Kirjoittaja Aihe: Tipo tulee takaisin!  (Luettu 18259 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Fletch

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 876
  • Sukupuoli: Mies
  • Pari riisikippoa, Uno 70SL ja 127
Vs: Tipo tulee takaisin!
« Vastaus #25 : Maaliskuu 07, 2017, 15:10:44 »
Hohhoijaa. Tipoon ei sitten saa nahkasisustaa eikä noi kangasjakkarat sitten iske enää millään asteikolla. Saapi tuollaisen tuoda ulkomailta kun ne ei suomessa halua myydä.
Exät: Fiat Uno Fire -88, Fiat Tempra 1.6 -93, Alfa Romeo 156 2.5 -98, Fiat Stilo 1.2 -03, Fiat Linea 1.3 Mjet -08, Fiat Punto 75 SX -98, Fiat Marea Weekend 1.8 -99, Fiat Croma 1.9 16v Mjet -06

FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Vs: Tipo tulee takaisin!
« Vastaus #25 : Maaliskuu 07, 2017, 15:10:44 »

Poissa aikki

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Viestejä: 125
Vs: Tipo tulee takaisin!
« Vastaus #26 : Maaliskuu 13, 2017, 00:21:47 »
Jep kuivatyypit otettu ja esitekin saatu. Sitä ei muuten vieläkään oo fiatin sivuilla?

Kuulemma Tiistaina pääsee ajamaan jo, eli sitten ajofiiliksiä :)

Poissa aikki

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Viestejä: 125
Vs: Tipo tulee takaisin!
« Vastaus #27 : Maaliskuu 14, 2017, 21:43:02 »
Kävin ajamassa. Ensimmäiseksi voisi sanoa, että yllätyin että auto oli niin hyvä. Kojetaulu ja hallintalaitteet on hienoja, muuten sisusta vähän karvalakin oloinen.
Auto oli todella hiljainen ja tasainen. Todellakin tuli jopa vähän sellainen tylsä fiilis :)

Suorituskyky oli todella ok, moottorina 1.4Tjet 120hv. Muistikuvieni mukaan vanhempi 150hv oli räväkämpi ja räyhäisempi, kun taas tämä tuntui selkeästi Dieselmäiseltä. Voimaa tuli tasaisesti ja siellä 4000rpm jälkeen otti vähän piikkiä. 6-vaihteella 80kmh lähti hyvin vetämään ja pienemmällä vaihteella tosiaan tuola korkeammilla kierroksilla varmasti pääsee ohittamaan sujuvasti.

Tiloista ehkä sen verran, että olisin odottanut jopa vähän enemmän, mutta pääpaino taisi olla siinä, että auto on suht korkea ja se tuo sellaista väljyyttä varmaan pidemmälle kuskille, mutta sivuttain ei hirveän tilava. Peräkontti ok, muttei ehkä niinkään iso mitä odotin.

Ominaisuuksien ja hintansa puolesta on kyllä ihme jos onnistutaan tunaroimaan myynti. Kyllä tuota pitäisi mennä kaupaksi. Myyntiä varmasti hidastaa tuo heikko valikoima ja myyntiverkosto. Turbotonta mallia tuskin moni kaipaa, joten 1.4 Tjet 120hv bensapuolella siis ainoa myyntimalli ja siihen ei saa automaattia, joka varmasti karsii ostajia.

Tarjous on tulossa. Pitää vähän puntaroida tämän ja Alfa Stelvion välillä. Se Stelviohan on todella kallis ja siihen menisi hirveästi rahaa ja joutus laittaan lainaakin päälle. Jompi kumpi kuitenkin tulee tänne aika varmasti :)


Poissa Fletch

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 876
  • Sukupuoli: Mies
  • Pari riisikippoa, Uno 70SL ja 127
Vs: Tipo tulee takaisin!
« Vastaus #28 : Maaliskuu 14, 2017, 22:07:28 »
 ^ Olikos se kuinka muovinen sisältä? Siis oliko semmosta kovaa pulkkamuovia sisustassa? Räminöitä, kolinoita, rengasmelu?
Exät: Fiat Uno Fire -88, Fiat Tempra 1.6 -93, Alfa Romeo 156 2.5 -98, Fiat Stilo 1.2 -03, Fiat Linea 1.3 Mjet -08, Fiat Punto 75 SX -98, Fiat Marea Weekend 1.8 -99, Fiat Croma 1.9 16v Mjet -06

Poissa aikki

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Viestejä: 125
Vs: Tipo tulee takaisin!
« Vastaus #29 : Maaliskuu 14, 2017, 23:43:54 »
No sisustassa oli vähän sellaista kovaa muovia, muttei se niin huonoa ollut mitä voisi luulla. Rengasmelu oli ihan minimaalista ainakin kitkarenkailla.
Ei ollut räminöitä eikä kolinoita. Kannattaa käydä kokeilemassa :)

Poissa pizza2

Vs: Tipo tulee takaisin!
« Vastaus #30 : Maaliskuu 15, 2017, 15:21:35 »
Onko muuten M32 laatikko T-jetin kanssa?

Poissa 75 ELX

  • FTCF-Member
  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Viestejä: 236
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Tipo tulee takaisin!
« Vastaus #31 : Maaliskuu 15, 2017, 17:09:40 »
C635
->ePER<- YV jos ei toimi
Myydään Punto 55 & 75 & Brava 1.6/1.8 & Bravo 1.2 osia
Punto 75 & GT
Bravo 1.2
Brava 2x1.2 & 2x1.6
Stilo 1.2 & 1.4
Caddy SDI

Poissa Fletch

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 876
  • Sukupuoli: Mies
  • Pari riisikippoa, Uno 70SL ja 127
Vs: Tipo tulee takaisin!
« Vastaus #32 : Maaliskuu 19, 2017, 12:55:07 »
Meinasin lentää sohvalta kun näin Tipon mainoksen telkkarissa. Jopa ihan asiallinen mainos. Täytyy käydä ottamassa tyypit jokupäivä kun on töissä hiljaisempaa.
Exät: Fiat Uno Fire -88, Fiat Tempra 1.6 -93, Alfa Romeo 156 2.5 -98, Fiat Stilo 1.2 -03, Fiat Linea 1.3 Mjet -08, Fiat Punto 75 SX -98, Fiat Marea Weekend 1.8 -99, Fiat Croma 1.9 16v Mjet -06

Poissa aikki

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Viestejä: 125
Vs: Tipo tulee takaisin!
« Vastaus #33 : Maaliskuu 19, 2017, 14:14:00 »
Itse en ole mainosta nähnyt mutta olen kuullut siitä :)

Muuten täytyy heti ottaa hieman takaisin näitä puheita, että ihme jos myynti onnistutaan tunaroimaan, sillä sain tarjouksen Tipoon ja meinasin myös lentää siinä tuolilta kun lueskelin sähköpostia.
Vanha Audi A4 vaihdossa Fiat Tipo Multijet TCT:hen ja hyvillä varusteilla, talvirenkaat jne: vaihtohinta 29395€. En edes tiennyt, että siitä saa noin kalliin varustelemalla vaikka vanha auto menisi ilmaiseksi välissä :D

Hinnassa oli mm. 2 eri toimistomaksua, yhteensä 700€.. Edellisten kokemusten perusteella uuteen autoon on saanut ihan hyvän hyvityksen vanhasta autosta, tai oikeastaan kyseessä on ollut toinen merkkikin. Onko sitten niin että Tipon hinnassa ei paljoa ilmaa ole. Toivottavasti muut tosiostajat eivät törmää samaan, että sitä hintaa tulee sitten erilaisista piilokuluista. Voisin sen ostaa vaikka tuohon hintaan, ei siinä, mutta se tietynlainen kusetuksen maku kun jää suuhun, niin yritetään kesällä uudelleen sillä Alfa Stelviolla toisessa liikkeessä.

Poissa M.B.

  • Todellinen Tuunaaja
  • ****
  • Viestejä: 319
Vs: Tipo tulee takaisin!
« Vastaus #34 : Maaliskuu 19, 2017, 14:35:45 »
Karvalakit ovat halpoja (alle 20 k€), mutta hinta pomppaa julmasti juuri tuolla (pikku)diesel + TCT -yhdistelmällä.

Bensakoneena ainoa vaihtoehto on polkuautoversio (3 poljinta) ja T-jetin kesympi versio suoraan 10 vuoden takaa. Että häh? Hakematta tulee mieleen, miten 500L kämmättiin kanssa.

Poissa aikki

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Viestejä: 125
Vs: Tipo tulee takaisin!
« Vastaus #35 : Maaliskuu 19, 2017, 14:50:52 »
Jep, se vaparibensa on kyllä jo aivan liian karvalakki, 1.4 Tjet vaikutti hyvältä ja siihen itseasiassa kysyinkin tarjousta, mutta Multijetin tarjous sieltä paukahti.
Mjet kyllä kiinnostaa enemmän just tuon automaatin + modernin moottorin takia, mutta kilometrien perusteella Dieseliä ei ehkä emännän ajoihin tarvita. Italiassahan laitetaan paljon diesel autoja, joten sinne tuo 1.6 TCT ja karvalakki 1.3Mjet menee varmasti kaupaksi.

Onhan 500x saatavilla Multiair-automaatti - yhdistelmänä, joten miksei tuotakin saa? Varmaan tulee jossain vaiheessa saataville 30k€ tuntumaan :)

MUTTA eipä tarvitse niitä enää murehtia, että paljonko joutuu karsimaan mukavuudesta automaatin puutteessa, mielenkiinto kaikkosi jo.

Poissa aikki

  • Tuning-kalustoa
  • ***
  • Viestejä: 125
Vs: Tipo tulee takaisin!
« Vastaus #36 : Maaliskuu 20, 2017, 18:32:48 »
Hohhoijaa. Tipoon ei sitten saa nahkasisustaa eikä noi kangasjakkarat sitten iske enää millään asteikolla. Saapi tuollaisen tuoda ulkomailta kun ne ei suomessa halua myydä.

Tuli muuten mieleen, että Tipon esitteessä on mainittu "tekninen nahka" varustevaihtoehdoksi oikein kuvan kanssa, eli se kuulemma on saatavilla, mutta hinta ei ole tiedossa.

Poissa pizza2

Vs: Tipo tulee takaisin!
« Vastaus #37 : Maaliskuu 21, 2017, 14:55:58 »
Karvalakit ovat halpoja (alle 20 k€), mutta hinta pomppaa julmasti juuri tuolla (pikku)diesel + TCT -yhdistelmällä.

Bensakoneena ainoa vaihtoehto on polkuautoversio (3 poljinta) ja T-jetin kesympi versio suoraan 10 vuoden takaa. Että häh? Hakematta tulee mieleen, miten 500L kämmättiin kanssa.

T-jet on ymmärtääkseni turvallisempi moottori kuin Multiair.

Poissa bambino

Vs: Tipo tulee takaisin!
« Vastaus #38 : Maaliskuu 23, 2017, 13:25:45 »


T-jet on ymmärtääkseni turvallisempi moottori kuin Multiair

?? Mikäs Multiairissa vikana?

Poissa M.B.

  • Todellinen Tuunaaja
  • ****
  • Viestejä: 319
Vs: Tipo tulee takaisin!
« Vastaus #39 : Maaliskuu 23, 2017, 18:07:55 »
MultiAir -yksikkö on periaatteessa kulutustavaraa. Kun se sanoo poks, lasku on jotain tonnista ylöspäin (puolitoista?) ainakin marmorilla teetettynä. Kallista on myös näissä käytettävä öljy.

On noita mennyt muutama jo vaihtoon. Toisaalta Alfafoorumilla on yksi auto jo 200 tkm lukemissa alkuperäisen yksikön kanssa ja omassanikin on jo reilu 100 tkm mittarissa.

Ihan yhtälailla voi/pitää pelätä laatikon porsimista (esim. tämä M32 pommi), joka yleensä kalliimpi juttu, eikä "kivi ilmastoinnin lahduttimeen" ja/tai kompura paskax, turbo porsii tms. ole nekään halpaa hupia.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 23, 2017, 18:10:18 kirjoittanut M.B. »

Poissa pizza2

Vs: Tipo tulee takaisin!
« Vastaus #40 : Maaliskuu 23, 2017, 22:47:27 »
Tipossa Ei kuulemma tarvitse pelätä M32 laatikkoa.

 ;)

Poissa Fletch

  • FTCF-Tukija
  • Hard Core Tuunaaja
  • *****
  • Viestejä: 876
  • Sukupuoli: Mies
  • Pari riisikippoa, Uno 70SL ja 127
Vs: Tipo tulee takaisin!
« Vastaus #41 : Huhtikuu 10, 2017, 16:12:08 »
Tuli käytyä ajelee tommonen 1.4Tjet lounge sw. Mielipiteitä ranskalaisina viiruina.

Plussat:
 + Sisätilat varauksin, penkit suht ok, tosin jäi semmonen vaikutelma että selkä tulee kipeäksi pidemmällä siivulla. Materiaalit ovissa sitä pulkkamuovia, koelauta ok.
 

Miinukset:
 - Rengasmelu aika hirveä, varsinkin edestä kantautuva. Takana taasen ei mikä on omituista kun yleensä se kumisee sieltä vai jääkö edestä kantautuvan jurinan alle. Tuulen suhinoitakin on vai onko koeajoyksilössä huonosti sovitetut ovet, tuskin kun nätisti meni kiinni.
 - Toi bensakone oli semmonen oudon hyökkivä kaupunkiajossa pintakaasulla. Rauhaton ajaa taajamassa.
 - Hallintalaitteista saa sen kuvan että ne on väännetty jossain pohjois-koreassa (pl. ratti). Tuntui että viikset hajoaa ihan justiinsa. Kiertokytkimet ihan vinksinvonksin jo vaikka pari tuhatta auton mittarissa vasta.


Semmosta sekalaista outoutta yms mitä ei viitti kaikkea edes kirjoittaa ettei kaikki pelästy. Kai nää alemman keskiluokan/keskiluokan biilit on tätä tasoa. Oli mukava hypätä ajon jälkeen Croman puikkoihin, en keksi mitään syytä miksi vaihtaisin.
Exät: Fiat Uno Fire -88, Fiat Tempra 1.6 -93, Alfa Romeo 156 2.5 -98, Fiat Stilo 1.2 -03, Fiat Linea 1.3 Mjet -08, Fiat Punto 75 SX -98, Fiat Marea Weekend 1.8 -99, Fiat Croma 1.9 16v Mjet -06

Poissa oskuk

Vs: Tipo tulee takaisin!
« Vastaus #42 : Elokuu 04, 2017, 22:06:13 »
Hmm, onko joku verrannut Tipo STW:n ja Stilo MultiVagonin mittoja/tiloja? Oletin että google löytää heti vertailutaulukon...

FTCF - Fiat Tuning Club Finland

Vs: Tipo tulee takaisin!
« Vastaus #42 : Elokuu 04, 2017, 22:06:13 »