Niin ei siinä shellin öljyssä sitten ollutkaan muuta ongelmaa kuin ettei sovi vanhempiin moottoreihin.
Mä pitäisin kyllä isompana ongelmana nokka-akselin kulumista mobilin öljyllä.
Sitten tuo barchettan nakuttaminen.
Oletkos aivan varma, että ääni tulee ajoituksenmuuntimesta eikä venttiilien paininkupeista? Silloin kun tuon oman ostin oli samat ongelmat. Ajoituksenmuunnin äänsi, vaihtamalla hiljeni. Tuossa muutama vuosi sitten rupesi nostajat naputtamaan. Osa noita on putsaillut, mutta omaani tilasin ebaysta täyden sarjan uusia paininkuppeja. Sillä hiljeni.
Jos on ajettu pitkillä öljynvaihtoväleillä ja huonoilla öljyillä niin niistä kärsivät ensimmäisenä ajoituksenmuunnin ja heti perässä tulee paininkupit. Sitten naputtaa, kun paininkupin hydraulisäätö menee jumiin.
Omassa barchettassa olen käyttänyt tuota 5W-40 shell helix ultraa ilman mitään ongelmia. Mun barchetta ei tuota shelliä kuluta yhtään koko kesän ajoilla. Tuota seleniaa vain testasin sen tähden, kun sitä kohtuuhinnalla töllinmäeltä sain.
Hetkeäkään en epäile ettei selenia olisi parempaa kuin shell. Ei vaan mun mielestä niin paljon parempaa, että maksaisin siitä yli kaksinkertaisen hinnan verrattuna shelliin.
Petronas muuten myy ihan omalla merkilläänkin öljyä. Sen ainakin luulisi olevan tosi lähellä seleniaa, kun petronashan selenian tekee. Tiedä sitten löytyykö petronasta sen helpommin kuin seleniaa

Ehkä kaikista huonointa öljyä ikinä mitä tiedän on motonetin motox. Kylmänä älyttömän jäykkää ja lämpöisenä aivan vettä. Tuli juu kerran koitettua

Kerran tuli motonetissä puhetta myyjän kanssa 5W-40 öljyistä. Ei myyjällä kovin paljoa luottoa motoxiin löytynyt, kun totesi. Oikeastaan ihan sama minkä merkin öljyn valitsen kunhan pysyt erossa motoxista