Kirjoittaja Aihe: 500X  (Luettu 5782 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 500c

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Viestejä: 124

Poissa pizza2

Vs: 500X
« Vastaus #1 : Marraskuu 04, 2014, 11:20:09 »
https://500x.fiat500.com/en-GB/



oliko toi sama vai oliko siellä jotain uutta ,   Ruotsin Fiat- sivulta.

Oliko jossain nä Suomen hinnat?

Poissa 500c

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Viestejä: 124
Vs: 500X
« Vastaus #2 : Marraskuu 26, 2014, 15:55:34 »
Äksää videolla, melko hauska pätkä :):

http://www.youtube.com/watch?v=a2R1y3NRkBE

Poissa 500c

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Viestejä: 124
Vs: 500X
« Vastaus #3 : Marraskuu 29, 2014, 20:06:28 »


Poissa ski jumper

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Viestejä: 186
Vs: 500X
« Vastaus #5 : Tammikuu 06, 2015, 23:41:19 »
Harvinaisen hyvää palautetta tulee tälle uudelle Fiat 500X:lle.Varsinkin nuo Autoexpressin 4 tähteä viidestä ja kovasti kehuja ovat harvinaista herkkua viime aikojen Fiateille.Tuo ko.lehti taitaa olla Englannin suosituin autolehti,joten noilla kehuilla on painoarvoa.Yllättävää oli,että Autoexpress pitää parhaana tämän hetken mallivaihtoehtona tuota hinnat alkaen 1,4 litran uudistettua bensaturboa.
Onkohan niin,että tuotteen puolesta Fiatilla on pitkästä aikaa Suomessakin malli,jolla on ainakin jonkinlaisia menestymisen mahdollisuuksia?

Poissa M.B.

  • Todellinen Tuunaaja
  • ****
  • Viestejä: 324
Vs: 500X
« Vastaus #6 : Tammikuu 13, 2015, 22:10:44 »
^ on pitkään aikaan ensimmäinen malli, mikä väräyttää viisaria yhtään.

Olin jo henkisesti vetänyt ruksin koko merkin yli, kun tuntui, ettei tuutista tule ulos kuin jotain wannabe kasvaimia 500:n logoilla ja 70 hv moottorilla (ainoa tarjolla oleva vaihtoehto) varustettuina.

Eikä katumaasturit nyt muutenkaan ole napanneet, joten oli tullut skipattua lehtien ensiesittelytkin. Vaan onhan tuo kiinnostava. Osin jopa hyvän näköinen - ei kuitenkaan sivuprofiililtaan. Perusmoottorina 140 hv MultiAir ja ehkä automaattikin (TCT) siihen päälle, niin alkaa jo olla paketti kohdillaan. Isoin yllätys itselleni oli kuitenkin isomman dieselin pariksi saatava 9-pykäläinen "mehumaija" automaatti. Olin kuvitellut, että 8+ pykäläiset ovat pelkästään pitkittäismoottoristen (BMW & co) heiniä...

http://www.allpar.com/mopar/transmissions/ZF9.html

Tosin kuulostaa siltä kuin ainakin alkuun Suomen valikoimissa olisi pelkästään etuvetoja, mikä tarkoittanee, ettei 170 hv MultiAiria, 9 lovista laatikkoa eikä ehkä 2 l dieseliä ylipäätään täällä nähdä.

Suomalaisesta näkökulmasta huonon säästöratkaisunkin jo bongasin. Xenonvalot ovat kyllä lisävarusteena, mutta ne ovat laihialaismallia 25 W polttimoilla ja vailla pesureita. Onkos tässä halogeeniapukaukovaloja lainkaan...?



Poissa tare

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 578
  • Sukupuoli: Mies
Vs: 500X
« Vastaus #7 : Tammikuu 14, 2015, 15:39:28 »
Tuo 9 pykäläinen automaattiloota on kyllä hieno. Se vaatisi kunnon moottorin autoon. Eli aivan uuden 2 litraisen nykyaikaisen bensiiniturbomoottorin  ;).

Ja ei mitään katumaastureita!  Tämä minun Bravoni on hyvä aihio. Autoa pitäisi leventää hieman, pidentää hieman ja madaltaa hieman.  ;)
Entiset :
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D

-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Dualogic (2010)
Suzuki GT 250  (1979)

Poissa M.B.

  • Todellinen Tuunaaja
  • ****
  • Viestejä: 324
Vs: 500X
« Vastaus #8 : Huhtikuu 28, 2015, 16:21:40 »
Oliko jossain nä Suomen hinnat?
AlfaBBS:tä lainattua:
http://www.mega-auto.fi/uudetautot/?manufacturer=Fiat|pv&model=500X

Edit: taitaa taulukossa olla vihre - epäilen mystisen DCT6 lyhenteen tarkoittavan kaksoiskytkinautomaattia...
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 28, 2015, 16:28:28 kirjoittanut M.B. »

Poissa 500c

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Viestejä: 124
Vs: 500X
« Vastaus #9 : Kesäkuu 14, 2015, 00:01:41 »
www.fiat.fi sivustolla pdf muodossa esite:
http://docs.fiat.fi/Esitteet/500X/

Pitänee varmaankin raahautua hakemaan jostakin liikkestä toi painettu paperiversio (mikäli se nyt on edes paperilla).

Poissa ski jumper

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Viestejä: 186
Vs: 500X
« Vastaus #10 : Heinäkuu 29, 2015, 16:47:19 »
Harvinaista suitsutusta äksälle Autobildissä.Ja selvä vertailuvoitto.
http://autobild.fi/uutiset/vertailu-kompaktit-katumaasturit-dacia-duster-fiat-500x-ja-mitsubishi-asx

Poissa M.B.

  • Todellinen Tuunaaja
  • ****
  • Viestejä: 324
Vs: 500X
« Vastaus #11 : Syyskuu 03, 2015, 18:46:19 »
VAGniikan maailmassa 16/2015 on koeajo.

Testiautona valkoinen 1,4 MultiAir Popstar = melkein karvalakki. Ois ny voinu TCT:n tyrkyttää ihan siitä syystä, että saataisiin tätä vaihtoehtoa kansan tietoon... Ja olisihan se ollut kiva tietää, tekeekö 25 W xenoneilla mitään.

Takapään erillisjousitusta ihmeteltiin. Toisaalta ajo mutkateillä sai kiitosta. Mutta tiukanpuoleisesta jousituksesta mussutettiin, samoin jäykästä ohjauksesta. Varmaankin täydellinen ohjaus on automaailman tiennäyttäjässä (Golf) käytetty, täysin tunnottomaksi tehostettu ohjaus ::)

Muutoin erittäin positiivisessa hengessä kirjoitettu, mutta eiköhän se lehden todellinen karva tule esiin, kun saadaan vertailupariksi ennakolta valittu voittaja. Vähän tätä alkoi jo johtopäätöksissä tihkua esiin. "Ajoasento ja ajo-ominaisuudet kutsuvat radalle", mutta "muotoilu ja moottorivaihtoehdot viestivät rauhallisesta perheautosta".

Siis että häh? Hyvä ajettavuus on huono asia?

Poissa Shuttle

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Viestejä: 189
  • Sukupuoli: Mies
  • Punto Classico
Vs: 500X
« Vastaus #12 : Lokakuu 25, 2015, 09:50:16 »
Pitkästä aikaa tulee kirjoiteltua tännekin... tuommoinen 500X on ostosuunnitelmissa siinä 2016 lopussa tai 2017 alussa - riippuuen mökkiprojektin valmistusajankohdasta. Nykyisellä 159:llä mitään ns. metsätietä on ihan turha edes kuvitellakaan päästelevänsä, joten tämmöinen olisi mitä luontevin vaihtoehto. Vaimon silmää miellyttäisi Cross Plus malli, eli se hieman maastohenkisempi versio mitä ei missään Suomen liikkeessä ole myynnissä tahi edes näytillä - ainoastaan tehdastilauksena saatavilla. Kaikki perusvarusteet noista löytyykin ja ainoastaan paremman äänen paketti siihen päälle - hintaa jäisi reippaasti alta 30ke pakasta vedetylle mallille. Toki jos jossain päin eteläistä Suomea on Cross Plus nähtävillä niin kertoa saa...
Fiat Punto ELX 16v -00

Poissa Kaitsu

  • Hallitus
  • Hard Core Tuunaaja
  • ******
  • Viestejä: 2087
  • Sukupuoli: Mies
Vs: 500X
« Vastaus #13 : Lokakuu 25, 2015, 11:42:36 »
Lainaus
Toki jos jossain päin eteläistä Suomea on Cross Plus nähtävillä niin kertoa saa...

Nettiautossa on kaksi Cross Plussaa myynnissä, yksi Huittisissa ja yksi Espoossa
Opel Astra Sports Tourer 1,7 CDTI 2013 & Opel Astra Sports Tourer 1.0 Turbo 2016

Poissa Shuttle

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Viestejä: 189
  • Sukupuoli: Mies
  • Punto Classico
Vs: 500X
« Vastaus #14 : Lokakuu 25, 2015, 11:47:20 »
Nettiautossa on kaksi Cross Plussaa myynnissä, yksi Huittisissa ja yksi Espoossa

Oho! Nuo lienee tulleet melko "vähän aikaa sitten" siinä tapauksessa, katselin juurikin Porissa ollessani Pelttarissa noita ja silloin ei ollut. Eli seuraavan kerran Satakunnan reissun yhteydessä täytyy poiketa Huittisilla!
Fiat Punto ELX 16v -00

Poissa Shuttle

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Viestejä: 189
  • Sukupuoli: Mies
  • Punto Classico
Vs: 500X
« Vastaus #15 : Syyskuu 06, 2016, 20:40:15 »
Onko tällä foorumilla nyt kenelläkään muulla Fiat 500X:ää kuin itselläni? Kovin on hiljaista...
Fiat Punto ELX 16v -00

Poissa M.B.

  • Todellinen Tuunaaja
  • ****
  • Viestejä: 324
Vs: 500X
« Vastaus #16 : Syyskuu 17, 2016, 13:47:21 »

Poissa Shuttle

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Viestejä: 189
  • Sukupuoli: Mies
  • Punto Classico
Vs: 500X
« Vastaus #17 : Syyskuu 21, 2016, 21:01:26 »
Jooh siellä on, mutten ole kehdannut aloittaa konsernin väärämerkkiselle omaa threadia varsinkaan nyt kun Giulia on Suomessa saatavilla. Ja itsekin nykyään Alfaton  ::)
Fiat Punto ELX 16v -00

Poissa M.B.

  • Todellinen Tuunaaja
  • ****
  • Viestejä: 324
Vs: 500X
« Vastaus #18 : Maaliskuu 19, 2017, 14:18:15 »
Onko tällä foorumilla nyt kenelläkään muulla Fiat 500X:ää kuin itselläni?
Bellassa voidaan laittaa kerho pysyyn  ;D

Ehkä. On taas tämä perinteinen ongelma. Esitteissä on kaikkea kivaa, muttei ole varmuutta siitä, mitä kilkkeitä tehdas oikeasti suostuu toimittamaan. Varustevalikoimaa on kuulemma karsittu "jotta poistetaan päällekkäisyydet Tipon kanssa". Ja tulilinjalla ensisijaisesti Lounge / eksoottisemmat varusteet, kuten nahkajakkarat tai dynamic safety pack  ???

Onhan autoja tietty maassa, mutta lähinnä karvalakkina. Lähimmäksi osuu Espoossa nyt koeajoautona oleva automaattivaihteinen (MA + TCT) crossari.

Edit: pitävätkö nämä tiedot kutinsa?
  • 215/60R16 95H    6.5Jx16 ET 30-40 5x110
  • 215/55R17 94V    7Jx17 ET40    5x110
  • 225/45R18 91V    7Jx18 ET40    5x110
  • Center Bore: 65.1 mm
  • Lug Size: M12 x 1.25

Edit2: eipä tarvi murehtia vanteiden hommaamisesta, kun tuli sekä kesä&talvirenkaat auton mukana. Tosin suht kukkarolle käyvänä mallina (18" & 17"), sekä PA-kulutuksen että hankintahinnan suhteen.

Espoon liikkeen väitteiden mukaan sain viimeisen maassa olleen Loungen ja jatkossa homma menee niin, että Fiat = karvalakki ja varusteita saa ainoastaan Renegadeen. Nyt kuulostaa, valitettavasti jo uskottavammalta kuin karsinta "ettei tule päällekkäisyyttä Tipon kanssa".  :'(

Myyntimäärät ovat olleet niin surkeita, ettei Suomessa kannata täyttä valikoimaa pitää. On se kumma, kun ei jengi väkisin halua ostaa.... en nimittäin hirveästi muista mainoksiin törmänneeni.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 19, 2017, 07:48:18 kirjoittanut M.B. »

Poissa M.B.

  • Todellinen Tuunaaja
  • ****
  • Viestejä: 324
Vs: 500X
« Vastaus #19 : Huhtikuu 21, 2017, 07:32:19 »
Shuttle, olet näköjään tuolla vääränmerkkisten foorumilla arponut slitysraudan ja TT-thermon kanssa. Kumpaan päädyit?

Käyttökokemukset kiinnostaisivat etenkin tt-thermon tapauksessa. Oli jo vannonut, että sellainen leivotaan seuraavaan autooni, mutta nyt jänistän. Giulietan moottori (MA) toimi ihan OK 500 W letkulämppärillä ryyditettynä, mutta TCT:n sain kovilla pakkasilla pariin kertaan vikatilaan. Molemmilla kerroilla 2-3 h esilämmitys ja 5-7 km ajomatkan jälkeen, just kun lämpömittari alkoi valehdella moottorin olevan ~normilämmöissä, TCT tilt. Jälkikäteen olen pähkäilyt, ettei siinä ehkä ollutkaan mitään vikaa, mutta ECU ihmetteli, miten voi olla moottori lämmin ja vaihteisto jääkylmä -> pakko olla lämpötila-anturi rikki -> laitetaan varmuuden vuoksi limp mode päälle.

Poissa Shuttle

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Viestejä: 189
  • Sukupuoli: Mies
  • Punto Classico
Vs: 500X
« Vastaus #20 : Toukokuu 02, 2017, 23:21:45 »
No mutta! Onkin kulunut tovi, kun olen täällä käynyt ja näköjään viissataaäksäläisiä on ilmaantunut... ainakin yksi! Myyntimäärät tälle mallille kyllä kieltämättä ovat heikohkot tai suoraan sanottuna lähes olemattomat. Onhan 500X kiva auto, mitä nyt reilu puoli vuotta tässä taloudessa ollut tuo perusmalli. No mutta mutta, nyt vastailen M.B:n kyssäreihin.

1. Silitysrauta vai TT-thermo -> Silitysrauta. Kyselin pajalta missä asennutin Defan koko setin (silitysrauta, sisäpuhallin, akkulaturi) tuosta TT-thermosta ja asentajana toiminut Alfa-harrastaja oli vähän sitä mieltä ettei hän tiedä miten tämä MA mahtaa tuon kanssa toimia. Ajattelin siinä vaiheessa, että kuuntelen viisaampaa ja päädyin perusratkaisuun. Tuo TCT on muutenkin vähän sellainen, että se tykkää kyttyrää meidän Suomen semipakkasissa ja lyhyillä siirtymillä. Vaihteistona hyvä, mutta välillä oikuttelee ilman vakavaa vikaa ainakin oman kokemukseni mukaan.

2. Myynti tai sen puute. En ymmärrä. Suomeksi on kuitenkin käännetty kohtuullisen hieno ja kallis esite, jossa esitellään kaikki mahdollinen eli markkinointimateriaali oli jo olemassa. Onko tuota näkynyt yhdessäkään kaupassa? Ei ainakaan ole vastaan tullut...

Enkä nyt ihan ymmärrä, että miksi Fiatin pitäisi edustaa karvalakkikategoriaa, varsinkin 500X mallin johon ihan oikeasti saa rahalla pultattua ihan mitä vaan. Suomessa on muutenkin jotenkin outoa, että jos tehdas valmistaa optiot X, Y, Z, niin täällä myydään ainoastaan D ja E malleja, vailla mitään lisävarusteita ja näillä mennään. Sitten sanotaan "kun ei tää myy". Ostin itselle ns. chrome packin omaani (ei ole vielä asennettu), eli kromatut ovilistat taakse, sumareiden kehykset ja peilikuoret (ihan ricambi originali tavaraa) eBayn kautta, kun ei Suomessa näitä toimiteta. Sama pätee muovimattoihin ja takaluukun muovikaukaloon. Roiskeläpätkin jouduin tilaamaan Jenkeistä eteen ja taakse (on yhden ylimääräiset eteen jos kiinnostaa  8)). Koska Suomesta ei maahantuojan toimesta saa näin perusasioita.

En ymmärrä onko kyse siitä ettei maahantuoja edes viitsi yrittää?
Fiat Punto ELX 16v -00

Poissa M.B.

  • Todellinen Tuunaaja
  • ****
  • Viestejä: 324
Vs: 500X
« Vastaus #21 : Toukokuu 03, 2017, 17:22:42 »
1. Silitysrauta vai TT-thermo -> Silitysrauta. Kyselin pajalta missä asennutin Defan koko setin (silitysrauta, sisäpuhallin, akkulaturi) tuosta TT-thermosta ja asentajana toiminut Alfa-harrastaja oli vähän sitä mieltä ettei hän tiedä miten tämä MA mahtaa tuon kanssa toimia.
Hitsiläinen. On vaan niin tehottomia nämä silitysraudat. Muutoinkin menee pakka sekaisin. Minulla saattaa auto välillä seistä viikon käyttämättä, joten olisi kiva pitää sitä letkun jatkona kesälläkin ylläpitolatauksen merkeissä, mutta vain Calixilla on olemassa moottoritilaan asennettava kytkin, jolla moottorinlämmittimen saa pois pelistä. Etenkin TT-Thermon kanssa tällainen kytkin olisi tarpeen.  >:(

Vähän tekisi edelleen mieli kokeilla TT-Thermoa.... ei kai se nyt moottorin toiminnan kannalta sen kummempi ole kuin Webasto?

En ymmärrä onko kyse siitä ettei maahantuoja edes viitsi yrittää?
Tästä se tasan tarkkaan on kyse. Plus siitä, ettei jotain Fiatia sovi myydä saman katon alla kuin premiumeita. Arita on jo joutunut avaamaan uusia liikkeitä yksinomaan siitä syystä, ettei joitain merkkejä saa myydä a) monimerkkimyymälöissä b) ainakaan rahvaalle tarkoitetuissa liikkeissä.

Mainoksia pyöri silloin joskus, mutta sen jälkeen? Esim eipä yksi duunikaveri tiennyt lainkaan, että tällaisiakin on olemassa, mutta kovin tuntui tykkäävän sekä ulkonäöstä että sisustasta. Olisi saattanut kiinnostua tällaisen ostamisestakin, jos autoa saisi 7-paikkaisena. Muttei saa eikä kannata toivoa, että mitään jatkokehitelmiä tai kunnon faceliftejäkään tulisi. Onhan FCA:n strategia jo vuosikymmenen ollut luovuttaminen. Jos nyt välillä onnistutaan kelvollinen malli kehittämään, niin sen annetaan hapantua käsiin eikä missään nimessä siitä kehitetä uusia variaatioita. Kuten Bravon farkku, 4-ovinen MiTo tai Giulietta ylipäätään. Eihän Giuliettaan saanut edes puolia elektroniikkahilppeistä (adaptiivinen vakkari yms.) mitä oli 500X varustelistalla ... kunnes tilanne korjattiin karsimalla 500X varusteet pois  >:D

Roiskeläpätkin jouduin tilaamaan Jenkeistä eteen ja taakse (on yhden ylimääräiset eteen jos kiinnostaa  8))
Kyllä kiinnostaa! Gummimatot kerkisin jo tilata mallina Weathertech, mutta ne saa vain eteen ja takakonttiin. Giulietassa minulla oli koko setti ja sehän oli varsin vakuuttava, myös takapenkin osalta (yhtenäinen, "kardaanitunnelin" peittävä matto = pysyi paikoillaan, toisin kuin säälittävät orkkisläpyskät). Giuliettaan oli myös originaalit kumimatot, jotka olivat täyttä rahan haaskausta; sileät kumiläpyskät -> kaikki kura meni aina mattojen alle. Sattuneesta syystä ei kiinnostanut maksaa paria satasta nähdäkseni, jatkuiko sama tyyli 500X:ssä.

Tosin ei mene ihan putkee Weathertechienkään kanssa. Toimitus piti olla DHL:n toimesta lähimpään Postin pakettiautomaattiin, mutta sehän ei nyt ole lainkaan manhdollista. Syystä ettei klo 7:00 aukeavan kaupan eteisessä sijaitsevalle pakettiautomaatille päästy klo 6:53 aamulla... Lisäbonuksena asun 50 m päässä tästä automaatista ja olin kotona ao. aikaan, joten puhe-elimelläkin olisi asiaa voinut ajaa eteenpäin.

Mikään ei pirista päivää niinkuin vittuilu asiakkaille heti aamutuimaan!

Poissa Shuttle

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Viestejä: 189
  • Sukupuoli: Mies
  • Punto Classico
Vs: 500X
« Vastaus #22 : Toukokuu 17, 2017, 23:05:51 »
Pistin yyveetä.
Fiat Punto ELX 16v -00

FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Vs: 500X
« Vastaus #22 : Toukokuu 17, 2017, 23:05:51 »