FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 16v fire-koneiden kansiremppa  (Luettu 2275 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

punto2001

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Viestejä: 226
16v fire-koneiden kansiremppa
« : Lokakuu 14, 2014, 22:23:05 »

Eli meinaan suorittaa joku päivä lähitulevaisuudessa stilo 1.4 16v koneeseen kannen vaihto-operaation. Sain ystävältäni jonkun tee-se-itse miehen onnistuneen jakopää rempan seurauksena kärsineen kannen tuohon stilon koneeseeni, nyt se on parhaillaan tutulla koneistamolla jossa sinne uusitaan 4 särkynyttä venttiiliä ja samalla venttiilit ja näiden vastinpinnat muokataan virtaavammaksi. Kannesta myös höylätään "liiat" pois rutistusten nostamista ajatellen.

Nämä tämän kaltaiset hommat ovat melko tuttuja jo minulle mutta en ole kuin avannut joskus 1.4 16v koneen. eli työkalut tilasin jakopäätä varten jotta jatkossa olisi helpompaa ja nimenomaa tätä hommaa silmällä pitäen, tuleepahan varman päälle ;D haluaisin kuitenki tietää mimmoisia vermeitä tulee käyttää välikantta irrottaessa ja takaisin asettaessa jotta venttiilien paininkupit pysyvät välikannessa jotta sen saa paikalleen asetettua? toimiiko jokin teippi ratkaisu, jotka sitten nykäisee välistä pois?

Kertokaa kokeneemmat toki jos on jotain muuta erityistä tämmöistä hommaa tehdessä mitä pitää ottaa huomioon jne.
Kirjattu

Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1083
  • Live Long and Prosper
Vs: 16v fire-koneiden kansiremppa
« Vastaus #1 : Lokakuu 14, 2014, 22:50:50 »

Konehan taitaa olla melkolailla sama kuin 1.2 16v hiukan enemmän kuutioita vain. Ainakin samat ajoitustyökalut käyvät 1.2 ja 1.4.

Oma kikka paininkuppien pysymiseen asentaessa oli vaseliini. Vassua hiukan paininkupin kylkeen ja paikalleen. Hyvin pysyy sen ajan, että ehtii välikannen asentamaan.

Ootkos muuten jo ostanut Ribe työkalusarjan? Välikannen- ja kannenpultit ovat ribejä ei torxeja.
Kirjattu
Fiat barchetta -98
Fiat grande punto multijet -08

75 ELX

  • FTCF-Member
  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 237
Vs: 16v fire-koneiden kansiremppa
« Vastaus #2 : Lokakuu 14, 2014, 23:43:15 »

Välikannen- ja kannenpultit ovat ribejä ei torxeja.

Kannenpultit on ribe 10 ja välikannen ribe 9
Kirjattu
->ePER<- YV jos ei toimi
Myydään Punto 55 & 75 & Brava 1.6/1.8 & Bravo 1.2 osia
Punto 75 & GT
Bravo 1.2
Brava 2x1.2 & 2x1.6
Stilo 1.2 & 1.4
Caddy SDI

punto2001

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Viestejä: 226
Vs: 16v fire-koneiden kansiremppa
« Vastaus #3 : Lokakuu 15, 2014, 10:29:37 »

En ole ostanut, mutta huomasin asian uudesta sarjasta! mistä niitä kannattaa ostaa, tai mistä saa? ihan perus biltema/mätänet?
Kirjattu

Uno_mas

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 1083
  • Live Long and Prosper
Vs: 16v fire-koneiden kansiremppa
« Vastaus #4 : Lokakuu 15, 2014, 12:33:20 »

Sitten kun sitä Ribe sarjaa ostat niin katso että löytyy se 9 koko. Osasta sarjoista puuttuu välistä parittomia kokoja.
Ne välikannen pultit on aika syvällä. Osta tarpeeksi pitkät hylsyt.

Omat tilasin Englannin eBaysta, kun en mieleisiä (lue tarpeeksi edullisia) Suomesta löytänyt.


Muistinkin väärin.
Ei se ollutkaan edullisuus syynä hylsyjen ostoon ulkomailta vaan välikokojen puuttuminen hylsysarjoista.
Mä tilasin tän http://www.ebay.com/itm/SEALEY-AK2190-Ribe-Bit-Set-22pc-3-8-1-2-Drive-/360406841768?pt=UK_Hand_Tools_Equipment&hash=item53e9ebf9a8
Tossa ainakin on kaikki koot 5-14 kahdessa eri pituudessa.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 15, 2014, 19:01:15 kirjoittanut Uno_mas »
Kirjattu
Fiat barchetta -98
Fiat grande punto multijet -08

AriFerra

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 508
Vs: 16v fire-koneiden kansiremppa
« Vastaus #5 : Lokakuu 16, 2014, 10:03:33 »

Kirjattu
S.P.Q.R. -> Sono pazzi questi romani

Ex F14T:
Ritmo 105 TC -82, Ritmo 105 TC -83, Uno 70 SL -88, Stilo 130 -03, Bravo 150 T-Jet -07

MUUT: Ascona 1.9 -75, BMW 320 V6 -82, BMW 320 V6 -84, Golf II -88, Polo Classic 1.6 -98, Grand Scenic II 2.0T -08

PehmoLelu

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Viestejä: 1951
  • Pasta con anti-tuning salsa
Vs: 16v fire-koneiden kansiremppa
« Vastaus #6 : Lokakuu 16, 2014, 19:52:24 »

Edullisia ovatten.
Itse maksoin facomin 10 ribestä 55 €.

9 rib koloruuvin saa auki torksillakin.

Itsellä ei ole kuin tuo 10 rib koloavain ja kaikki fiattihommat on silti luonannu.

Mutta biltsun setti on hankinnan alla. Riittävän hyvä näihin turailuihini.
Kirjattu
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash.
-Be a man and start smoke Diesel you powdered cocaine head.

AriFerra

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 508
Vs: 16v fire-koneiden kansiremppa
« Vastaus #7 : Lokakuu 17, 2014, 06:52:17 »

Olen pari tavallista hylsysarjaa ostanut Biltemasta, niitä joissa se 10-v "takuu". Erinomaisia ovat olleet.
Kirjattu
S.P.Q.R. -> Sono pazzi questi romani

Ex F14T:
Ritmo 105 TC -82, Ritmo 105 TC -83, Uno 70 SL -88, Stilo 130 -03, Bravo 150 T-Jet -07

MUUT: Ascona 1.9 -75, BMW 320 V6 -82, BMW 320 V6 -84, Golf II -88, Polo Classic 1.6 -98, Grand Scenic II 2.0T -08
 


Adblocker...

Ftcf.org pyörii ilmaisvoimin ja ainoa keino ylläpitää palvelinta on mainokset.
Toivoisimme, että et käytä adblockeria tällä sivustolla. Kiitos :)