Kirjoittaja Aihe: Fiat Punto "Ferrari"  (Luettu 92310 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jonik

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 500
  • Sukupuoli: Mies
Fiat Punto "Ferrari"
« : Syyskuu 26, 2012, 00:09:43 »
Punto on ollut "työn alla" noin neljä vuotta. Päämäärää tai tavoitteita ei ole, joten ihan harrastepohjalla mennään. Punto on -01 vuosimallia ja 1.2 8V pikkukoneella. Ensin piti äänentoistoa parantaa, soitin jne. Lisää tehoakin tarvittiin, imukittiä... Siitä se kierre sitten lähti.

2010 tämä oli ulkoa päin täysin alkuperäinen.



2011 ensilumet ;D


Sitten tuli imukitti, muutama eri setti.




Läppäkotelo.




Sitten tuli Pioneerin soittimen kaveriksi jyskytintä peräkonttiin ja eteen parempaa kajaria + vahvistimet.


2011 kesä. Takavalot tulee vielä joskus vaihtumaan mustiin tai mk2b.



Sitten tuli hankittua Supersprintin takavaimennin ja massattua pohja. Nykyään on koko putki Supersprintiä ja pakosarjana John Ashleyn tekele.




Sitten tuli tehtyä pieni modi etuvaloille "angel eyes".



Loppuvuodesta hankin Stilauto SR500 aluvanteet, pyörivät vieläkin alla kesäisin.


2012 Talvi




Keväällä vaihtui kajarit eestä ja takaa parempiin & vaimennus ja laitettiin FK:n High Tec alustasarja 60/40mm. Eteen tuli vielä tollainen splitteri vai mikä onkaan.







Kesällä tuli tasoiteltua puskureita, laitettua HGT sivuhelmat, asennettua päiväajovalot ja 866 nokka.





Tässä vaiheessa ollaan tällä hetkellä. Suurin piirtein. En jaksanut kyllästyttää pikkujutuilla, ehkä myöhemmässä vaiheessa. Tällä hetkellä on tuloillaan FK:n 15mm spacerit joka nurkkaan, vaikutti olevan maksimilevitys ilman raapimisia. Pitäisi olla vielä täysin laillisetkin, kun ei akseliväli muutu yli 30mm. Lisäksi tuli tilattua V-Checker A301 ajotietokone, saa nähdä miten pelittää. Keskikulutus ennen Punto 75 "866" nokka-akselia oli 5,75l/100km.

Multa muuten löytyy Fiatecuscan/Multiecuscan + härpäkkeet pohjanmaan suunnalla, jos jollain sattuu olla tarvetta.

Päivittelen tätä aina, kun jotain jännää tapahtuu.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 23, 2012, 17:52:07 kirjoittanut jonik »

Poissa Magilla

  • Todellinen Tuunaaja
  • ****
  • Viestejä: 306
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Fiat Punto "Ferrari"
« Vastaus #1 : Syyskuu 26, 2012, 22:33:36 »
Onnittelut! Ihan hyvännäköistä jälkeä ja asialliset äänet. Vielä kun siistii konehuoneen niin kikkare on ihan maukkaan näköinen ;D
Kaikkea mitä ei voi syödä voi kerätä :)

Poissa Maxxxed

  • FTCF-Member
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 1368
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Fiat Punto "Ferrari"
« Vastaus #2 : Syyskuu 26, 2012, 22:40:47 »
Tosta vaparista sanoisin että tee sen verran uusiks toi systeemi että vie se suodatin jonnekin puskurin taakse ja siihen sitten vielä ohjattu raikasilma. Jotta se ei ota lämmintä ilmaa itseensä. :)
Lancia Delta HPE 20V 1995 Harraste,- kilpa-auto
Volvo XC70 D5 AWD Polestar 2014 käyttöauto

Poissa jonik

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 500
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Fiat Punto "Ferrari"
« Vastaus #3 : Syyskuu 28, 2012, 19:38:50 »
Konehuone on nyt tällänen:

Akkuna on 55Ah Yellow Top Optima ja kontissa on vielä toinen 20Ah BSB "konkkana". Akulle menee alkuperäisinä vain startin johto ja maadoitus, muut vaihdeltu parempiin ja lisäilty maadoituksia. Laturilta akulle 50mm2, akulta vahvareille 50mm2 (300A sulake), sulakerasialle 25mm2. Maadoituksia vakion lisäksi edessä 50mm2 akulta koriin, 25mm2 moottorista koriin ja akulle. Takana 50mm2 + 25mm2 koriin.

Äänet on nykyään vielä pikkasen kovemmat vaikka laitoin välivaimentimenkin ;D Vaikutti tuo uusi nokka huomattavasti ääniin (ja tehoihin). Nostoa on pari milliä vakiota enemmän. Saa nähä meneekö vielä päästöistä läpi.

Tuo suodatin on ollut vedettynä tuosta suoraan alas, mutta suurta eroa ei ollut (ainakaan pienellä ajolla). Vähän hankala läppärillä kattoa imulämpöjä samalla kun ajaa ;D Kun saan tuon ajotietokoneen niin sitten testiä uudestaan.

Tässä vielä muutama uusi kuvatus:









Spacereita tuo kaipaa, mutta ne pitäisivät olla kätösissä alkuviikosta. Toivottavasti ei hinkkaile.

Poissa turanen

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 1105
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Fiat Punto "Ferrari"
« Vastaus #4 : Syyskuu 28, 2012, 21:26:58 »
Minkä kokoset limput sulla on tulossa..? Eteen varmaa 3 senttiä ja taakke 5..?? Vois alkaa tulee sopivasti reunalle..

Tämmösestä 3-ovisesta sais kyl häijyn leveillä vanteilla ja veny kumeilla, ja tietysti linttaa..
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 28, 2012, 21:28:46 kirjoittanut turanen »
-00 Punto Övertuning

www.impedanz.org

Poissa jonik

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 500
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Fiat Punto "Ferrari"
« Vastaus #5 : Lokakuu 05, 2012, 20:39:58 »
Joskus mittailin niin reunalle vaadittiin edessä 25mm ja takana 35mm. Nykyisellä rengastuksella ei ollut mahiksia lisätä kuin 30mm akselia kohden.

Pitää asentaa jossain välissä. Raidetangon päät samalla vaihtoon.

V-Checker A301 saapui myös, jos vaikka tänään kävis testaamassa.

Poissa PehmoLelu

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 1945
  • Pasta con anti-tuning salsa
Vs: Fiat Punto "Ferrari"
« Vastaus #6 : Lokakuu 06, 2012, 09:08:08 »
Laita ihmeessä sitte tietoa V-Checkkeristä kun oot tesmannu. Millainen toi grafiikkanäyttö on jne. Livedataa se ei tainnu tallentaa tai olisi kiva saata varmennus tähänkin  :)
Mä kun vuntsin skanneria tilatessa et jos joskus "piristää" OBD autoa ni olisi sitten simppeli katella anturiarvoja kerralla vähän useampaa.
Mut hylkäsin tuon V-chekkerin ku oli kova kiirus saada vaan joku värkki millä pääsee nollaamaan laitteet.

Ihan ok paksuiset speissit sinne sit kuitenkin tulee  8)

Btv. mistä muuten hommasit skannerin?
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash.
-Be a man and start smoke Diesel you powdered cocaine head.

Poissa turanen

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 1105
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Fiat Punto "Ferrari"
« Vastaus #7 : Lokakuu 06, 2012, 20:06:40 »
Noi FKn speicerit on kyl laatu kamaa.. Mulla on käyttis skodassa 20mm keskittävät jaonmuutosspeicerit ja hyvin istuu..
-00 Punto Övertuning

www.impedanz.org

Poissa jonik

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 500
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Fiat Punto "Ferrari"
« Vastaus #8 : Lokakuu 06, 2012, 21:25:49 »
Tuntuu nyt ajo mukavan vakaalta. Oli hieman väljä oikea raidetangon pää (ehkä jopa alkuperäinen), joten vaikutti varmasti sekin. Molemmat meni silti vaihtoon. Vähän hinkkailee renkaat takana töyssyissä, muoviin onneksi. Ei täristä ollenkaan. Jännä miten paljon auto voi näyttää arvokkaammalta pienellä levityksellä ;D

V-Checker on kätevä kapistus. Ensiasennuksen jälkeen näyttää käynnistyessä Fiatin logon ja muutenkin vaikuttaa laadukkaalta. Saa käynnistymään joko auton kanssa tai näppäimestä. Näyttää kaiken lambda-arvoista lähtien ja pystyy testaamaan lambdat yms. Suorituskykytestejäkin näytti olevan. Pystyy myös lukemaan ja nollaamaan vikakoodit. Oon tuota näprännyt muutaman minuutin, joten kokemusta ei hirveästi ole. Omaan käyttöön vaikuttaa varsin hyvältä. Tallennus ei tosiaan onnistu, mutta sitä varten on Multiecuscan ;D

Tuo tuli suoraan SainSpeedin Saksan varastolta. Hintaa tuli noin puolet mitä Suomesta ostettuna. Pistä vaikka yksityisviestiä, jos haluat lisätietoa.

Poissa jonik

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 500
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Fiat Punto "Ferrari"
« Vastaus #9 : Lokakuu 08, 2012, 14:14:16 »
Tuli leikittyä ajotietokoneen kanssa. Ei tuota ilman halua enää olla, ja saa testatusti luettua ja nollattua vikakooditkin. Ilmoittaa jopa uusista vikakoodeista käynnistyksen yhteydessä.

Keskikulutuksen näyttää jännästi yläkanttiin, vaikka hetkellinen kulutus pyörii 6l/100km paikkeilla. 130km reissun keskikulutus oli 7,2l/100km. Satasen alueella 7l/100km, kahdeksankympin 6l/100km ja kuudenkympin 5l/100km. Nuitten päälle tietysti vielä sallittu ylinopeus :police: Kovissa kiihdytyksissä näytti ykkösellä ja kakkosella 15l/100km. Kiihdytyksessä maksimiväännöille päästyään kulutus tippui heti 2-3l/100km (3000rpm->). Moottorijarrua kannatti käyttää 2500-1000rpm (ylempänä kulutus nousi), mutta silti vapaalla kulutti hieman vähemmän.

Imulämpöjä tuli myös testattua. Testissä siis:

vs

Ylempi on osittain syylärin takana ja alempi on kokonaan syylärin vasemmalla puolella. Lämpötila oli 7 asteen hujakoilla ja imulämmöt 15-16 ja 14-15 astetta 80km/h nopeudessa. Eli asteen verran eroa, mutta se nyt voi johtua muistakin asioista. Imulämpö on kääntäen verrannollinen nopeuteen eli nopeus kasvaa niin lämpötila laskee. Pienemmissä nopeuksissa oli enimmillään viiden asteen heitto ja tyhjäkäynnillä jopa kymmenen. Pitää kokeilla vielä vakioputsarilla.

Tuli myös huomattua, että renkaat harittaa hieman. Ihmettelinkin miten oikealla puolella oli säätö 4mm liian sisällä ja rattia on joutunut kääntämään hieman vasemmalle suoralla tiellä jo vuoden päivät ::)

Poissa PehmoLelu

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 1945
  • Pasta con anti-tuning salsa
Vs: Fiat Punto "Ferrari"
« Vastaus #10 : Lokakuu 08, 2012, 16:45:02 »
Moottorijarrutuksessa kulutus menee aina nolliin jos vaan ei olla vikatilassa. Eli noit kapulat ei tajua että moottorijarrutuksella suuttimet menee kokonaan kiinni vaan näyttävät aina pientä kulutusta (tyyliin noin 2 litraa...) Eli tavallaan oletettua polttoaineannostelua ilman syötönkatkaisua...

Pientä näyttövirhettä tulee muutenkin väkisinkin koskapa jos käsikapula näyttää suuttimen aukiolon mukaan kulutuksen niin fuskua tulee koska asetettu suuttimen koko voi olla mitä lystää. Sitä voi sitten muuttaa moottoritilavuutta vaihtamalla jos tuntuu et näyttää ihan päin honkia...
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash.
-Be a man and start smoke Diesel you powdered cocaine head.

Poissa bravastar

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 1668
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Fiat Punto "Ferrari"
« Vastaus #11 : Lokakuu 08, 2012, 23:33:48 »
Tää on kyllä hyvän näköinen peli.  :P
Nyt kun tässä selkeesti on tuo musta teema tuossa alaosassa autoa (puskurit ja helmat), niin miltä mahtais näyttää jos sitä jatkais aavistuksen korkeammalle.
Teippais vaikka kiiltävällä mustalla nuo kyljet tuon puskurin korkeuden verran.. hmmm...  ;)

Tuota vaparin paikkaa miettiessä kannattaa varmaan vähän myös miettiä, että kuinka paljon kura siihen lentää, ainakaan jos eroa ei tuon enempää ole imuilmanlämmöissä. Se tuskin kuitenkaan niin paljoa vaikuttaa tehoihin verrattuna siihen, että mitä moottori tykkää tuosta kurasta. Noissa vapareissa kun ei kuitenkaan tuo suodatuskyky ole ihan huippua.
///// for Life

Volvo V50 R-Design ::)
ex: Brava 1.4, Stilo 1.6, Punto Evo Sport

Poissa jonik

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 500
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Fiat Punto "Ferrari"
« Vastaus #12 : Marraskuu 24, 2012, 20:19:28 »
Itse asiassa tuo on ollut mielessä, mutta vaan mustalla carbonkalvolla. Tai no ajatuksena oli vetästä tuolla puskurit ja helmat jo alunperin. Ehkä ensi kesänä sitten.

Voisin pienen videopätkän ottaa tuosta V-Checkeristä.

Olisko kellään tarvetta FK High Tec alustalle? Madaltaa edestä 60mm ja takaa 40mm. Tulee taas vakioalusta talveksi ja keväällä sitten säädettävää alle eli tälle ei ole enää tarvetta. Ollut kiinni keväästä asti. http://kauppa.completos.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=FK99FI018

Nyt on alla 13" peltivanteet nastarenkailla. Kyllä lähteekin taas kivasti, lähti melkein puolet painoa pois 8)

Poissa jonik

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 500
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Fiat Punto "Ferrari"
« Vastaus #13 : Marraskuu 25, 2012, 19:03:42 »
http://www.youtube.com/watch?v=eF4T1UN8DTQ&hd=1
Kuvattu GoProolla.
Taustamusiikista ei sitten mitään kuittailuja, veli halus välttämättä ;D Vaikka olihan tuo kova sana vielä muutama vuosi sitten ::)

Uusi kotelokin tuli väsättyä Maxboomin Timon avustuksella:

« Viimeksi muokattu: Marraskuu 26, 2012, 15:08:14 kirjoittanut jonik »

Poissa turanen

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 1105
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Fiat Punto "Ferrari"
« Vastaus #14 : Marraskuu 28, 2012, 22:19:34 »
Joskus itsekin moisia kotelovirityksiä harrastaneena voin sanoa että noi on rumia.. Punton kontti on sen verran syvä jos ottaa varapyöräkoteloa avuks että siihen sais upotettua vaik minkälaisen elementin ja refleksiputken.. Nyt varmaa kivasti paistaa toi putki takaikkunasta..
-00 Punto Övertuning

www.impedanz.org

Poissa jonik

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 500
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Fiat Punto "Ferrari"
« Vastaus #15 : Marraskuu 30, 2012, 21:15:15 »
Ei tommosesta palikasta hienoa saa, mutta eipä ole tarkoituskaan. Muutenkin nuo on väliaikaisia, nyt on viides kotelo menossa. Lisäksi pitää olla nopeasti purettavissa. Seuraavaksi tekisi mieli kokeilla koko takakontin kokoista koteloa kahdella 15" subilla ja 8" refleksiputkella. Tilavuutta tulisi vajaa 200l. Varapyöräkotelossa on vahvistimet ja lisäakku.

Poissa jonik

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 500
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Fiat Punto "Ferrari"
« Vastaus #16 : Joulukuu 07, 2012, 20:50:52 »
Tulikin jo nyt säädettävä alustasatsi hommattua eli FK AK Street.


Lisäksi taakse tulee sama 3-tie erillissarja kuin edessä on, Hertz ESK163L.4. Tehoa tulee syöttämään SPL Dynamics ICE-150.4. Ennen takana oli siis Hertz ECX165.4 koaksiaalit ja vahvistimena Focus Acoustics FX-4150. Ei Focuksen tehot oikeen riittäneet jakosuotimien kanssa (80w vs. 140w). Subina on SPL Dynamics XTR-380D2S ja sille vahvistimena Focus Acoustics FX-1500D 1ohm kytkyllä.

Tuli myös väritykseen sopivammat takavalot hommattua.

Ei ole kuitenkaan ne mitkä olisin halunnut, mutta katotaan miltä näyttää. Nuo hopeiset rinkulat tulee korin väriin taikka mustaksi, mikäli tulee käyttöön.

Myös uusia peilejä tullaan kokeilemaan, en uskalla sanoa tuleeko ikinä kiinni asti.

Poissa turanen

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 1105
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Fiat Punto "Ferrari"
« Vastaus #17 : Joulukuu 08, 2012, 20:41:00 »
Peiliadapterit näihin puntoihin mun mielestä näyttää ihan hirveeltä.. Kantsii tehä ite siihen kuidusta semmoset sirommat, tai sillee mä tein omaan Puntoon..
-00 Punto Övertuning

www.impedanz.org

Poissa jonik

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 500
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Fiat Punto "Ferrari"
« Vastaus #18 : Helmikuu 13, 2013, 16:22:38 »
Tuli uusi soitin hommattua, alkoi Pioneeri käymään vanhaksi. Kenwood KDC-BT92SD:


Taakse asensin saman erkkasarjan kuin edestäkin löytyy. Midit oviin, keskiäänet vakiopaikoille ja diskantit b-pilariin. Hyväkuntoiset 15" aluvanteet tuli haettua, TSW Quad. Hieman kevyemmät kuin vanhat. Nuo on tarkoitus maalata metallinhohdolla ja tulla kesävanteiksi. Vanhat kunnostan ja pistän myyntiin.

Poissa turanen

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 1105
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Fiat Punto "Ferrari"
« Vastaus #19 : Helmikuu 13, 2013, 17:55:40 »
Ite en kyl tykkää yhtää noista Kenareista, ja muutenkaa 1din soittimista. Et oo aatellu hommata 2din kokosta, olis fiksumpi käyttää..?
-00 Punto Övertuning

www.impedanz.org

Poissa jonik

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 500
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Fiat Punto "Ferrari"
« Vastaus #20 : Helmikuu 14, 2013, 20:24:01 »
HGT:n keskikonsoliin sen sais aika nätisti, jos sellaisen sattuis löytämään. Ite oon tykännyt tuosta Kenwoodista, vaikka kylmänä hieman hidasteleekin. Näyttö myös heijastaa välillä ärsyttävästi. Muuten tuo 5-rivinen on kyllä paljon parempi.

Tähän karvalakkimalliin voi jälkiasentaa raitisilmasuodattimen. Kiinteä kansi pois, suodatin paikalleen ja valmis. Tuo kansi menee luultavasti paloiksi irroitusvaiheessa eli voi joutua hieman patentoimaan. Sopiva suodatin on vinokulmallinen.
http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/192165/0

Sain latausjännitteen nousemaan voltilla lisäkaapeleilla, 14,2V -> 15,2V. Latauskaapeli 25mm², laturi maadoitettu yläkiinnityksestä koriin ja suoraan etuakkuun. Kylmänä lataa enimmillään 15,4V. Valot on selvästi kirkkaammat. Voi kyllä olla, ettei polttimot kestä enää yhtä hyvin. Ei ole ainakaan vielä ollut ongelmia.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 14, 2013, 20:45:41 kirjoittanut jonik »

Poissa jonik

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 500
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Fiat Punto "Ferrari"
« Vastaus #21 : Maaliskuu 16, 2013, 17:00:08 »
Tuli mittaristoa hieman päivitettyä. Tähän on vaihdettu parempi mittaristo karvalakkimallin tilalle.
Alkuperäinen tausta:


Uusi:


Teetätin tuon Sunledillä. Skannaamalla alkuperäisen taustan onnistuu teko mihin vain. Voin skannata tämän alkuperäisen mittariston ja mk2b:n taustat, jos jollakin on kiinnostusta.
http://sunled.fi/galleria/auton-kuvagalleria-2/valkoiset-mittaristot/
Merkkivalot ei vaan tahdo oikein näkyä päivällä. Pitää joko leikata nuo kohdat auki tai leikellä alkuperäistä taustaa. Tuo on siis alkuperäisen taustan päällä.

Katsastamassa kävin pari viikkoa sitten, eikä mitään huomautettavaa löytynyt.

Pari kuvaa viikolta:



...

No nyt on parempi:

« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 17, 2013, 12:03:09 kirjoittanut jonik »

Poissa jonik

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 500
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Fiat Punto "Ferrari"
« Vastaus #22 : Maaliskuu 28, 2013, 21:56:21 »
Alkaa olla vanneosasto hiljalleen valmiina, vielä pitää hipostella.
Keskiöt tuli korin väriin, päälle harso metallinhohto hopeaa ja lakka tietysti.


Vanteet on mallia perus, huomattavasti kevyemmät kuin edelliset. Metallinhohto pinnassa.

Poissa jonik

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 500
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Fiat Punto "Ferrari"
« Vastaus #23 : Huhtikuu 14, 2013, 01:09:22 »
Alustan ja pakosarjan sain vaihdettua viikko sitten. Perjantaina tuli alle kesärenkaat ja mittaristoa piti jälleen päivittää.
http://www.ebay.de/itm/Plasma-Tacho-Tachoscheiben-Fiat-Punto-MK2-200Km-7000rpm-/200547827379
Ei voinut vastustaa kiusausta, kun oli tuollainen huudettavana.
Hintaa tuli toimitettuna vajaat 35€. Virran otin tupakansytyttimeltä. Tuossa on säädettävä kirkkaudensäätö ja voi valita sinisen tai vihreän valon kytkimestä.
Kyseessä siis Letronixin Plasma mittaristontausta.


Samalla maalasin mustaksi etumerkin ja sivuvilkkujen pohjat.



Ylälambdalle tein jatkon ja laitoin alapaikkaan, alalambda folioon. Tuli 150mm jatkojohdon tarvikkeet maksamaan 30€.


Alustan vaihdoin niin meni aluksi vähän turhan alas, maavaraa oli enää 30mm. Oli pikkasen hommaa saada se ilmaan normi tunkeilla. Camberin sai säädettyä helposti bilteman magneettisella vatupassilla. Jarrulevyyn kiinni ja säätö pystysuoraan. Noin aste oli camberilla eroa ilmassa ja maassa. Nyt on niin alhaalla kuin nykyisellä rengastuksella saa järkevästi, säätövara puolessa välissä edessä ja takana.

Muutama kuva pesun jäljiltä.






Pieni pätkäkin tuli otettua.
http://www.youtube.com/watch?v=zf0kgLwLzP4&hd=1
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 16, 2013, 12:17:58 kirjoittanut jonik »

Poissa jonik

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 500
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Fiat Punto "Ferrari"
« Vastaus #24 : Toukokuu 21, 2013, 13:49:20 »
Puntoon tuli vaihdatettua uusi tuulilasi. Vanhassa oli pieni halkeama jo vuoden päivät ja kasvoi puoli metriä, kun innostuttiin vähän popittelemaan. Nyt on uusi ja naarmuton.

Pari kuvaa "uusilla" vanteilla:


Nuiden kuvien jälkeen autoa on laskettu vielä sentin joka nurkasta eli niin paljon kun vaan pystyy ilman älyttömiä raapimisia.

Parantelin hieman läppäkoteloa ja vaihdoin samalla kunnollisen 90° silikonimutkan 76-60mm vanhan rimpulan tilalle.



Puntoon on tulossa GSR induction kit ja sähkölasit. Luvattiin vähintään 2hp lisää tehoa ja 6nm vääntöä nykyisillä osilla + pienempi kulutus matka-ajossa.
http://www.freewebstore.org/TORQUE7/-Punto_mk2_12L_8v/p1901230_8811216.aspx
http://www.fiatforum.com/gallery/data/1496/medium/focus_v_gsr_.jpg
Tuossa käyrät Focus vs GSR induction kit. Focus on tuon nykyisen tapainen.

FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Vs: Fiat Punto "Ferrari"
« Vastaus #24 : Toukokuu 21, 2013, 13:49:20 »