-99 55s Punton lämmityslaitteesta kuuluu lorinaa kun auton starttaa ja nesteet lähtee liikkeelle.
Olen ilmannut jäähdytysjärjestelmän kahdesti ja vika on poistunut hetkeksi ja uusiutuu jälleen muutaman päivän päästä, joten ilmaa pääsee nesteiden joukkoon.
Moottorin oikeassa reunassa on havaittavissa pieni jäähdytysnestevuoto, mutta en pysty 100% varmuudella sanomaan mistä kohtaa vuoto tulee, jostakin termostaatin / puolapaketin kohdilta, kenties alempaa. Termostaatin sekä tiivisteen kyllä uusin kesällä, mutta tällöin ongelmaa ei ollut. Kiertääkö jäähdytysnesteet edes tuossa "virranjakajan" kohdalla?
Kansipahvi tuskin on mennyt kun nesteet eivät ole sekaisin, öljy ei "lisäänny" ja pakokaasut näyttävät normaalilta? Olen vaihtanut tähän SX:n mittariston ja koskaan ei ole moottori käynyt liian kuumana sen mukaan.
Paisuntasäiliön korkin olen uusinut tuloksetta. Termostaatin voisin käyttää irti ja laittaa tiivisteen kaveriksi hieman moottorisilikonia kun siellä nyt on pelkkä paperitiiviste.. vai voiko se tuosta edes imeä niin paljoa ilmaa järjestelmään että lämppäri sen takia lorisisi, vai onko lämmityslaitteen kenno kenties viottunut? Sisätiloissa ei ole vuotoa havaittavissa eikä ikkunat mene huuruun, myös lämmintä ilmaa tulee lämmityslaitteesta hyvin.