Kirjoittaja Aihe: barchetta by Uno_mas  (Luettu 103907 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 1048
  • Sukupuoli: Mies
  • Live Long and Prosper
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #425 : Kesäkuu 30, 2018, 10:55:13 »
Tuon firman sivuilla oli esittely jossa selitettiin tuulilasin vaihtoa, en vaan sitä nyt löytänyt. Siinä selvitettiin, että Sika-tuotteella on tuulilasiliima joka kuivuu nopeasti ja sitä käyttävät.

Kaippa se liiman kehittymisen takia tuo turha auton paikallaan seisottamisaika lyheni. Isä tuolla käytti Puntonsa lasin vaihdossa ja sai auton takaisin alle 3 tunnin.
Fiat barchetta -98
Fiat marea -98

Poissa tare

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 605
  • Sukupuoli: Mies
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #426 : Kesäkuu 30, 2018, 14:53:02 »
Minun autoihini on vain kerran vaihdettu uusi tulilasi ja se oli Cromaan. Autossa oli alun perin tummennettu bronssin värinen tuulilasi ja samanlainen uusi laitettiin. Tämä tapahtui joskus 1990 luvun alkupuolella. Ei auto silloinkaan mitään vuorokautta ollut pajalla.

Vein auton aamulla ja töitten jälkeen se oli muistaakseni valmis.
Entiset :
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D

-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
Suzuki GT 250  (1979)

Poissa hopia

Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #427 : Heinäkuu 10, 2018, 22:42:14 »
Päivitin hiukan pyyhkijöitä. Ostin pari käytettyä marean kuskinpuolen pyyhkimenvartta. Muuten sopivat suoraan, mutta vartta on hiukan lyhennettävä. Marean varsissa on myös jäykempi jousi niin sulat pysyvät paremmin kiinni lasissa moottoritievauhdissa.
Marean varsilla pyyhkimet myös asettuvat lepotilaansa siistimmin kuin barchettan varsilla.

Barchettan tapauksessahan pyyhkijät on asennettu autoon, kun ne on siinä pakko olla. Mitään suurempaa suunnittelua niille tuskin on suoritettu :laugh:

Olen juuri samaa mieltä noista pyyhkijöistä. Paljonko jouduit lyhentämään? Toteutuksesi on todella siisti!

Poissa Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 1048
  • Sukupuoli: Mies
  • Live Long and Prosper
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #428 : Heinäkuu 12, 2018, 10:03:20 »
Kuskinpuoleista lyhensin 40mm ja repsikan 60mm

Lyhennystarvehan riippuu täysin siitä minkä mittaisia sulkia käyttää. Mulla on kiinni 375mm (15") pitkät sulat.
Fiat barchetta -98
Fiat marea -98

Poissa Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 1048
  • Sukupuoli: Mies
  • Live Long and Prosper
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #429 : Heinäkuu 12, 2018, 10:09:00 »


Ei taas tarvi miettiä miten lomaansa käyttäisi  >:(

Joku m*lkku ilmeisesti peruuttanut etupuskuriin parkkipaikalla.
Fiat barchetta -98
Fiat marea -98

Poissa Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 1048
  • Sukupuoli: Mies
  • Live Long and Prosper
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #430 : Heinäkuu 15, 2018, 17:58:43 »
Korjausta suoritettu, ensin kuiduttamalla ja sitten kittaamalla.


Pohjamaalissa


Keltaista pintaan

Tiistaina sitten vielä mustat kohdat.
Kyllä se taitaa Bella Italiaan valmistua.
Fiat barchetta -98
Fiat marea -98

Poissa hopia

Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #431 : Heinäkuu 16, 2018, 07:13:13 »
Onneksi siihen ei mennyt sentään koko loma! Sulta tuo onnistuu nopeasti.

Poissa Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 1048
  • Sukupuoli: Mies
  • Live Long and Prosper
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #432 : Heinäkuu 19, 2018, 17:58:29 »

Taas kasassa 8)

Olisihan siitä maalipinnasta automaalaamo saanut huomattavasti paremman. On roskia niinkuin tallimaalauksessa tuppaa tulemaan ja voisi itse maalipintakin parempi olla.
Mennään nyt näillä ja jos alkaa liikaa häiritsemään niin sitten joko maalaamo tai maaliruiskulla maalauksen opettelu.

Lauantaina voi Bellassa tulla ihan livenä ihmettelemään.
Fiat barchetta -98
Fiat marea -98

Poissa Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 1048
  • Sukupuoli: Mies
  • Live Long and Prosper
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #433 : Syyskuu 16, 2018, 11:14:10 »
Ei ole oikein kerennyt tänne päivittelemään, kun on ollut muita projekteja.

Enkkufoorumilla oli pohdintaa barchettan ilmanputsarista ja siellä oli joku saanut ihan toimivan imupuolen vakio ilmanputsarilla. Ilmanputsari oli vakio, mutta putkitus kokonaan uusi.
No mulla kun tuota roinaa on nurkissa niin aattelin koittaa.



Barchettan ilmanputsarihan on mallia todella iso.

Tuo tuskin 1.8 imupuolta ahdistaa. Pidempi imuputkisto tässä taitaa enempi merkata.

Ensimmäiset havainnot, alavääntö tuntui hiukan parantuneen. Yläpää taas aavistuksen tukkoisempi. Voi toki vaan tuntua parantuneen alaväännön takia.

Jos tuo nyt osottautuu hyväksi tässä syksyn testauksessa niin talvella tarvii rakentaa uudenlainen ilmanohjain puskuriin ja putkitus muuttaa fiksummaksi. Myös huohotinpurkille tarvii löytää joku paikka.

Se tuossa tietysti olisi myös plussaa, että saisi akun takaisin konehuoneeseen ja voisi käyttää normi akkua. Akulle on muutenkin tehtävä talvella jotain, koska tuo optima taitaa purkaa itseään :( Akun kun lataa täyteen niin muutaman päivän jälkeen lepojännite asettuu 12.4v tuntumaan. Auto ei akkua pura, kun sama tapahtuu oli akunkengät kiinni tai irti.
Fiat barchetta -98
Fiat marea -98

Poissa Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 1048
  • Sukupuoli: Mies
  • Live Long and Prosper
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #434 : Syyskuu 19, 2018, 15:10:01 »
Testit on testattu ja orginaali ilmanputsari päätyy takaisin tallin hyllyyn. BMC:llä mennään, ero oli kuitenkin jopa yllättävän suuri.
Sen verran mittailin, että akun saattaisi silti saada alkuperäiselle paikalleen, kun tinkii akun amperituntimäärästä. Japsiautoissa käytetään 13cm leveää akkua ja se tuonne näyttäisi sopivan. Nuo akut vaan ovat 3-4cm korkeampia niin isoin rajoittava tekijä onkin akulle varatun tilan korkeus. Tarvii tutkia  ::)

Sitten olisi taas vetoakselin sisäpään suojakumi rikki  ??? joka johtaakin siihen, että taidan lopettaa ajelut tältä kesältä perjantaina.
Talvella tarvii vaihdelaatikko tiputtaa autosta irti niin ei oikein innosta tässä syksyllä vetarin suojakumia vaihtaa ja tehdä vetoakselien irroitusta kahta kertaa. Kumit ostin jo valmiiksi. Kokeillaan tällä kertaa yleismallisia suojakumeja.
Yritin etsiä sisäpäihin samaa materiaalia olevia suojakumeja (thermoplast) kuin ulkopäissä. Ei vaan oikein löydy, eikä oikein ole mitään kirjojakaan joista voisi vertailla suojakumien mittoja.
Fiat barchetta -98
Fiat marea -98

Poissa Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 1048
  • Sukupuoli: Mies
  • Live Long and Prosper
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #435 : Lokakuu 01, 2018, 22:28:01 »
Rankasti alkuperäisestä modattu akkukotelo tuli tehtyä. Lähiaikoina menee paikalleen kunhan maali on kunnolla kuivunut.
Akku tulee alkuperäiselle paikalle, mutta vaan pienempänä. Akuksi valikoitui Vartan 40Ah:n japsiautoon tarkoitettu akku. Korkeus tossa on aika millipeliä, että sopii. Onneksi se lähempänä nokkapeltiä oleva napa on miinusnapa.


Liimasin nokkaan Fiat:n merkin.
Taisi tuo tarra odotella asennusta ainakin 5 vuotta. Olisi sen tietysti voinut aikaisemminkin siihen liimata, koska tuntuu sopivan ihan hyvin.
Fiat barchetta -98
Fiat marea -98

Poissa Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 1048
  • Sukupuoli: Mies
  • Live Long and Prosper
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #436 : Lokakuu 03, 2018, 22:30:12 »


Akku paikallaan.
Tuohon tulee vielä lattarauta akun yli kiinnitykseksi. Startillekin tuntuisi riittävän virtaa, sen verta nätisti pyöräytti käyntiin.
Fiat barchetta -98
Fiat marea -98

Poissa Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 1048
  • Sukupuoli: Mies
  • Live Long and Prosper
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #437 : Lokakuu 09, 2018, 19:02:23 »


Uudemman mallinen merkki, tarra tämäkin. Joku tuossa edellisessä tökki omaan silmään. Tämä uudemman mallinen ei ainakaan vielä aiheuta samaa reaktiota.


Viikonloppuna tuli asennettua solenoidi peräluukun aukaisuun. Rinnalle jäi avauskahva, jos solenoidi päättää hajota.
Samalla tuli asennettua hiukan kehittyneempi kauko-ohjattu keskuslukko ja liitettyä tuo peräluukun aukaisusolenoidi keskuslukkoon. Edelliseen keskuslukkoon ei peräluukun aukaisua olisi saanut.
Nyt on kiva, kun ei tarvi ensin avata kuskinovea saadakseen peräluukkua auki. Kauko-ohjaimen napin painaminen riittää 8)
Fiat barchetta -98
Fiat marea -98

Poissa PehmoLelu

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 1950
  • Pasta con anti-tuning salsa
Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #438 : Lokakuu 09, 2018, 19:28:40 »
Nätti on.

Mullahan on ollut autossa kiinni ruohonleikkurin akku. Ei maksa paljon paskojakaan ja lähtee käymään kylmälläkin. Ainoa on ettei valoja tai poppivehkeitä käytetä ilman auton käyntiä. Mulla nyt olekaan poppihärpättimiä autossa että iham sama...
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash.
-Be a man and start smoke Diesel you powdered cocaine head.

FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Vs: barchetta by Uno_mas
« Vastaus #438 : Lokakuu 09, 2018, 19:28:40 »