FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Stilo multiwagon 1.4 16v 2004 Raato ajoon tai myyntiin  (Luettu 26343 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

punto2001

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Viestejä: 226
Vs: Stilo multiwagon 1.4 16v 2004 Raato ajoon tai myyntiin
« Vastaus #50 : Syyskuu 06, 2014, 22:15:48 »

tänään laitoin stiloon uuden kytkimen, painelaakeri alkoi pitää ääntä viime viikolla ja eilen kytkin alkoi pelata aika huonosti, joten ostin uuden kytkin sarjan ja vaihdoin sen, oli muuten pirun helppo! 45 min laatikko irti ja toiset mokomat paikalleen, työtilaa oli paljon eikä ns. hitaita pultteja ollut ollenkaan tässä mallissa.





Painelaakeri oli syönyt tiensä melkein läpi asetelmasta ja yksi kytkimen jousi oli vinksallaan, siksi varmaan ravisti ajossa, näkyy kuvassa huonosti.

Kirjattu

punto2001

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Viestejä: 226
Vs: Stilo multiwagon 1.4 16v 2004 Raato ajoon tai myyntiin
« Vastaus #51 : Syyskuu 23, 2014, 22:14:12 »

eilen meinas olla hymy kateissa ku vaihdoin öljyt stiloon ja kun propun väänsin kiinni nii murtui öljypohja propun vierestä ja vähän alkoi öljyä vuotamaan, aamulla masennuksesta toipuneena irroitin öljypohjan ja kiikutin sen klaukkalaan kaverille joka sen osaa hitsata ja sitten saa laittaa huomenna tai ylihuomenna takas paikalleen! helppo homma tuo alumiinisen öljypohjan irroitus ei mennyt pakosarjoineen päivineen kuin noin 35min koko hommassa  :)

tein tänään myös maailman rumimmat "kalupöpselit" stilooni, nyt kyllä todella erottuu massasta tuo versioni farmari stilosta, otan kuvan kun saan auton taas ajoon ja pois hallin hämäristä!

karmea kilinä ja kolina kuuluu edelleen takapäästä, en käsitä mistä se tulee, ei tarvii kummoista kuprua tienpinnassa olla niin kilisee, ihan kuin olisi jotai hylsyjä jäänyt runkopalkin sisään Luigilla tai Fabiolla torinossa kun tuota autoani on väännetty :D laitoinkohan taka-akselin puslat väärin päin tai jotai, tuskimpa mutta pian meinaa mennä hermot kun en keksi mistä ääni tulee :-X
Kirjattu

Hedgehog

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Viestejä: 147
Vs: Stilo multiwagon 1.4 16v 2004 Raato ajoon tai myyntiin
« Vastaus #52 : Syyskuu 24, 2014, 13:17:54 »

Mites oisi iskari? Mulla toinen iskari kolissut uudesta asti.
Kirjattu
KäyttöTuningPunto

punto2001

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Viestejä: 226
Vs: Stilo multiwagon 1.4 16v 2004 Raato ajoon tai myyntiin
« Vastaus #53 : Syyskuu 24, 2014, 14:13:01 »

Ovat kyllä hyvännäköiset nuo iskarit, puslatkin tuntuivat käsissä ihan tiukoilta, voisko ne olla tosiaan ne? pitäis koettaa ajaa ilman iskareita!
Kirjattu

Hedgehog

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Viestejä: 147
Vs: Stilo multiwagon 1.4 16v 2004 Raato ajoon tai myyntiin
« Vastaus #54 : Syyskuu 24, 2014, 16:36:19 »

Jos kerran uudetkin koliseen niin miksei vanhatkin iskarit, irti  vaan ja pikku lenkki kertoo kyllä oliko ne äänen aiheutajat.
Kirjattu
KäyttöTuningPunto

punto2001

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Viestejä: 226
Vs: Stilo multiwagon 1.4 16v 2004 Raato ajoon tai myyntiin
« Vastaus #55 : Syyskuu 25, 2014, 23:11:00 »

Tänään sain STI-low:n kuntoon taas eli öljypohja on hitsattu ja laitoin sen takasin paikalleen, samalla uusin pakosarjan tiivisteen kun vanha mureni irrottaessa ja nakkasin koneeseen motoxin 5w40 täyssynteettiset öljyt, oli halpaa 5l 20e, en ikinä olisi moista mäskiä ostanut mutta niin kovasti kehuivat sitä, että olisi parempi kuin kaksi kertaa kalliimpi mobil 1 ja valvoline niin kokeillaan sitä sitten. vaihdan niin tiheään öljyt että tuskin sillä niin väliä kunhan on täyssynteettistä  ;D

nyt näätte kuvat mahtavasta pölykapseli design:istani




voisiko joku tietävä kertoa minulle mikä tuo kuusiokolo ruuvi on tuossa öljypumpun kaulan kohdalla tuossa etupuolella (tuo messingin värinen)?

Kirjattu

sampsulisami

  • Todellinen Tuunaaja
  • ****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 431
  • Stilo black edition
Vs: Stilo multiwagon 1.4 16v 2004 Raato ajoon tai myyntiin
« Vastaus #56 : Syyskuu 29, 2014, 21:46:09 »

Pölykapseli idea lainattu tuolta? http://tuneko.com/VW-Lupo-3L---%3E2L.php
Sun tarttee vielä laittaa pienemmät peilit, puskurista teipata turhat kolot ja koko pohjaan levy.
Ei vaa vitsi vitsi  :-[

Nopsaa teit kytkinremontin  ;)

Paljonko rengaista kuuluu meteliä stilossa? Vähemmän kuin puntossa?
Kirjattu

punto2001

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Viestejä: 226
Vs: Stilo multiwagon 1.4 16v 2004 Raato ajoon tai myyntiin
« Vastaus #57 : Syyskuu 30, 2014, 21:17:41 »

Tuolla linkkaamallasi sivulla oli näköjää meiän koulun projektiautostakin kuvia :D idea tuli ihan omasta päästä, pohdin asiaa jo punto aikana mutta nyt halusin huvikseni kokeilla voiko sitä toteuttaa ja miten helposti ja miten hyvän saa, täytyy sanoa että helppohan tuo oli toteuttaa ja kai siinä jokin milli p-ainetta säästyy, mutta sen kompensoin takuu varmasti raskaalla kaasujalalla :D

on huomattavasti hiljaisempi kuin punto, mutta ei tuotakaan hiljaiseksi voi sanoa mutta ei se minua haittaa  :)

joo kytkin remppa oli super helppo ja täytyy sanoa, että ainut pelkoni stilon kanssa osoittautui turhaksi, kun pelkäsin että olisi hankalampi auto rassata, mutta on osoittautunut kaikin puolin vieläkin helpommaksi, eli hyvä auto jos minulta kysytään!

ottaa vain päähän tuo takapään kolina joka on selvittämättä, en ole vielä kokeillut ajella ilman iskareitakaan, mikä niissä voisi kolista kun puslat ovat niin ehjän näköiset :D
Kirjattu

punto2001

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Viestejä: 226
Vs: Stilo multiwagon 1.4 16v 2004 Raato ajoon tai myyntiin
« Vastaus #58 : Lokakuu 01, 2014, 22:32:34 »

Ei päivääkään ettei fiat miehellä riittäisi askarreltavaa! laitoin uudet koiranluut uudet ja asensin wunderbaumin  ;D Motonetin halppin koiraluut kestivätkin kuukauden ja rapiat päälle ja vajaa 10tkm, olivat muoviset pesät murtuneet niistä, nivelet aivan jumissa mutta kauhea pauke kuului sieltäkin! uudet ovat ns. orkkislaatua.

vielä kun jaksaisi ne takaiskarit irroittaa ja käydä ajelemassa, jos selviäisi se kolinan syy, se alkaa pian viemään yöunet kun tuntuu olevan niin hankala ymmärtää mistä se tulee.
Kirjattu

punto2001

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Viestejä: 226
Vs: Stilo multiwagon 1.4 16v 2004 Raato ajoon tai myyntiin
« Vastaus #59 : Lokakuu 04, 2014, 21:32:21 »

Eilen ajelin sitten ilman niitä takaiskareita ja kaikki kilinä ja kolina loppui samantien mutta stilo muuttui lievästi jenkkiautomaiseksi, pakko oli ottaa video jotta ymmärrätte paremmin mitä tarkoitan, diagnoosin jälkeen hain uudet iskarit ja hyvä tuli, nyt on auto täysin iskussa, seuraavaksi peltipakosatsia tilaamaan!
Kirjattu

sampsulisami

  • Todellinen Tuunaaja
  • ****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 431
  • Stilo black edition
Vs: Stilo multiwagon 1.4 16v 2004 Raato ajoon tai myyntiin
« Vastaus #60 : Lokakuu 05, 2014, 16:24:45 »

Oliko iskarin varsi väljä sivuttain?

Huvittavan näköistä menoa  ;D Ei hullumpi keksintö tuo iskunvaimennin..
Kirjattu

punto2001

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Viestejä: 226
Vs: Stilo multiwagon 1.4 16v 2004 Raato ajoon tai myyntiin
« Vastaus #61 : Lokakuu 06, 2014, 15:40:04 »

ilmeisesti oli, ei se kädessä oikee tuntunut mutta auton alla ja ajaessa, välillä kävi mielessä pelko siitä että mikäköhän osa sieltä tipahtaa pian tielle, oli se kilkatus niinkin kova ;D
Kirjattu

punto2001

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Viestejä: 226
Vs: Stilo multiwagon 1.4 16v 2004 Raato ajoon tai myyntiin
« Vastaus #62 : Lokakuu 12, 2014, 01:36:50 »

Hei asiantuntijat nyt tarvitsisi neuvvoja/faktoja  :)

Sain ystävältäni stilon 1.4 16v kannen josta joku seppä oli saanut 2 kpl imuventtiilejä sekä pakoventtiilejä solmuun tyylikkäästi onnistuneen jakopäärempan seurauksena. Vein kannen paikalliseen moottorikoneistamoon, kaveri laittaa siellä kannen kondikseen, uusii ne neljä venttiiliä ja tämän yhteydessä tehdään virittelyn nimissä seuraavaa: plaanataan "liiat" pois kannesta jotta puristuksia saadaan nostettua ja venttiilit sekä niiden vastinpinnat muotoillaan uudelleen siten, että virtaavuutta saadaan paremmaksi.

Nyt kysyisin seuraavan laista: Onko tässä mitään järkeä? ja miten on venttiilien säädöt, nehän ovat tässä mallissa hydrauliset? tarvitseeko niille tehdä mitään kun lykkää kannen paikalleen, kun ne venttiilit ja vastinpinnat kuitenkin muotoillaan uudestaan? peltisatsihan tähän tulee myös, sehän on suorastaan pakollinen kun kyseessä on farkkumallin auto  ;D
Kirjattu

punto2001

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Viestejä: 226
Vs: Stilo multiwagon 1.4 16v 2004 Raato ajoon tai myyntiin
« Vastaus #63 : Lokakuu 18, 2014, 18:03:24 »

Tuli viriteltyä stiloon huohottimeen paskan keräysjärjestelmä, jotta ei mene töhnät enää imusarjaa sotkemaan. samalla tuli laitettua ilmanputsarista virtaavampi putkilo kaasuläpälle, vaikka tuskin tästä mitään erityistä hyötyä oli, mutta ompahan kuitenkin  :D


Kirjattu

punto2001

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Viestejä: 226
Vs: Stilo multiwagon 1.4 16v 2004 Raato ajoon tai myyntiin
« Vastaus #64 : Lokakuu 28, 2014, 23:29:21 »

Ei ole paljoa tapahtunut omalle autolla viime päivinä, tässä odotellaan "virikannen" saapumista sekä peltisatsia jotta pääsee asennus hommiin. ajankuluna kuitenki duunailin kaasuläppää virtaavammaksi (lue nätimmäksi) eli hioin käytävästä ne pykälät pois kaasuläpän molemmilta puolilta ja muokkasin kaasuläpän reunat veitsen teräviksi jotta pienempi kaasuläpän avaaminen päästää jo ilman virtaamaan kunnolla, tämä muuten auttaa siten, että auto reagoi herkemmin kaasupolkimen asennon muutoksiin ja kulkee kevyemmin (inhottava ruuhkassa).

sain STI-low iin viikonloppuna uudet vanteet hommattua eli uudet 16 tuumaiset ja 7 tuumaa leveät fiatin peltivanteet pienellä et luvulla, näin saan autosta tukevamman kun ei enää taitu renkaat alle niin herkästi, tämä on ongelma kovaa kaartaessa noilla 15 tuuman pyörillä. tilasin myös m+s renkaat näille pyörille kun tämä etelän talvi on mitä milloinkin nii venkslaan nastat alle vasta sitten ku tulee oikea talvi tai kun lähden pohjoiseen säästyy vaivalta ja turhalta ropinalta ;)


Kirjattu

sampsulisami

  • Todellinen Tuunaaja
  • ****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 431
  • Stilo black edition
Vs: Stilo multiwagon 1.4 16v 2004 Raato ajoon tai myyntiin
« Vastaus #65 : Lokakuu 28, 2014, 23:53:19 »

Otitko jo putsarista ne haitat pois? 

Mitenkäs ne pyöränlaakerit?   ::)
Kirjattu

punto2001

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Viestejä: 226
Vs: Stilo multiwagon 1.4 16v 2004 Raato ajoon tai myyntiin
« Vastaus #66 : Marraskuu 02, 2014, 22:48:08 »

joo putsaria modasin, tuntui että vei viimeisetkin mehut koneesta :D ehkä se lisääntynyt melu loi sen tunteet tai raskas sade keli, en osaa sanoa, persdynoni antaa aina niin vaihtelevia tuloksia!

sampsulisami: täytyy yrittää haalia sulle ne olka-akselit vaikka lähiaikoina!

eilinen meni stilon taka-akselin puslia vaihtaessa, helppo homma kun on paskat toimivat omatekoiset työkalut ja kerran tehnyt jo aiemmin, no tajusin samalla kaverin autoa korjatessa että tein nolon virheen omassa autossani ja laitoin toisen puslat 180 astetta pieleen, eli täysin väärin päin, joten täytyy ottaa akseli vielä irti omasta autosta ja laittaa uusiksi se toinen pusla. Nyt kun purin palasiksi tuollaisen puslan niin ymmärsin miksi asennun suunta on tärkeä!

tällä viikolla pitäisi kannen saapua omaan autoon joten, sitä odotellaan innolla :D

tässä muutama kuva kaverin 322tkm ajetun 07 1.9 multijetin takapään puslien vaihto operaatiostani:







Kirjattu

sampsulisami

  • Todellinen Tuunaaja
  • ****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 431
  • Stilo black edition
Vs: Stilo multiwagon 1.4 16v 2004 Raato ajoon tai myyntiin
« Vastaus #67 : Marraskuu 03, 2014, 18:09:26 »

Mitkäs nuo turvakengät on?  ;D
Kirjattu

Coupé 20vt+

  • Admin
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 4417
  • Fiat Coupé 20v turbo plus (Ahdin määrää tahdin!)
Vs: Stilo multiwagon 1.4 16v 2004 Raato ajoon tai myyntiin
« Vastaus #68 : Marraskuu 06, 2014, 00:20:27 »

Faijan MW:ssä oli kans noi taka-akselin puslat vaihtokunnos ja ne muistaakseni autokeskuksessa vaihdatettiin viime vuonna, luultii et takarengas oli saanu sen verran siipeensä huonoilla puslilla ajamisest et pitää sen takia vieläki ääntä. No auto kävi nyt vähä aikaa sit jakopään yms. rempas eri korjaamolla ja huomasivat et oliki takaa toisen puolen laakereis väljää, nyt onki yhtä hiljanen ajaa ku pitääki.
Kirjattu
Fiat Coupé 20vt+ -99

punto2001

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Viestejä: 226
Vs: Stilo multiwagon 1.4 16v 2004 Raato ajoon tai myyntiin
« Vastaus #69 : Marraskuu 20, 2014, 00:06:15 »

Nyt kerkiää taas kirjoittelemaan tänne :)

Tänään tuli pitkään odotettu lähetys kotiin, eli 3kpl fiatin 1.2-1.4 16v peltipakosarjoja. Kaksi kaverille yksi minulle.

Kannen sain viikko sitten vaihdettua stiloon, eli nyt on kansi modattu seuraavasti:

-Venttiilit ja vastinpinnat hiottu uuteen muotoon virtaavuuden parantamiseksi ja tiivistymisen takaamiseksi.
-kannesta höylätty puristuksia kovemmaksi (ei siitä paljoa saanut höylättyä)
-imukanavia siistitty vähäsen.

helppoa tuo kansiremppa tuohon 1.4 16v koneeseen. ja nyt kun on ehjä kansi niin koneen korvankin saa kaikilla 6 pultilla kiinni (entinen vain neljällä kun joku sankari korkannu jenkoja).

sain myös maanantaina laitettua taka-akseliin toisen puslan oikein päin kun onnistuin sen syksyllä 180astetta pieleen laittamaan (laitoin siis uuden puslan kokonaa, ei sitä vanhaa minun vehkeillä ehjänä irti oteta)

huohotus systeemi on mennyt vielä kertaalleen uusiksi, siitä kuvia myöhemmin. myös ilmanputsari koteloa on kopeloitu hieman.
huomenna olisi tarkoitus sovitella ja rakennella peltisatsia paikalleen, ei malta odottaa  ;D






Kirjattu

Karpo

  • FTCF-Tukija
  • Todellinen Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 404
Vs: Stilo multiwagon 1.4 16v 2004 Raato ajoon tai myyntiin
« Vastaus #70 : Marraskuu 20, 2014, 12:12:18 »

On muuten tasan ensimmäinen kerta kun näen, että joku virittää 1.4 farkkustiloa.  :D

Mä en näemmä olekaan ainoa outolintu joka näitä perusmalleja koittaa piristää.  ;D
Kirjattu
128 1.1 '75, Tipo 1.6DGT '88, Dedra 2.0ie '92, Sprint 1.5QV '86 + varaosa-autot

Maxxxed

  • FTCF-Member
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1384
Vs: Stilo multiwagon 1.4 16v 2004 Raato ajoon tai myyntiin
« Vastaus #71 : Marraskuu 20, 2014, 21:34:59 »

Kai kohdistit imusarjan ja pakosarjan kanteen? Sillä on suuuri vaikutus. :)
Kirjattu
Lancia Delta HPE 20V 1995 Harraste,- kilpa-auto (ehkä joskus)

Volvo V60 T5 R-Design 2015 Käyttöauto
Volvo S40 T4 1998 harraste peli

punto2001

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Viestejä: 226
Vs: Stilo multiwagon 1.4 16v 2004 Raato ajoon tai myyntiin
« Vastaus #72 : Marraskuu 20, 2014, 23:45:38 »

En pystyisi olemaan toista yötä nukkumatta joten piti tänään jo laittaa peltisatsi paikalleen ;D

rakensin sen sitten kuitenki täysin stilo-yhteensopivaksi, jotta minimoi liitosten vuotojen mahdollisuudet ja helpottaa leimalle vaihtoon. Leikkasin peltisatsin suunnilleen vetarilinjan kohdalta poikki ja samasta kohdasta tuon stilon kattipakosarja-käkkänän hitsasin auton alla kiinni, tein myös korvakkeen jolla putken saa öljypohjaan kiinni kuten alunperin ja vaihdoin paremman mallisen uuden laipan pakosarjan ja loppu putken väliin. harmi ettei ollut kameraa mukana niin olisi saanut paremman kuvan kokonaisuudesta, mutta hyvä tuli  vaikka tein itse ja säästin  ;D





Joo ei ole ehkä loogisinta yrittää viritellä sitä mopointa mahdollista mallia kun siitä 1.9 multijetistä irtoasi helpommin oikeasti paljon tehoa mutta jotenki päädyn aina omistamaan sen mopoimman mahdollisen mallin, no eipähän ainakaan mennä viritysten kanssa mennä sieltä mistä aita matalin  :D

Maxxed: Minkälaista toimenpidettä tarkalleen ottaen tarkoitat pakosarjan ja imusarjan kohdistamisella? kyllä sen verran pakopuolelle tein että kokeilin täydellisesti kanavien kanssa istuvan pakosarjan tiivisteen avulla, että kanavat osuvat kohdilleen ja pakosarjasta vähän "dremeli" työkalulla siistin aukkoja, jotta olisi entistäkin tarkemmat. imupuolelta en ole tätä tehnyt, näytti sen verran tarkasti istuvan, mutta varmasti sielläkin olisi paranneltavaa?
Kirjattu

punto2001

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Viestejä: 226
Vs: Stilo multiwagon 1.4 16v 2004 Raato ajoon tai myyntiin
« Vastaus #73 : Marraskuu 20, 2014, 23:48:53 »

huomatkaa viimeisessä kuvassa taustalla oleva ferrarin punainen Dedra turbo! sitäkin pitäisi alkaa fiksailee (pientä hitsattavaa, digi mittarissa yksi pimeänä ja auto ei käynnisty nyt vaikka ajosta jäänyt seisomaan vuosi takaperin)
Kirjattu

punto2001

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Viestejä: 226
Vs: Stilo multiwagon 1.4 16v 2004 Raato ajoon tai myyntiin
« Vastaus #74 : Marraskuu 24, 2014, 23:29:37 »

Tänään sain kuskin penkin istuin osan vaihdettua uuteen kun oli vaahtomuovit mössööntyneet, nyt on taas parempi kuin uusi venäläinen!

otin myös pakosatsin irti viimeistelyä ja kuumakesto-maalausta varten joten oli hyvä tilaisuus kuvata sitä tarkemmin




Kirjattu
 


Adblocker...

Ftcf.org pyörii ilmaisvoimin ja ainoa keino ylläpitää palvelinta on mainokset.
Toivoisimme, että et käytä adblockeria tällä sivustolla. Kiitos :)