FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Seuraava auto?  (Luettu 28353 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

fastfiat

  • Hallitus
  • Hard Core Tuunaaja
  • ******
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1390
Re:Seuraava auto?
« Vastaus #75 : Kesäkuu 02, 2004, 23:57:05 »

Uno 45 ostettu.  :) Odottaa vain maksua ja noutoa.

Ai sinä ostit ::) Vai ostinko minä?  ;D Kyllä tosissaan alkaa uno kiinnostamaan, mutta mielellään uusikoppainen,halpa ja pienimmällä koneella  ;)

Eli meitsi osti. Malli -85 ja ajettu 85tkm. Laitettu uudet helmat ja takakaaret, massattu alusta ja kotelot ja maalattu lähes koko auto. Ja uudet renkaat ostettu viime kesänä. Kiva ajaa on ainakin. Kulutuksia en vielä ole mittaillut, mutta ei luulis 903cc koneen hirveästi syövän.  ;D
Kirjattu
Alfa-Romeo 159 JTDm -13
Fiat Fiorino -80

Jannu

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 235
  • Viiatteja viiatteja...
Re:Seuraava auto?
« Vastaus #76 : Kesäkuu 04, 2004, 20:22:40 »

Jaa, kahta en vaiha toinen italialainen auto ja toinen on.......   ;D
Seuraava auto vois olla Alfoista 164/166 ehkä 156.

Lancioista ois ihan siisti kärry toi 3.0 V6 Kappa Coupe, linjakas ku mikä 8 :)

Fiateista Marea....

Sitten ku auton vaihto on ajankohtainen, niin rahatilanne määrää mallin ja koneen ;D

Perskeles, ei tullu mitään noista...vaan toi Alfa 33 1.7QV on jäämässä käyttöautoksi....ihan kiva peli ajella....ja liikkuukin toisella tavalla ku toi tipo 8)
Kirjattu
Fiat Stilo Multi Wagon 1.6 Actual, Vm.-04
Fiat Marea Weekend 1.6 16V, Vm.-97
Fiat Tipo 1.4, Vm.-89
IHZ 21251, Vm.-84

Kaitsu

  • Aluemoderaattori
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 2083
Re: Seuraava auto?
« Vastaus #77 : Heinäkuu 11, 2006, 13:32:23 »

Nyt mä sen löysin, nimittäin itselleni sopivan vaihtoehdon Fiat Coupelle: Kappa Coupe

Miten mä pääsisin nopeasti tosta Stilosta eroon, eukon pään käännytettyä ja sit vielä vähän ylimääräistä riihikuivaa takataskuun...?
Kirjattu
Opel Astra Sports Tourer 1,7 CDTI 2013 & Opel Astra Sports Tourer 1.0 Turbo 2016

Coupé 20vt+

  • Admin
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 4417
  • Fiat Coupé 20v turbo plus (Ahdin määrää tahdin!)
Re: Seuraava auto?
« Vastaus #78 : Heinäkuu 11, 2006, 19:07:34 »

Nyt mä sen löysin, nimittäin itselleni sopivan vaihtoehdon Fiat Coupelle: Kappa Coupe

Miten mä pääsisin nopeasti tosta Stilosta eroon, eukon pään käännytettyä ja sit vielä vähän ylimääräistä riihikuivaa takataskuun...?


 -ahaa- Ihan käheen näkönen peli... Mut ei toi kyllä coupélle pärjää :P ::)...
Kirjattu
Fiat Coupé 20vt+ -99

jykä

  • Admin-Member
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1200
Re: Seuraava auto?
« Vastaus #79 : Heinäkuu 11, 2006, 19:22:40 »

aika tutun näköstä rojua on konehuoneen puolella..... ::)
Kirjattu
Coupé 20vt -99
850 super -72
Uno 60 family -88
Bravo hgt kilpuri -97
X1/9 -82
Marea 2.0 20v -00
Bravo hgt -97(varaosa auto)

rlonn

  • Hallitus
  • Hard Core Tuunaaja
  • ******
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 880
Re: Seuraava auto?
« Vastaus #80 : Heinäkuu 11, 2006, 20:44:23 »

Nyt mä sen löysin, nimittäin itselleni sopivan vaihtoehdon Fiat Coupelle: Kappa Coupe

Miten mä pääsisin nopeasti tosta Stilosta eroon, eukon pään käännytettyä ja sit vielä vähän ylimääräistä riihikuivaa takataskuun...?


Et sit oo Kaitsu muistanu juoda riittävästi hellepäivinä......  ;) ;)

Onhan toi hieno (kai), mut ei sun tyyliäs lainkaan (pappamalli)    :-*
Kirjattu
Ducati 750 Monster   -01
Punto Evo Sport -11
Alfa Romeo MiTo 135 TCT

Kaitsu

  • Aluemoderaattori
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 2083
Re: Seuraava auto?
« Vastaus #81 : Heinäkuu 11, 2006, 21:46:41 »

Lainaus
Et sit oo Kaitsu muistanu juoda riittävästi hellepäivinä......

Onhan toi hieno (kai), mut ei sun tyyliäs lainkaan (pappamalli)

Joo, täytyis kyllä juoda enemmän.  ;)

Eihän tuo maailman kaunein auto todellakaan ole, mutta siinä on sitä jotain hienostunutta tyyliä ja eleganssia, joka jotenkin toimii meikäläiseen... Ainakin tässä tapauksessa. Toinen juttu mikä kutkuttaa on se, että noita ei joka pojalla ole. Ei tulis toista vastaan ihan heti. Hintakaan ei olis kauhea, ottaen huomioon ylellisen varustelun ja tehokkaan Coupen pannun.

Ehkä on kuitenkin syytä mennä juomaan jotain ja nukkumaan...  ;D 
Kirjattu
Opel Astra Sports Tourer 1,7 CDTI 2013 & Opel Astra Sports Tourer 1.0 Turbo 2016

noose01

  • Vieras
Re: Seuraava auto?
« Vastaus #82 : Heinäkuu 13, 2006, 14:43:00 »

Eikähän seuraava auto ole Grande Punto JTD sikäli kun sellaisia täältä peräkylästä jossain vaiheessa alkaa saamaan.
GT saa väistyä ajankohdan koittaessa alta.
Kirjattu

jam75

  • FTCF-Member
  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 180
Re: Seuraava auto?
« Vastaus #83 : Heinäkuu 13, 2006, 16:31:52 »

jotain erikoista taas, sporttinen lotus tai opel (ei mikään vekkuli tai aastra kuitenkaan ;) ) eli jotain epäkäytännöllistä varmaankin jos ei sit ala lisääntyyn ja pakko ostaa joku lestabussifarmarispacevagonjääkaappipakastinyhdistelmä... voishan vaimoke ja pennut tulla perässä vaikka taksilla kunhan isillä ois kunnon menopeli :P ... haku kuitenkin päällä joten kakspaikkanenkaan ei ole missään nimessä ois vielä ahdas :P
Kirjattu
Punto HGT -00 -Giallo Ginestra-
TA Technix korkeussäädettävä alusta
7x17" TeamDynamics Drifz + 195/40 17" Hankook 107
GSR Induction kit

PoP

  • FTCF-Member
  • Tulokas
  • *
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 44
Re: Seuraava auto?
« Vastaus #84 : Heinäkuu 14, 2006, 13:37:35 »

Merkkiä tai mallia en tiedä, mutta turbodiesel se on ainakin ja paljon Puntoa isompi. Uusi joka tapauksessa. Punto jää sitten kakkosautoksi.
Japsi tekis mieli ostaa kun oon nyt niin tykästynyt tohon loppuunajettuun Primeraankin.
Kirjattu

paza

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 50
Re: Seuraava auto?
« Vastaus #85 : Heinäkuu 14, 2006, 14:16:37 »

luultavasti audi s2 tai celica gt-four.. neliveto kuiteskin pitäs olla :D
Kirjattu

-Brava-

  • FTCF-Member
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 545
  • Fiat meni, nykyään ajellaan Toyotalla
Re: Seuraava auto?
« Vastaus #86 : Heinäkuu 14, 2006, 20:26:21 »

ainahan se mielesä pyörii vaikken tosiaankaa oo luopumasa bravasta aikoihin.  :)

bravasta puuttuu ~200 hevosvoimaa, iso koko ja ilmastointi. kaikkeen muuhun oon oikeen tyytyväinen.

eli joku ISO neliveto kunnon koneella. ja mielellää tietenki ihan kohtuullisen uus. ;D
Kirjattu

AriFerra

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 508
Vs: Seuraava auto?
« Vastaus #87 : Syyskuu 18, 2015, 10:46:41 »

Laitetaanpa tänne copy-pastena postaukseni FF2:lle, josko edes joku antaisi äänen fiiuille:


Muuttuvien työolosuhteiden vuoksi voipi olla, että suht uusi GS 2.0T (no joo onhan ikää jo 6 vuotta mutta kilsoja vain 130k) ja ikivanha bensapunto menevät vaihtoon niin että kaksi melko edullista kiisseliä joutuu hankkimaan noiden tilalle. Ei edullisemman polttoaineen vuoksi, vaan lähinnä siksi että pikkudieseleiden kulutus matka-ajossa on vaan niin paljon pienempää.

Joitakin vaihtoehtoja listattuna, olenkohan unohtanut jonkin olennaisen (japanilaisia en vaan pysty hankkimaan, vaikka järkevää olisikin):

- Focus (ulkonäkö ei herätä kiimaa)
- Golf + muut VAGt (booooring...)
- Citroen C3 (ruma)
- Citroen C3 Picasso (hieno, mutta nämä vielä hiukan liian kalliita)
- Pösöt, mitä malleja noissa nyt onkaan, en ole perehtynyt?
- Opelit, sama kuin yllä
- Nuova Bravo (komea hyväksi todettu)
- Grande Punto
- 500 (aivan huippu, mutta ylihintaisia)
- Rellut (rumempia kuin Pösöt)

Mulle sopii mainiosti että italialaiset ja ranskikset ovat aliarvostettuja. Kahdeksan italialaista omistaneena + tämä yksi patonki, pelkkää hyvää kokemusta.

Paskaa tämä talouden taantuma. Veivät multa uuden Giulian hankkimisen.  ;D
Kirjattu
S.P.Q.R. -> Sono pazzi questi romani

Ex F14T:
Ritmo 105 TC -82, Ritmo 105 TC -83, Uno 70 SL -88, Stilo 130 -03, Bravo 150 T-Jet -07

MUUT: Ascona 1.9 -75, BMW 320 V6 -82, BMW 320 V6 -84, Golf II -88, Polo Classic 1.6 -98, Grand Scenic II 2.0T -08

Fletch

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 876
  • Pari riisikippoa, Uno 70SL ja 127
Vs: Seuraava auto?
« Vastaus #88 : Syyskuu 18, 2015, 12:23:01 »

^Kannattaa sitten oikeasti laskea mitä maksaa ajaa autolla kun ajaa x km. Tee oikein Excel johon laitat auton hankintahinnan, vakuutukset, verot + käyttövoimaveron, realistisen kulutukseten ja sitten eri määrille laskettuna kun ajaa vaikka 10tkm, 20tkm, 30tkm, 40tkm... Sillä jos pelkästään luulet että dieselillä on halpaa ajaa jos ajaa paljon niin kyllähän se niin on mutta nykyisin verojen noustessa kokoajan tuo kannattavuusraja nousee jo todella korkealle. Riippuu tietysti mitä autoja vertailee. IMHO dieselillä pääsee vielä halvalla mutta sitten valinta osuu todellä keveisiin autoihin joissa pieni vero ja pieni moottori, vaikka esim se 500 1.3Mjet tai pakuksi rekisteröity henkilöauto.

Nyrkkisääntönä pitäisin nykyään että pitää ajaa vähintään se 30-40tkm että on mitään järkeä edes harkita dieseliä. Jos auton käyttövoimavero on pelkästään 600e/v ja polttoaineen hinnassa on 10snt hintaero niin kulutuksen ja polttoaineen hintaerolla ostaa koko perkuleen paljon bensaa puhumattakaan siitä että dieseliä valittaessa joutuu autosta maksamaan korkeamman hankintahinnan bensaversioon nähden.

Sun listalta puuttuu Alfat. Mitoja sopii hyvin noihin verrokiksi ja sen 1.3-kiuaskin on se eniten piristetyin 105hp malli vs. fiatissa olevat 75hp ja Linean 90hp versiot. Samoin diesel Ypsilonia on saanut sillä 105hp koneella mutta niitä on tosi vähän myynnissä. Mito sitten 1.6 dieselillä suorastaan lentää. 156:t on muuten jees jos löytää hyvn yksilön Mjet koneella ja mikä ei ole mätä. 159:t vähän liian läskejä että niillä olisi polttoainetaloudellisesti järkevää ajaa pitkää matkaa.
Kirjattu
Exät: Fiat Uno Fire -88, Fiat Tempra 1.6 -93, Alfa Romeo 156 2.5 -98, Fiat Stilo 1.2 -03, Fiat Linea 1.3 Mjet -08, Fiat Punto 75 SX -98, Fiat Marea Weekend 1.8 -99, Fiat Croma 1.9 16v Mjet -06

Fletch

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 876
  • Pari riisikippoa, Uno 70SL ja 127
Vs: Seuraava auto?
« Vastaus #89 : Syyskuu 18, 2015, 12:26:37 »

^^ Niin ja meinasi unohtua Alfa 147 mitä itsekkin harkitsin aikoinaan ja harkitsen varmaan vieläkin. Vähemän mätävikoja ja sopivan pieni olematta liian pieni. Tosi hyvä alusta ja sporttimainen fiilis + se 1.9 150hp Mjet vie sitä aika ripeästi eteenpäin mutta kulutus on silti asiallista. Perinteisesti Alfassahan on hyvä alusta ja sen toimivuuden voi helposti testata ajamalla reipasta vauhtia kolikon yli niin että eturengas osuu sen päälle. Jos ei tiedä onko se kruuna vai klaava niin alustassa jotain vikaa  8)
Kirjattu
Exät: Fiat Uno Fire -88, Fiat Tempra 1.6 -93, Alfa Romeo 156 2.5 -98, Fiat Stilo 1.2 -03, Fiat Linea 1.3 Mjet -08, Fiat Punto 75 SX -98, Fiat Marea Weekend 1.8 -99, Fiat Croma 1.9 16v Mjet -06

AriFerra

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 508
Vs: Seuraava auto?
« Vastaus #90 : Syyskuu 21, 2015, 17:44:23 »

Kiitos, mutta en varmasti ala exeleitä ym, mutu ja fiilispohjalta mennään.  :D

1000 km viikko, ja tärkein kriteeri on se, paljonko sille creditille menee kun tankkaa ja miten usein sinne täytyy sitä syöttää. Siksi pienikulutksinen auto kiehtoisi. Tähän mennessä en ole vähät välittänyt paljonko kulutus on ja paljonko bensa maksaa, mutta jos työmatkaa tulee 200 km per päivä, voisi olla ehkä järkevää opetella välittämään.´Ei muuten, mutta jotta futismatseihin yhä riittäisi rahaa sekä olueen ja viiniin.

Kiitos myös Alfa vinkeistä. Jotenkin olin siinä uskossa, että dieselit Alfoihin tulivat Suomeen vasta 159 mallin myötä. Tsekataan.

e: Mitoja Nettiautossa perräti yksi, 147:a kaksi. Ja pelkäänpä, että tuo 150 hp pannun kulutus on käytännössä aika paljon enemmän kuin esmes GP 95 hp joka kaiketi kuluttaa oikeasti sen 4 litraa rauhallisessa matka-ajossa. Duunikaverilla on Pösö, olikohan 208, pienellä diiselmoottorilla. Alle neljään on päässyyt useilla reissuilla.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 21, 2015, 17:57:14 kirjoittanut AriFerra »
Kirjattu
S.P.Q.R. -> Sono pazzi questi romani

Ex F14T:
Ritmo 105 TC -82, Ritmo 105 TC -83, Uno 70 SL -88, Stilo 130 -03, Bravo 150 T-Jet -07

MUUT: Ascona 1.9 -75, BMW 320 V6 -82, BMW 320 V6 -84, Golf II -88, Polo Classic 1.6 -98, Grand Scenic II 2.0T -08

Fletch

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 876
  • Pari riisikippoa, Uno 70SL ja 127
Vs: Seuraava auto?
« Vastaus #91 : Syyskuu 21, 2015, 21:59:45 »

^Mitoja ja 147:ja tosi vähän nyt myynnissä. Keväällä oli about 6-7kpl diesel Mitoja myytävänä parhaimmillaan samaan aikaan ja 147:kin liki yhtäpaljon. Nyt taas 159:jä on ihan pimeästi myytävänä kun kaikki haluaa päästä niistä eroon (lue: ei kannata ajaa isoruokasella dieselillä jonka vero on suuri).

En nyt huutelis että se 1.9 Mjet/JTDm veisi niin hirveästi naftaa matka-ajossa. Jos ajelusi koostuu suurimmaksi osaksi max 80km/h nopeusrajoituksen tiestä tai alle niin se 1.3Mjet koneinen GP/500/Linea voi olla ihan järkevä valinta. Mutta jos mennään ~100km/h (tai motarilla) vauhdeilla niin se 5-lovinen GP/500/Linea yhdistettynä pikkudieseliin ei ole enää sitten kovin taloudellinen. 150hp 1.9 147 vei konetiellä vähemmän kuin mun ex 1.3Mjet Linea. Linea naputti 127km/h vauhdissa semmosta ~9+ litraa /100km kulutusta kun 147 taasen menee 7-8 litraa/100km -lukemilla. Kutosvaihde tekisi gutaa kulutukselle mikä puuttuu niistä eikä pikkukone ole muutenkaan omimmillaan suuremmilla rasituksilla. Sitä en tiedä että onko Miton 1.3-dieselin kaverina 6-lovinen aski, jos on niin se olisi asiallinen. Samoin jos se Sport GP, jossa tehokkaampi 1.3 pata, olisi 6-lovisella askilla niin sitten se on ihan fiksu.

Opel Astraahan on saanut myös sillä Fiatin 1.3Mjet -koneella. Uuppelissa se kiuas on nimetty CDTI:ksi mutta ihan sama FPT:n kone se on. Astroissa on ainakin 6-pykäläinen loota. Tosin se on sitten Ooppeli josta sitten voipi olla montaa mieltä  ::)
Kirjattu
Exät: Fiat Uno Fire -88, Fiat Tempra 1.6 -93, Alfa Romeo 156 2.5 -98, Fiat Stilo 1.2 -03, Fiat Linea 1.3 Mjet -08, Fiat Punto 75 SX -98, Fiat Marea Weekend 1.8 -99, Fiat Croma 1.9 16v Mjet -06

AriFerra

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 508
Vs: Seuraava auto?
« Vastaus #92 : Maaliskuu 21, 2016, 17:17:45 »

Nyt kaivattaisiin taas Fletchin näkemystä.  ;)

Punto ollut mulla kakkosautona. Jos tietyt jutut tässä muuttuu, saattaa olla että annan Punton pojalle, ja hankin itselleni jonkin muun. Bensa, n. 10-15 vuoden ikäinen.
Luotettavuudella ei ole kauhean suurta merkitystä, mutta eräästä asiasta kaipaisin infoa ym.

Alfa kiinnostaisi mahottomasti, tunne menee järjen edelle. Ja jos nuo "jutut" tässä toteutuu, sillä nyt ei tosiaan ole suurta väliä vaikka autoa pajalla joutuisi välillä käyttämään.

Alfa foorumilta löytyy yllättävän paljon tarinoita tapauksista, joissa Alfojen jakopää ei ole kestänyt edes sitä kolmea vuotta. Nivelet, alustat jne kyllä kestän korjauttaa, mutta ylimääräiset jakopäästä johtuvat rempat saattavat olla liikaa.
Onko jokin tietty Alfan bensakone joka olisi selkeästi luotettavampi tuossa suhteessa?
Kirjattu
S.P.Q.R. -> Sono pazzi questi romani

Ex F14T:
Ritmo 105 TC -82, Ritmo 105 TC -83, Uno 70 SL -88, Stilo 130 -03, Bravo 150 T-Jet -07

MUUT: Ascona 1.9 -75, BMW 320 V6 -82, BMW 320 V6 -84, Golf II -88, Polo Classic 1.6 -98, Grand Scenic II 2.0T -08

Fletch

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 876
  • Pari riisikippoa, Uno 70SL ja 127
Vs: Seuraava auto?
« Vastaus #93 : Maaliskuu 21, 2016, 18:22:48 »

^En mä nyt tiiä onko ne Alfojen jakopäät mitään epäluotettavia. Alfafoorumilla on epäilty osaltaan noissa jakopääongelmista johtuneen väärästä remminkireydestä ja 2.0tessujen jakopäät monasti hajonneet tasapainoakselin remmin tuhouduttua jonka moni sitten jättänyt kokonaan pois. Käy ehkä epätasaisemmin mutta ei sen ihmeellisemmin kuin normi 4 mukinen. TS-koneisiin vaihtaisin kyllä sen remmin mielummin aiemmin kuin myöhemmin. 50tkm varmaan hyvä matka.

Mutta V6 on sitten ehdottomasti se luotettavin kone Alfoissa ihan millä mittarilla tahansa. V6ssa sama vaihtoväli kuin muissakin bensoissa mutta se tiputettiin siinäkin 120tkm:stä alas kun muissa bensoissa ei remmit enää kestänyt. Mikään noista 10-15v ikäisistä alfoista ei vaan ole kovin taloudellinen ja vähiten se V6. Itse harkitsin 147:aa eka 1.6tessulla ja sitten JTDm:llä mutta en sit valinnut kumpaakaan. 1.6ts 147:ssa on kahta eri tehoversiota, ajoituksenmuuntimella ja ilman. 105hp ja 120hp mutta molemmat vie melkein ajossa saman. 105hp tais viedä kaupungissa vähemmän (tai sit maantiellä, en muista) mutta ei isoja eroja. 156:t taas (ainakin mk1:t) on aika mätiä. 156sta häviää kuskin etujalkatilat ja niistä pysyisin kaukana ellei hitsaaminen ole suurin intohimo.

Kirjattu
Exät: Fiat Uno Fire -88, Fiat Tempra 1.6 -93, Alfa Romeo 156 2.5 -98, Fiat Stilo 1.2 -03, Fiat Linea 1.3 Mjet -08, Fiat Punto 75 SX -98, Fiat Marea Weekend 1.8 -99, Fiat Croma 1.9 16v Mjet -06

AriFerra

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 508
Vs: Seuraava auto?
« Vastaus #94 : Maaliskuu 21, 2016, 20:47:41 »

Mites noi 147:n 2-litraiset? Niissä ei ole JTS merkkiä perässä (nopealla vilkaisulla). Onko kuitenkin 156:ssa käytetty samaa 2-litraista myllyä?
Kirjattu
S.P.Q.R. -> Sono pazzi questi romani

Ex F14T:
Ritmo 105 TC -82, Ritmo 105 TC -83, Uno 70 SL -88, Stilo 130 -03, Bravo 150 T-Jet -07

MUUT: Ascona 1.9 -75, BMW 320 V6 -82, BMW 320 V6 -84, Golf II -88, Polo Classic 1.6 -98, Grand Scenic II 2.0T -08

Fletch

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 876
  • Pari riisikippoa, Uno 70SL ja 127
Vs: Seuraava auto?
« Vastaus #95 : Maaliskuu 21, 2016, 21:35:39 »

^147:n 2.0:t on TwinSparkkeja niinkuin 156:ssakin oli öö -02 vai -03 vuoteen asti jolloin ne muuttui JTS koneiksi samalla kun sisustaa tuunattiin (muistaakseni -02 oli ns. boselift ja TS:llä mutta -03 facelift ja JTS:llä). JTS:stä pysyttelisin loitolla. JTS on ihan hieno kone jos se on huollettu asiallisesti mutta auta armias jos jossain vaiheessa sen elämää on ajeltu muulla kuin 10W-60 öljyllä niin se on moro se mylly. Öljyä menee, nokat on sorvattu entiseksi ja muutenkin aivan tukossa koko motti.

Et ole vielä sanonut speksejä että paljon on budjetti ja mitä se saa viedä gasoa? Bensavehje kuitenkin mielessä? 147:t on kaikki jees koneesta riippumatta, en tiedä sitten miten tuo korroosio tohon malliin iskee. Mitä olen noita kattonut niin ihan asiallisessa kunnossa vielä noi non-faceliftitkin. 156:sta jättäisin suosiolla 97-03 vuodet väliin tosiaan sen mätävaivan vuoksi. Faceliftissa muistaakseni suojattiin koria paremmin korroosiota vastaan mutta en oo kurkkinut uudempikoppaisten että olisin tietoinen kuinka ne yleensä hapantuvat altapäin. Facelift 156:n valitsisin bensakoneeksi 1.8:n, bikkubusson eli 2.5 v6:n tai sitten jos rahkeet riittä niin GTA.
Kirjattu
Exät: Fiat Uno Fire -88, Fiat Tempra 1.6 -93, Alfa Romeo 156 2.5 -98, Fiat Stilo 1.2 -03, Fiat Linea 1.3 Mjet -08, Fiat Punto 75 SX -98, Fiat Marea Weekend 1.8 -99, Fiat Croma 1.9 16v Mjet -06

AriFerra

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 508
Vs: Seuraava auto?
« Vastaus #96 : Maaliskuu 21, 2016, 22:11:08 »

Aiemminhan kyselin joo kiisseleistä, ja GS II 2.0T vaihtuikin C3 Picassoon, 112 HDi kone. Tuo siis lähinnä vaimon käytössä.

Tämä Punton korvaaja tulisi ihan pikkuajoon, eli kulutuksella ei ole väliä. Bensa kyllä. Budjetti on laaja, 2000€ - 8000€, riippuu miten mahdolliset asuntokaupat sujuvat.

Pikkubusso toki kiinnostaisi eniten, mutta se 156 kori, sekä jakohihnan vaihtotyön kalleus luultavasti rajaa sen pois.

Alkaa nuo 147:t entistä enemmän kyllä kiinnostamaan. Kyllähän se 120 hv riittäisi, mutta toki 2-litranen ja 30 pollea enemmän olisi kivempi.
Kirjattu
S.P.Q.R. -> Sono pazzi questi romani

Ex F14T:
Ritmo 105 TC -82, Ritmo 105 TC -83, Uno 70 SL -88, Stilo 130 -03, Bravo 150 T-Jet -07

MUUT: Ascona 1.9 -75, BMW 320 V6 -82, BMW 320 V6 -84, Golf II -88, Polo Classic 1.6 -98, Grand Scenic II 2.0T -08

Fletch

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 876
  • Pari riisikippoa, Uno 70SL ja 127
Vs: Seuraava auto?
« Vastaus #97 : Maaliskuu 21, 2016, 23:19:50 »

^Ei se v6:n jakopää enää nykyään mikään mystinen tai kallis ole tehdä. Taitaa halvimmillaan olla 400e luokkaa jos jossain teettää mikä on musta ihan normitasoa. Toisekseen jos kantti kestää niin sillä voi ajaa enempi kuin sen 3v ja 60tkm. Yhdellä kaverilla porsi v6:n jakopää mutta se oli 127tkm ja 6v jo ajettu enkä muita muista tai ole kuullut että v6:n hihna olisi porsinut. 4v ja 100tkm vetää aika varmasti, se "virallinen" on vaan ylireagointi niiden neloskoneiden jakopäiden murheiden vuoksi. TS:n ja JTS:n joutuu siis käytännössä tekemään kahdesti samassa ajassa kuin busson. Näinollen se busso tulee jakopäältään halvemmaksi. Vanha virallinen vaihtovälihän oli 4v ja 120tkm (ja itseasiassa taitaa olla vielä ulkomailla nykyäänkin).
Kirjattu
Exät: Fiat Uno Fire -88, Fiat Tempra 1.6 -93, Alfa Romeo 156 2.5 -98, Fiat Stilo 1.2 -03, Fiat Linea 1.3 Mjet -08, Fiat Punto 75 SX -98, Fiat Marea Weekend 1.8 -99, Fiat Croma 1.9 16v Mjet -06

Fletch

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 876
  • Pari riisikippoa, Uno 70SL ja 127
Vs: Seuraava auto?
« Vastaus #98 : Maaliskuu 22, 2016, 10:00:57 »

Sanotaan vielä se että tuo V6 nielasee sitten bentsuunia ihan kiitettävästi, osittain kyllä siitä syystä ettei sillä malta ajella nätisti. Kaupungissa menee 15-18litraa sadalla ja maantiellä voi päästä alle 9:n kun ajaa tooosi nätisti. Mä ajoin kerran yhden 400km taipaleen niin nätisti kuin osasin ja keskikulutus oli 8.8. Toisesta päästä sitten esimerkki että 300km matka ja keskikulutus ~30. Jos bensanhinta pysyy tolla tasolla niin ihan hauska juttu. Jos se nousee tonne 1.6-1.7e tuntumaan mitä se oli tossa jokuaika sitten niin vaikka ajaisi erittäinkin vähän sillä autolla niin kustannukset älyttömien co2 lukemien vuoksi veroineen on aika huimat. Ja ei ne alfan vakuutuksetkaan sieltä matalimmasta päästä ole.

Itse etsin jossain vaiheessa vm2000 156 sw v6:sta juurikin siitä syystä että siinä on verot jokusen satasen halvemmat kuin 2001 eteenpäin v6ssa. Niitä on muutamia maassa mutta montaa niitä ei ole mutta nekin on niitä suuren mätävaaran autoja kun vielä ekaa sarjaa. Jäi sitten tuokin toteuttamatta (onneksi). Ei innosta tässä elämäntilanteessa niin hirveesti tuo hitsaileminen ja tukivarsijumppa  >:D
Kirjattu
Exät: Fiat Uno Fire -88, Fiat Tempra 1.6 -93, Alfa Romeo 156 2.5 -98, Fiat Stilo 1.2 -03, Fiat Linea 1.3 Mjet -08, Fiat Punto 75 SX -98, Fiat Marea Weekend 1.8 -99, Fiat Croma 1.9 16v Mjet -06

PehmoLelu

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Viestejä: 1951
  • Pasta con anti-tuning salsa
Vs: Seuraava auto?
« Vastaus #99 : Maaliskuu 22, 2016, 15:04:02 »

Kerranki rehellistä juttua kulutuksesta.

Muorin 1.2 -99 vuotinen 100 tkm ajettu bravo sai lunastuspusun. Ei taija vakuutusyhtiöstä paljoa enää saaha.
Josko sille sais hommattua t-jetti bravon tilalle...
Kirjattu
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash.
-Be a man and start smoke Diesel you powdered cocaine head.
 


Adblocker...

Ftcf.org pyörii ilmaisvoimin ja ainoa keino ylläpitää palvelinta on mainokset.
Toivoisimme, että et käytä adblockeria tällä sivustolla. Kiitos :)