Kirjoittaja Aihe: barchetta by Uno_mas  (Luettu 110947 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 1056
  • Sukupuoli: Mies
  • Live Long and Prosper
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #425 : Kesäkuu 30, 2018, 10:55:13 »
Tuon firman sivuilla oli esittely jossa selitettiin tuulilasin vaihtoa, en vaan sitä nyt löytänyt. Siinä selvitettiin, että Sika-tuotteella on tuulilasiliima joka kuivuu nopeasti ja sitä käyttävät.

Kaippa se liiman kehittymisen takia tuo turha auton paikallaan seisottamisaika lyheni. Isä tuolla käytti Puntonsa lasin vaihdossa ja sai auton takaisin alle 3 tunnin.
Fiat barchetta -98
Fiat marea -98

Poissa tare

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 608
  • Sukupuoli: Mies
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #426 : Kesäkuu 30, 2018, 14:53:02 »
Minun autoihini on vain kerran vaihdettu uusi tulilasi ja se oli Cromaan. Autossa oli alun perin tummennettu bronssin värinen tuulilasi ja samanlainen uusi laitettiin. Tämä tapahtui joskus 1990 luvun alkupuolella. Ei auto silloinkaan mitään vuorokautta ollut pajalla.

Vein auton aamulla ja töitten jälkeen se oli muistaakseni valmis.
Entiset :
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D

-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
Suzuki GT 250  (1979)

Poissa hopia

Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #427 : Heinäkuu 10, 2018, 22:42:14 »
Päivitin hiukan pyyhkijöitä. Ostin pari käytettyä marean kuskinpuolen pyyhkimenvartta. Muuten sopivat suoraan, mutta vartta on hiukan lyhennettävä. Marean varsissa on myös jäykempi jousi niin sulat pysyvät paremmin kiinni lasissa moottoritievauhdissa.
Marean varsilla pyyhkimet myös asettuvat lepotilaansa siistimmin kuin barchettan varsilla.

Barchettan tapauksessahan pyyhkijät on asennettu autoon, kun ne on siinä pakko olla. Mitään suurempaa suunnittelua niille tuskin on suoritettu :laugh:

Olen juuri samaa mieltä noista pyyhkijöistä. Paljonko jouduit lyhentämään? Toteutuksesi on todella siisti!

Poissa Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 1056
  • Sukupuoli: Mies
  • Live Long and Prosper
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #428 : Heinäkuu 12, 2018, 10:03:20 »
Kuskinpuoleista lyhensin 40mm ja repsikan 60mm

Lyhennystarvehan riippuu täysin siitä minkä mittaisia sulkia käyttää. Mulla on kiinni 375mm (15") pitkät sulat.
Fiat barchetta -98
Fiat marea -98

Poissa Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 1056
  • Sukupuoli: Mies
  • Live Long and Prosper
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #429 : Heinäkuu 12, 2018, 10:09:00 »


Ei taas tarvi miettiä miten lomaansa käyttäisi  >:(

Joku m*lkku ilmeisesti peruuttanut etupuskuriin parkkipaikalla.
Fiat barchetta -98
Fiat marea -98

Poissa Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 1056
  • Sukupuoli: Mies
  • Live Long and Prosper
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #430 : Heinäkuu 15, 2018, 17:58:43 »
Korjausta suoritettu, ensin kuiduttamalla ja sitten kittaamalla.


Pohjamaalissa


Keltaista pintaan

Tiistaina sitten vielä mustat kohdat.
Kyllä se taitaa Bella Italiaan valmistua.
Fiat barchetta -98
Fiat marea -98

Poissa hopia

Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #431 : Heinäkuu 16, 2018, 07:13:13 »
Onneksi siihen ei mennyt sentään koko loma! Sulta tuo onnistuu nopeasti.

Poissa Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 1056
  • Sukupuoli: Mies
  • Live Long and Prosper
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #432 : Heinäkuu 19, 2018, 17:58:29 »

Taas kasassa 8)

Olisihan siitä maalipinnasta automaalaamo saanut huomattavasti paremman. On roskia niinkuin tallimaalauksessa tuppaa tulemaan ja voisi itse maalipintakin parempi olla.
Mennään nyt näillä ja jos alkaa liikaa häiritsemään niin sitten joko maalaamo tai maaliruiskulla maalauksen opettelu.

Lauantaina voi Bellassa tulla ihan livenä ihmettelemään.
Fiat barchetta -98
Fiat marea -98

Poissa Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 1056
  • Sukupuoli: Mies
  • Live Long and Prosper
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #433 : Syyskuu 16, 2018, 11:14:10 »
Ei ole oikein kerennyt tänne päivittelemään, kun on ollut muita projekteja.

Enkkufoorumilla oli pohdintaa barchettan ilmanputsarista ja siellä oli joku saanut ihan toimivan imupuolen vakio ilmanputsarilla. Ilmanputsari oli vakio, mutta putkitus kokonaan uusi.
No mulla kun tuota roinaa on nurkissa niin aattelin koittaa.



Barchettan ilmanputsarihan on mallia todella iso.

Tuo tuskin 1.8 imupuolta ahdistaa. Pidempi imuputkisto tässä taitaa enempi merkata.

Ensimmäiset havainnot, alavääntö tuntui hiukan parantuneen. Yläpää taas aavistuksen tukkoisempi. Voi toki vaan tuntua parantuneen alaväännön takia.

Jos tuo nyt osottautuu hyväksi tässä syksyn testauksessa niin talvella tarvii rakentaa uudenlainen ilmanohjain puskuriin ja putkitus muuttaa fiksummaksi. Myös huohotinpurkille tarvii löytää joku paikka.

Se tuossa tietysti olisi myös plussaa, että saisi akun takaisin konehuoneeseen ja voisi käyttää normi akkua. Akulle on muutenkin tehtävä talvella jotain, koska tuo optima taitaa purkaa itseään :( Akun kun lataa täyteen niin muutaman päivän jälkeen lepojännite asettuu 12.4v tuntumaan. Auto ei akkua pura, kun sama tapahtuu oli akunkengät kiinni tai irti.
Fiat barchetta -98
Fiat marea -98

Poissa Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 1056
  • Sukupuoli: Mies
  • Live Long and Prosper
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #434 : Syyskuu 19, 2018, 15:10:01 »
Testit on testattu ja orginaali ilmanputsari päätyy takaisin tallin hyllyyn. BMC:llä mennään, ero oli kuitenkin jopa yllättävän suuri.
Sen verran mittailin, että akun saattaisi silti saada alkuperäiselle paikalleen, kun tinkii akun amperituntimäärästä. Japsiautoissa käytetään 13cm leveää akkua ja se tuonne näyttäisi sopivan. Nuo akut vaan ovat 3-4cm korkeampia niin isoin rajoittava tekijä onkin akulle varatun tilan korkeus. Tarvii tutkia  ::)

Sitten olisi taas vetoakselin sisäpään suojakumi rikki  ??? joka johtaakin siihen, että taidan lopettaa ajelut tältä kesältä perjantaina.
Talvella tarvii vaihdelaatikko tiputtaa autosta irti niin ei oikein innosta tässä syksyllä vetarin suojakumia vaihtaa ja tehdä vetoakselien irroitusta kahta kertaa. Kumit ostin jo valmiiksi. Kokeillaan tällä kertaa yleismallisia suojakumeja.
Yritin etsiä sisäpäihin samaa materiaalia olevia suojakumeja (thermoplast) kuin ulkopäissä. Ei vaan oikein löydy, eikä oikein ole mitään kirjojakaan joista voisi vertailla suojakumien mittoja.
Fiat barchetta -98
Fiat marea -98

Poissa Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 1056
  • Sukupuoli: Mies
  • Live Long and Prosper
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #435 : Lokakuu 01, 2018, 22:28:01 »
Rankasti alkuperäisestä modattu akkukotelo tuli tehtyä. Lähiaikoina menee paikalleen kunhan maali on kunnolla kuivunut.
Akku tulee alkuperäiselle paikalle, mutta vaan pienempänä. Akuksi valikoitui Vartan 40Ah:n japsiautoon tarkoitettu akku. Korkeus tossa on aika millipeliä, että sopii. Onneksi se lähempänä nokkapeltiä oleva napa on miinusnapa.


Liimasin nokkaan Fiat:n merkin.
Taisi tuo tarra odotella asennusta ainakin 5 vuotta. Olisi sen tietysti voinut aikaisemminkin siihen liimata, koska tuntuu sopivan ihan hyvin.
Fiat barchetta -98
Fiat marea -98

Poissa Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 1056
  • Sukupuoli: Mies
  • Live Long and Prosper
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #436 : Lokakuu 03, 2018, 22:30:12 »


Akku paikallaan.
Tuohon tulee vielä lattarauta akun yli kiinnitykseksi. Startillekin tuntuisi riittävän virtaa, sen verta nätisti pyöräytti käyntiin.
Fiat barchetta -98
Fiat marea -98

Poissa Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 1056
  • Sukupuoli: Mies
  • Live Long and Prosper
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #437 : Lokakuu 09, 2018, 19:02:23 »


Uudemman mallinen merkki, tarra tämäkin. Joku tuossa edellisessä tökki omaan silmään. Tämä uudemman mallinen ei ainakaan vielä aiheuta samaa reaktiota.


Viikonloppuna tuli asennettua solenoidi peräluukun aukaisuun. Rinnalle jäi avauskahva, jos solenoidi päättää hajota.
Samalla tuli asennettua hiukan kehittyneempi kauko-ohjattu keskuslukko ja liitettyä tuo peräluukun aukaisusolenoidi keskuslukkoon. Edelliseen keskuslukkoon ei peräluukun aukaisua olisi saanut.
Nyt on kiva, kun ei tarvi ensin avata kuskinovea saadakseen peräluukkua auki. Kauko-ohjaimen napin painaminen riittää 8)
Fiat barchetta -98
Fiat marea -98

Poissa PehmoLelu

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 1951
  • Pasta con anti-tuning salsa
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #438 : Lokakuu 09, 2018, 19:28:40 »
Nätti on.

Mullahan on ollut autossa kiinni ruohonleikkurin akku. Ei maksa paljon paskojakaan ja lähtee käymään kylmälläkin. Ainoa on ettei valoja tai poppivehkeitä käytetä ilman auton käyntiä. Mulla nyt olekaan poppihärpättimiä autossa että iham sama...
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash.
-Be a man and start smoke Diesel you powdered cocaine head.

Poissa Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 1056
  • Sukupuoli: Mies
  • Live Long and Prosper
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #439 : Joulukuu 07, 2018, 20:34:03 »

Otin vaihteiston irti korjausta / päivitystä varten.


Purettuna, että pääsee korjaamaan vaihteensiirron välyksen pois.

Muuten kaikki näyttikin ihan ehjältä, mutta kytkinakselilla tuntui ihan pieni välys. Välys oli niin pieni, että en taida viitsiä ruveta tuota laakeria metsästämään. Se kun on kooltaan sen verran spesiaali ettei taida laakerikaupasta löytyä.
Vaihteensiirron välyksen korjaus ei ollutkaan niin helppo juttu kuin luulin. Ei siellä olekkaan mitään vaihdettavaa liukuholkkia. Eli menee hiukan patentoimiseksi, mutta eiköhän tuonne pysty laakeriholkin sorvaamaan.

Huomenna olisi tarkoitus hakea 1.6 TS Alfan vaihteisto ja purkaa se. Siinä pitäisi olla 4,07 perävälitys, barchettassa on 3.56. Nyt kun mulla jo on se pitkä vitonen niin perävälitystä voi lyhentää ja vitonen jää silti vielä alkuperäistä pidemmäksi. Nyt perävälityksen vaihto on helppo tehdä, kun on jo laatikko purettuna. Josko tuolla saisi parannettua kiihtyvyyttä.
Samalla reissulla käyn hakemassa 2.0 TS Alfan alakerran niin pääsee ihmettelemään 2.0 kampiakselia 1.8 lohkossa ::)
Fiat barchetta -98
Fiat marea -98

Poissa Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 1056
  • Sukupuoli: Mies
  • Live Long and Prosper
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #440 : Joulukuu 09, 2018, 19:33:40 »



Pistin Alfan laatikon palasiksi.

Homma helpottui sen verran, että Alfan laatikossa vaihteensiirrossa ei ollut väljää niin saa siitä suoraan ehjät osat. Kytkinakselin laakerin vaihdan myös tuosta alfan laatikosta, se kun oli välyksetön.
Seuraavaksi askarrella jonkinmoinen ulosvedin tuolle pääakselin laakerille, että pääsee vetämään sisäkoolista, kun ei oiken viitsisi ulkokoolista kiskoa.
Fiat barchetta -98
Fiat marea -98

Poissa Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 1056
  • Sukupuoli: Mies
  • Live Long and Prosper
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #441 : Joulukuu 21, 2018, 21:47:48 »


Alfan pääakseli purettu.
Tarvii hommata järeämpi ulosvetäjä, kun lähtee toista akselia purkamaan. Sen verta tiukassa oli laakeri.

Seuraavaksi purkuun barchettan akseli. Sitten pääseen yhdistelemään kahden laatikon parhaat osat.
Fiat barchetta -98
Fiat marea -98

Poissa Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 1056
  • Sukupuoli: Mies
  • Live Long and Prosper
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #442 : Joulukuu 23, 2018, 00:10:42 »
Italian insinööri oli päättänyt, että pääakselin rullalaakerin kokoa on kiva muuttaa. Alfan laatikossa on laakerin ulkohalkaisija kokonaista 2mm suurempi ::)
Sisäkoolia ei akselilta ehjänä irroita niin on hommattava uusi laakeri. Onneksi noita näyttää olevan ihan laakerikaupassa hyllytavarana. Tosin menee sen osto välipäiville, kun nyt on pitkät pyhät.
Synkronointi näyttää myös muuttuneen alfan laatikkoon eikä osat ole vaihtokelpoisia toisiensa kanssa. Eli ei nyt yhdistellä niitä parhaita osia kahdesta laatikosta vaan otetaan vain tarvittavat pääakseli ja perän hammaspyörä.

Kytkinakselin laakeri osottautuikin astetta vaikeammaksi. Ei saanut ehjänä alfan akselista laakeria irti, ei ainakaan mun vehkeillä.
Heikosti tuntuu Suomesta löytyvän. Ebaysta löytyisi, toimitusaika vaan on vähintään viikko.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 23, 2018, 00:12:45 kirjoittanut Uno_mas »
Fiat barchetta -98
Fiat marea -98

Poissa Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 1056
  • Sukupuoli: Mies
  • Live Long and Prosper
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #443 : Joulukuu 29, 2018, 01:28:33 »
Kaikki tarvittavat laakerit ja stefat löytyivät Tampereen laakerikeskuksesta, myös se kytkinakselin laakeri. Laakerit menivät tilaukseen, vetoakselin stefat löytyi hyllystä. Ensi viikolla pitäisi laakereiden tulla.

Alkoi barchettan kytkin olla sen verran kulunut, että päätin sen vaihtaa. Etenkin asetelman käpälät oli aika kulahtaneet siltä kohtaa mihin painelaakeri osuu. Oli sitten heti hyötyä tuosta 2.0 Alfan alakerrasta. Siinä tuli mukana kytkin ja se oli kunnoltaan oikein hyvä, koska oli joskus vaihdettu. Asetelmassa 2010 vuosileima.
Siinä vaan on semmonen juttu, että alfan kytkin on 230mm ja barchettan 215mm. Paikalleen se kuitenkin sopii barchettan vauhtipyörään. Vauhtipyörän kitkapinta ei ihan ole tuota 230mm, mutta tuo tuskin mitään haittaa. Olisi mulla se alfan vauhtipyörä, mutta kun tuo oma on kevennetty niin ei viitsi vaihtaa.


Nyt kun kävi näin, että laatikon kasaus venyy ensi vuoden puolelle niin tutkin vähän tuota 2.0 kampiakselia 1.8 lohkossa.
Pistin 2.0 alakerran palasiksi ja koesovitin osia. Pikaiset havainnot:

Kampiakseli mahtuu pyörimään. Tosin jos haluaa käyttää omaa ruiskua niin trikkerikehä vaihdettava, hitachin ja boschin ruiskuilla erilainen trikkerikehä. Hitachin trikkerikehä ei sovi 2.0 kampiakseliin, kampiakselin kehä liian suuri, trikkerikehän pulttijako sama --> tämä nyt tuskin on ongelma, kun ottaa sorvilla akselista vähän pois ja tasapainottaa kampiakselin.

Kiertokanget ei mahdu pyörimään --> tämä olikin tiedossa. Tarttee koittaa tehdä vinkulla tilaa.


1.8 mäntä tulee vähän ylös ;D Ei kuitenkaan ota kiinni alakuolokohdassa männänjäähdytyssuuttimeen --> tämäkään ei ole yllätys. Tarvii kattoo löytyykö matalampia mäntiä.

2.0 lohkoa en halua, vaikka se autoon sopisikin. 2.0 lohko selkeästi painavampi ja ne tasapainoakselit.


Sen verran mittailin, että 1.8 ja 2.0 syl.ryhmän korkeusero olisi 7mm.
1.8 kampikammion katto on 5mm alempana kuin 2.0 ja siitä johtuen kanget ei mahdu pyörimään --> piankos ton 5mm vinkulla ottaa pois, jos vaan lohkossa on varaa ::)
Fiat barchetta -98
Fiat marea -98

Poissa Mace

  • FTCF-Member
  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Viestejä: 231
  • Sukupuoli: Mies
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #444 : Joulukuu 29, 2018, 12:51:02 »
Hienoa että joku näitä vielä rakentelee  :) Ei vaan taida nykyään olla paljon seuraajia mikä on todella suuri harmi :(
Modetkin ovat olleet paikalla viimeksi kesällä...  ::)
Fiat Punto Dynamic -06
Fiat Linea -08
Fiat Bravo T-Jet Sport -09
KIA Pro Cee'd GT -14
KIA Stinger GT AWD -18

Poissa Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 1056
  • Sukupuoli: Mies
  • Live Long and Prosper
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #445 : Joulukuu 31, 2018, 21:55:43 »
Jatketaan tarinaa niin kauan kun foorumi hengissä pysyy ::) Sitten kun se hetki tulee, että foorumi pimenee niin samalla loppuu tämä projektikertomus :'(


Sitten asiaan.



Vinkua kun antaa niin tilaa tulee. Nyt mahtuu kiertokanget pyörimään eikä mitään estettä tuolle koneistamiselle tullut vastaan.

2.0 männät olikin korkeammalla puristuskorkeudella kuin 1.8 eli niiden käyttö on täysin poissuljettu.
Nyt kun kävi niin, että tuo veivien pyörimisongelman ratkaisu osottautuikin helpoksi niin tarvii ruveta etsimään niitä matalammalla puristuskorkeudella olevia mäntiä.
Fiat barchetta -98
Fiat marea -98

Poissa Maxxxed

  • FTCF-Member
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 1378
  • Sukupuoli: Mies
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #446 : Tammikuu 03, 2019, 09:20:15 »
Säännöllisin väliajoin käyn lukemassa mutta harvoin mitään kirjoitan. Nykyautot vieny mennessään ja työpuolesta kiinnostus laskenut.

Hienoa kuitenkin että jaksetaan rakentaa, tää on yksi hienoimpia Fiat projekteja mitä oon seurannut. Jo useamman vuoden, liekö alusta asti.  8)

Oma rojekti on turhan iso nykyisiin menoihin.  :'(
Lancia Delta HPE 20V 1995 Harraste,- kilpa-auto
Toyota Auris Touring Sports Hybrid 2017 käyttöauto

Poissa tare

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 608
  • Sukupuoli: Mies
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #447 : Tammikuu 03, 2019, 16:36:45 »
Joka päivä luen kaikki uudet viestit, mutta harvemmin kirjoitan.
Entiset :
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D

-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
Suzuki GT 250  (1979)

Poissa Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 1056
  • Sukupuoli: Mies
  • Live Long and Prosper
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #448 : Tammikuu 06, 2019, 20:05:25 »
Laatikon laakerit tulivat ja kasasin laatikon perjantaina. Pistin siinä samoilla lämmöillä laatikon kiinni autoon.
Testilenkin kävin ajamassa. Oli kesärenkailla vähän liukasta, mutta pääsi sentään hiukan testaamaan laatikkoa ja välityksiä. Kaikki tuntuisi toimivan eikä mitään sivuääniä kuulu.

Kakkosen synkro tuntuu siltä, että sille joutuu joskus jotain tekemään. Tässä kohtaa sääli, että alfan laatikon 1 ja 2 rattaissa oli syöpymiä. Siinä kun olisi ollut uudempi synkronointi.
Nyt laatikossa on redlinen öljyt. Niillä laatikko on selkeästi äänekkäämpi kuin selenian öljyllä. Kokeillaan nyt vielä eri öljyllä onko vaikutusta tuohon kakkosen synkroon.

Koitan nyt tehtaan suositusöljyjä, mutta eipä Tutela Technyxiä oikein tunnu Suomesta löytyvän. Ei ainakaan google löytänyt ketään joka tuota möisi. Tilasin sitten Saksan ebaysta.
Fiat barchetta -98
Fiat marea -98

Poissa Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 1056
  • Sukupuoli: Mies
  • Live Long and Prosper
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #449 : Helmikuu 25, 2019, 22:32:06 »
Vähän unohtui kirjoitella...
Laatikossa nyt Tutela Technyxit ja sen vähän mitä pystyi testaamaan niin synkrot tuntuisivat toimivan hiukan paremmin. Keväällä sen sitten vasta kunnolla näkee, kun auton ottaa ajoon.


Rupesin jakohihnaa vaihtamaan. Piti vaihtaa vain hihna ja kiristin, mutta olikin vesipumpun laakerissa välystä niin vaihdetaan se sitten myös. Homma tosin seisoo keskiviikkoon asti, että saan vesipumpun. Eipä ole onneksi kiire.


Ei se hihnan vaihto ihan turhaa ole tehdä huolto-ohjelman mukaan. Tämä on nyt jo toinen mulle osunut Gatesin jakohihna josta löytyy murtuma. Nyt Gatesin tilalle tulee Contitech:n hihna.
Fiat barchetta -98
Fiat marea -98

FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #449 : Helmikuu 25, 2019, 22:32:06 »