FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Giorgetto Giugiaro  (Luettu 22762 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PehmoLelu

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Viestejä: 1951
  • Pasta con anti-tuning salsa
Vs: Giorgetto Giugiaro
« Vastaus #25 : Maaliskuu 09, 2015, 19:06:17 »

Keskuslukko ei toiminut.
Tässä on paineilmatoiminen keskuslukko. kompressori toimi hianosti.
Kuljettajan oveen ei tullu sähköjä. Sopivasti ikkunanostimen piuha oli vaihdettu ja hommassa oli käytetty parikaapelia. Säästyin siis läpivedoilta.
Radio-ohjattua lukkolaitetta en saanut henkiin. Merkillinen laatikko tämän radio ohjain.
Yksi virtapiuha, yksi 8 ohm piuha (ilmeisesti antenni), kaksi ohjauskarvaa kompuralle (nämä ok).
Mutta 4 maadoitusta, en tajua miksi.
Mietin mahd ikkunannostimen mukavuustoimintoa mutta ei ei, tai jos ei sitten paha oikosulku jossakin mikä tekee kiusaa.

Pakoputken vaimentajassa on jotakin irtonaista. Kilisee ja kolistaa oikein mukavasti. Eihän tuolla kehtaa ajaa.
Kun tässä jaksan ja vetristyn niin varmaan pakko askarrella pakoputki uusiksi. Tinailen pakoputkeen mutterin lambda-anturille samalla.
Kirjattu
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash.
-Be a man and start smoke Diesel you powdered cocaine head.

PehmoLelu

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Viestejä: 1951
  • Pasta con anti-tuning salsa
Vs: Giorgetto Giugiaro
« Vastaus #26 : Maaliskuu 10, 2015, 16:55:27 »

Olen tässä taas kuumeisena kotosalla ja pakkohan se oli mittaria viritellä giugiaroon kiinni.
Yritin perehtyä ennakonsäätimen sielunelämään.
Ennakonsäätimen polttoaineen paineen mittaus on liian vaikeata näin yksäkkiä.
Laitoin jännitemittarin solenoidin ja ecun "strobottavien" fettien väliin.
Kuorman kasvaessa jännitenäyttämä kasvaa (tavallaan ecu osallistuu vähemmän ennakonsäätöön) eli ennakko aikaistuu.

Tasaisella pienellä kuormalla jännitearvo vaihteli 7-9 voltin välillä kierrosnopeudesta riippumatta.
Tämän pitää tarkoittaa sitä että ruiskupumpun rpm ennakonsäätö toimii suurimmaltiosin mekaanisesti.

Varmistelin solenoidin jännitteen vaikutusta myös joutokäynnillä.
Ennakonsäätimen piuha irroitettuna kone kalistaa enempi mitä solenoidi kytkettynä.

Ohjasin ennakonsäädintä myös johdot kytkettynä manuaalisesti ecun rinnalla mutta käyntiääneen ei ollut merkittävää vaikutusta. Irroitin myös ajoitustunnistimen suuttimelta koska ajattelin sen mahdollisesti kompensoivan huijaustani. Ei vaikutusta.

Eli ainakin pienemmillä käyntinopeuksilla sähköisen säätimen vaikutus melko marginaalinen. Toki kun paine kasvaa kierroksilla vaikutus ehkä mahd suurempi.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 10, 2015, 16:57:18 kirjoittanut PehmoLelu »
Kirjattu
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash.
-Be a man and start smoke Diesel you powdered cocaine head.

PehmoLelu

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Viestejä: 1951
  • Pasta con anti-tuning salsa
Vs: Giorgetto Giugiaro
« Vastaus #27 : Maaliskuu 19, 2015, 21:53:27 »

Tämä ÄLYteräskorinen auto oli pukeilla paripäivää.
Takapyörän laakerin vaihtoa ja muuta pientä.
Tottahantoki mareastakin tuli nesteet loristen pellolle eli olen tässä ajellut mersulla pitkin maakuntaa ja kuskannut emännänkin töihin.

Kallistuksenvakaajan yhdystangot sai vielä korjattua 10mm pultilla.
Kumipuslat otin trukin 14:sta kankaisen renkaan kyljestä lieriöporalla. Nämät puslat kestävätkin sitten isältä pojalle.

Taakse vaihdoin bravon kw jouset.

Etupään iskarit on hyvinkin pehmeät.
Löin iskariputkeen reiän, rasvanippaa kylkeen ja täytettä  :angel:

Pherssonin yläpään modifioin toimimaan siten että iskarin männänvarsi kääntyy tolpan mukana.
Eli näin alkuun tarkoitus kokeilla mitenkä viritykseni toimii.
Jos toimii niin D2 alustan (muistaakseni toyotan celicaan tarkoitetut etutolpat) kanssa ei tarvitse sitten miettiä yläpään laakerointia sen enempiä.
Marean joustintuen laakerointia voisi myös mahd saada hyödynnettyä, mutta sen näkee sitte jos näkee.
Kirjattu
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash.
-Be a man and start smoke Diesel you powdered cocaine head.

PehmoLelu

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Viestejä: 1951
  • Pasta con anti-tuning salsa
Vs: Giorgetto Giugiaro
« Vastaus #28 : Maaliskuu 20, 2015, 13:50:59 »

Mites arvon raati olette mieltä seuraavasta.
Mitenkuinka diesel moottori toimii  puhtaalla moottoriöljyllä?
Tai 50/50 dieseliä/moottoriöljyä?
 :police:
Kirjattu
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash.
-Be a man and start smoke Diesel you powdered cocaine head.

Fletch

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 876
  • Pari riisikippoa, Uno 70SL ja 127
Vs: Giorgetto Giugiaro
« Vastaus #29 : Maaliskuu 20, 2015, 14:28:37 »

^Ryntäskö vahingossa vai tarkotuksella?
Kirjattu
Exät: Fiat Uno Fire -88, Fiat Tempra 1.6 -93, Alfa Romeo 156 2.5 -98, Fiat Stilo 1.2 -03, Fiat Linea 1.3 Mjet -08, Fiat Punto 75 SX -98, Fiat Marea Weekend 1.8 -99, Fiat Croma 1.9 16v Mjet -06

PehmoLelu

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Viestejä: 1951
  • Pasta con anti-tuning salsa
Vs: Giorgetto Giugiaro
« Vastaus #30 : Maaliskuu 20, 2015, 17:49:46 »

Jaa että saksalainen laatutuote pääsisi käymään öljyllä ja ryntäys.
Fiiattien onkelmia sellaiset  ^-^
Kirjattu
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash.
-Be a man and start smoke Diesel you powdered cocaine head.

PehmoLelu

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Viestejä: 1951
  • Pasta con anti-tuning salsa
Vs: Giorgetto Giugiaro
« Vastaus #31 : Maaliskuu 20, 2015, 20:43:08 »

Sekoittelin erimoisia öljyjä keskenään.
Tuntuisivat pysyvän liukoisina.

Emmuista kirjoitinko E85 bensan sekoitteluista mitään.
Justiinsa kippailin koeputket tyhjiksi ja muistaakseni meni niin että E85 bensaan kun lisää tarpeeksi vettä niin etanoli ja vesi muodostavat oman faasin pohjalle ja pinnalle jää heikko oktaaninen hiilivetymuju. E85 kesä ja talvilaatuun olin mielestäni saavani erilaisen etanolipitoisuuden tuolla erottelumenetelmällä. Noh ei ole ajankohtaista mutta kaippa se pitää vielä mielenkiinnosta kokeilla uudestaan juuh juuh   :-[
Kirjattu
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash.
-Be a man and start smoke Diesel you powdered cocaine head.

PehmoLelu

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Viestejä: 1951
  • Pasta con anti-tuning salsa
Vs: Giorgetto Giugiaro
« Vastaus #32 : Maaliskuu 26, 2015, 18:54:35 »

Ihan kö olis enempi voimaa sitkaammalla polttoaineella.
Mene sitte ja tiiö hänestä  ::)
Kirjattu
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash.
-Be a man and start smoke Diesel you powdered cocaine head.

PehmoLelu

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Viestejä: 1951
  • Pasta con anti-tuning salsa
Vs: Giorgetto Giugiaro
« Vastaus #33 : Maaliskuu 31, 2015, 21:02:52 »

Yksi suutin tihkaa ilmeisesti aikalaillakin polttoainetta tielle.
Litratolkulla sataselle kuluttaa enempi isommilla suuttimilla mitä oginaaleilla.

Joutokäynnin rytkytys on kaameata. Joutokäynnin nostaminen 1000 rpm kohille abaut tasan hävittää kolinat melkoisen kivasti.
Joutokäyntikierrokset voisi nostaa softamuutoksella. Mutta ehei minäpoikapojunenhan nostan kierrokset kuten ns normitiisselissä, säätöruuvilla  ^-^
Kirjattu
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash.
-Be a man and start smoke Diesel you powdered cocaine head.

sampsulisami

  • Todellinen Tuunaaja
  • ****
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 431
  • Stilo black edition
Vs: Giorgetto Giugiaro
« Vastaus #34 : Huhtikuu 02, 2015, 16:44:43 »

Etanoli muutospoksi ja disel lisäsuutin? oisko patentti?  ;D
Joo kunhan sanoin
Kirjattu

PehmoLelu

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Viestejä: 1951
  • Pasta con anti-tuning salsa
Vs: Giorgetto Giugiaro
« Vastaus #35 : Huhtikuu 02, 2015, 16:56:45 »

Äläs ny.
Etanolilla voisi toimiakin. Metanolilla varmasti toimisikin kuten myös kaasuilla brym brym...

Tuumin myös sellaista jos saisin toisen kannen askartelisi siihen kaksi suutinta per sylinteri.
Tietysti irtokannesta tarttis tutkia olisiko mahdollista ylipäänsä toteuttaa.
Suuttimille sopivasti paine eroa aukeamispaineeseen niin isompi suutin tulisi itsekseen isommilla kuormilla mukaan. Tai näin ainakin uskoisin.
Ja jos siis isompireikäinen suuttimen kärki lisää kulutusta liiaksi. Muutenhan kahdessa suuttimessa ei ole tietenkään mitään järkeä.
Kirjattu
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash.
-Be a man and start smoke Diesel you powdered cocaine head.

PehmoLelu

  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Poissa
  • Viestejä: 1951
  • Pasta con anti-tuning salsa
Vs: Giorgetto Giugiaro
« Vastaus #36 : Huhtikuu 02, 2015, 16:59:29 »

Ainiijoo. Eilen yritin nostella ahtopaineita. Poistin alkuperäisen sähköisen bleedin käytöstä ja kötöstelin kuulajousiventtiilin väliin. Ei toiminu toivotulla tavalla. Aika loppusis keske eilen mutta kötöstely jatkuu  :-[
Kirjattu
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash.
-Be a man and start smoke Diesel you powdered cocaine head.
 


Adblocker...

Ftcf.org pyörii ilmaisvoimin ja ainoa keino ylläpitää palvelinta on mainokset.
Toivoisimme, että et käytä adblockeria tällä sivustolla. Kiitos :)