteta, sanottu että korjaa vika ja katotaan sitä maksupolitiikkaa sitten seuraavalla kerralla kun vika korjattu ja otetaaan uusi testi.

http://www.pakokaasuanalyysi.fi/
Kirjattu
Exät: Fiat Uno Fire -88, Fiat Tempra 1.6 -93, Alfa Romeo 156 2.5 -98, Fiat Stilo 1.2 -03, Fiat Linea 1.3 Mjet -08, Fiat Punto 75 SX -98, Fiat Marea Weekend 1.8 -99, Fiat Croma 1.9 16v Mjet -06

Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1086
  • Live Long and Prosper
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #291 : Maaliskuu 09, 2015, 19:16:37 »

Just tuolla pakokaasuanalyysissa oon käynyt. On joka kerta ollut tosi asiallinen palvelu.
Voin myös suositella kyseistä paikkaa.
Kirjattu
Fiat barchetta -98
Fiat grande punto multijet -08
Fiat 126 -75

Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1086
  • Live Long and Prosper
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #292 : Huhtikuu 05, 2015, 18:28:18 »

Tämmöstä tälläkertaa.



Imuputkisto olisi valmis ja nokkapeltikin tuntuu kiinni sopivan. Ei sinne liikaa tilaa jäänyt :)
Syylärin päältä vielä puuttuu suojapelti. Sitä joutuu hiukan kustomoimaan tuon imuputkisto muutoksen takia.


Tuosta vielä toisesta suunnasta.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 17, 2017, 12:50:15 kirjoittanut Uno_mas »
Kirjattu
Fiat barchetta -98
Fiat grande punto multijet -08
Fiat 126 -75

bravastar

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1669
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #293 : Huhtikuu 05, 2015, 19:23:28 »

No nyt rupeaa näyttämään todella hyvältä.   8)
Kirjattu
///// for Life

Volvo V50 R-Design ::)
ex: Brava 1.4, Stilo 1.6, Punto Evo Sport

Maxxxed

  • FTCF-Member
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1385
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #294 : Huhtikuu 06, 2015, 11:52:32 »

Komppaan, racing henkinen alkaa konehuone olla. :) Ootko ajatttellut käyttää rullilla? :)
Kirjattu
Lancia Delta HPE 20V 1995 Harraste,- kilpa-auto (ehkä joskus)

Volvo V60 T5 R-Design 2015 Käyttöauto
Volvo S40 T4 1998 harraste peli

Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1086
  • Live Long and Prosper
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #295 : Huhtikuu 06, 2015, 17:22:37 »


Tarvi tehdä aukko, että imuputkisto sopii.

Talven projektit tehty 8) ;D
Vain ilmastoinnin täyttö jäljellä.


Kyl hiukan himottaa rullilla käynti. Sillä reissulla vaan voi tulla joko hyvä- tai pahamieli ::)
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 17, 2017, 12:51:00 kirjoittanut Uno_mas »
Kirjattu
Fiat barchetta -98
Fiat grande punto multijet -08
Fiat 126 -75

Wesulius

  • Admin-Member
  • Todellinen Tuunaaja
  • ****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 333
  • iso moottorinen uuno.
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #296 : Huhtikuu 06, 2015, 23:11:50 »

Sun kannattais viel askarrella tuohon normi ecun rinnalle piggyback poxi  vaikka smt6 .
Sais sytkärin hierottua tappiinsa ja maffia huijattua sopivasti niin saa alakierroksille riitävästi soppaa kun on tuo alffan sarja.
Nuohan on kohtalaisen helppoja ja nopeita kytkeä.
Alffan 1.8 koneessa on 144hv ja 169nm  varmaan aika lähellä sitä , sytkän ja seoksen optimoinnin jälkeen voi olla  päälle 150 ja liki 180Nm

« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 06, 2015, 23:16:46 kirjoittanut Wesulius »
Kirjattu

Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1086
  • Live Long and Prosper
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #297 : Huhtikuu 11, 2015, 18:29:07 »

Siis toi piggybackhän on melko fiksu systeemi, jos nyt oikein ymmärsin. En mä tommosesta oo ennen kuullukkaan.
Missähän hinnoissa toi smt6 pyörii ja mistä niitä saa?

Toi alfan imusarja on alakierroksilla aikalailla samanlainen kuin barchetan orggis. Yläkierroksilla sitä eroa sitten onkin, kun imusarja muuttuu lyhyeksi.
Barchetan orggis imusarja on pitkä ja muuten täysin samanlainen kuin 1.8 mareassa.
Kirjattu
Fiat barchetta -98
Fiat grande punto multijet -08
Fiat 126 -75

Wesulius

  • Admin-Member
  • Todellinen Tuunaaja
  • ****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 333
  • iso moottorinen uuno.
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #298 : Huhtikuu 12, 2015, 23:20:51 »

Mä olen noita käytettyinä ostanut 150-200€ hintaan.
Kirjattu

Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1086
  • Live Long and Prosper
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #299 : Huhtikuu 18, 2015, 23:10:49 »

Tilanteiden muutoksista johtuen barchetta on tarkoitus ottaa ajoon maanantaina ja ensi töiksi ajaa ilmastoinnin täyttöön. Tampereen autokylmästä varattu aika operaatioon.

Tuli viikko sitten myytyä bravo ja skootterilla ajaminen tuolla kylmyydessä ei ole kovin mukavaa niin nyt täytyy tehdä näin. Oli suuret kuvitelmat, että bravoa joutuu myymään pitään ja tarkoitus oli ajaa sillä vielä huhtikuu. Ilmeisesti tuore leima kiinnosti, kun ehti olla myynnissä vain 2 päivää.


Sitähän saattaa kohta päästä tutkimaan minkälainen marea tuli joulukuussa ostettua :)
Kirjattu
Fiat barchetta -98
Fiat grande punto multijet -08
Fiat 126 -75
 


Adblocker...

Ftcf.org pyörii ilmaisvoimin ja ainoa keino ylläpitää palvelinta on mainokset.
Toivoisimme, että et käytä adblockeria tällä sivustolla. Kiitos :)