FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Stilon jtd laturi  (Luettu 2095 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

miksu661

  • Tulokas
  • *
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 45
  • Citroen C4,Fiat Punto,Pösö Partner,Mustang 4,6 GT
Stilon jtd laturi
« : Heinäkuu 26, 2015, 14:08:40 »

Ajelin motarilla ja ykskaks kauhea pauke ja kolina edestä hanttarin puolelta. Hinurilla kotiin ja kas kummaa laturin kiilahihnapyörä irronnu kahteen osaan ja hihna keskeltä halki.Oli hankalas paikkaa laturi. Piti irroittaa pakoputkea ja moottorin+vaihdelaatikon tuet et sai pois  :) Nyt ens käytetty tilalle ku uuden ja edullisen toimitus menis pitkälle.
Kirjattu

woimasavu

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Viestejä: 189
  • Linea 1.4
Vs: Stilon jtd laturi
« Vastaus #1 : Heinäkuu 27, 2015, 08:41:20 »

paljos on kilometrejä mittrarisss?
Kirjattu

miksu661

  • Tulokas
  • *
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 45
  • Citroen C4,Fiat Punto,Pösö Partner,Mustang 4,6 GT
Vs: Stilon jtd laturi
« Vastaus #2 : Heinäkuu 27, 2015, 23:01:52 »

250 tkm  :) Sellasta pientä vikinää oli pitäny sillotällön :)
Kirjattu

woimasavu

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Viestejä: 189
  • Linea 1.4
Vs: Stilon jtd laturi
« Vastaus #3 : Heinäkuu 29, 2015, 07:37:19 »

Mahtuiko muuten laturi pois ilman hattarinpuolen vetoakselin irroitusta  8)
Kirjattu

miksu661

  • Tulokas
  • *
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 45
  • Citroen C4,Fiat Punto,Pösö Partner,Mustang 4,6 GT
Vs: Stilon jtd laturi
« Vastaus #4 : Heinäkuu 29, 2015, 22:19:35 »

Ei tarvi vetaria irroittaa Moottori-ja alamuovit, vaihde-ja moottorintuen keskipultit ja pakoputken jousto-osa pois et pääsee vääntämään moottoria eteenpäin koska laturin alapulttia ei saa muuten vedettyä pois Yläpultti on 15mm kanta ja 17mm mutteri ja ahtaassa paikassa Sit laturi pois alakautta jousto-osan kohdalta taas moottoria eteenpäin kammeten Elearn käskee ottaa öljytikkuputken kans pois mut kyl se mulla paikalla oli
Tässä sama toisella kotimaisella ;D 
For the JTD 8v engine: Remove the engine cover, undertray, right front wheel arch liner, auxiliary drive belt, front exhaust pipe section, oil dipstick tube and the center bolts of the lower engine and gearbox stabiliser mountings. Then the alternator fixing bolts and remove the alternator from below.

It's the same for the JTD 16v engine except it also says remove the crankshaft pulley.
Kirjattu

woimasavu

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Viestejä: 189
  • Linea 1.4
Vs: Stilon jtd laturi
« Vastaus #5 : Elokuu 09, 2015, 11:03:19 »

onko tuossa laturin hihnapyörässä vapaakytkintä?  mulla on itellä aamustartin jälkeen ruvennut hetken pitään mekkalaa jokin mikä pyörii apulaitehihnalla,uusi hihnan vaihto ei auttanut. hihnan kiristin väpättää kovasti tyhjäkäynnillä. täytyy varmaan tarkistaa kampiakselin hihnapyörän kunto,siinähän on kuminen värinänvaimennin..
Kirjattu

miksu661

  • Tulokas
  • *
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Viestejä: 45
  • Citroen C4,Fiat Punto,Pösö Partner,Mustang 4,6 GT
Vs: Stilon jtd laturi
« Vastaus #6 : Elokuu 09, 2015, 13:48:13 »

On siinä Sehän mulla hajos Korkkas irti ulkokehä :o
Kirjattu

woimasavu

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Poissa
  • Viestejä: 189
  • Linea 1.4
Vs: Stilon jtd laturi
« Vastaus #7 : Elokuu 09, 2015, 18:14:22 »

ok, irroitin juuri hihnan automaattikiristimen, kiristin vaikuttais ehjältä tai kyllä se ainakin jäykkä on samaten kaikki rullat ja kampuran hihnapyörä ok. en tiedä pitääkö tuon kiristimen rulla väpättää auto käynnissä vai pysyä paikoillaan.
Kirjattu
 


Adblocker...

Ftcf.org pyörii ilmaisvoimin ja ainoa keino ylläpitää palvelinta on mainokset.
Toivoisimme, että et käytä adblockeria tällä sivustolla. Kiitos :)