FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: barchetta by Uno_mas  (Luettu 147818 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JuudasPappi

  • Tulokas
  • *
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 28
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #300 : Huhtikuu 19, 2015, 18:37:02 »

Todella komea Barchetta sulla ja hyvin sopii toi keltainen väri  :)
Itsekin päätin että pitää jompi kumpi olla, punainen tai keltainen. Tuli sit punainen.
Niin ja pyydän jo etukäteen anteeksi kun tulen sulta kopsaamaan jotain juttuja  ;)
Kirjattu

Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1086
  • Live Long and Prosper
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #301 : Huhtikuu 19, 2015, 21:33:51 »

Ei tarvi anteeksi pyydellä :)

Onhan tämmöisten rakentelu topickien tarkoitus myös tarjota ideoita kanssa harrastajille ;)
Aika paljon oon itsekkin saanut ideoita muiden tekemisistä. Eniten ehkä Englannin fiat foorumilta.
Kirjattu
Fiat barchetta -98
Fiat grande punto multijet -08
Fiat 126 -75

Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1086
  • Live Long and Prosper
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #302 : Huhtikuu 20, 2015, 20:33:12 »


Tänään oli se päivä ::)

Ilmastoinnin painetestaus ja täyttö. Melkein meni ihan putkeen.
Typpitestauksessa löytyi hiuksen hieno reikä yhdestä putkesta. Putken pystyi onneksi pikku purkamisella korjaamaan paikanpäällä. Tosin se alkuperäinen testaus + täyttö = 70€ maksoikin 160€, kiitos tuon vuotanen putken.
Tuli sentään kuntoon ja kylmää puhaltaa. Sähkökytkennöissä ei ollut mitään hämminkiä. Kaikki toimi niinkuin kuuluukin.

Virityksistä sen verran, että iloisesti tuntuu kiertävän rajottajalle asti. Pers tuntumalla olisi jotain parannusta tullut ylärekisteriin. Sitten alta 2000 aivan kuollut.
2000 kohdalla jossa imunokka aikaistuu ja samalla imusarja pitenee tuntuu tekevän melkoista piikitystä. Ihan tulee mieleen turboauto jossa tulee "turbopotku"
Kyllä tuon kanssa toimeen tulee. Paikaltaan lähtiessä tuo vain hankala on, jos haluaa ripeästi lähteä.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 17, 2017, 12:52:08 kirjoittanut Uno_mas »
Kirjattu
Fiat barchetta -98
Fiat grande punto multijet -08
Fiat 126 -75

Wesulius

  • Admin-Member
  • Todellinen Tuunaaja
  • ****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 333
  • iso moottorinen uuno.
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #303 : Huhtikuu 21, 2015, 21:04:00 »

Olikos tuo nytten niin , että imusarjakin on lyhyt alle 2000rpm?
Kirjattu

Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1086
  • Live Long and Prosper
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #304 : Huhtikuu 21, 2015, 22:43:55 »

Olikos tuo nytten niin , että imusarjakin on lyhyt alle 2000rpm?
Juu just noin pelaa, kun ottaa ohjauksen ajoituksenmuuntimelta. Siitähän se hengettömyys taitaa alle 2000 johtua.
1700-4700 pitkä muuten lyhyt. Alfassa 2800 - 5200 pitkä, muuten lyhyt.

Uudemmat barchetat missä on muuttuvapituuksinen imusarja toimiikin niin, että 0-4500 pitkä ja siitä eteenpäin lyhyt. Tämän toiminnan ottaisin itsellenikin, mutta mistä ohjaus. Tarvisi uudemman ecun jossa on ohjaus imusarjalle. Tässä vanhemmassa ohjausta ei ole.
Joku custom systeemi kierrosluvun mukaan olisi jees. Vielä kun pystyisi pistettä säätämään niin aina parempi. Autosähkö hommat ei tuota mitään ongelmia, mutta tommonen systeemi taitaa enempi mennä elektroniikan puolelle eikä oiken ole omaa alaa.


Tuli muuten toinenkin piikityskohta löydettyä :) Ikävästi vaan käytettäviä kierroksia kovin vähän kun piikittää 6000 kohdalla ja siitä parkuu rajoittimeen asti.
Sitä kohtaa jossa imusarja lyhenee ei edes huomaa.
Kirjattu
Fiat barchetta -98
Fiat grande punto multijet -08
Fiat 126 -75

Stefa

Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #305 : Kesäkuu 18, 2015, 09:19:18 »

Joskus fundeerasin vähän vastaavia ja tulin siihen tulokseen, että tällaisella tuo varmaan onnistuisi suht kivuttomasti.

Ei ole tästä koneesta, mutta joskus laskin tällaista. Vaakaan kierrokset ja pystyyn pituus tuumina. Vinot viivat sitten eri viritysaallot.

Tuossa siis pitkä rokkaa 2:lla aallolla tuolla 4300..4400 ja lyhyt 6000. Rajoitinta ylemmäs ja pitkä taas tuolla jossain 7200 päälle  >:D Tuon toiminnan voisi näprätä toisella vaihtovalolla jos haluaa. Kannattaa siis käyttää pienintä aaltoa mikä vain mahdollista.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 18, 2015, 09:27:00 kirjoittanut Stefa »
Kirjattu

Karpo

  • FTCF-Tukija
  • Todellinen Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 404
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #306 : Kesäkuu 19, 2015, 01:16:19 »

Jos on ihan on/off -ohjauksesta kyse, niin tässä olis varmaan kaikista helpoin tapa.
http://www.msdperformance.com/Products/RPM/Timing_Controls/RPM_Controls/8969_-_Digital_RPM_Window_Switch.aspx

Edit: virheellinen linkki korjattu...   
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 19, 2015, 11:17:34 kirjoittanut Karpo »
Kirjattu
128 1.1 '75, Tipo 1.6DGT '88, Dedra 2.0ie '92, Sprint 1.5QV '86 + varaosa-autot

Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1086
  • Live Long and Prosper
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #307 : Kesäkuu 20, 2015, 11:30:28 »

Sieltähän tuli useampaakin ideaa toteuttaa ohjaus imusarjalle.

Toi MSD:n systeemi olisi tosiaan helpoin ratkaisu. On vaan omaan budjettiin hiukan kallis.
Toi vaihtovalon käyttö ei käynyt edes mielessä. On ainakin todella halpa kokeilu. Pikkusen vaan epäilen, että on tarkoitettu jakajasytytykselle niinkuin suurin osa jälkiasennus kierroslukumittareistakin. Ei lukenut myyjällä käykö suorasytytykseen.

Tarviikin tutkia mitä eBaysta voisi löytää asian tiimoilta.


Sen verta autosta, että kaikki viime talven viritykset tuntuvat toimivan. Jopa ilmastointi. Katsastuksestakin meni läpi heittämällä. Kiva kun sielläkin vain kehuttiin.
Avaimesta käyntiin ja eikun ajamaan.


Yksi fiilistelykuva. Siltä päivältä, kun ei satanut.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 17, 2017, 12:52:55 kirjoittanut Uno_mas »
Kirjattu
Fiat barchetta -98
Fiat grande punto multijet -08
Fiat 126 -75

jonik

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 508
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #308 : Kesäkuu 20, 2015, 18:29:46 »

Kyllä on komea :)

Maxxxed

  • FTCF-Member
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1385
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #309 : Kesäkuu 21, 2015, 22:01:25 »

Sairaan hieno!!!!  :-*
Kirjattu
Lancia Delta HPE 20V 1995 Harraste,- kilpa-auto (ehkä joskus)

Volvo V60 T5 R-Design 2015 Käyttöauto
Volvo S40 T4 1998 harraste peli

Stefa

Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #310 : Kesäkuu 22, 2015, 14:22:55 »

Tyylikäs on.

Vaihtovalo olisi tosiaan edullinen temppu, siksi tuota itsekkin miettinyt. Moisen kaveriksi saa sitten vaikka näitä. En ole varma, mutta liekkö tuo johtoa ja muutama diodi.

Tai sitten saa näitä universaalimpia malleja jotka lukee lähestulkoon mitä vain signaalia: klick.

Voithan tuota kokeilla jollet ole jo testannut, että lukitsee imusarjan pitkäksi ja katsoo miten pelaa alhaalta noin. Jollei oleellista eroa, niin sitten ei maksa vaivaa alkaa kikkailla.

Toisaalta olisiko järkeä muuttaa myös venttiilien ajoitusta..? Tuostahan käännetään overläppi pois tyhjäkäynnillä päästöjen takia, kaiken järjen mukaan vääntäisi paremmin muunnin toisessa asennossa. Leimalle vaan kytkin väliin kumpaa ohjausta käyttää.
Kirjattu

Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1086
  • Live Long and Prosper
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #311 : Kesäkuu 29, 2015, 09:21:06 »

Tarvii tosiaan kokeilla noita imusarjan eri pituuksia ennen kuin alkaa mitään palikoita tilaamaan. Eipä tullut sekään mieleen, että lukitsee imusarjan pitkäksi ja testaa.

Tuo imunokan säädön kierroksien muuttaminenkaan ei ole käynyt mielessä. Taitaa vaan olla se testaaminen tai enemmänkin sen vaikutus vaikea todentaa ilman dynoa.
Jos imunokan kääntää heti tyhjäkäynnistä aikaiselle niin epäilen, että tulee tyhjäkäynti ongelmia. Mulla kun oli nuo alfan nokat ajoitettu barchetan palikoilla meinasi kone aina moottorijarrutuksen jälkeen sammua. Kun ajoitti alfan palikoilla tuo ongelma hävisi. Palikoiden eroa ei tullut mitattua, mutta ihan silmälläkin eron huomasi.

No tästähän sitä tekemistä ja testaamista sai, jos ei kesää muuten saa kulumaan :)
Kirjattu
Fiat barchetta -98
Fiat grande punto multijet -08
Fiat 126 -75

JuudasPappi

  • Tulokas
  • *
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 28
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #312 : Kesäkuu 29, 2015, 18:52:25 »

On se vaan komea!
Ja muutenkin hieno ja hyvin otettu kuva :)
Kirjattu

Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1086
  • Live Long and Prosper
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #313 : Heinäkuu 29, 2015, 15:27:54 »

Barchetan kohdalta ajokausi päättyi Bella italiaan ja se siirtyi talliin odottamaan ensi vuotta.

Ei tarvi huolestua, auto ei hajonnut vaan ajokauden loppuminen johtuu täysin kuskista ::)


Nyt on sitten aikaa funtsia tuota imusarjan ohjausta + paria muuta juttua.
Kirjattu
Fiat barchetta -98
Fiat grande punto multijet -08
Fiat 126 -75

Fletch

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 876
  • Pari riisikippoa, Uno 70SL ja 127
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #314 : Heinäkuu 29, 2015, 15:29:20 »

Barchetan kohdalta ajokausi päättyi Bella italiaan ja se siirtyi talliin odottamaan ensi vuotta.

Ei tarvi huolestua, auto ei hajonnut vaan ajokauden loppuminen johtuu täysin kuskista ::)


Nyt on sitten aikaa funtsia tuota imusarjan ohjausta + paria muuta juttua.

Jahas, ottiko sheriffi lapun talteen?
Kirjattu
Exät: Fiat Uno Fire -88, Fiat Tempra 1.6 -93, Alfa Romeo 156 2.5 -98, Fiat Stilo 1.2 -03, Fiat Linea 1.3 Mjet -08, Fiat Punto 75 SX -98, Fiat Marea Weekend 1.8 -99, Fiat Croma 1.9 16v Mjet -06

Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1086
  • Live Long and Prosper
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #315 : Heinäkuu 29, 2015, 15:42:57 »

Jeps :-[

On muuten jännä juttu tuo Fiatin luotettavuus, tai ainakin se mikä on ihmisille mieleen Fiatista iskostunut  ???
Niille joille on tullut mainittua ajokauden loppumisesta ennen aikojaan niin aina on tullut kysymys, että mistä se laukesi ::)  :o
Poliisikin kyseli onko viritetty, kun vanha Fiatti noinkin hyvin kulkee :laugh:

 -ahaa- Onneksi löytyy tuo moposkootteri niin pääsee töihin ja muutenkin liikkumaan.
Kirjattu
Fiat barchetta -98
Fiat grande punto multijet -08
Fiat 126 -75

Fletch

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 876
  • Pari riisikippoa, Uno 70SL ja 127
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #316 : Heinäkuu 29, 2015, 15:52:53 »

Onneksi löytyy tuo moposkootteri niin pääsee töihin ja muutenkin liikkumaan.

En haluaisi pilata sun riemua mutta käsittääkseni sulla ei ole ajo-oikeutta siihenkään kun menetit kortin vaikka ikä riittäisikin kortitta ajamiseen. Ainakin selvittäisin sen hyvin tarkkaan koska sitten se ajo-oikeudetta ajaminen lisää vain sitä ajokiellon pituutta mikä ei oo kivaa.

Oma leipä on kortista kiinni niin tuli opittua kerrasta että ei tarvi ajella kovasti. Olen jo todistanut itselleni että osaan ajaa **tun kovaa mutka-ja sorapätkää. Ratapäivillä vois käydä kyllä joskus, siellä saa ajaa niin paljon kuin pelit kulkee ja uskaltaa :)
Kirjattu
Exät: Fiat Uno Fire -88, Fiat Tempra 1.6 -93, Alfa Romeo 156 2.5 -98, Fiat Stilo 1.2 -03, Fiat Linea 1.3 Mjet -08, Fiat Punto 75 SX -98, Fiat Marea Weekend 1.8 -99, Fiat Croma 1.9 16v Mjet -06

Fletch

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 876
  • Pari riisikippoa, Uno 70SL ja 127
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #317 : Heinäkuu 29, 2015, 15:54:46 »

Katos, google löysikin tiedon helposti. Eli saa ajaa jos on ennen vuotta -85 syntynyt.

http://www.iltalehti.fi/autot/2013052117045737_ae.shtml
Kirjattu
Exät: Fiat Uno Fire -88, Fiat Tempra 1.6 -93, Alfa Romeo 156 2.5 -98, Fiat Stilo 1.2 -03, Fiat Linea 1.3 Mjet -08, Fiat Punto 75 SX -98, Fiat Marea Weekend 1.8 -99, Fiat Croma 1.9 16v Mjet -06

Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1086
  • Live Long and Prosper
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #318 : Heinäkuu 29, 2015, 20:43:05 »

Katos, google löysikin tiedon helposti. Eli saa ajaa jos on ennen vuotta -85 syntynyt.

http://www.iltalehti.fi/autot/2013052117045737_ae.shtml

Juu, ikää kun on riittävästi mopolla saa ajaa ilman korttia. Tuosta vielä poliisiasemalla komisarion kanssa juteltiin.

No ratkaisi tämä senkin asian etten ainakaan minä joudu toimimaan kuskina tulevana viikonloppuna, kun ralleihin mennään ;D
Kirjattu
Fiat barchetta -98
Fiat grande punto multijet -08
Fiat 126 -75

Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1086
  • Live Long and Prosper
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #319 : Syyskuu 19, 2015, 00:16:41 »

Potkitaas ketjua ylöspäin, kun kerran tuli talviprojektit aloitettua.



Tekaisin entiselle akunpaikalle "hiilikuituisen" peitelevyn.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 17, 2017, 12:53:42 kirjoittanut Uno_mas »
Kirjattu
Fiat barchetta -98
Fiat grande punto multijet -08
Fiat 126 -75

Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1086
  • Live Long and Prosper
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #320 : Lokakuu 02, 2015, 20:40:04 »


Päivitin kallistuksenvakaajaan uretaaniset puslat ulkopäihin. Korinpuolen puslat olikin jo uretaaniset, kun tulivat eibach:n vakaajien mukana.


Näyttää siltä, että tarpeeksi kun madaltaa alkaa kallistuksenvakaaja ottamaan kiinni alatukivarteen hiukan väärästä kohtaa. Näkyykin tossa kuvassa suunnilleen puolessa välissä tukivartta mihin on ottanut kiinni.
No pistin 10mm välikappaleet vakaajan kiinnityksen ja alatukivarren väliin. Nyt ei pitäisi ottaa kiinni väärästä kohtaa.


Tuossa kun auto on nosturilla niin samalla ruostesuojasin koko pohjan, pyöränkotelot ja helmakotelot.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 17, 2017, 12:54:46 kirjoittanut Uno_mas »
Kirjattu
Fiat barchetta -98
Fiat grande punto multijet -08
Fiat 126 -75

Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1086
  • Live Long and Prosper
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #321 : Lokakuu 09, 2015, 23:19:02 »

Uutta ratioo  :)


Oli tarkoitus päivittää marean radio parempaan jossa on useampi rca lähtö, että saa erillissarjallekkin vahvistimen.
Tulikin ostettua barchettaan uusi radio ja vanha saa riittää mareaan.

Vanhakin radio oli alpine ja tyytyväinen siihen olen ollut niin ostin uudenkin samaa merkkiä.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 17, 2017, 12:55:24 kirjoittanut Uno_mas »
Kirjattu
Fiat barchetta -98
Fiat grande punto multijet -08
Fiat 126 -75

Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1086
  • Live Long and Prosper
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #322 : Lokakuu 28, 2015, 22:37:37 »

Apuuva, löytyykö ilmastointigurua?



Kompura vuotaa ainakin voiteluöljyä. Ostin uv-lampun varmistuakseni asiasta. Nätisti hohtaa vihreänä, kun lampulla katsoo. Ainakin vielä tekee kylmää ja toimii niinkuin pitää. Eli vuoto ei voi olla kovin iso.
Pystyyköhän noita kompuroita tosta kohtaa korjaamaan itse vai onko hommattava uusi tilalle? Uusi / tehdaskorjattu kompura maksaa sen verran reippaasti ettei sitä ihan huvikseen vaihtaisi, jos tuon pystyisi itse ehjäämään.

Tarkoitus on kyllä käydä kysymässä ilmastointifirmassa mitä mieltä ovat. Ei vaan ole vielä oikein kerennyt.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 17, 2017, 12:56:01 kirjoittanut Uno_mas »
Kirjattu
Fiat barchetta -98
Fiat grande punto multijet -08
Fiat 126 -75

Wesulius

  • Admin-Member
  • Todellinen Tuunaaja
  • ****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 333
  • iso moottorinen uuno.
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #323 : Lokakuu 29, 2015, 22:03:44 »

Pystyy kompuroita korjaamaan, jos vaan osia löytyy.
Toki tuossa kohtaa on iso orengas tiivisteenä , voi olla välissä jotain hapettumaakin.
Kompura purkautuu kyllä helposti kun alkaa hihnapyöränpäästä purkamaan.
Kirjattu

Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1086
  • Live Long and Prosper
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #324 : Tammikuu 03, 2016, 01:29:13 »

Ollut niin paljon kaikkea tallin varustelua ettei ole meinannut keretä barchettaa laittamaan.


Sen verran kuitenkin saatu aikaiseksi, että jakopäänhihnan ja jarrunesteet vaihdoin.
Ilmastointikin tuntui vielä toimivan :) Näyttäisi siltä, että kompuran vuoto on niin pientä etten tee sille mitään ennen kuin lopettaa toimintansa.

Laatikkoöljyt olisi tarkoitus vaihtaa ja Red Lineä ajattelin laittaa. On vaan MTL:n hinta pikkusen pompannut ylöspäin siitä mitä se viimeksi maksoi :o
Kirjattu
Fiat barchetta -98
Fiat grande punto multijet -08
Fiat 126 -75
 


Adblocker...

Ftcf.org pyörii ilmaisvoimin ja ainoa keino ylläpitää palvelinta on mainokset.
Toivoisimme, että et käytä adblockeria tällä sivustolla. Kiitos :)