FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: barchetta by Uno_mas  (Luettu 123322 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1077
  • Live Long and Prosper
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #350 : Marraskuu 06, 2016, 18:38:16 »

Kannattaa sitten kysyä ennenkuin tilaat tuleeko nupin mukana myös varsi. Mä olen tuolta yhden nupin tilannut ja kuvassa oli myös varsi, pelkkä nuppi tuli.
Tuo alkuperäinen nuppi lähtee irti väkivallalla. Voimalla vaan repii ylöspäin ja samalla vähän kiertää. En mä sitä orggista rikkonut.

Uusi nuppi on ebaysta http://www.ebay.com/itm/272259715347?item=272259715347&viewitem=&vxp=mtr
Kirjattu
Fiat barchetta -98
Fiat grande punto multijet -08

Fiatmaster

  • FTCF-Member
  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 139
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #351 : Marraskuu 07, 2016, 03:57:44 »

Onko barchettan laatikko kuinka tiheä? Itseä ihmetyttää tuo oman 1.8 punton vitosen tiheä välitys. 100km/h tais olla kierrokset 3000-3200rpm
Kirjattu
Fiat Croma Ti.e. -92 *piiiitkä projekti*
Fiat Bravo Hgt -97
Fiat Marea Hlx -02
Fiat Fiorino 1.9TD -95
Fiat Punto 1.9 TD -94 EX
Fiat Uno 1.2 16v -96
Fiat Punto HGT -99
Morris 1800 -64
VCDS, Multiecuscan, Autocom, webasto+ muu korjauskalusto E-P

hopia

Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #352 : Marraskuu 07, 2016, 10:32:13 »

Samanlainen se Barchettassa on. Mutta sillä ei tarvitse "kiihdyttää" 80 -> 100:een, nopeus vain nostetaan siihen.
Kirjattu

Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1077
  • Live Long and Prosper
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #353 : Marraskuu 07, 2016, 20:59:17 »

Joo-o vastaus tulikin jo ylempänä. Aika lyhyt on 5 vaihteen välitys. 4 ja 5 vaihteen ero on aika pieni.


Onkin tainnut unohtua tänne kirjoittaa. Vaihdoin nuo 5 vaihteen hammaspyörät harvempiin.

1.6 bravon 5 hammaspyöräpari sopii suoraan barchettaan. Nyt kierrokset 120 vauhdissa mukavat 3000. Onhan tuo melkoinen loikkari, kun 120 vauhdissa 4 ja 5 vaihteiden ero on yli 1000rpm. Onkin tullut tavaksi kiihdyttää 4 vaihteella haluttu vauhti ja sitten vasta 5 sisään.
5 vaihteen hammaspyöräthän pystyy vaihtamaan vaikka laatikko olisi kiinni autossa. Löytyvät vaihteiston päätykannen irroittamalla.
Kirjattu
Fiat barchetta -98
Fiat grande punto multijet -08

Luntati

Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #354 : Marraskuu 08, 2016, 21:17:47 »

Kiitos Uno_mas vastauksesta vaihdekepin suhteen, aina nopeasti!
Olen itsekin miettinyt vitosvaihteen muuttamista harvemmaksi, mutta edes koneteknikon koulutuksella, en ole uskaltanut hommaan ryhtyä. Jos sinulla yhtä hyvin dokumentoitua kuvaa , miten sen teit, voisin hommaa kokeilla. Joskus poikasena kasasin kahdesta Opelin laatikosta yhden toimivan, mutta hampaiden kulumisen erot aiheuttivat jyrinää korjatussa vaihteessa. Toisilla on vaan homma hanskassa, kumarran ::)
Kirjattu

Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1077
  • Live Long and Prosper
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #355 : Marraskuu 08, 2016, 23:27:07 »


Orggis

Bravon

Mulla oli tuolloin laatikko irti, kun kytkintä vaihdoin niin siksi on laatikko irrallaan. Tuon päätykannen tosiaan pystyy avaamaan kuskinpuolen pyöränkotelosta niin vaihto onnistuu laatikkoa irroittamatta. Tämä barchettan laatikkohan on niin vanhaa suunnittelua, että 5 vaihde on lisätty 4 vaihteiseen vaihteistoon ja siksi se on tuolla päässä. Sen tähden tuo onkin helppo vaihtaa.
Päätykannen kun on saanut irti niin sitten siirtohaarukan pultti ja mutterit akseleiden päistä auki. Ei sen kummempi homma. Oikeanpuoleisen hammaspyörän kanssa kannattaa olla tarkkana. Kytkentärenkaan jos nostaa pois hammaspyörän päältä on sen alla 3 jousta joita ei kannata hukata.


En mä nyt tiedä onko hommat aina niin kovin hanskassa, mutta tekemällä on oppinut yhtä ja toista. Tän laatikon välityksien kanssa sain kyllä apua PehmoLelulta, etenkin siinä mitkä hammaspyörät sopivat ja millä saa pidemmän 5 vaihteen.
Ehkä itsellä on liikaa vapaa-aikaa, kun kerkee kaikkea räpeltämään ::) Olin muuten tehnyt tämän välitysten vaihdon jo 2013, taisi vaan unohtua kirjoitella siitä tänne. Tuon parempia kuvia ei hommasta löytynyt.


Nyt kun taas tuntuu sitä ylimääräistä aikaa olevan niin kävin eilen hakemassa Coupen etupenkit.
Pikkuisen niitä joutuu ehjäämään, mutta barchettaan ne olisi tarkoitus asentaa. Tämmöinen penkkien vaihto on jo tehty, englanninfoorumilta siitä luin. Coupen penkkien pitäisi mennä suht helposti barchettaan.
Coupen penkeissä on hiukan paremmat sivuttaistuet ja tärkeimpänä portaaton selkänojan säätö. Näytti olevan kuskinpenkissä jopa säädettävä ristiseläntukikin.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 17, 2017, 13:07:37 kirjoittanut Uno_mas »
Kirjattu
Fiat barchetta -98
Fiat grande punto multijet -08

Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1077
  • Live Long and Prosper
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #356 : Marraskuu 13, 2016, 00:53:22 »

Coupen penkeistä poistettu ylimääräisiä rautoja. Nyt pitäisi sopia suoraan barchettaan.

Sitten tuli huomattua, että vetoakselin sisäpään suojakumit ovat rikki. Kumpikin :o
Nyt näyttää vähän siltä, että reilummin madallettuna alkaa barchetta rikkomaan vetoakseleiden sisäpäiden suojakumeja. Olen nuo meinaan jo kerran vaihtanut. Tarvii koittaa jotain patenttia uusien kumien kanssa ::)


Kohta voi muuten olla kokemusta vaihdelaatikon paloittelusta, jos ei jotain helpompaa konstia löydy.

Vaihteensiirrossa on ollut jonkin verran välystä. Tuota tutkittuani välys on osassa nro.3 tai 15 ja tuo kuva näyttää vähän siltä, että purkautuu alhaalta ylöspäin ::) >:(


Tuon verran nousee, mutta siihen stoppaa. Ei auta käännöt eikä väännöt. Ihan hirveästi ei uskaltanut väkivaltaa käyttää.

Jos nyt joku joka on tuommoisen C510 laatikon purkanut eksyy tähän ketjuun niin voisi vahvistaa omat epäilyt ettei tuota vaihteensiirron akselia saa vaihteistosta irti purkamatta sitä.
Tai jos tuon akselin tuosta saa nousemaan niin miten?
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 17, 2017, 13:11:03 kirjoittanut Uno_mas »
Kirjattu
Fiat barchetta -98
Fiat grande punto multijet -08

75 ELX

  • FTCF-Member
  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 236
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #357 : Marraskuu 13, 2016, 01:16:11 »

Akselin päässä on 4 osa pultilla ja tapilla (9&10) kiinni.

GT Puntossa hajoaa kanssa melkein joka vuosi sisempi suojakumi.

Edit:

« Viimeksi muokattu: Marraskuu 13, 2016, 15:53:18 kirjoittanut 75 ELX »
Kirjattu
->ePER<- YV jos ei toimi
Myydään Punto 55 & 75 & Brava 1.6/1.8 & Bravo 1.2 osia
Punto 75 & GT
Bravo 1.2
Brava 2x1.2 & 2x1.6
Stilo 1.2 & 1.4
Caddy SDI

Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1077
  • Live Long and Prosper
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #358 : Marraskuu 13, 2016, 23:28:44 »

Sieltähän se tuli varmistus omiin epäilyihin, kiitos.

On niin iso homma ettei ihan pelkän yhden puslan takia kannata laatikkoa palotella.
Tietysti samalla sinne voisi vaihtaa uudet synkrot ja lukkoperän  ::)   Maksavat vaan aika suolasesti.
Kirjattu
Fiat barchetta -98
Fiat grande punto multijet -08

Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1077
  • Live Long and Prosper
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #359 : Marraskuu 24, 2016, 21:01:56 »

Tuli tuossa vietyä coupen penkit korjattavaksi.
Nahat olivat onneksi ehjät ja uudelleen ompelemalla saa kuntoon. Muutamasta saumasta oli tikkaukset ratkenneet.
Kirjattu
Fiat barchetta -98
Fiat grande punto multijet -08

Coupé 20vt+

  • Admin
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 4417
  • Fiat Coupé 20v turbo plus (Ahdin määrää tahdin!)
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #360 : Marraskuu 29, 2016, 19:16:23 »

Tuli tuossa vietyä coupen penkit korjattavaksi.
Nahat olivat onneksi ehjät ja uudelleen ompelemalla saa kuntoon. Muutamasta saumasta oli tikkaukset ratkenneet.

Saitko jotai hinta-arvioita korjauksesta?
Kirjattu
Fiat Coupé 20vt+ -99

Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1077
  • Live Long and Prosper
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #361 : Marraskuu 29, 2016, 19:33:33 »

Ei nyt viitsi ihan julkisesti kertoa, kun tekijä ei enää virallisesti noita hommia tee. Mutta hyvinkin kohtuu hintaan.
Sain jo penkit takaisin :)  Oli kuskinpenkin vaahtomuovikin tarvinnut hiukan ehjäämistä.
Viikonloppu - itsenäisyyspäivä välillä luultavasti asennus autoon.

Vein muuten penkkien hakureissulla ratin työn alle.
Ratinnahkan vaihto oli alunperin se ainoa mitä piti talven aikana tehdä. Nuo penkit vaan tulivat vähän yllättäen vastaan ja siitä se ajatus sitten lähti  ::)


Tuosta ratin irroituksesta tulikin mieleen. Onko airbagin kellojousen irroituksessa jotain spesiaalia josta tarvii tietää?
Jostain käsittämättömästä syystä on ohjausakselissa välystä  :o ??? Olisi tuossa samalla aika helppo korjata, kun ratti on jo irti.
Kirjattu
Fiat barchetta -98
Fiat grande punto multijet -08

Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1077
  • Live Long and Prosper
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #362 : Joulukuu 05, 2016, 00:52:13 »


Repsikan penkki paikallaan  :)

Kuskin penkkikin olisi asennusvalmis. Asennus vasta, kun on saanut ohjausakselin takaisin paikalleen.


Coupen penkit menee barchettaan kohtuullisella työllä. Suurin homma oli turvavöiden lukkojen asennuksessa. Ei mennyt ihan bolt-on.
Toinen hiukan vastustava kohta on ristiseläntuen säätö. Säätörulla ottaa kiinni penkkien välissä olevaan käsinojaan. Sekin vaatii hiukan säätämistä.



Barchettassa on keksitty turvavyön "kiristyspaukulle" ihan omanlaisensa viritys. Yleensähän tuo paukku on turvavyön rullassa. Barchettaan se on päätetty laittaa penkkiin  ::)
On sitten sen verran uniikki osa ettei löydy mistään muusta samanlaista.
Noiden kanssa tuli taisteltua, että sai sopimaan coupen penkkiin. Työvälineinä pääasiassa rälläkkä ja miggi.


Ohjausakselinkin sain purettua. Barchettan korjausoppaassa oli hyvät purkukuvat.
Siellä olikin neulalaakeri.

Nyt tarvii löytää tuollainen neulalaakeri. Saattaa osottautua hiukan haastavaksi, kun ePER:stä ei löydy eikä numerolla googlaamallakaan oikein löydy mitään järkevää. Tarvii poiketa laakerikaupassa mallin kanssa ja toivoa parasta.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 17, 2017, 13:13:44 kirjoittanut Uno_mas »
Kirjattu
Fiat barchetta -98
Fiat grande punto multijet -08

Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1077
  • Live Long and Prosper
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #363 : Joulukuu 06, 2016, 17:24:07 »


Valmis  ;D

Ristiseläntuen säädön kanssa päädyin modaamaan penkissä olevaa säätöpyörää. Käytännössä penkistä tuleva tappi on katkaistava kokonaan. Modasin tuon nyt niin, että ristiseläntukea pystyy vielä säätämään. Tosin säätö vaatii pihtejä, sen verran lyhyeksi tappi tuli.

Ensihavainnot coupen penkeistä barchettassa. Antavat paremman sivuttaistuen. Portaaton selkänojansäätö. Ovat 10mm leveämmät ja sopivat omalle kropalle paremmin.
Ehkä ainoa miinus on se, että coupen penkit ovat pikkuisen korkeammat kuin barchettan. Tai ainakin siltä ne tuntuvat. Penkkejä vierekkäin verratessa en korkeuseroa huomannut joten ero voi olla ihan vaan kuvitelmaakin.


Ohjausakselin neulalaakerissa oli hiukan haastetta. Tuo ulkopuoli on kumia ja laakerin saa kaivettua sen sisältä pois. Laakerikaupasta ostin lähimpänä olevan neulalaakerin joka sopii ohjausakselille. Uudessa lakerissa vaan oli ulkokehä 3mm suurempi. Oli tarkoitus sorvata muovista sovite uudelle laakerille, mutta tuota kumia pystyikin työstämään. Paineilmavinkulla sai aika kivasti hiottua kumia.
Nyt on välyksetön ohjaus.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 17, 2017, 13:14:21 kirjoittanut Uno_mas »
Kirjattu
Fiat barchetta -98
Fiat grande punto multijet -08

Maxxxed

  • FTCF-Member
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1381
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #364 : Joulukuu 09, 2016, 12:12:49 »

Kelpaa ensikesänä ajella :) näyttää penkit ihan mukavilta, vähän tollaset sohvamaiset :)
Kirjattu
Lancia Delta HPE 20V 1995 Harraste,- kilpa-auto
Toyota Auris Touring Sports Hybrid 2017 käyttöauto

Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1077
  • Live Long and Prosper
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #365 : Joulukuu 10, 2016, 22:56:29 »



Uutta kumia alle.
Samalla uudet keskiöt, kun vanhoihin oli päässyt vesi väliin. Vanteen reunanauhan vaihdoin samalla uuteen.

Saas nähdä miltä pirellit tuntuvat ajossa.
Edelliset kumit olivat hankookit ja pirellit ovat selvästi jäykemmällä rungolla.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 17, 2017, 13:15:03 kirjoittanut Uno_mas »
Kirjattu
Fiat barchetta -98
Fiat grande punto multijet -08

Luntati

Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #366 : Joulukuu 12, 2016, 13:38:05 »

Tuskailit aiemmin bensapumpun tiivisteen kanssa: Nimarkilta löytyy alkuperäinen tarvikkeen lisäksi, jos jollakin muulla vielä alkuperäinen pumppu. Itsellä oli tarkoitus myös tiiviste vaihtaa, mutta hetken hämmästeltyäni huomasin, että vuoto onkin paluuletkun liittimessä. Mitään näkyvää vikaa ei liittimessä ole ja tiivisterengaskin näyttää kurkkimalla ehjältä. Liitin myös napsahtaa ihan napakan tuntuisesti kiinni pumpun putken päähän. Liitin ei taida kestää klemmarilla kiristämistä joten laitoin sormen päällä tiivistysliimaa pumpun putkeen ja jään odottamaan vaikutusta. (kuivumisaika yli 3h) Samassa yhteydessä oli tietty akku irti, mikä sai käynnistyksen eston sekoilemaan taas hetkeksi aikaa. Myös testauskäynnistyksissä ilmeni erikoinen ilmiö: Hetken käytyään koneen ääni muuttuu. Tavallaan kuin venttiilikoneiston ääni lisääntyisi. Täytyy jatkaa tutkimusta tänään. Ääntä ei meisselillä kuuntelemalla pysty kohdistamaan mihinkään tiettyyn osaan. Kävi mielessä myös, voisiko paluuputki ja ääni liittyä toisiinsa. Paluuputkessa ei pitäisi olla juurikaan painetta, joten vuoto sitä kautta tuntuu jännältä. Jos pumpun puolella on paluuputki tukossa, voisiko paine aiheuttaa ruiskun äänen lisääntymisen? Onko ajatuksia, olenko ihan väärillä jäljillä?
Kirjattu

tare

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 611
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #367 : Joulukuu 12, 2016, 18:03:17 »

Näyttää hienolta ja on varmasti myös sitä. Toiset tekevät ja toiset uneksivat tekemisestä.
Kirjattu
Entiset :
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D

-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
Suzuki GT 250  (1979)

Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1077
  • Live Long and Prosper
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #368 : Joulukuu 13, 2016, 21:10:25 »

Siellä siirtopumpun sisällä on paluulinjassa takaiskuventtiili.

Toi nimarkin tiiviste on ihan samannäkönen kuin se tarvike minkä ostin.
Mullahan suurin ongelma tuon pumpun tiivistyksessä on se, että joku aikaisempi "korjaaja" on vääntänyt niistä pumpun kiinnityksen vaarnoista 2 poikki ::) Tuota ei oikein korjaa kuin vaihtamalla tankin eikä se oikein houkuta. Siksi laitoinkin uuden tiivisteen lisäksi tiivisteliimaa (hylomar) ja tein kiinnitykseen lisäpalikan, että painaisi myös katkenneiden vaarnojen kohdalta.

Jos paluulinja on tukossa niin nousee polttoaineenpaine aika reippaasti ja ihan varmasti menee moottori todella rikkaalle. Luulisi kyllä käynnistä huomaavan ja viimeistään pakokaasun hajusta.
Aika vaikea lähteä kuulematta sanomaan äänen alkuperää. Mulla ainakin huomaa käyntiäänestä, jos auto on seissyt pidempään. Alkuun venttiilikoneisto ääntää enemmän.
Kirjattu
Fiat barchetta -98
Fiat grande punto multijet -08

Luntati

Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #369 : Joulukuu 13, 2016, 22:22:35 »

Yksi pultti mullakin meni poikki laippaa avatessa ja kun huomasin, ettei vuoto ole tiivisteessä, en ruvennut väkisin pumppua irti vääntämään. Soittivat perään Nimarkilta tiivisteestä, alimmainen oikea halkaisija. Halkaisija ero, mutta tietysti jäi nyt testaamatta asia.   
 
 PIERBURG
Tiiviste, tankin anturi (polttoainesäiliössä)
 332038030
 7743530
 Paluuliitos pitää tiivisteliimalla ja lyhyellä käyttämisellä ääni tuli ja häipyi sitten...Mahdollisesti olet oikeassa, konetta ei ole käynnistetty 1,5 kuukauteen. Katsoin myös öljyn tason heti ja se oli ok. Venttilikoneiston äänen lisääntymiseltä se kuullostaa, mutta ei traktori ääneltä käynnistettäessä, mikä ominaista Zetalle.
Nuppi lähti irti, mutta jos en olisi kysynyt, en kyllä olisi uskaltanut ruveta runnomaan: oli sen verran tiukka. Päädyin tähän, muistuttaa malliltaan alkuperäistä  http://www.ebay.com/itm/Fiat-Barchetta-Race-Sport-Classic-Black-Stitch-Gear-Knob-/152248887451?hash=item2372bda89b:g:xTkAAOSwOyJX4U6M
 
Kirjattu

Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1077
  • Live Long and Prosper
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #370 : Joulukuu 20, 2016, 21:03:58 »



Nyt olisi uusi nahka ratissa
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 17, 2017, 13:15:46 kirjoittanut Uno_mas »
Kirjattu
Fiat barchetta -98
Fiat grande punto multijet -08

Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1077
  • Live Long and Prosper
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #371 : Helmikuu 05, 2017, 19:13:36 »

On tullut tavaksi irroittaa akunkenkä talviseisonnan ajaksi. Alkoi akunkengän irroittelu kyllästyttämään niin laitoin päävirtakytkimen.



Tavaratilan pohjaan vielä reikä, että pääsee avaimelle.




Virinokkia tekee edelleen mieli.
Colombo Barianin nokat on omaan budjettiin ihan liian kalliit. Cat Cams:n nokat olisivat pari sataa halvemmat. Ovat nekin 600 hinnalla aika hintavat ::)
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 17, 2017, 13:17:04 kirjoittanut Uno_mas »
Kirjattu
Fiat barchetta -98
Fiat grande punto multijet -08

Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1077
  • Live Long and Prosper
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #372 : Maaliskuu 03, 2017, 21:09:13 »



Imuputkiston muokkausta.
Ennen oli kumiletkua, alumiiniputkea ja kasa lemmareita. Tämä uusi on selkeämpi ja turhia pykäliä imuputkistossa on paljon vähemmän. Vaati vaan pikkusen etsimistä letku joka on 60º kulmalla ja päät erikokoiset 70mm ja 80mm.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 17, 2017, 13:17:38 kirjoittanut Uno_mas »
Kirjattu
Fiat barchetta -98
Fiat grande punto multijet -08

Fletch

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 876
  • Pari riisikippoa, Uno 70SL ja 127
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #373 : Maaliskuu 03, 2017, 22:00:58 »

^Asiallisen näköistä  8)
Kirjattu
Exät: Fiat Uno Fire -88, Fiat Tempra 1.6 -93, Alfa Romeo 156 2.5 -98, Fiat Stilo 1.2 -03, Fiat Linea 1.3 Mjet -08, Fiat Punto 75 SX -98, Fiat Marea Weekend 1.8 -99, Fiat Croma 1.9 16v Mjet -06

Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1077
  • Live Long and Prosper
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #374 : Huhtikuu 01, 2017, 14:18:22 »

Ostinpa uudet päiväajovalot. Uudet ovat vähän kapeammat ja sopivat nokkaan paremmin.
Asennus meinasi tuottaa hiukan haastetta, mutta päädyin puhkasemaan puskurin verkon. Nyt asennuksen pitäisi täyttää kaikki lakipykälät.


Ainakin omasta mielestä onnistuin ihan kelvollisesti  :)


Pistin vanhat päiväajovalot mareaan.
Asennus kävi hyvin siinä samalla, kun vaihdoin kiinanxenonien tilalle halogenit ja releytin lyhyet. Meni hermot kiinanxenoneihin, kun toimintavarmuus oli mitä oli.
Kesärenkaat myös vaihdoin. Vaihtoaika olikin taas kohdallaan, kun aamulla oli maa valkoisena.


Mareaan ostin 16mm spacerit joka nurkkaan, kun muuten jää vanne ikävän sisälle. Nyt lopputus miellyttää.


Ostin mä barchettaankin spacerit takapäähän. Jännän äärellä tosin ollaan vieläkö sopii rengas pyörimään  ::)
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 17, 2017, 13:19:40 kirjoittanut Uno_mas »
Kirjattu
Fiat barchetta -98
Fiat grande punto multijet -08
 


Adblocker...

Ftcf.org pyörii ilmaisvoimin ja ainoa keino ylläpitää palvelinta on mainokset.
Toivoisimme, että et käytä adblockeria tällä sivustolla. Kiitos :)