FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Tipon digitaalimittaristo ja madallus.  (Luettu 6009 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

pera187

Tipon digitaalimittaristo ja madallus.
« : Elokuu 25, 2011, 12:20:13 »

Elikkä joku hermanni on onnistunut vaihtamaan kilometrit maileiksi tipon digitaalimittaristossa (tai ainakin itse käsittäisin että ne on vaihdettu ja samassa mittaristossa pitäisi näkyä myös kilometrit?) joten tietäisikö joku mieten vaihtaa ne takaisin kilometreiksi?

ja toinen asia mitä kysyisin on, että löytyyköhän mistään kunnon linttasarjaa tipoon? ei mitään 30mm madalluksia. luultavasti rälläkkään pitää tarttua ainakin mitä olen nettikauppoja selaillut.
Kirjattu

Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1087
  • Live Long and Prosper
Kirjattu
Fiat barchetta -98
Fiat grande punto multijet -08
Fiat 126 -75

pera187

Vs: Tipon digitaalimittaristo ja madallus.
« Vastaus #2 : Elokuu 25, 2011, 15:35:50 »

tuo vaikuttaa iha hyvältä jo, harmi kun puntoon löytyy jokapaikasta noita 60/60 satseja.

mutta onko jollain tietoa ton mittariston kilometreille asettamista?

e: löysin toiselta sivustolta tälläisen:

Lainaus
There is a wire strap in the rear of the dashboard, if you can't find one you should remove the dashboard, open its case and do the strap with an iron solder.

eli jonkin johdon paikka vaihdettava vissiin sieltä mittariston takaata?
« Viimeksi muokattu: Elokuu 25, 2011, 16:04:25 kirjoittanut pera187 »
Kirjattu

pera187

Vs: Tipon digitaalimittaristo ja madallus.
« Vastaus #3 : Tammikuu 03, 2012, 23:02:46 »

KYSYMYS: Mistähän fiiatista/muusta autosta löytyisi tipoon lyhempää iskaria?
Kirjattu

Karpo

  • FTCF-Tukija
  • Todellinen Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 404
Vs: Tipon digitaalimittaristo ja madallus.
« Vastaus #4 : Tammikuu 04, 2012, 14:15:46 »

Niinkuin tuolla projektiosiossa jo kirjoitin, niin Tipoon ei löydy "kunnon linttasarjaa" koska sitä ei voi madaltaa käytännössä 50/50 mm enempää ilman rakenteellisia muutoksia.  :P
Järkevin vaihtoehto taitaisi olla jokin Bravon halpis-coilover-setti. Tosin tulee niille halvimmillekin hintaa...  :(
Kirjattu
128 1.1 '75, Tipo 1.6DGT '88, Dedra 2.0ie '92, Sprint 1.5QV '86 + varaosa-autot

JaLLu

  • FTCF-Member
  • Vakiokalustoa
  • **
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 80
Vs: Tipon digitaalimittaristo ja madallus.
« Vastaus #5 : Tammikuu 04, 2012, 16:59:09 »

Uunoon rakentelin Caddyn coileista etutolpat, rokkor valmistaja. Britannian ebayssä on 115 puntaa etutolpilla hintaa. Taakse kolmos Golfin etuvieterit reeeilusti rälläköitynä. Kyllä tippu  8)

Kuvablogissa käyttäjätunnuksella JaLLu- löytyy picturesia tolpista.
Kirjattu

pera187

Vs: Tipon digitaalimittaristo ja madallus.
« Vastaus #6 : Tammikuu 04, 2012, 21:53:34 »

Niinkuin tuolla projektiosiossa jo kirjoitin, niin Tipoon ei löydy "kunnon linttasarjaa" koska sitä ei voi madaltaa käytännössä 50/50 mm enempää ilman rakenteellisia muutoksia.  :P

Mihinkäs se sitten toppaa? jos vetarit ottaa johonkin kiinni niin äkkiäkös sinne lisää tilaa tekee, vai onko jotain ilkiämpää hommaa tiedossa?

bravon coileja kyllä on katseltu, hieman hinnakkaita kuitenki ovat..

mutta pitänee yrittää etsiä jostain painavammasta autosta suurinpiirtein sopivaa iskaria, tai sit soveltaa jotain näitä vagimiesten halpis säädettäviä.

ja perkuleen kuvablogi ei nyt ainakaan toiminut, pitää vielä yrittää uudemman kerran.
Kirjattu

PehmoLelu

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Viestejä: 1951
  • Pasta con anti-tuning salsa
Vs: Tipon digitaalimittaristo ja madallus.
« Vastaus #7 : Tammikuu 05, 2012, 17:40:26 »

Äkkiähän sieltä jouset nakkaa pois ja kattoo mikä mättää.
Yleensä vakiotolppa on itsessään jo niin korkea et sekin rajoittaa sikamatallusta.
Näppärä ja nuuka kaveri sitte itse avaa iskarin ja lyhentää runkoa ja sisäputkea. Ja laittaa vaikka jonkun rajoitusholkin männänvarteen ettei tule liikaa ulos.
Joissakin iskareissa saa männänventtiiliä säätettyä niukemmin virtaavaksikin eli saa jäykistettyä.
Yläpäähän hitsaa kierresetin millä panoo kiinni.
Onnistumisesta en anna takuuta ja melko puhtaat saapi olla olosuhteet. Samaten mitä öljyä siellä tolpassa on niin pitää itse vanhoista mömeröistä ottaa ja päätellä.

Itse touhusin lancerin evoon soppeleista tolpista uunoon etuiskarit.
Ostin käytettynä kun eipä minulla ole varaa uusiin race kalikoihin.
Kirjattu
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash.
-Be a man and start smoke Diesel you powdered cocaine head.

pera187

Vs: Tipon digitaalimittaristo ja madallus.
« Vastaus #8 : Tammikuu 05, 2012, 18:10:02 »

Äkkiähän sieltä jouset nakkaa pois ja kattoo mikä mättää.
Yleensä vakiotolppa on itsessään jo niin korkea et sekin rajoittaa sikamatallusta.

Joo siis "-65mm" jouset tungin eteen ja ihan ookoolta näytti vielä tilanne vakioiskarin kanssa, mutta joo tosiaan madallellaan lisää ja katsellaan että mitä muokkaillaan :)

e: niin ja ei nyt ainakaan tällähetkellä pointtina ole se 2cm maavara vaan että 14" vanteet sais nätisti tulemaan kaarelle.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 06, 2012, 02:59:27 kirjoittanut pera187 »
Kirjattu

PehmoLelu

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Viestejä: 1951
  • Pasta con anti-tuning salsa
Vs: Tipon digitaalimittaristo ja madallus.
« Vastaus #9 : Tammikuu 05, 2012, 18:52:34 »

Ihan ok matallus alkaa jo sitten olla.  :)
Vaikka onhan ne melkoisia maastureita vakiona.

Hah. Joskus "ritmo" seattia mataltaessani laskeskelin et perä tippui vakiosta 13-15 cm. jousivuolan takomalla lehtijousella. Eikä se siltikään ollunna matala  :angel:
Kirjattu
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash.
-Be a man and start smoke Diesel you powdered cocaine head.

Karpo

  • FTCF-Tukija
  • Todellinen Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 404
Vs: Tipon digitaalimittaristo ja madallus.
« Vastaus #10 : Helmikuu 15, 2012, 15:07:02 »

Sori että kesti vastailut...

Tarkoitin lähinnä sitä että pyöränkulmia ei saa mitenkään järkeväksi hulluilla jousilla. Mulla on Dedrassa Alfan "-40mm" jouset (jotka kylläkin pudotti aika paljon enemmän) ja mulla on etutukivarret tuollakin madalluksella aivan älyttömässä asennossa = reilusti yläviistoon.  :P
Takaa jouduin jo leikkaamaan ekan "möykyn" pois pohjaanlyöntikumista -> nyt joustovaraa ehkä pari senttiä. Seuraavan jos ottaa pois, niin taitaa osua tukivarsi apurunkoon.  ::)

Yllättävän hyvä ajettava se silti on, vaikka camberia on aivan poskettomasti.  ;D Nykyisellään Lanciassa on apurungosta maahan ehkä 7cm?

Laitas kuvia "tiputustiposta".   ;) Aina hienoa nähdä kun joku jaksaa rakentaa näitä aliarvostettujakin malleja.  :)


 
Kirjattu
128 1.1 '75, Tipo 1.6DGT '88, Dedra 2.0ie '92, Sprint 1.5QV '86 + varaosa-autot
 


Adblocker...

Ftcf.org pyörii ilmaisvoimin ja ainoa keino ylläpitää palvelinta on mainokset.
Toivoisimme, että et käytä adblockeria tällä sivustolla. Kiitos :)