FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Grande Punto ja "Check Engine"  (Luettu 3654 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kaitsu

  • Hallitus
  • Hard Core Tuunaaja
  • ******
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 2083
Grande Punto ja "Check Engine"
« : Helmikuu 10, 2012, 09:13:09 »

Alkoi aamu hilpeästi kun kävin käynnistämässä autot lämpiämään töihin lähtöä varten. GP oli ollut vain tunnin lämmityksessä ja pakkasta olikin 25 raatia. Käynnistyi kyllä, ehkä vähän vaivalloisesti, mutta "Check Engine" tuli näyttöön. Eikä lähde pois vaikka sammuttelin ja käynnistelin uudestaan. Mikäköhän lienee...? Kävi kuitenkin tyhjäkäyntiä nätisti. Vaimo sillä lähti sitten liikenteeseen, mutta toivottavasti ei jää tien poskeen.  ???

Auto siis 1.4 8V GP ja paskamainen homma kun ei ole päivisin kummallakaan aikaa viedä mihinkään huoltoon. Viikonloppuisin taas huoltopaikat järjestään kiinni. Joulukuussa juuri ollut 3. vuotis huollossa ja vaihdettu jakohihna,tulpat, yms...  >:(
Kirjattu
Opel Astra Sports Tourer 1,7 CDTI 2013 & Opel Astra Sports Tourer 1.0 Turbo 2016

fiat11

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Viestejä: 793
  • Bravo + Punto
Vs: Grande Punto ja "Check Engine"
« Vastaus #1 : Helmikuu 10, 2012, 18:15:08 »

Ettei vain johdu siitä kun akun jännite oli niin alhainen että kaikki auton sähkölaitteet menee sekaisin.  ???
Kirjattu

Kaitsu

  • Hallitus
  • Hard Core Tuunaaja
  • ******
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 2083
Vs: Grande Punto ja "Check Engine"
« Vastaus #2 : Helmikuu 11, 2012, 00:05:45 »

Akussa tuntui riittävän potkua, mutta täysin mutua, ainakin startti pyöritti kohtuullisesti. Rouva sanoi että matkalla töihin ei toiminut vilkut eikä pyyhkijät. Töistä lähti kotiin ilman lämmitystä ja kengurubensalla, check engine loimotti edelleen edelleen taulussa. Pakkasta tuolloin enää n. 10 astetta.

No, minä lähdin sitten illemmalla Puntolla käymään kuntosalilla. Check engine tuli taas käynnistyksessä. Ajoin salille n. 15km ja ajoin auton läheisen Citymarketin parkkihalliin. Kävi huonosti tyhjäkäyntiä, tuntui että sammuu välillä. Reilun tunnin päästä palasin salilta ja laitoin parkkihallissa sulaneen Punton käyntiin: Kävi nätisti ja ei enää mitään herjoja. Annoin lotkottaa tyhjäkäynnillä vartin ja lähdin kotiin. Ilmeisesti siis joku paikka vaan niin jäässä, että rupesi temppuilemaan. Koko talven lähinnä vaan vaimon suorittamaa pätkäajoa työpaika ja kodin välillä - ~10km suunta. No, katotaan miten tilanne kehittyy...

Kumma juttu vaan, että aikaisempina talvina käyttö ihan samanlaista ja pakkastakin esim. viime talvena monta kertaa aamuisin n. 25 astetta, mutta ei mitään ongelmia silloin...  ???
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 11, 2012, 00:08:09 kirjoittanut Kaitsu »
Kirjattu
Opel Astra Sports Tourer 1,7 CDTI 2013 & Opel Astra Sports Tourer 1.0 Turbo 2016

fiat11

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Viestejä: 793
  • Bravo + Punto
Vs: Grande Punto ja "Check Engine"
« Vastaus #3 : Helmikuu 11, 2012, 07:18:33 »

Akussa tuntui riittävän potkua, mutta täysin mutua, ainakin startti pyöritti kohtuullisesti. Rouva sanoi että matkalla töihin ei toiminut vilkut eikä pyyhkijät. Töistä lähti kotiin ilman lämmitystä ja kengurubensalla, check engine loimotti edelleen edelleen taulussa. Pakkasta tuolloin enää n. 10 astetta.

No, minä lähdin sitten illemmalla Puntolla käymään kuntosalilla. Check engine tuli taas käynnistyksessä. Ajoin salille n. 15km ja ajoin auton läheisen Citymarketin parkkihalliin. Kävi huonosti tyhjäkäyntiä, tuntui että sammuu välillä. Reilun tunnin päästä palasin salilta ja laitoin parkkihallissa sulaneen Punton käyntiin: Kävi nätisti ja ei enää mitään herjoja. Annoin lotkottaa tyhjäkäynnillä vartin ja lähdin kotiin. Ilmeisesti siis joku paikka vaan niin jäässä, että rupesi temppuilemaan. Koko talven lähinnä vaan vaimon suorittamaa pätkäajoa työpaika ja kodin välillä - ~10km suunta. No, katotaan miten tilanne kehittyy...

Kumma juttu vaan, että aikaisempina talvina käyttö ihan samanlaista ja pakkastakin esim. viime talvena monta kertaa aamuisin n. 25 astetta, mutta ei mitään ongelmia silloin...  ???


Toi käyntihäiriö on niin perus noissa tällasella säällä jos ajaa lyhkäsempiä matkoja. Outoa ettei toiminut vilkut eikä pyyhkijät, oisko vilkun/pyyhkijäviikset ollu niin jäässä  ???
Kirjattu

Kaitsu

  • Hallitus
  • Hard Core Tuunaaja
  • ******
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 2083
Vs: Grande Punto ja "Check Engine"
« Vastaus #4 : Helmikuu 20, 2012, 21:24:15 »

Ja vielä tähän kommentoiden, että on toiminut ihan ok tän yhden päivän episodin jälkeen, eli ei tarvinne Filaron poikia häiritä. Ja onhan nuo pakkasetkin helpottaneet.
Kirjattu
Opel Astra Sports Tourer 1,7 CDTI 2013 & Opel Astra Sports Tourer 1.0 Turbo 2016

Stormi

  • FTCF -Tukija
  • Admin-Member
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 7084
  • Gruppo AutoItalia Naantali
Vs: Grande Punto ja "Check Engine"
« Vastaus #5 : Helmikuu 21, 2012, 10:15:03 »

Kelien tuomaa. Omassa vilkut sakkoili myös kovien pakkasien aikana.
Kirjattu
Fiat 500 08' - "Carlo"
Vespa Sprint 200 Corsa
Vespa Rally 180 Gulf

Tom

  • FTCF-Member
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 853
  • MiTo MA Turbo Benzina
Vs: Grande Punto ja "Check Engine"
« Vastaus #6 : Helmikuu 21, 2012, 18:26:25 »

Kelien tuomaa. Omassa vilkut sakkoili myös kovien pakkasien aikana.

Kuin myös. Vilkkuviiksi aktivoitui noin viiden sekunnin viiveellä -25c asteessa.
Kirjattu

Petri_N (eepeni96)

  • FTCF-Tukija
  • Tuning-kalustoa
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 244
Vs: Grande Punto ja "Check Engine"
« Vastaus #7 : Helmikuu 21, 2012, 19:49:11 »

Kuin myös. Vilkkuviiksi aktivoitui noin viiden sekunnin viiveellä -25c asteessa.
Sama ominaisuus on myös Lineassa, risteyksissä kääntyessä piti ennakoida aika rajusti. Pitkä viive (2...3s) oli samanlainen molempiin suuntiin vilkutettaessa. Mitenhän tällä pärjäis Lapissa. Täällä etelässä ei ollut tapahtumahetkellä kuin -23 astetta pakkasta.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 21, 2012, 19:53:14 kirjoittanut Petri_N (eepeni96) »
Kirjattu
Fiat Linea T-Jet 2008 (vaimon käyttöauto)
Alfa Romeo 156 3.0 V6 1998 (harrasteauto)
Alfa Romeo Mito QV (Oma käyttöauto)
 


Adblocker...

Ftcf.org pyörii ilmaisvoimin ja ainoa keino ylläpitää palvelinta on mainokset.
Toivoisimme, että et käytä adblockeria tällä sivustolla. Kiitos :)