FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Selenia öljyt  (Luettu 21132 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Uno_mas

• FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • Poissa
  • Sukupuoli: Mies
  • Live Long and Prosper
Selenia öljyt
« : Syyskuu 13, 2015, 14:12:39 »

Kuinkas porukka on selenian öljyjä käyttänyt? Mistä olette tuota ostanut?
Vuosi sitten ostin Heikalta syystreffeiltä. Nyt Heikka on kaiketi lopettanut niin mistäs tuota löytäisi?

Hakusessa Selenian 10W-50 Abarth öljy.
Kirjattu
Fiat barchetta -98
Fiat grande punto multijet -08
Fiat 126 -75

Jalmari

• FTCF - Tukija
  • Admin-Member
  • Hard Core Tuunaaja
  • Poissa
  • Abarth Punto Evo
Vs: Selenia öljyt
« Vastaus #1 : Syyskuu 13, 2015, 14:17:45 »

Kuinkas porukka on selenian öljyjä käyttänyt? Mistä olette tuota ostanut?
Vuosi sitten ostin Heikalta syystreffeiltä. Nyt Heikka on kaiketi lopettanut niin mistäs tuota löytäisi?

Hakusessa Selenian 10W-50 Abarth öljy.
http://www.autofilaro.fi/  Kysele tuolta ja sieltä se Heikkakin nykyään löytyy   ;)
Kirjattu
Anna mennä jos siltä tuntuu!!!

Ex:

- 127 900L  -81
- Uno 70S  -85
- Tipo 1,6DGT  -89
- Tempra 1,6S  -94
- Brava 1,8ELX  -97
- Stilo 95 3D  -05
- Bravo T-Jet Sport 150  -08

Uno_mas

• FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • Poissa
  • Live Long and Prosper
« Vastaus #2 : Syyskuu 13, 2015, 17:16:49 »

Tuonne mä olenkin jo useamman viestin laittanut. Yhtäkään vastausta ei ole tullut  ::)

Saakohan jostain muualta kuin autofilarosta?
Kirjattu
Fiat barchetta -98
Fiat 126 -75

tapi0

• Tuning-kalustoa
  • Poissa
  • GFF
« Vastaus #3 : Syyskuu 14, 2015, 14:08:00 »

Eipä tuota taida oikein muualta Suomesta löytää purkissa.
Kannattaa koittaa soittaa sinne vielä.

Tai sitten vaan tilaa ulkomailta.
Kirjattu
Abarth 595 Turismo - Azzurro Leggenda

Projektit:
-88 Uno 1.3 T.i.e. -> 1.4 T.i.e.
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"

Jalmari

• FTCF - Tukija
  • Admin-Member
  • Hard Core Tuunaaja
  • Poissa
  • Abarth Punto Evo
« Vastaus #4 : Syyskuu 17, 2015, 11:13:48 »

Juu, jos Filaroon oot yhteydessä, niin sinne tosiaan kannattaa soittaa eikä lähettää viestiä   ;)
Kirjattu
Anna mennä jos siltä tuntuu!!!

Ex:

- 127 900L  -81
- Uno 70S  -85
- Tipo 1,6DGT  -89
- Tempra 1,6S  -94
- Brava 1,8ELX  -97
- Stilo 95 3D  -05
- Bravo T-Jet Sport 150  -08

Uno_mas

• FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • Poissa
  • Live Long and Prosper
« Vastaus #5 : Syyskuu 18, 2015, 00:17:49 »

Juu, puhelimella sai yhteyden. Oli vaan niin suolasen hintasta, että taidan palata takaisin Shellin öljyihin.

Siksihän mä vaan s-postilla yritin, kun sitä tuolla sivustolla joka väliin tyrkytetään yhteydenottoon  ::)
Kirjattu
Fiat barchetta -98
Fiat 126 -75

tapi0

• Tuning-kalustoa
  • Poissa
  • GFF
« Vastaus #6 : Syyskuu 18, 2015, 19:37:36 »

Kyllähän se Selenia aina varmaan enemmän maksaa kuin Shellin-litku, mutta Shellin tavaraa ei kyllä voi käyttää moottorissa kun korkeintaan 5000 km ja taas vaihdettava.

Kun nyt tiedät sen pyyntihinnan niin kannattaa kattella netistä vastaavan hintoja. Voi tulla jonkun verran halvemmaksi ostaa vähän enempi kerralla.
Kirjattu

Projektit:

Uno_mas

• FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • Poissa
  • Live Long and Prosper
« Vastaus #7 : Syyskuu 18, 2015, 23:58:36 »

No mulla ei onneksi tule kesässä paljon yli 5000 km   ;)

Eipä sitä seleniaa oikein kannata netistä tilata. Painoa kuitenkin sen verran ettei ihan halvoilla posteilla liiku. Katsoin jo ennen kuin tämän topickin tein. Sitten vielä Britanniasta tilaaminenkaan ei oikein enää kannata, kun euron ja punnan kurssi on tällä hetkellä kovin epäedullinen euroilla maksavalle.

Heikka varmaankin möi viimevuoden syystreffeillä tosi kovalla alennuksella tuota seleniaa. Siksi tuo nyt saatu tarjous tuntui kovin kalliilta.
Kirjattu
Fiat barchetta -98
Fiat 126 -75

AriFerra

• Hard Core Tuunaaja
  • Poissa
« Vastaus #8 : Syyskuu 21, 2015, 17:35:59 »

Vaikka minä olen wanha jäärä, ja on/off luonteeltani, vaikea uskoa että jokin Selenia on ainoa öljy maailmassa joka toimii näissä. Ja kaikkien muiden maailman öljyjen vaihtoväli on 5 tkm.

Kivaahan se on fanittaa jotakin tiettyä, mutta pientä rajaa hei.
Kirjattu
S.P.Q.R. -> Sono pazzi questi romani

Ex F14T:
Ritmo 105 TC -82, Ritmo 105 TC -83, Uno 70 SL -88, Stilo 130 -03, Bravo 150 T-Jet -07

MUUT: Ascona 1.9 -75, BMW 320 V6 -82, BMW 320 V6 -84, Golf II -88, Polo Classic 1.6 -98, Grand Scenic II 2.0T -08

tapi0

• Tuning-kalustoa
  • Poissa
  • GFF
« Vastaus #9 : Syyskuu 22, 2015, 22:18:25 »

Minä en fanita Seleniaa. Kuhan vaan sanoin kuinka paskaa öljyä Shellin litkut on mielestäni.
Yleensä käyttänyt Mobilia itse. Nesteen tavaraakin on tullut käytettyä.
Noista muista näiden lisäksi ei ole pahemmin kokemuksia.

Tosin Selenia Racingiä meinasin kyllä laittaa Tuunoon joskus, kun sen kuntoon saan, koska se on 10W-60.
Kirjattu

Projektit:

tare

• Hard Core Tuunaaja
  • Poissa
« Vastaus #10 : Syyskuu 23, 2015, 19:15:46 »

Tein vuosihuollon taas Turun Deltassa kesällä. Hinta ja palvelu oli todella O.K. Nesteen öljyä kaiketi laitettiin. En ole minäkään kovin kranttu öljyn nimille. Kilometrejä autoon tuli varmasti vuodessa reippaasti alle 5000  :D
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 23, 2015, 19:28:20 kirjoittanut tare »
Kirjattu
Entiset :
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D

-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
Suzuki GT 250  (1979)

Uno_mas

• FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • Poissa
  • Live Long and Prosper
« Vastaus #11 : Syyskuu 23, 2015, 19:28:31 »

Nyt rupesi oikein kiinnostamaan. Mikä tekee shellin öljystä paskaa?

Mulla ei 5W-40 shell helix ultran kanssa ole koskaan ollut ongelmia. Useammassakin fiatissa tuota on ollut eikä mitään ongelmia ole ollut.
Kirjattu
Fiat barchetta -98
Fiat 126 -75

Wesulius

• Admin-Member
  • Todellinen Tuunaaja
  • Poissa
  • iso moottorinen uuno.
« Vastaus #12 : Syyskuu 23, 2015, 22:48:15 »

Mä olen useamman fiatin nokka-akselin hionut sileeksi mobilin 1 tuotteilla.
ensin 5w-50 sellä ja myöhemmin 5w-40.
Nykyisin olen käyttänyt  valvolinea (maxlife)  , nyt on pakussa  10w-60 selenia recingit kun pelkään kampuran päittäislaakerin puolesta, sen verta jäykkä kytkin.

Kirjattu

hopia

« Vastaus #13 : Syyskuu 24, 2015, 10:40:47 »

No niin, tätä keskustelua olen jo jonkin aikaa hakenut. Itseänikin kiinnostaa tuo Selenian autuaaksi tekeminen? Ostin kevättalvella Barchettan ja ajattelin pääseväni "variaattorin" nakutuksesta eroon öljynvaihdolla. Varsinkin kun koneessa oli aika pikinen öljy. Laitoin Castrolin Magnatech 5W-40 öljyt - ei vaikutusta nakutukseen. Seuraavaksi tein Forte pesun, mutta hiljattain vaihdetun öljyn väri ei tummentunut juuri lainkaan, vaikka ainakin kannen yläpuoli on ihan kauhean paskainen. Se tuli ilmi jakoremmin vaihdon yhteydessä. Samaa Castrolia koneeseen (uusi suodatin joka kerta) ja nakutus senkun jatkuu.

Tilasin Saksasta uuden "variaattorin" ja vaihdon jälkeen olin itseeni tyytyväinen: nakutusta ei enää kuulunut. Ja öljynä edelleen tuo Magnatech. Pettymys oli suunnaton kun 50 kilometrin työmatkan loppupäässä jalan nosto kaasulta toi ilmoille jo tutuksi tulleen ja suunnattoman ärsyttävän nakutuksen. Hetken aikaa se ei kuulunut kun moottori oli kylmä. Nyt se nakutus kuuluu selvästi jo kylmänäkin. Vaihdoin Mobil 1 5w-50 öljyt ja nakutus vain paheni. Luettuani tuon Selenia erinomaisuudesta, mutta sen vaikeasta saatavuudesta, päätin kokeilla Castrolin GTX 10W-40 joka on samankaltainen puolisynteettinen kuin Seleniakin. Nakuttaa.

Löysin jokin aika sitten ruotsalaiselta foorumilta keskustelun, jossa kohtalotoveri kertasi kokemuksiaan. Oli ostanut Barchetta, jossa oli Q8 10w-60 öljyt ja nakutuksen lisäksi muita kilkatuksia. Oli kokeillut seuraavaksi Shell Helix Ultra 10W-40 ja oli kuulostanut sepelimyllyltä plus "variaattori" oli nakuttanut kokoajan lämpimällä moottorilla. Aika pian oli vaihtanut Castrol Magnatech 10W-40 ja äänet olivat hieman vaienneet. Lisäksi oli kuullut kyseisen öljyn olevan pahasta Barchettalle? Oli sitten vaihtanut Selenia 20K 10W-40 puolisynteettiseen ja nyt on kuulemma "toinen ääni kellossa". Variaattori on hiljainen ja enään nostajat hieman rapsuttelevat.

Onko Barchettan moottori todellakin noin herkkä? Käykö nätisti ainoastaan Selenialla? Kai näiden asioiden kanssa joku muukin on takunnut kuin minä. Barchettallani on nyt ajettu 120000, se on nyt seisontavakuutuksessa ja moottorin avaan heti kun sopiva aikaväli löytyy muilta töiltä. Luonto ei anna periksi ajaa tuollaisella helistimellä. Vai onko ratkaisu sittenkin Selenia?
Kirjattu

tapi0

• Tuning-kalustoa
  • Poissa
  • GFF
« Vastaus #14 : Syyskuu 24, 2015, 17:13:44 »

No voiko öljy, joka on melkein vettä olla hyvä?
Ei oikein pysy toi Shellin litku vanhemmissa edes sisällä.
Kirjattu

Projektit:

Uno_mas

• FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • Poissa
  • Live Long and Prosper
« Vastaus #15 : Syyskuu 24, 2015, 19:14:07 »

Niin ei siinä shellin öljyssä sitten ollutkaan muuta ongelmaa kuin ettei sovi vanhempiin moottoreihin.
Mä pitäisin kyllä isompana ongelmana nokka-akselin kulumista mobilin öljyllä.

Sitten tuo barchettan nakuttaminen.
Oletkos aivan varma, että ääni tulee ajoituksenmuuntimesta eikä venttiilien paininkupeista? Silloin kun tuon oman ostin oli samat ongelmat. Ajoituksenmuunnin äänsi, vaihtamalla hiljeni. Tuossa muutama vuosi sitten rupesi nostajat naputtamaan. Osa noita on putsaillut, mutta omaani tilasin ebaysta täyden sarjan uusia paininkuppeja. Sillä hiljeni.
Jos on ajettu pitkillä öljynvaihtoväleillä ja huonoilla öljyillä niin niistä kärsivät ensimmäisenä ajoituksenmuunnin ja heti perässä tulee paininkupit. Sitten naputtaa, kun paininkupin hydraulisäätö menee jumiin.

Omassa barchettassa olen käyttänyt tuota 5W-40 shell helix ultraa ilman mitään ongelmia. Mun barchetta ei tuota shelliä kuluta yhtään koko kesän ajoilla. Tuota seleniaa vain testasin sen tähden, kun sitä kohtuuhinnalla töllinmäeltä sain.

Hetkeäkään en epäile ettei selenia olisi parempaa kuin shell. Ei vaan mun mielestä niin paljon parempaa, että maksaisin siitä yli kaksinkertaisen hinnan verrattuna shelliin.
Petronas muuten myy ihan omalla merkilläänkin öljyä. Sen ainakin luulisi olevan tosi lähellä seleniaa, kun petronashan selenian tekee. Tiedä sitten löytyykö petronasta sen helpommin kuin seleniaa ::)

Ehkä kaikista huonointa öljyä ikinä mitä tiedän on motonetin motox. Kylmänä älyttömän jäykkää ja lämpöisenä aivan vettä. Tuli juu kerran koitettua :-[
Kerran tuli motonetissä puhetta myyjän kanssa 5W-40 öljyistä. Ei myyjällä kovin paljoa luottoa motoxiin löytynyt, kun totesi. Oikeastaan ihan sama minkä merkin öljyn valitsen kunhan pysyt erossa motoxista ;D
Kirjattu
Fiat barchetta -98
Fiat 126 -75

hopia

« Vastaus #16 : Syyskuu 25, 2015, 11:29:01 »

Oletkos aivan varma, että ääni tulee ajoituksenmuuntimesta eikä venttiilien paininkupeista? Silloin kun tuon oman ostin oli samat ongelmat. Ajoituksenmuunnin äänsi, vaihtamalla hiljeni. Tuossa muutama vuosi sitten rupesi nostajat naputtamaan. Osa noita on putsaillut, mutta omaani tilasin ebaysta täyden sarjan uusia paininkuppeja. Sillä hiljeni.
Jos on ajettu pitkillä öljynvaihtoväleillä ja huonoilla öljyillä niin niistä kärsivät ensimmäisenä ajoituksenmuunnin ja heti perässä tulee paininkupit. Sitten naputtaa, kun paininkupin hydraulisäätö menee jumiin.

Vahva epäily tuon muuntimen suuntaan, mutta samalla kertaa syvä hämmästys kun se kerran uusi. Nostajien naputuksesta, sanotaan vaikka näin, että mulla on vuosimallin 1993 Volvo 850 käyttöautona. Sillä on ajettu 370 tkm; minulla on melko tarkka käsitys mitä nostajien luoma äänimaailma on. Ei kun vakavammin puhuen, kierroslukualueet natsaavat ulkomaisilta foorumeilta luettuun ja köyhänmiehen stetoskoopilla (ruuvimeisselillä, jossa kokopituinen metallivarsi) kuunneltuna se kaikki meteli on ihan siinä ykkösen nurkilla. Ilmenee jopa tyhjäkäynniltä hieman kierroksia nostettaessa, niin heti kaasun vapautuksen jälkeen kalkattaa.

Olen alkanut epäilemään öljynpaineita - merkkivalo kyllä sammuu heti startin jälkeen, mutta minkälainen paine kanteen asti enään nousee? Nimenomaan mainitsemasi pitkät öljynvaihtovälit ja huonolaatuiset öljyt ovat nuukan saksalaisen tavaramerkkejä. Ja Saksastahan tuo omanikin on tänne aikanaan tuotu. No, kaikki selvinnee, kunhan ehdin purkaa moottorin.
Kirjattu

Wesulius

• Admin-Member
  • Todellinen Tuunaaja
  • Poissa
  • iso moottorinen uuno.
« Vastaus #17 : Syyskuu 25, 2015, 23:00:41 »

Niin ei siinä shellin öljyssä sitten ollutkaan muuta ongelmaa kuin ettei sovi vanhempiin moottoreihin.
Mä pitäisin kyllä isompana ongelmana nokka-akselin kulumista mobilin öljyllä.

Omassa barchettassa olen käyttänyt tuota 5W-40 shell helix ultraa ilman mitään ongelmia. Mun barchetta ei tuota shelliä kuluta yhtään koko kesän ajoilla. Tuota seleniaa vain testasin sen tähden, kun sitä kohtuuhinnalla töllinmäeltä sain.

Hetkeäkään en epäile ettei selenia olisi parempaa kuin shell. Ei vaan mun mielestä niin paljon parempaa, että maksaisin siitä yli kaksinkertaisen hinnan verrattuna shelliin.
Petronas muuten myy ihan omalla merkilläänkin öljyä. Sen ainakin luulisi olevan tosi lähellä seleniaa, kun petronashan selenian tekee. Tiedä sitten löytyykö petronasta sen helpommin kuin seleniaa ::)

Ehkä kaikista huonointa öljyä ikinä mitä tiedän on motonetin motox. Kylmänä älyttömän jäykkää ja lämpöisenä aivan vettä. Tuli juu kerran koitettua :-[
Kerran tuli motonetissä puhetta myyjän kanssa 5W-40 öljyistä. Ei myyjällä kovin paljoa luottoa motoxiin löytynyt, kun totesi. Oikeastaan ihan sama minkä merkin öljyn valitsen kunhan pysyt erossa motoxista ;D

Jep mekin kokeiltiin motoxia vain huuhtelu öljynä bmw kisa koneessa.
Kytkintäkin tuli muutaman kerran poljettua.
uudet  valvolinen 20w-50 racingit sisään , mutta kun päästi motoxit pyttyyn niin mitäs hölpötin metalli hilettä.
Oli sitte kampuran päittäis laakeri ja kampura sanonu moro.
No nyt on uudet laakerit ,  kampura ja heti 20w-50 racingit koneessaa ja toimii ainakin toiminut sen reilun 200km rata ajoa.
Niin toki asetelma on tod jäykkä tiltoni, mut se moottori kävi niillä motoxin  öljyilla 5 min  ja pari kytkimen polkasua.
Ei se öljy merkistä niin paljon kiinni ole , mutta  kannattaa koittaa castrollin 10w-60 racingia tai valvolinen 10w-60 racingiä, tai jos kesä käytössä niin 20w-50 racingiä.
Toki selenian 10w-60 racingin käy myös.
Jättäisin kyllä 5w-40 laittamatta  jotenkin siinä käsityksessä olen , että tuo 1.8kin kaipaa vain  paksumpaa öljyä.

Kirjattu

Uno_mas

• FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • Poissa
  • Live Long and Prosper
« Vastaus #18 : Syyskuu 26, 2015, 00:12:25 »

Tossa paksumman öljyn käytössä voi muuten olla jotain perää.

Kokeilin piruuttani sekä valvolinen, että castrolin sivuilla öljyvalitsinta. Barchettaan kumpikin suosittaa 10W-40 öljyä, mutta 1.8 ts 156 Alfaan suosittaa 10W-60 öljyä.
Toi barchettan konehan pohjautuu alfaan, kaiketi kansi vain erilainen. Silti aika paljon eroaa öljysuositus.
Kirjattu
Fiat barchetta -98
Fiat 126 -75

Fletch

• FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • Poissa
  • Pari riisikippoa, Uno 70SL ja 127
« Vastaus #19 : Syyskuu 26, 2015, 12:58:06 »

Tossa paksumman öljyn käytössä voi muuten olla jotain perää.

Kokeilin piruuttani sekä valvolinen, että castrolin sivuilla öljyvalitsinta. Barchettaan kumpikin suosittaa 10W-40 öljyä, mutta 1.8 ts 156 Alfaan suosittaa 10W-60 öljyä.
Toi barchettan konehan pohjautuu alfaan, kaiketi kansi vain erilainen. Silti aika paljon eroaa öljysuositus.

Kyllä 156:n 1.8:lle peruskäyttöön suositellaan 10W-40 ja 5W-30 jos käyttölämpötilat on erityisen rankat. Ns. kovaan käyttöön suositellaan kyllä 10W-60 mutta ei siis arkiajoon. Toki mitä kenenkin arkiajot sitten on...  ;)
Kirjattu
Exät: Fiat Uno Fire -88, Fiat Tempra 1.6 -93, Alfa Romeo 156 2.5 -98, Fiat Stilo 1.2 -03, Fiat Linea 1.3 Mjet -08, Fiat Punto 75 SX -98, Fiat Marea Weekend 1.8 -99, Fiat Croma 1.9 16v Mjet -06

A Bart

• Tuning-kalustoa
  • Poissa
« Vastaus #20 : Syyskuu 27, 2015, 09:17:42 »

Oonkos mä tehnyt sitten syntiä, kun kaikissa kappoissa ja 156 ts ja jts alfoissa on ollut selenia 10w-60 kesät talvet?

Nyt tosin tarvinnee katsoa joku muu litku kun heikka lopetti toimintansa, sitäkun oli vain niin kätevää ostaa aina varaosapäiviltä, ja nyt on viimeiset kannut menossa.
Kirjattu
Alfa
Beta
Bravo
Kappa
Turbolla ja ilman

Fletch

• FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • Poissa
  • Pari riisikippoa, Uno 70SL ja 127
« Vastaus #21 : Syyskuu 27, 2015, 10:08:57 »

^JTS:lle 10w-60 varmaan ainoa ja oikea valinta mutta 1.8sta kai tässä olikin puhetta, oli sitten tessu tai ei.
Kirjattu
Exät: Fiat Uno Fire -88, Fiat Tempra 1.6 -93, Alfa Romeo 156 2.5 -98, Fiat Stilo 1.2 -03, Fiat Linea 1.3 Mjet -08, Fiat Punto 75 SX -98, Fiat Marea Weekend 1.8 -99, Fiat Croma 1.9 16v Mjet -06

Karpo

• FTCF-Tukija
  • Todellinen Tuunaaja
  • Poissa
« Vastaus #22 : Syyskuu 27, 2015, 22:25:35 »

Shellin 5-40 ja 10-40 hävitti öljynpaineet viikossa. Mobililla kesti tasan siihen asti että kone oli kerran käynyt lämpimäksi.

Jatkossa ajan perusajot hyväksi havaituilla tebbareilla ja rajummat käytöt valvolinella...
Kirjattu
128 1.1 '75, Tipo 1.6DGT '88, Dedra 2.0ie '92, Sprint 1.5QV '86 + varaosa-autot

Uno_mas

• FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • Poissa
  • Live Long and Prosper
« Vastaus #23 : Syyskuu 27, 2015, 22:47:46 »

Itsellä ei ole ollut öljynpainemittaria turbo unon jälkeen niin ei oikein tiedä noista öljynpaineista. Unossa käytin valvolinen 10W-60 ja ainakin sillä oli aina hyvät paineet.

Taidanpa kallistua öljyssä valvolinen 10W-60 puoleen, kun paikallinen varaosaliike teki sopuhintaisen tarjouksen 5L pöntöstä.

Öljynpainemittarinkin voisi muuten ostaa, mutta siistiä asennuspaikkaa ei oikein löydy.

On muuten tullut ketjuun hyviä kommentteja puolesta ja vastaan eri öljymerkeistä ja eri viskositeeteista
Kirjattu
Fiat barchetta -98
Fiat 126 -75

eeppos

• Hard Core Tuunaaja
  • Poissa
« Vastaus #24 : Lokakuu 21, 2015, 14:26:17 »

Mainittiin Motox-öljyt. Niitä en enää käytä. Kun jo ensimmäisten satojen km jälkeen öljyssä helmiäistä. Eikä eka kerta, joka oli Magnatec:lla. Sen käytön jälkeen vaihtui moottori. Nyt siis jo toinen moottori ilmoitteli öljyongelmista. Auto tosin xantia 1,8 16V, jossa kevytmetalliset nokka-akselien laakeripukit, niistä siis....Mutta toosassa Motox Syntrans GL-5 toimii, vei ääntelytkin ja pysyy kirkkaana. Mitä nyt vähän kylmänä hidastaa vaihtoja.
Kirjattu

Adblocker...

Ftcf.org pyörii ilmaisvoimin ja ainoa keino ylläpitää palvelinta on mainokset.
Toivoisimme, että et käytä adblockeria tällä sivustolla. Kiitos :)